Mistä saa 540i etuiskareiden suojakumit? Siis muualta kuin marmori? Itse tuossa ryhdyin iskarijumppaa ja valmiiksi olin tilannut kaikki osat, niin sieltä tulikin lyhyet suojakumit. Siis tälläiset:
Autossa on kuitenkin paikallaan noin tulpasti pidemmät suojakumit. Näyttävät suunnilleen tältä:
Noita lyhyitä näyttää melkein kaikkialla olevan tarjolla, mutta pidempiä ei. Mistä olette noita suojakumeja ostelleet?
narinahelan väljyys löytyy parhaiten et pyärä tunkille ja jalka renkaan alalaitaan ja yläpuolelta vetää rengasta ulospäin ja jalalla painaa sisäänpäin.
nostappa sen puolen takarengas ilmaan mikä narisee ja heiluta rengasta sivuttain, varmaan 1cm liike väljyyttä. Nytkähtääkö auto kun laittaa D:lle (jos automaatti)
Renkaasta vääntelemällä ei tunnu väljää. Mutta perä narisee silti
Enpä ole koskaan huomannut että nytkähtäisi mitenkään erityisemmin :think
Aiemmin jo utelinkin asiasta eli sigun 525 facelift sytyttelee moottorinvikavaloa ja koodi on että katalysaattori tehoton. Päästöt ovat hyvät, ne on juuri mitattu. Onko nyt ainoa vaihtoehto sitten jollain muotoa viallinen lambda anturi ja kumpiko anturi mahtaa oireilla vai joutuuko arpomaan?
Saako tuollaista faceliftin xenon-lampun muovipidikettä erikseen varaosana? En löytänyt kuvista tuollaista eikä osassa näkyvä nro 148 847 anna osumia :think
Muutamia klipsejä tuosta alkuperäisestä katkeillut mutta pysyy kyllä polttimo vielä jotenkin
Edit: löytyi sittenkin nimellä supporting ring, kuvissa oli niin eri näköinen etten osannut yhdistää. varaosanr jos joku vastaisuudessa tarvii 63126906781.
On muuten hintaa pienellä muoviosalla, huh huh.
Last edited by kihe; 06-10-2015, 13:32.
Reason: Löytyi
Olikos tässä nyt niin että pitää olla muistipenkit tuohon ominaisuuteen?
Eikä saa inpalla. Se ainakin varmaa.
Pitääkö olla erikseen ruksattu lisävaruste, mulla 2002 530i ja muistipenkit, mutta peilit ei liiku/käänny muuten kuin manuaalisesti käsin liikuttamalla?
Voikos ovien kaukolukituksen yhteyteen saada nuo peilit taittumaan koria vasten? Ohjelmoimalla varmaan mutta osaisko joku neuvoa miten se onnistuisi inpalla, jos onnistuu?
nostappa sen puolen takarengas ilmaan mikä narisee ja heiluta rengasta sivuttain, varmaan 1cm liike väljyyttä. Nytkähtääkö auto kun laittaa D:lle (jos automaatti)
Mikä E39 Toukassa on yleisin perän rauhattomuuden/vetelyn aiheuttaja?
Takakelkan puslat on vaihdettu. Kuivalla ja tasaisella asfaltilla menee vielä suht OK, mutta märällä tai uraisella tiellä tuntuu että perä vetää ojaanpäin, ja vetelee urissa.
Ilmeni jo viime talvena, jos auton toinen puoli oli jäätiköllä ja toinen sulalla niin pyrkii vetämään perää ojaan.
Narinahela narisi vänkärinpuolella viimekesänä, voisiko olla siitä johtuvaa? Mersuissahan se aiheuttaa kyllä huonoa ajettavuutta, ja ongelma tuntuu paikallistuvan juuri vänkärinpuolelle taakse. Asfaltin pitkittäisurat kuskinpuolella ei ole pahat, mutta vänkärinpuolelle osuessa vetelee pirusti.
Keulassa on lähes kaikki uutta. Taakse ei ole vaihdeltu noiden kelkan puslien lisäksi pitkään aikaan mitään
Kokeilin viimeksi nosturilla vilkuilla mutta ei oikein mitään ilmiselvää näkynyt, mitä tutkin seuraavalla kerralla?
Pyöränsuuntauksen tärkeydestäkin tuli lueskeltua paljon, ja se pitää ehdottomasti teettää kunhan tuo välyspuoli on kunnossa. Renkaat kuluu kuitenkin suhtkoht OK, ihan hieman sisälaidoilta enemmän mutta ei mahdottomasti. Tämäkin oikeastaan vänkärinpuolella, kuskinpuolella oli kulunut tasaisemmin.
Jos konttiin lastaa kuormaa, niin vetely pahenee. Betonisäkkikuorman kanssa sivutuulella oli jo suorastaan v*ttumainen ajettava
Eli mistä lähdetään tutkimaan/vaihtamaan? Narinahelat, bumerangit vai jotain muuta?
Vetelyä on käsitelty paljon, mutta en löytänyt kohtuudella oikein kunnolla sopivia oireita niin ajattelin kysyä neuvoa
Leave a comment: