E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • matti83
    replied

    Kiitoksia

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by matti83 View Post
    Uutena bmw:n omistajana mistä löytyy tuosta e39:stä valomoduuli/ohjainyksikkö?

    Leave a comment:


  • matti83
    replied
    Uutena bmw:n omistajana mistä löytyy tuosta e39:stä valomoduuli/ohjainyksikkö?

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    90A sielä oli ja samanlainen tulossa tilalle. Ilmeisesti pistokkeissa on joku ero joten päätin pysyä samassa. Vaihtoajankin sain huomiselle, homma bueno

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Onko laturi selkeesti loppu?
    Hiilethän siellä on finaalissa, niidenkin vaihdolla pärjäisi varmasti vielä tovin. Riskinä se että laturi on jo aika funkissa kunnossa ja se alkaa murentua käsiin heti kun sitä lähtee irroittamaan ja purkamaan.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Kumpi tuonne nyt menee 90A vai 120A?
    Ite laitoin 140A vaikka alkuperäinen oli pienempi kun sellaista oli parhtaiten saatavilla kaupasta josta ostin. Clavurion täällä suositteli jotain tiettyä merkkiä noita kunnostettuja latureita, mutta enpä enää muista mikä se merkki oli. Hyvin toiminut toistaiseksi.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Onko laturi selkeesti loppu? Eli n. viikon verran on nyt käynnistäessä palanut punainen akun kuva mittaristossa. Aluksi vain hetken ja sammui kun ajoi. Välillä palanut kauemmin ja välillä vähemmän aikaa. Eilen kun lähdin käymään vähän pidemmällä (50km) niin akun kuva paloi koko menomatkan, takaisin tulessa sitten alkoi jo virta loppua koko autosta, sammui radiot yms ja mittaristo oli kun joulukuusi. Akkua olen lataillut muutamaankin otteeseen..
    Moniurahihnat on vaihdettu juuri ennen ongelmien alkamista mutta se nyt tuskin liittyy tähän mitenkään?

    Mistäs nyt laturi? Motonetillä näytti olevan vaihtolaturi 190-220e

    Kumpi tuonne nyt menee 90A vai 120A?
    Kyllä tuo risalta laturilta vaikuttaa. Voihan siellä olla hiiletkin loppu mutta yleensä on muutakin sanomista hiilien lisäksi.

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Onko laturi selkeesti loppu? Eli n. viikon verran on nyt käynnistäessä palanut punainen akun kuva mittaristossa. Aluksi vain hetken ja sammui kun ajoi. Välillä palanut kauemmin ja välillä vähemmän aikaa. Eilen kun lähdin käymään vähän pidemmällä (50km) niin akun kuva paloi koko menomatkan, takaisin tulessa sitten alkoi jo virta loppua koko autosta, sammui radiot yms ja mittaristo oli kun joulukuusi. Akkua olen lataillut muutamaankin otteeseen..
    Moniurahihnat on vaihdettu juuri ennen ongelmien alkamista mutta se nyt tuskin liittyy tähän mitenkään?

    Mistäs nyt laturi? Motonetillä näytti olevan vaihtolaturi 190-220e

    Kumpi tuonne nyt menee 90A vai 120A?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by comanche View Post
    Liikkeelle lähtiessä hypyttää, välillä täytyy luistattaa enemmän ettei stögää valoihin.

    Selittäisikö kaksoismassavauhtipyörän tai kytkimen vika mitenkään tuota heikentynyttä moottorijarrua? Moottorin käynnissä ei ole mitään poikkeavaa. Autolla ajettu 386tkm.
    Ei johdu kytkimestä huono moottorijarrutus. Jos johtuisi ei sillä varmaan pääsisi ollenkaan eteenpäin.

    Leave a comment:


  • comanche
    replied
    Originally posted by comanche View Post
    530d -99 manuaali

    Moottorin kierrokset laskee hitaasti, moottorijarrutus huomattavasti heikompi. Aina vaihdetta vaihtaessa kierrokset laskee niin hitaasti että täytyy odottaa. Kytkin ei luista isoillakaan vaihteilla kiihdyttäessä.

    Mihin viittaisi?
    Liikkeelle lähtiessä hypyttää, välillä täytyy luistattaa enemmän ettei stögää valoihin.

    Selittäisikö kaksoismassavauhtipyörän tai kytkimen vika mitenkään tuota heikentynyttä moottorijarrua? Moottorin käynnissä ei ole mitään poikkeavaa. Autolla ajettu 386tkm.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by MaxSound View Post
    KL:stä sai Bmw logoilla varustetun Valeon moottorin muistaakseni 160-170€. Tuo on ainakin hiljainen ja puolisen vuotta toiminut ongelmitta.

    Tuosta hyvät ohjeet vaihtohommaan.
    MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.


    Tuolla pari kuvaa tuosta omasta vaihdosta.
    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=702
    Akunkenkä pitää ilmeisesti irroittaa bägien takia? Mites tuon hälyn saa pois päältä? Se rupeaa huutaan heti kun otan kengän pois.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by TBM View Post
    Melkeempä sama efekti siis aivan sama käyttääkö lämppäriä vai ei, autossa kuitenkin säteilylämmitin jostai ei kauheasti kyllä ole apua.
    Malli muuten automaattivaihteilla jos sillä mitään merkitystä.
    Kesällä teki tätä samaa joskus joten voisiko olla että startti tiensä päässä tai sitten joku anturi?
    Kyseessä voi olla vaikka moottorin lämpöanturi jos hörähtää ja sammuu sen jälkeen heti.
    Pyörittääkö startti kuitenkin hyvin? Jos näin tekee ei ole startin syy.

    Leave a comment:


  • TBM
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Liimaventtiili iskee muutaman metrin matkalla ei enään kilometrin jälkeen.

    Millainen lämppäri ja kauanko lämmität?
    Ilman lämppäriä lähtee heti käyntiin?

    Eihän kyseessä ole letkulämppäri ilman pumppua?
    Kone luulee olevansa lämpimämpi kuin onkaan ja ei osaa rikastaa tarpeeksi ja sammuu siitä syystä.
    Melkeempä sama efekti siis aivan sama käyttääkö lämppäriä vai ei, autossa kuitenkin säteilylämmitin jostai ei kauheasti kyllä ole apua.
    Malli muuten automaattivaihteilla jos sillä mitään merkitystä.
    Kesällä teki tätä samaa joskus joten voisiko olla että startti tiensä päässä tai sitten joku anturi?

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Originally posted by Jani_88 View Post
    Kellään ideaa?


    Voisko se vika olla näissä puslissa?
    Itse ainakin ajattelin nuo vaihtaa, omassa 528I:ssä vaihdekeppi aivan holtiton.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Onko minkälainen homma vaihtaa paineakut touringiin taakse?

    Leave a comment:

Working...
X