Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:n (-00) interiöörin ääniä...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7456
    • Oulu

Originally posted by TJJ
    Ja olet jo varmistanut ettei se ole etuovi? Siis teippiä lukon vastakappaleeseen jne.
    En ole, voisihan se kyllä tuokin olla. Aika kuuluva kolina on, ei mikään juuri ja juuri huomatta ääni. Läheskään aina sitä ei kuulu, mutta usein kuitenkin. Kiitos vihjeestä ja purkuohjeista.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• AkiV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 329

onko kukaan törmännyt penkin naksahdukseen...joka ilmenee mielestäni vain esim aamulla kun lähtee niin ensimmäisissä risteyksissä kun kääntyy suht jyrkästi vasemmalle tai oikealle.

ihan kuin joku loksahtaisi paikalleen tms... ei siis kuulu naksu kokoajan.

en tiedä olisko tuo linkin homma kyseessä... tolla kyllä taitaa naksua aina mutkissa

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/t...cking_fix2.htm

ei ihmee häiritsevä, mutta ilmeisesti tarpeeksi iso wamma kun tänne siitä jaksaa kirjoittaa

EDIT: niin autossa sähköset comfort penkit
      Last edited by AkiV; 07-08-2006, 12:46.
      E39 530dA Touring -00

Comment

• creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

Samaa tautia podetaan täällä, kuuluu mun e39:ssä vain vasemmalle käännyttäessä, vaikka selkänojaa retuuttaisi kuinka käsin, ei tuota napsausta saa kuulumaan.Autossa mekaaniset karvalakki-neekeri penkit.
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

BMW Freude Am Fahren

Comment

• TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

Minulla terävissä käännöksissä kuuluu/tuntuu selkänojasta pieni tömähdys. Olen aika varma, että se on niskatuen säätömoottori. Se on selkänojan yläosassa, siinä taittuvan sauman kohdalla. Pitäisi varmaan tutkia...
          E39 528iA

Comment

• hurtta
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 444

Mulla on tilanne se että muuten kaikki on hiljaista lukuunottamatta rattiputken rämäystä esim ovea reilummin suljettaessa ja kojelaudan satunnaista napsumista johtuen kenties lämpövaihteluista mutta nuo on niin satunnaisia että ne ei mua häiritse. Mutta oikealta takaa (oletan että oikea takaovi) kuuluu satunnaisesti terävissä kuopissa tai kun kori joutuu hieman vääntymään esim mutkassa tai epätasaisella alustalla pieni "kolahdus"/"napsahdus". Akku on kiristetty ja lukon vastakappale on vaihdettu ja laitettu varmuudeksi vielä eristysnauhaa sen eliminoimiseksi pois. Onko se nyt sitten tuo ovipahvi vai mitä irtonaista siellä voisi olla? C-pilarin valo/verhoilu se ei ole?

Comment

• TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

Originally posted by hurtta
              Mutta oikealta takaa (oletan että oikea takaovi) kuuluu satunnaisesti terävissä kuopissa tai kun kori joutuu hieman vääntymään esim mutkassa tai epätasaisella alustalla pieni "kolahdus"/"napsahdus". Akku on kiristetty ja lukon vastakappale on vaihdettu ja laitettu varmuudeksi vielä eristysnauhaa sen eliminoimiseksi pois. Onko se nyt sitten tuo ovipahvi vai mitä irtonaista siellä voisi olla? C-pilarin valo/verhoilu se ei ole?
              Minulla napsahteli takaoven kahvassa oleva muoviosa. Siis siinä kahvassa mistä ovi vedetään kiinni. Tietysti myös itse ovipahvi voi napsahdella eli sen reunoihin (pahvin ja ovipellin väliin) voisi laittaa laadukasta spray-vaseliinia järkevästi annosteltuna. Muita napsujia on C-pilarin verhoilut, C-pilarin valon johto ja C-pilarissa olevat antennijohdot. Lisäksi tietysti hattuhyllyn kaiutinritilät. Ja niskatuet. Ja myös kattoverhoilun reuna takaikkunan kohdalla. Ja kaatuvien (nahka) takapenkkien saumat. Ja hattuhyllyn etureunan kiinnitys peltiin. Ja hattuhyllyn alla oleva äänenvaimennusmatto (toinen puoli kovaa ainetta). Ja aurinkoverhon runko-osan kiinnitys hattuhyllyyn. Niin ja tietenkin b-pilarin verhoilut napsuu oven tiivisteitä vasten. Lisäksi oven tiivisteet ja ikkunan aukon yläreunan tiiviste napsuu.

Hmm... oikeastaan napsujia on ollut "aika" monta, ehkä olisi vaan pitänyt laittaa stereot päälle
              E39 528iA

Comment

• Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

Originally posted by TJJ
                Minulla napsahteli takaoven kahvassa oleva muoviosa. Siis siinä kahvassa mistä ovi vedetään kiinni. Tietysti myös itse ovipahvi voi napsahdella eli sen reunoihin (pahvin ja ovipellin väliin) voisi laittaa laadukasta spray-vaseliinia järkevästi annosteltuna. Muita napsujia on C-pilarin verhoilut, C-pilarin valon johto ja C-pilarissa olevat antennijohdot. Lisäksi tietysti hattuhyllyn kaiutinritilät. Ja niskatuet. Ja myös kattoverhoilun reuna takaikkunan kohdalla. Ja kaatuvien (nahka) takapenkkien saumat. Ja hattuhyllyn etureunan kiinnitys peltiin. Ja hattuhyllyn alla oleva äänenvaimennusmatto (toinen puoli kovaa ainetta). Ja aurinkoverhon runko-osan kiinnitys hattuhyllyyn. Niin ja tietenkin b-pilarin verhoilut napsuu oven tiivisteitä vasten. Lisäksi oven tiivisteet ja ikkunan aukon yläreunan tiiviste napsuu.

Hmm... oikeastaan napsujia on ollut "aika" monta, ehkä olisi vaan pitänyt laittaa stereot päälle
                Eikö noin tarkka kuulo ole jo rasite?

Itse olen huomannut '96:ssa ainoastaan kuskin oven narinaa joka korjaantui tiivisteitä puhdistamalla ja teflon-sprayllä. Teflon-spraytä on muuten muutakin kuin Wurthia. Hiljainen auto on tuokin mutta liekö tuo update-malli sitten vielä sen verran hiljaisempi että naisen pieraisu ja säiliössä liikkuva polttoainekin ärsyttää...

Juu ja on mulla ollut myös joskus kojelaudan suunnalta napinaa.
                Last edited by Kentsu; 08-08-2006, 08:19.
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

Comment

• Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7456
                  • Oulu

Originally posted by Kentsu
                  Vaimoa on jo vähä naurattanu tää kolinoiden ja napsumisten metsästys, mutta helppohan se on jos ei niitä kuule.

... säiliössä liikkuva polttoainekin ärsyttää...
                  Mun edellisessä Corollassa tuonkin kuuli kun tankki oli heti takapenkin selkänojan takana, vaikka siinä kyllä riitti muuten meteliä.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• hurtta
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 444

Originally posted by Petri.Kekkonen
                    Vaimoa on jo vähä naurattanu tää kolinoiden ja napsumisten metsästys, mutta helppohan se on jos ei niitä kuule.
                    Juu, ei meilläkään emäntä juurikaan mitään "ääniä" kuule ja ihmettelee kun sanon ajessa hei katsoppas mikä tuolla napsuu? Kommentti on aina että "emmä mitään kuule, missä?". Ja mielestäni sen kuulee puolikuuro jo ilman kuulolaitteen paristojakin Mutta joo elämä on helppoa jos ei niitä kuule tai sitten osaa olla niin välinpitämätön että vaikka mäntä olis tulossa lohkosta ulos niin ei siihen kalinaan kannata juuri keskittyä ennekuin kosla pysähtyy. Mut joo jos tuollainen olisin niin en varmaan BMW omistaisikaan enkä täällä palstalla notkuisi.

Comment

• TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

Onhan se...
                      Mutta kun noiden korjaaminen kuitenkin on aika helppoa, niin ennemmin tekee jotain kun kuuntelee sivuääniä. Äsken oli muuten hiljaista, mutta kuskin penkin oikea reuna hankasi suojamuoviin, pitäisi muistaa laittaa Nahkis-rasvaa siihen (oikein hyvä aine tuohon mutta en koko penkkejä sillä voitelisi).
                      E39 528iA

Comment

• Ileee
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 1025
                        • Espoo

Onko kellään toimivaa ratkaisua ovien tiivisteiden ja ovien raamien keskinäiseen hiertelyyn ja narinaan?

"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

Comment

• TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

Originally posted by Ileee
                          Onko kellään toimivaa ratkaisua ovien tiivisteiden ja ovien raamien keskinäiseen hiertelyyn ja narinaan?
                          On, mutta minun ratkaisussa käytetään silikonirasvaa. Muut ratkaisuthan ovat tuon vastakohtia.
                          E39 528iA

Comment

• leifeugen
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 144
                            • porvoo

Stereot soimaan ,niin ei kuulu kaikki pikku nitinät,mulla oli samat nitinät edellisessä 528T-99 mutta kun auto on niin hiljainen muuten sitä jää kuuntelemaan kaikkia ääniä,kyllä ne muut autot kitisee ja nitisee ja jopa paljon enemmän, mutta sitä tulee niin ronkeliksi hiljaisessa autossa.Saahan niitä rasvata teflonilla ym.

Comment

• hurtta
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 444

Originally posted by TJJ

Tänään kun kuuntelin tarkkaan tuota ääntä oikealta takaa niin se on kyllä enemmän metallinen kolahdus/kalahdus. Ei kova mutta selvästi havaittavissa. Edelleen tulee vaan mieleen oven lukko mutta ei se voi olla enää mahdollista. Oliskos tuolla jotain muuta metallista ääntä aiheuttavaa, mahdollisesti vaikka korin ulkopuoella lokasuojan sisällä tms? Takapenkkien lukkomekanismit on jo eliminoitu.

Comment

• TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

Originally posted by hurtta
                                Tänään kun kuuntelin tarkkaan tuota ääntä oikealta takaa niin se on kyllä enemmän metallinen kolahdus/kalahdus. Ei kova mutta selvästi havaittavissa. Edelleen tulee vaan mieleen oven lukko mutta ei se voi olla enää mahdollista. Oliskos tuolla jotain muuta metallista ääntä aiheuttavaa, mahdollisesti vaikka korin ulkopuoella lokasuojan sisällä tms? Takapenkkien lukkomekanismit on jo eliminoitu.
                                Oletko jo tutkinut taka-akselin koiranluut? Ja kallistuksenvakaajan kiinnikkeet/kumipuslat runkoon? Entä vararengas/tunkki/työkalut onko ne kiinni kunnolla?
                                E39 528iA

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎