Originally posted by TJJ
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39:n (-00) interiöörin ääniä...
Collapse
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
onko kukaan törmännyt penkin naksahdukseen...joka ilmenee mielestäni vain esim aamulla kun lähtee niin ensimmäisissä risteyksissä kun kääntyy suht jyrkästi vasemmalle tai oikealle.
ihan kuin joku loksahtaisi paikalleen tms... ei siis kuulu naksu kokoajan.
en tiedä olisko tuo linkin homma kyseessä... tolla kyllä taitaa naksua aina mutkissa
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/t...cking_fix2.htm
ei ihmee häiritsevä, mutta ilmeisesti tarpeeksi iso wamma kun tänne siitä jaksaa kirjoittaa
EDIT: niin autossa sähköset comfort penkitLast edited by AkiV; 07-08-2006, 12:46.E39 530dA Touring -00
Comment
-
-
Samaa tautia podetaan täällä, kuuluu mun e39:ssä vain vasemmalle käännyttäessä, vaikka selkänojaa retuuttaisi kuinka käsin, ei tuota napsausta saa kuulumaan.Autossa mekaaniset karvalakki-neekeri penkit.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Mulla on tilanne se että muuten kaikki on hiljaista lukuunottamatta rattiputken rämäystä esim ovea reilummin suljettaessa ja kojelaudan satunnaista napsumista johtuen kenties lämpövaihteluista mutta nuo on niin satunnaisia että ne ei mua häiritse. Mutta oikealta takaa (oletan että oikea takaovi) kuuluu satunnaisesti terävissä kuopissa tai kun kori joutuu hieman vääntymään esim mutkassa tai epätasaisella alustalla pieni "kolahdus"/"napsahdus". Akku on kiristetty ja lukon vastakappale on vaihdettu ja laitettu varmuudeksi vielä eristysnauhaa sen eliminoimiseksi pois. Onko se nyt sitten tuo ovipahvi vai mitä irtonaista siellä voisi olla? C-pilarin valo/verhoilu se ei ole?
Comment
-
-
Originally posted by hurttaMutta oikealta takaa (oletan että oikea takaovi) kuuluu satunnaisesti terävissä kuopissa tai kun kori joutuu hieman vääntymään esim mutkassa tai epätasaisella alustalla pieni "kolahdus"/"napsahdus". Akku on kiristetty ja lukon vastakappale on vaihdettu ja laitettu varmuudeksi vielä eristysnauhaa sen eliminoimiseksi pois. Onko se nyt sitten tuo ovipahvi vai mitä irtonaista siellä voisi olla? C-pilarin valo/verhoilu se ei ole?
Hmm... oikeastaan napsujia on ollut "aika" monta, ehkä olisi vaan pitänyt laittaa stereot päälle
Comment
-
-
Originally posted by TJJMinulla napsahteli takaoven kahvassa oleva muoviosa. Siis siinä kahvassa mistä ovi vedetään kiinni. Tietysti myös itse ovipahvi voi napsahdella eli sen reunoihin (pahvin ja ovipellin väliin) voisi laittaa laadukasta spray-vaseliinia järkevästi annosteltuna. Muita napsujia on C-pilarin verhoilut, C-pilarin valon johto ja C-pilarissa olevat antennijohdot. Lisäksi tietysti hattuhyllyn kaiutinritilät. Ja niskatuet. Ja myös kattoverhoilun reuna takaikkunan kohdalla. Ja kaatuvien (nahka) takapenkkien saumat. Ja hattuhyllyn etureunan kiinnitys peltiin. Ja hattuhyllyn alla oleva äänenvaimennusmatto (toinen puoli kovaa ainetta). Ja aurinkoverhon runko-osan kiinnitys hattuhyllyyn. Niin ja tietenkin b-pilarin verhoilut napsuu oven tiivisteitä vasten. Lisäksi oven tiivisteet ja ikkunan aukon yläreunan tiiviste napsuu.
Hmm... oikeastaan napsujia on ollut "aika" monta, ehkä olisi vaan pitänyt laittaa stereot päälle
Itse olen huomannut '96:ssa ainoastaan kuskin oven narinaa joka korjaantui tiivisteitä puhdistamalla ja teflon-sprayllä. Teflon-spraytä on muuten muutakin kuin Wurthia. Hiljainen auto on tuokin mutta liekö tuo update-malli sitten vielä sen verran hiljaisempi että naisen pieraisu ja säiliössä liikkuva polttoainekin ärsyttää...
Juu ja on mulla ollut myös joskus kojelaudan suunnalta napinaa.Last edited by Kentsu; 08-08-2006, 08:19.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by KentsuEikö noin tarkka kuulo ole jo rasite?
Originally posted by Kentsu... säiliössä liikkuva polttoainekin ärsyttää...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.KekkonenVaimoa on jo vähä naurattanu tää kolinoiden ja napsumisten metsästys, mutta helppohan se on jos ei niitä kuule.Mutta joo elämä on helppoa jos ei niitä kuule tai sitten osaa olla niin välinpitämätön että vaikka mäntä olis tulossa lohkosta ulos niin ei siihen kalinaan kannata juuri keskittyä ennekuin kosla pysähtyy. Mut joo jos tuollainen olisin niin en varmaan BMW omistaisikaan enkä täällä palstalla notkuisi.
Comment
-
-
Originally posted by KentsuEikö noin tarkka kuulo ole jo rasite?
Mutta kun noiden korjaaminen kuitenkin on aika helppoa, niin ennemmin tekee jotain kun kuuntelee sivuääniä. Äsken oli muuten hiljaista, mutta kuskin penkin oikea reuna hankasi suojamuoviin, pitäisi muistaa laittaa Nahkis-rasvaa siihen (oikein hyvä aine tuohon mutta en koko penkkejä sillä voitelisi).
Comment
-
-
Stereot soimaan ,niin ei kuulu kaikki pikku nitinät,mulla oli samat nitinät edellisessä 528T-99 mutta kun auto on niin hiljainen muuten sitä jää kuuntelemaan kaikkia ääniä,kyllä ne muut autot kitisee ja nitisee ja jopa paljon enemmän, mutta sitä tulee niin ronkeliksi hiljaisessa autossa.Saahan niitä rasvata teflonilla ym.
Comment
-
-
Originally posted by TJJMinulla napsahteli takaoven kahvassa oleva muoviosa. Siis siinä kahvassa mistä ovi vedetään kiinni. Tietysti myös itse ovipahvi voi napsahdella eli sen reunoihin (pahvin ja ovipellin väliin) voisi laittaa laadukasta spray-vaseliinia järkevästi annosteltuna. Muita napsujia on C-pilarin verhoilut, C-pilarin valon johto ja C-pilarissa olevat antennijohdot. Lisäksi tietysti hattuhyllyn kaiutinritilät. Ja niskatuet. Ja myös kattoverhoilun reuna takaikkunan kohdalla. Ja kaatuvien (nahka) takapenkkien saumat. Ja hattuhyllyn etureunan kiinnitys peltiin. Ja hattuhyllyn alla oleva äänenvaimennusmatto (toinen puoli kovaa ainetta). Ja aurinkoverhon runko-osan kiinnitys hattuhyllyyn. Niin ja tietenkin b-pilarin verhoilut napsuu oven tiivisteitä vasten. Lisäksi oven tiivisteet ja ikkunan aukon yläreunan tiiviste napsuu.
Tänään kun kuuntelin tarkkaan tuota ääntä oikealta takaa niin se on kyllä enemmän metallinen kolahdus/kalahdus. Ei kova mutta selvästi havaittavissa. Edelleen tulee vaan mieleen oven lukko mutta ei se voi olla enää mahdollista. Oliskos tuolla jotain muuta metallista ääntä aiheuttavaa, mahdollisesti vaikka korin ulkopuoella lokasuojan sisällä tms? Takapenkkien lukkomekanismit on jo eliminoitu.
Comment
-
-
Originally posted by hurttaTänään kun kuuntelin tarkkaan tuota ääntä oikealta takaa niin se on kyllä enemmän metallinen kolahdus/kalahdus. Ei kova mutta selvästi havaittavissa. Edelleen tulee vaan mieleen oven lukko mutta ei se voi olla enää mahdollista. Oliskos tuolla jotain muuta metallista ääntä aiheuttavaa, mahdollisesti vaikka korin ulkopuoella lokasuojan sisällä tms? Takapenkkien lukkomekanismit on jo eliminoitu.
Comment
-
Comment