memebuy23buy

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • turomu
    replied
    Asia hoidossa
    Attached Files

    Leave a comment:


  • turomu
    replied
    Yritin laittaa ostoilmoituksen foorumille mutta ei toimi, niin voi tarjota jos hiljaisessa myynnissä syyshinnoiteltu yksilö. Näyttäis että koeajetusta ei päästä hinnasta sopuun, hyvä olisi varmasti. Toinen vaihtoehto löytyikin foorumin kautta ja sitä voisi käydä katsomassa etelässä mutta ettei jäisi yhden vaihtoehdon varaan voisi muitakin vilkaista. Ensi viikonloppuna olisi mahdollista lähteä ostohousut jalassa reissuun.
    Tuokin yksilö sattui silmään

    Paljonko pitäis varata budjettia jakopäähän ja kk-laakereihin nykyään?
    Järvenpäässä näkyi olevan kiinnostava auto mutta väri ei vaan iske. Pakkaa vielä sekoittaa myyntiin tullut e34 3.8 https://www.nettiauto.com/bmw/m5/10544511 mutta on vähän epämääräinen yksilö ja jotenkin tuntuu olisko e39 kuitenkin parempi vaihtoehto vaikka e34 onkin se oman bemariharrastuksen alkuun saanut korimalli

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Parempi ne rempat nyt on hoitaa kun 5-vuoden päästä. Meinaan siksi että ei noiden oem osien hinnat ainakaan laskussa ole ollut sen jälkeen mitä omaan autoon tehtiin 2016 kellari, jakopää ja vanokset.

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    Ihan arpapeliä millä kilsoilla nuo s62 antautuu. Eihän nuita ikinä korjata, huolletaan vaan.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Muuten olis ehkä kohdallaan mutta kuitenkin n.170tkm ja jakopää ja laakerit tekemättä, kyllä niihin joku tonni vielä palais. Auto kyllä ollut varttuneemman väen käytössä ja hyvin huollettu että ei niillä remonteilla välttämättä hirveä kiire olisi. Kori hyvä ja ruosteeton, sisusta kuin uusi. Väri harvinaisempi. Vanokset on huollettu edellisen omistajan toimesta mutta pitäis selvittää mitä niille on tehty.

    Tuolla kuitenkin on nettiautossa autoja joihin tehty isot remontit ja hinta lähempänä 15t€:think
    En itse noilla kilsoilla lähtisi konetta avaamaan, ellei oireita ja auto ollut normikäytössä. Nyt kun S62 jo enempi ajettu maailmalla, niin ei noi ongelmat mielestäni niin kovin yleisiä.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Omaan tein ensiavauksen 247tkm kohdilla. Kahdessa kk laakerissa oli alkavaa kulumisen merkkiä, jakopää kunnossa, mutta laitoin samalla luonnollisesti kaiken uusiksi sinnekin.

    Kovia määriä näillä pääsee oikein huoltamalla, 600tkm taitaa olla parhaat menty.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Muuten olis ehkä kohdallaan mutta kuitenkin n.170tkm ja jakopää ja laakerit tekemättä, kyllä niihin joku tonni vielä palais. Auto kyllä ollut varttuneemman väen käytössä ja hyvin huollettu että ei niillä remonteilla välttämättä hirveä kiire olisi. Kori hyvä ja ruosteeton, sisusta kuin uusi. Väri harvinaisempi. Vanokset on huollettu edellisen omistajan toimesta mutta pitäis selvittää mitä niille on tehty.

    Tuolla kuitenkin on nettiautossa autoja joihin tehty isot remontit ja hinta lähempänä 15t€:think
    164tkm oli jakopää ja laakerit kuin uudet. Jakopäähän vaihtaa uuden kiristimen ja öljyistä näyte labraan, jos ei laakerimetallia näytteessä niin kovaa ajoa vaan. Monet ajaa 300tkm ilman mitään ongelmia.

    Toki mielenrauhaa saa vaihtamalla ja jos pitkään meinaa pitää niin samahan ne tehdä, osat kallistuu kokoajan.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Muuten olis ehkä kohdallaan mutta kuitenkin n.170tkm ja jakopää ja laakerit tekemättä, kyllä niihin joku tonni vielä palais. Auto kyllä ollut varttuneemman väen käytössä ja hyvin huollettu että ei niillä remonteilla välttämättä hirveä kiire olisi. Kori hyvä ja ruosteeton, sisusta kuin uusi. Väri harvinaisempi. Vanokset on huollettu edellisen omistajan toimesta mutta pitäis selvittää mitä niille on tehty.

    Tuolla kuitenkin on nettiautossa autoja joihin tehty isot remontit ja hinta lähempänä 15t€:think
    Kilometrit vaikuttaa näissä hintaan varsin kovasti. Vaikka paremmassa iskussa olisi se 270tkm menty, kuin 170 menty.

    Leave a comment:


  • turomu
    replied
    Muuten olis ehkä kohdallaan mutta kuitenkin n.170tkm ja jakopää ja laakerit tekemättä, kyllä niihin joku tonni vielä palais. Auto kyllä ollut varttuneemman väen käytössä ja hyvin huollettu että ei niillä remonteilla välttämättä hirveä kiire olisi. Kori hyvä ja ruosteeton, sisusta kuin uusi. Väri harvinaisempi. Vanokset on huollettu edellisen omistajan toimesta mutta pitäis selvittää mitä niille on tehty.

    Tuolla kuitenkin on nettiautossa autoja joihin tehty isot remontit ja hinta lähempänä 15t€:think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Niin ja vaikka ostotilanteessa pääsiskin näennäisen halvalla, erittäin nopeasti vanhaan autoon upottaa yhden 10 kiloo euroja. Vai mitä Masteri?
    Vaikkei ostaisi halpaakaan niin kymppi menee helposti Mutta sellaista se on vanhan Motorsportin kanssa.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Noista voi helposti olla 50hv tai jopa yli ns. ”laitumella” erinäisten kuluvien osien takia kuten CPS:t, joista autossa on 4kpl. MAF:it likaantuu ja kuluu myös ajastaan ja antaa vääristyneitä litramääriä moottorinohjaukselle. MAF:ja autosssa 2kpl, jos ei sitten ole vaihdettu Alpha N softaan. Kyllä terve moottorinen E39 M5 liikkuu varsin ripeästi jo pelkän väännön voimin.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Vähintään.
    Niin ja vaikka ostotilanteessa pääsiskin näennäisen halvalla, erittäin nopeasti vanhaan autoon upottaa yhden 10 kiloo euroja. Vai mitä Masteri?

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Koeajolla kävin ja aika hyvältä yksilöltä vaikutti, ostohalut heräsi. Pari juttua jäi mieleen. Mikä voisi aiheuttaa vaimeaa matalaa jyrinää? Kuului/tuntui parhaiten moottorijarrutuksessa. Kilsoja alle 200tkm. Onko e39 takakaaren sisäreunat vakiona käännetty sisään (mankeloitu?)? Mitä SPORT nappi koelaudassa tekee? Ei kyllä tuntunut yhtään 400hp autolta mutta herrasmiesmäinen luonteeltaan ilmeisemmin.
    Ja tietenkin täytyykö oikeasti hyvästä maksaa 2 alkavia summia :think
    Hiljainen tuo auto on, eli ei kummempia jyrinöitä pitäisi kuulua. Ei mitään tyyppivikaa tule tuohon liittyen mieleen. 2 alkuinen on hyvää vastinetta rahalle! Ei tule V8 takavetomanuaaleja enää uusia..

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Ja tietenkin täytyykö oikeasti hyvästä maksaa 2 alkavia summia :think
    Vähintään.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Koeajolla kävin ja aika hyvältä yksilöltä vaikutti, ostohalut heräsi. Pari juttua jäi mieleen. Mikä voisi aiheuttaa vaimeaa matalaa jyrinää? Kuului/tuntui parhaiten moottorijarrutuksessa. Kilsoja alle 200tkm. Onko e39 takakaaren sisäreunat vakiona käännetty sisään (mankeloitu?)? Mitä SPORT nappi koelaudassa tekee? Ei kyllä tuntunut yhtään 400hp autolta mutta herrasmiesmäinen luonteeltaan ilmeisemmin.
    Ja tietenkin täytyykö oikeasti hyvästä maksaa 2 alkavia summia :think
    Omassa on vaihdelaatikon takapään laakerissa pieni välus, ja kuvittelisin että kovemmassa vaihdejarrussa tämä vähän hurisee/tärisee.
    Kasren pokkaus on käännetty vakiona.
    Sport nappi vaikuttaa ohjauksen jäykistymisenä ja tekee kaasupolkimen vasteesta herkemmän.

    Leave a comment:

Working...
X