Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Android -soitin päivitystä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

Originally posted by Havis View Post
    ...
    Miinusta:
    1. Puhelimen Bluetooth paritus toimii heittämällä android puhelimen kanssa, mutta WinPhone näkyy listalla muttei yhdisty.
    ...
    Tämä korjaantui sillä, että otti ensin pois käytöstä sen android yhteyden. Sen jälkeen yhteyden sai myös WinPhoneen.

Eli pluutuut yhteys voi olla auki kerrallaan vain yhteen luuriin. Tietysti
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

• Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

Originally posted by JiiVee92 View Post
      Jos on samanlainen google maps kuin minulla puhelimessa, niin se ei toimi kyllä navigoinnissa sitten alkuunkaan, pitää aina itse liikuttaa sitä karttaa, että näkee missä mennään.
      No ei ole ja sinunkin puhelimessasi se on risa. Koita asentaa uudelleen tms.

Comment

• peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8264
        • Järvikylä (Nakkila)

Originally posted by JiiVee92 View Post
        Jos on samanlainen google maps kuin minulla puhelimessa, niin se ei toimi kyllä navigoinnissa sitten alkuunkaan, pitää aina itse liikuttaa sitä karttaa, että näkee missä mennään.
        Ehkäpä paras softa navigointiin. Sulla on luurissa jotain kipua tai EVO :think

Sitten tulee mieleen että mitä tekee android soittimella jos ei ole nettiyhteyttä.. saman kuin sillä vakio radiollakin..
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

Originally posted by peto2 View Post
          Ehkäpä paras softa navigointiin. Sulla on luurissa jotain kipua tai EVO :think

Sitten tulee mieleen että mitä tekee android soittimella jos ei ole nettiyhteyttä.. saman kuin sillä vakio radiollakin..
          No onhan tuollainen android soitin paljon monipuolisempi kuin vakiosoitin. Sinne saa nykyaikaisen navigoinnin, sillä voi katsoa live-dataa/lukea vikakoodit, peruutuskamera, usb-tikulla saa musiikit (ja isonkin musiikki määrän kanssa on helppo valita mitä haluaa kuunnella) ym. ym.

Itse mitä olen google mapsia kokeillut navigointiin, niin ei ole vakuuttanut. Paljon mieluummin here, tomtom tms.
          e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

Originally posted by HTK12 View Post
            ...Itse mitä olen google mapsia kokeillut navigointiin, niin ei ole vakuuttanut. Paljon mieluummin here, tomtom tms.
            Pikaisen vertailun jälkeen.

Hyvää Heressä:
            - Selkeä käyttöliittymä.
            - Ajonopeuden ja nopeusrajoituksen näyttö

Huonoa (ainakin mun versiossa)
            - Asetukset piilossa (softabugi)
            - Ääniopastuksen viat (Sanat jää kesken yms)

Google mapsissa
            - loogisempi ääniopastus
            - Sotkusempi käyttöliittymä
            - Ei nopeustietoa sen enempää rajoituksista kuin ajonopeudesta (en ainakaan muista nähneeni)

Mut katellaan kumpi sopii mulle paremmin. Luurin netinjakoa voi pitää kyllä päällä, lataa sit vaan sen verran tiuhempaa ku tarttee. Siihen varmaan pystyy venymään.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

• peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8264
              • Järvikylä (Nakkila)

Originally posted by HTK12 View Post
              usb-tikulla saa musiikit (ja isonkin musiikki määrän kanssa on helppo valita mitä haluaa kuunnella)
              Tästä tulikin mieleeni.. mulla on sd kortilla n. 65Gt/ 10500kpl äänitiedostoja. Mikä on hyvä softa androidille tuollaisen määrän kanssa? Valtaosa softista ei edes osaa hakea ulkoisilta tallennuslaitteilta mitään. :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11153
                • Oulu

Lähinnä tuota offline käyttöä ajattelin, jos vaikka ei joka kerta jaksakkaan jakaa puhelimelta nettiyhteyttä soittimelle. Spotifyssäkin saa näppärästi offlineen soitetuimmat biisit.

Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10507
                  • Saaressa

Erisinin:ssa oli valmiiksi asennettuna varsin toimiva navisovellus, mitä vähän sitä olen käyttänyt.
                  Heren kartoilla ilmeisesti pelaa kun heren logo siellä pyörähti josain valikossa.

duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

instagram: _duuk

Comment

• HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

Tästä tulikin mieleeni.. mulla on sd kortilla n. 65Gt/ 10500kpl äänitiedostoja. Mikä on hyvä softa androidille tuollaisen määrän kanssa? Valtaosa softista ei edes osaa hakea ulkoisilta tallennuslaitteilta mitään. :think
                    Itsellä vielä käytössä soittimen mukanu tullut softa, niin en ole vielä niin perehtynyt. Tässä yksi listaus softista: https://www.androidauthority.com/bes...ndroid-208990/
                    e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• Lördagskorv
                      Aluevastaava
                      • Nov 2016
                      • 2097
                      • Lohja city

Originally posted by Havis View Post
                      Nyt on Eonon GA8201 asennettu.

Hieno laite. Selkeät ohjeet, joskin vähän yksinkertaistetut.
                      Hyvät ohjeet, kiitos.
                      Oma paahdin pitäisi olla huomenna postissa.

Asennellaan kyllä heti kun tulee mahdolliseksi
                      E92 M3 -10 Jerezschwarz
                      E28 528i -84 Diamantschwarz
                      G20 320e -22 Sunset Orange
                      Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

E92 M3 -08 Silverstone 2
                      E38 740i -00 Imolarot 2
                      E46 320d -02 Orientblau

Comment

• -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

Vanha suola janottaa ja E39 tulossa taas taloon. Japanin malli kyseessä joten navi ja soitin pitää päivittää. Ostin jo MK4 navipurkin ja BM 54 radiokin taitaa löytyä omasta hyllystä mutta bluetoothia katsellessani huomasin että noihin kaikkiin menee yhteensä rahaa miltei saman verran kuin tuollaiseen android-mööpeliin.

Minulla ei ole mitään kokemusta noista android-hässäköistä. Saisiko tänne yhteenvedon eri tarjokkaista ja niiden hyvistä/huonoista puolista?

Hyvänä puolena originaaliosissa pidän esim navin nopeutta ja tarkkuutta kun se käyttää auton abs-antureitakin osana paikkatietoa ja laitteet toimivat kelissä kuin kelissä. Originaali radio on vähän niin ja näin mutta se toimii hienosti navin kanssa yhteen kun se hiljentää radiota navin ääniohjeiden ajaksi yms.
                        ---

Comment

• Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

Originally posted by -Tapi View Post
                          Vanha suola janottaa ja E39 tulossa taas taloon. Japanin malli kyseessä joten navi ja soitin pitää päivittää. Ostin jo MK4 navipurkin ja BM 54 radiokin taitaa löytyä omasta hyllystä mutta bluetoothia katsellessani huomasin että noihin kaikkiin menee yhteensä rahaa miltei saman verran kuin tuollaiseen android-mööpeliin.

Minulla ei ole mitään kokemusta noista android-hässäköistä. Saisiko tänne yhteenvedon eri tarjokkaista ja niiden hyvistä/huonoista puolista?

Hyvänä puolena originaaliosissa pidän esim navin nopeutta ja tarkkuutta kun se käyttää auton abs-antureitakin osana paikkatietoa ja laitteet toimivat kelissä kuin kelissä. Originaali radio on vähän niin ja näin mutta se toimii hienosti navin kanssa yhteen kun se hiljentää radiota navin ääniohjeiden ajaksi yms.
                          Navi ei varmaan ihan niin nopea ole näissä soittimissa mutta siltäkin onnistuu volumen hiljennys ohjeen aikana.

Rasio taas varmaankin huononee alkuperäisestä mutta sen korvaa sitten spotify yms. vaihtoehtoiset lähteet.

Comment

• lj123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2015
                            • 1215
                            • Lohja

Originally posted by Muurahainen View Post
                            Navi ei varmaan ihan niin nopea ole näissä soittimissa mutta siltäkin onnistuu volumen hiljennys ohjeen aikana.

Rasio taas varmaankin huononee alkuperäisestä mutta sen korvaa sitten spotify yms. vaihtoehtoiset lähteet.
                            Eonon ja Erisin kai luotettavimmat merkit. Uusin malli aina lähtökohtaisesti parempi. Mitä enemmän ytimiä ja muistia niin sulavammin toimii.

Navia en ole noissa omissa juuri käyttänyt, vaan kännykän kautta bluetoothilla tulee sanalliset ohjeet kännykän navista. Mutta kyllä noiden navivalmistajien Android-sovelluksetkin ihan hyviä on.

Radio on tähän mennessä ollut huonohko niin BMW:ssä kuin passatin laitteessakin. Näkyvin ongelma on se, että RDS ei osaa vaihtaa taajuutta itse. Ehkä malli, johon saa auton molemmat antennit kiinni ratkaisisi ongelman. Niitäkin olen jo nähnyt.
                            E39 M5 -99
                            F11 530d Xdrive -14

Comment

• Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1838
                              • Kotona/Poissa

Originally posted by lj123 View Post
                              ...Radio on tähän mennessä ollut huonohko niin BMW:ssä kuin passatin laitteessakin. Näkyvin ongelma on se, että RDS ei osaa vaihtaa taajuutta itse. Ehkä malli, johon saa auton molemmat antennit kiinni ratkaisisi ongelman. Niitäkin olen jo nähnyt.
                              Minä taas luulen, että ongelma ei ole radion herkkyydessä, vaan Android radio sovelluksen softassa.

Se RDS toiminto AF (Alternative Frequencies) ei toimi. Eli jos samaa kanavaa lähettää useampi lähetin, AF toiminnon ollessa päällä laitteen pitäisi vaihtaa parhaiten kuuluvalle lähettimelle. Tätä android radiosovellus ei osaa tehdä, oli AF valittu päälle tai ei. (Ainakaan Eononin vakio radio sovellus)

Harmittava vika, ihan perus RDS ominaisuus joka puuttuessaan vie radion käytön takaisin -80 luvulle.

Yksi tapa kiertää ongelma on laittaa verkonjako päälle puhelimesta, ja käyttää nettiradio streamia. Syö toki luurin akkua, mutta sen voi aina lyödä usb laturiin kii.

Toinen vois olla, että ettis google play kaupasta toimivan RDS radio sovelluksen ja kokeilis sitä.

P.S.
                              Laitoin meiliä Eonon tukeen tästä softaviasta. En odota ihmeitä, mutta toisaalta jossei ilmoita puutteista ei mitään muutu. Odotan mielenkiinnolla mitä tapahtuu...
                              Last edited by Havis; 14-12-2017, 20:56.

E60 523iA -08

Comment

• lj123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2015
                                • 1215
                                • Lohja

Voi varmaankin olla tuokin syynä. Volkkarissa on on WinCE-pohjainen laite ja sama vika siinä. Alkuperäisellä radiolla toimii AF ja WinCE-laitteessa ei. Ja tuossa autossa alkuperäisessä soittimessakin vain yksi antenniliitäntä.

Iso ongelma tuo ei ole itselle kun radiota harvemmin kuuntelen, mutta joskus ärsyttää.
                                Last edited by lj123; 16-12-2017, 10:41.
                                E39 M5 -99
                                F11 530d Xdrive -14

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎