Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petterihi
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 622
    • Kerava

    #91
    Sorkkarauta oli itsellä tarpeen:


    Kannattaa saranat tosiaan katsoa samalla. Itsellä pumput ok nyt mutta ei ihan uuden veroisesti toimi siltikään. Mutta saa nyt olla, ei luukku pauku eikä valu päähän enää.
    E39 523iA Touring -00
    --
    E39 523 osia edullisesti
    Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

    Comment

    • SamFor
      Bimmer Rookie
      • Apr 2019
      • 33
      • Hamina

      #92
      Tästä ei välttämättä hirveesti apua, mutta itse sain ne juurikin n. 60 cm pitkällä raudalla ihan hyvin irti sieltä. Voisin kuvitella että jos se ei sieltä tunnu lähtevän niin rauta ei välttämättä ole täysin oikeassa kohdassa. Helpottaa tietenkin myös jos kampi ei ole hirveän paksu. Itse koin taas uusien pumppujen asentamisen haasteelliseksi. Siinä määrin että yhden onnistuneen jälkeen annoin pajan hoitaa loput.
      E53 X5 4.6is -03

      Ex: E39 530i Touring -01

      Comment

      • alppiE39
        Bimmer Rookie
        • Jun 2019
        • 106
        • RIIHIMÄKI

        #93
        Mittaristo valo juttuja

        Päätti bemari tempasta pikku tempun tänään

        Lämmitin autoa kotipihassa tyhjäkäynnillä, painoin hiukan kaasua 2-3k ja yhtäkkiä mittaristoon ilmestyypi kolme eri valoa.
        Yksi niistä oli jostain syystä luistonesto valo, yksi EML eli joku moottorinohjauksen liittyvä (?) ja viimeinen sitten tietenkin keltainen moottorin valo.
        Sammutin sitten auton ja laiton takas käyntiin, 1 valo enää jäljellä joka oli moottorin valo. Kävin koeajolla ja kaikki tietysti samanlaista kuin ennen.

        Onko muilla kokemusta tämmösestä tai tietoa mitä temppuilee? Pitää seurailla jos huomenna ois valo kadonnu.

        Comment

        • holisti72
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 335
          • Siilinjärvi

          #94
          Originally posted by alppiE39 View Post
          Päätti bemari tempasta pikku tempun tänään

          Lämmitin autoa kotipihassa tyhjäkäynnillä, painoin hiukan kaasua 2-3k ja yhtäkkiä mittaristoon ilmestyypi kolme eri valoa.
          Yksi niistä oli jostain syystä luistonesto valo, yksi EML eli joku moottorinohjauksen liittyvä (?) ja viimeinen sitten tietenkin keltainen moottorin valo.
          Sammutin sitten auton ja laiton takas käyntiin, 1 valo enää jäljellä joka oli moottorin valo. Kävin koeajolla ja kaikki tietysti samanlaista kuin ennen.

          Onko muilla kokemusta tämmösestä tai tietoa mitä temppuilee? Pitää seurailla jos huomenna ois valo kadonnu.
          Tarkista akun kaapeleiden kiinnitys ekana, oma sigun kulkine teki saman jokuaika sitten.., pluskaapeli oli jostain syystä päässyt nousemaan navasta hivenen ja oli löystynyt. Takasin kunnolla kiinni ja vikavalot hävisi.
          - Pena -

          BMW E39 528iA -99 orientblau
          ex BMW e34 525 tds -92

          Comment

          • alppiE39
            Bimmer Rookie
            • Jun 2019
            • 106
            • RIIHIMÄKI

            #95
            Originally posted by holisti72 View Post
            Tarkista akun kaapeleiden kiinnitys ekana, oma sigun kulkine teki saman jokuaika sitten.., pluskaapeli oli jostain syystä päässyt nousemaan navasta hivenen ja oli löystynyt. Takasin kunnolla kiinni ja vikavalot hävisi.
            Toimi. Otin molemmat kaapelit irti ja takas kiinni. Kiitokset tästä!

            Comment

            • lihakimpale
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2017
              • 261
              • Oulu

              #96
              Originally posted by Jondis View Post
              Onkos noiden pumppujen vaihtoon jotain hyviä kikka kutosia? Koitin niitä aikani ährätä vääntöraudan kanssa irti mutta se korin puolen pallo niin tiukassa ettei suostunut irtoamaan
              Lähtee myös irti, jos vaan ruuvaat sen pallopääpultin pois.

              Comment

              • Proppu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 176
                • Järvenpää

                #97
                Originally posted by Jondis View Post
                Onkos noiden pumppujen vaihtoon jotain hyviä kikka kutosia? Koitin niitä aikani ährätä vääntöraudan kanssa irti mutta se korin puolen pallo niin tiukassa ettei suostunut irtoamaan
                https://youtu.be/TjVnTPZ7j4k <- tässä hyvä video mistä näkee miten ne pallot saa irti vääntöraudalla.
                e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                Comment

                • Jondis
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 698
                  • Tuusula

                  #98
                  Tuota videota itseasiassa silloin katselinkin kun niitä yritin irrotella, mutta ei suostuneet irtoamaan. Täytynee koittaa uudemman kerran vielä ajan kanssa.
                  MB E55 AMG -05
                  E36 318TiA -96
                  E34 535i -89 imolarot
                  Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                  Comment

                  • Jarppa1234
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2016
                    • 32
                    • Kuopio

                    #99
                    Bmw e39 530i moottorinvikavalo

                    Moro elikkäs ois ongelma et bemarin (m54b30) kojetauluun ilmesty moottorin vikavalo mikä nyt syttyy ja sammuilee satunnaisesti että saattaa vikavalo palaa esim. Viikon ja sit sammuu ja ei näy muutamaan päivään kunnes taas syttyy ja syttyessään auto ravistaa kierrosten ollessa n.1000rpm paikkeilla mutta muuten toimii niinkuin pitää ja vetää normaalisti mutta mietityttää että mikä siellä mättää nyt kun mikään muu ei muutu kuin se että tyhjäkäynnillä n.1000rpm paikkeilla ravistaa valon palaessa ja kun valo ei pala niin auto toimii normaalisti. Vikakoodeja en tällä hetkellä pääse lukemaan varmaan ennen kuin ensivuoden puolella. Osaisko joku sanoo jos sattunut olemaan samanlaista ongelmaa että mikä mahtas olla hätänä?
                    Bmw e39 530i touring

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Jarppa1234 View Post
                      Moro elikkäs ois ongelma et bemarin (m54b30) kojetauluun ilmesty moottorin vikavalo mikä nyt syttyy ja sammuilee satunnaisesti että saattaa vikavalo palaa esim. Viikon ja sit sammuu ja ei näy muutamaan päivään kunnes taas syttyy ja syttyessään auto ravistaa kierrosten ollessa n.1000rpm paikkeilla mutta muuten toimii niinkuin pitää ja vetää normaalisti mutta mietityttää että mikä siellä mättää nyt kun mikään muu ei muutu kuin se että tyhjäkäynnillä n.1000rpm paikkeilla ravistaa valon palaessa ja kun valo ei pala niin auto toimii normaalisti. Vikakoodeja en tällä hetkellä pääse lukemaan varmaan ennen kuin ensivuoden puolella. Osaisko joku sanoo jos sattunut olemaan samanlaista ongelmaa että mikä mahtas olla hätänä?
                      Aivan mahdoton sanoa ilman vikakoodeja.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Jallode
                        Newbiemmer
                        • Aug 2016
                        • 9
                        • Helsinki

                        Terve.


                        Nyt näyttäisi omasta -02 530DA:sta ews purkki pimahtaneen kun aika-ajoin hävittää avaimen ja antaa vikakoodia avaimen koodista. Toista avainta autoon ei ole niin ei voi varmistaa onko vika vain avaimessa mutta foorumia lueskelleena samoilla oireilla oli juuri vika ollut ews boksissa.



                        Marmorilta saa ainoastaa ews 4.3 ja autossahan ilmeisesti on ews 3. Jollain oli ollut ongelmia saada 4.3 toimimaan.

                        Oletteko saaneet ews 4.3 koodattua ongelmitta toimimaan?


                        Koodaaja hakusessa myös pk-seudulta. Saa ehdotella jos tiedätte ukkoja!

                        Comment

                        • ErikFinn
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2019
                          • 83
                          • Finland

                          Olisi zf manuaali vaihteisto tiedossa joka purettu e39 M52b25 koneisesta autosta, ei malli eikä vuosi tiedossa, kyljessä kuulemma numerosarja "ZF 1053401097"; osaako joku noilla tiedoilla kertoa tarkemmin mikä vaihteisto on kyseessä, mahdollisesti 310z tai 320z? Pitäiskö näidenkin numeroiden näkyä laatikossa jossain kyljessä myös?

                          (E36 325:een turbolootaa metsästämässä)
                          E36 325i Sedan
                          Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30

                          Comment

                          • eekolmekyssine
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2014
                            • 49
                            • finland

                            Osaakos joku kertoa mistä seuraaavaks vikaa etsis?
                            Eli e39 523 manuaali bensamittari näyttää nollaa ja valo palaa vaikka tankkais tankin täyteen. Taso anturin vaihdoin kuskin puolen tankkiin eikä vaikutusta. Mittari testiä en voinut tehdä kun ohje näyttää että pitäisi painaa oik. puoleista painiketta pohjassa mutta mulla mittarissa vain yksi painike ja se on trippi mittarin nollaus..?

                            Comment

                            • JiiVee92
                              BTCF Member
                              • Mar 2017
                              • 930
                              • Kouvola/Myllykoski

                              Originally posted by eekolmekyssine View Post
                              Osaakos joku kertoa mistä seuraaavaks vikaa etsis?
                              Eli e39 523 manuaali bensamittari näyttää nollaa ja valo palaa vaikka tankkais tankin täyteen. Taso anturin vaihdoin kuskin puolen tankkiin eikä vaikutusta. Mittari testiä en voinut tehdä kun ohje näyttää että pitäisi painaa oik. puoleista painiketta pohjassa mutta mulla mittarissa vain yksi painike ja se on trippi mittarin nollaus..?

                              Taidettu katsella high mittariston ohjetta, tässä yksi low mallille


                              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                              NYT: E61 530xd -08 käyttis
                              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                              Comment

                              • Jesse93
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 940
                                • Mustio

                                Originally posted by eekolmekyssine View Post
                                Osaakos joku kertoa mistä seuraaavaks vikaa etsis?
                                Eli e39 523 manuaali bensamittari näyttää nollaa ja valo palaa vaikka tankkais tankin täyteen. Taso anturin vaihdoin kuskin puolen tankkiin eikä vaikutusta. Mittari testiä en voinut tehdä kun ohje näyttää että pitäisi painaa oik. puoleista painiketta pohjassa mutta mulla mittarissa vain yksi painike ja se on trippi mittarin nollaus..?
                                Voipi olla piuha poikki toisen puolen anturista, oliko kuskin puoleinen rikki vai varalta vaihdoit? Omasta oli piuha poikki ja koitin korjailla muttei kestänyt niin otin purkuautosta molemmat koko laitteet niin sai kuntoon
                                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎