Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alppiE39
    Bimmer Rookie
    • Jun 2019
    • 106
    • RIIHIMÄKI

    E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

    Millainen homma vaihtaa a pilarin baggi? Nopeesti vilkastuna vaikuttas kojelaudan irrotukselta, vai oonko väärässä?
    Last edited by Haju69; 23-11-2019, 22:20.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    E39

    Vanha topikki jäi tähän https://www.btcf.fi/forum/showthread...82652&page=112


    Jatkot tänne.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • petterihi
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2015
      • 622
      • Kerava

      #3
      Originally posted by alppiE39 View Post
      Millainen homma vaihtaa a pilarin baggi? Nopeesti vilkastuna vaikuttas kojelaudan irrotukselta, vai oonko väärässä?

      Näyttäis menevän aika sisälle kojalautaan, sanoisin että tarttee ottaa kojalauta pois. Harmi ettei tullu otettua kuvaa kun oli kojelauta irti itellä.

      E39 523iA Touring -00
      --
      E39 523 osia edullisesti
      Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

      Comment

      • alppiE39
        Bimmer Rookie
        • Jun 2019
        • 106
        • RIIHIMÄKI

        #4
        Originally posted by petterihi View Post
        Näyttäis menevän aika sisälle kojalautaan, sanoisin että tarttee ottaa kojalauta pois. Harmi ettei tullu otettua kuvaa kun oli kojelauta irti itellä.

        Nonni, saapaha taas tekemistä kiitokset.

        Comment

        • CalypsoE39
          Newbiemmer
          • Nov 2019
          • 1
          • Helsinki

          #5
          Mulla löytyy e39 525i sedan johon laitettu H&R Cup-kit alustasetti aikoinaan. Nyt alkanut etuiskari vuotamaan ja pitäisi vaihtaa, meneekö ihan perus varaosa etuiskari, vai pitääkö hommata joku lyhennetty iskari? Ja jos pitää, onko antaa ehdotuksia halvasta vaihtoehdosta.

          Comment

          • Timppax
            Newbiemmer
            • Aug 2017
            • 5
            • Finland

            #6
            530d ei starttaa pakkasella

            Moro. Semmosta vikaa ollu tuossa 530d että pakkasella ei aina enää lähteä käyntiin. Jättää vikakoodin alhaisesta railpaineesta käynnistyksessä. Suuttimet on mitattu ja varulta kaks huonointa vaihdettukkin mutta ei vaikutusta. Myös tehoja puuttuu selvästi. Kuluttaaki hitusen normaalia enemmän. Ollu tuo auto jo useamman vuoden ettei enää käynnisty yli kympin pakkasessa.

            Comment

            • Gize
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 548
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Timppax View Post
              Moro. Semmosta vikaa ollu tuossa 530d että pakkasella ei aina enää lähteä käyntiin. Jättää vikakoodin alhaisesta railpaineesta käynnistyksessä. Suuttimet on mitattu ja varulta kaks huonointa vaihdettukkin mutta ei vaikutusta. Myös tehoja puuttuu selvästi. Kuluttaaki hitusen normaalia enemmän. Ollu tuo auto jo useamman vuoden ettei enää käynnisty yli kympin pakkasessa.
              Niin siis kumpi on ongelma? Otsikossa on ettei starttaa mutta tekstissä ettei käynnisty?

              PS. Oma sähköpenkki ja -ratti lähtivät toimimaan akun vaihdolla, jännä vika kun edes auton käydessä (ladatessa) ei sähköt pelannut :think
              Kulkineet:
              BMW 730dA -03
              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
              BMW 323i -95
              Honda CBR600Fighter
              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

              Comment

              • Timppax
                Newbiemmer
                • Aug 2017
                • 5
                • Finland

                #8
                Joo siis starttaa kyllä mutta ei käynnisty. Ei edes lupaa. Sit yhtäkkiä saattaa lähteä käyntiin.

                Comment

                • DarkWarder65
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 281
                  • Helsinki

                  #9
                  tänään tuli sellanen vika että moottori alko röpöttämään ihan kun ei kaikki pytyt olis mukana, ja joOnko vika puolissa tosin katoin kaikki pytyt ja yksi kerrallaan oli piuha irti ja kaikki toimi, vai onko niin että katalysaattori olis vikana kun ovat kesäkuussa hankittu ja toinen ainakin sisuskalut irti, ja nyt olisi tukossa, vai mistä lähteä etsimään vikaa? Auto e39 535i M62 1998.
                  E39 535i M62 1998

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by DarkWarder65 View Post
                    tänään tuli sellanen vika että moottori alko röpöttämään ihan kun ei kaikki pytyt olis mukana, ja joOnko vika puolissa tosin katoin kaikki pytyt ja yksi kerrallaan oli piuha irti ja kaikki toimi, vai onko niin että katalysaattori olis vikana kun ovat kesäkuussa hankittu ja toinen ainakin sisuskalut irti, ja nyt olisi tukossa, vai mistä lähteä etsimään vikaa? Auto e39 535i M62 1998.
                    Tuo katti on aika hyvävaihtoehto. Taas olisi hyvä nähdä niitä vikakoodeja.
                    Jos kesäkuussa laitoit ehjät katit niin mikäs siellä ne rikkoo? Seokset ihan mitä sattuu kenties?

                    Voi olla se täristyskin mitä olet havainnut olla ollut alkua tuolle...

                    Comment

                    • DarkWarder65
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2013
                      • 281
                      • Helsinki

                      #11
                      [/QUOTE]
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Tuo katti on aika hyvävaihtoehto. Taas olisi hyvä nähdä niitä vikakoodeja.
                      Jos kesäkuussa laitoit ehjät katit niin mikäs siellä ne rikkoo? Seokset ihan mitä sattuu kenties?

                      Voi olla se täristyskin mitä olet havainnut olla ollut alkua tuolle...
                      Näin minäkin uskon että siitä johtuu toi tärinäkin, auto käy vähän rikkaalla, mutta päästöistä kuitenkin läpi. ja en osaa sanoa miksi rikkoon ja noihan katit ei ole omat vaan yleismallin katin ja pitäs kestää 4 litraan asti. se antoi yhden kerran vikakoodissa että 5,7 ja 8 pytyt vahingoittuneet, kun nollasin sen niin ei antanut enään sitä vikakoodia. Voiko niitä seoksia jotenkin säätää vai mitä tehdä niille tai jos käy rikkaalla? Kävin tossa myöhemmin kokeilemassa käyntiin ja miten pyörii niin tuntu että kaikki olis ok taas, aamulla sama juttu mutta kun kone lämmin alko toi röpötys, eikös se vähän viittaa puola vikaan, ja alempana vikakoodi lista mistä näkee mitä anto, en vaan tajua mitä se tarkoittaa.
                      Last edited by DarkWarder65; 25-11-2019, 20:39.
                      E39 535i M62 1998

                      Comment

                      • DarkWarder65
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 281
                        • Helsinki

                        #12
                        Päästö lappu


                        Last edited by DarkWarder65; 27-06-2020, 21:58.
                        E39 535i M62 1998

                        Comment

                        • DarkWarder65
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2013
                          • 281
                          • Helsinki

                          #13
                          tälläsen vikakoodin sain ja tämä sama tuli parisen viikkoa sitten myös ja nyt sitten taas, eli mitä toi tarkottaa ja miten voi korjata?

                          Last edited by DarkWarder65; 27-06-2020, 21:58.
                          E39 535i M62 1998

                          Comment

                          • DarkWarder65
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 281
                            • Helsinki

                            #14
                            lambda ihmetyttää että siitä antaa vikakoodia kun just vaihdettu molemmat lambdat.

                            [ATTACH]155710[/ATTACH]
                            Last edited by DarkWarder65; 27-06-2020, 21:58.
                            E39 535i M62 1998

                            Comment

                            • Aki T
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 193
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Timppax View Post
                              Moro. Semmosta vikaa ollu tuossa 530d että pakkasella ei aina enää lähteä käyntiin. Jättää vikakoodin alhaisesta railpaineesta käynnistyksessä. Suuttimet on mitattu ja varulta kaks huonointa vaihdettukkin mutta ei vaikutusta. Myös tehoja puuttuu selvästi. Kuluttaaki hitusen normaalia enemmän. Ollu tuo auto jo useamman vuoden ettei enää käynnisty yli kympin pakkasessa.
                              Joko siirtopumppu tai pa-pumpun rele voi olla syyllinen.
                              BMW 328i -95, BMW 523i -00

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎