Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by -Markus- View Post
    Joku tapaus ollu toisella merkillä, että kaksoismassa alkaa jo hilseilemään sellasta pölyä ja tämä ajanmyötä tahmeuttamaan starttia.

    E: tai kai sinne osaa vastaavaa pölyä ilmestyä kiinteälläkin vauhtiksella ajanmyötä, paskaa startissa jokatapauksessa. Saattaa päästää pelkällä putsaamisella, mut jos hankala vaihdettava, niin laittaisin kerralla uuden startin.
    Enemmin varmaan siitä itse kytkinlevystä irtoaa sitä materiaalia.

    Originally posted by AXELONE View Post
    Kiitos vastauksesta. Ja oon juuri vaihtanut uudet raidetangon sisä- ja ulkopäät kummallekkin puolelle ja tehnyt nelipyöräsuuntauksen.
    Ja huomasin, että kun heiluttelen rattia auton ollessa sammuksissa vähäsen sivulta sivulle, niin jostain kuuluu kolinaa? Voisko se johtua raidetangon väljyydestä?
    Paikallista missä koliseen, niin on ainakin yksi välys vähempänä.Välykset yleensä ilmoittelee itsestään kolisemalla.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2716
      • .fi

      Originally posted by aae30 View Post
      edit: oliha mul kysymyski:
      suht tasasel tiel 80->100kmh +-pohjas kiihdytysyritys ni vakkari päätti "ampuu" luistoestoo vaste?!?
      eka sähköläpälline itel, mut ei mul kyl vaijerilliset o ikin tollast tehny
      et onkoha tos ny jtn vikaa?
      tuli tuota taas ihmeteltyä uus yritys; n.100km/h vauhdis painoin plussan pohjaan,
      keräs kierroksia liki punarajal, eli 2->6krpm ja taas vilkku luistonesto.

      sellast käytöst siis vakkarilt, et jos manuaali ois ja en ois ite ollu puikois,
      ni ois kyl kuski saanu väh. avari ku auto pysää

      voiks ol sähköläppä mikä ton "kytkinpommin" aiheuttaa,
      vai ah niin mukavasti halvempi vaihdelaatikko?
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by aae30 View Post
        tuli tuota taas ihmeteltyä uus yritys; n.100km/h vauhdis painoin plussan pohjaan,
        keräs kierroksia liki punarajal, eli 2->6krpm ja taas vilkku luistonesto.

        sellast käytöst siis vakkarilt, et jos manuaali ois ja en ois ite ollu puikois,
        ni ois kyl kuski saanu väh. avari ku auto pysää

        voiks ol sähköläppä mikä ton "kytkinpommin" aiheuttaa,
        vai ah niin mukavasti halvempi vaihdelaatikko?
        Onko se siis "vapaalla" ja paukuttaa kierroksia korkealla mistä täräyttä vaihteen päälle vai puskee kauhean kiihdytyksen kickdownilla?

        Millainen rengastus sinulla on?

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2716
          • .fi

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Onko se siis "vapaalla" ja paukuttaa kierroksia korkealla mistä täräyttä vaihteen päälle vai puskee kauhean kiihdytyksen kickdownilla?
          Ei, vaan D:llä vakkarin ajaessa n.100km/h pelkkää plussaa painamalla, ei ole siis kauhea kiihdytys,
          kun luistonesto hidastaa..
          Kait se kickdownia siinä käyttää, mutta ei jalalla kd "keräile" kierroksia (yhtään) kuten vakkari tekee.
          Vähän niinku ois 4000rpm "pitkä vieteri" laatikos, mut en ny sanois et yhtää/selvää luistoakaa olis

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Millainen rengastus sinulla on?
          225/45 17 ympäriis, edes ja takan kyl eri merkkiset.
          On jo valmiin uus kierros muistaakseni 235/45,
          mut en o viel saanu aikaseks käytyy vaihdattaas. Täytyykin tää kokeilla seuraavaks alta pois.
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • Biimersson
            Bimmer Rookie
            • Jul 2018
            • 64
            • Lahti

            Yritin tossa asentaa 1din soitinta vm97 523i bemariin ja kaiuttimista ei kuulu mitään:think
            Kyseinen 1din soitin toimi ennen asennusta täysin samanlaisessa autossa samoin mankan johtosarja purettu toimivasta kokonaisuudesta.
            Kokeiltu myös toisella pioneerin soittimella eikä edelleenkään kaiuttimista kuulu mitään. (Virrat radioon tulee)
            Jos lyö vakio soittimen ja c-kasetti pesän kiinni niin radio pelaa normaalisti.
            Autoissa ei siis muuta eroa kun että auto mistä mankka purettiin on vm96 ja siinä ei ole ollut CD vaihtajaa.
            Molemmat autot olleet karvahattu business soittimella.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16361
              • Leppävirta

              Originally posted by aae30 View Post


              225/45 17 ympäriis, edes ja takan kyl eri merkkiset.
              On jo valmiin uus kierros muistaakseni 235/45,
              mut en o viel saanu aikaseks käytyy vaihdattaas. Täytyykin tää kokeilla seuraavaks alta pois.
              Nyt sulla ainakin väärän kokoiset renkaat alla. Ihan ensimmäisenä oikeaa kokoa olevat renkaat alle ja sitten ihmetellään lisää jos enää tarvitseekaan.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Jyke koo
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 399
                • Tampere/Hämeenlinna

                Mistähän lähteä vikaa vielä etsimään, ongelma seuraavanlainen, moottori m54b30. Bensapumppu sanoi itsensä irti ja vaihdoin uuden boschilaisen tilalle. Tämän jäljeen bensanpaineet alkoivat kadota isoilla kierroksilla. Bensansuodatin säätimineen on vaihdettu. Polttoaineen paine on 3,5 bar noin 3000-4000 kierroksen paikkeille, mutta sitten alkaa pudota, osakaasulla yrittää hieman vetää, mutta kaasupohjassa veto loppuu. Vikakoodeja ei anna
                Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Jyke koo View Post
                  Mistähän lähteä vikaa vielä etsimään, ongelma seuraavanlainen, moottori m54b30. Bensapumppu sanoi itsensä irti ja vaihdoin uuden boschilaisen tilalle. Tämän jäljeen bensanpaineet alkoivat kadota isoilla kierroksilla. Bensansuodatin säätimineen on vaihdettu. Polttoaineen paine on 3,5 bar noin 3000-4000 kierroksen paikkeille, mutta sitten alkaa pudota, osakaasulla yrittää hieman vetää, mutta kaasupohjassa veto loppuu. Vikakoodeja ei anna
                  Muutoma vaihtoehto tulee mieleen: uusi pumppu on valmiiksi rikki, pumppu ei saa riittävästi virtaa tai sitten paineet pääsee osittain karkuun. Onko pumpun letku varmasti kiinnolla kiinni tankin sisällä? Jos siitä vuotaa, niin voisi hyvin selittää.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • alppiE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2019
                    • 106
                    • RIIHIMÄKI

                    Katsuri pisti hylkyä alatukivarren laakeroinnista "välyksellinen, vasemmalla etummainen".

                    Millanen homma, tarviiko erikoistyökaluja vai onnistuuko ilman?

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5018
                      • Paimio

                      Originally posted by alppiE39 View Post
                      Katsuri pisti hylkyä alatukivarren laakeroinnista "välyksellinen, vasemmalla etummainen".

                      Millanen homma, tarviiko erikoistyökaluja vai onnistuuko ilman?
                      Reaktiotankoa tarkoittanee.

                      Jos välys on siellä etupäässä niin pelkän puslankin voi vaihtaa...siihen tosin tarvitsee prässiä, jos ei ole niin koko tanko vaan vaihtoon.

                      Irroitushaarukka tahi riittävän iso pallonivelen ulosvetäjä on tarpeen pyörän pään irroituksessa. Etupäähän on ihan läpipultilla vaan.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • pyxq
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2019
                        • 115
                        • Laihia

                        Tyhjäkäynnillä, auto sillon tällön heilahtaa vähän. Joskus matalilla kierroksilla nypyyttäää, kulutus tuntuu vähän nouseneen eikä tunnu olevan kaikki tehot tallella m52b25
                        E46 316Ti "Milf" Compact

                        EXÄT
                        -97 523I Touring Oxfordgruen

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by pyxq View Post
                          Tyhjäkäynnillä, auto sillon tällön heilahtaa vähän. Joskus matalilla kierroksilla nypyyttäää, kulutus tuntuu vähän nouseneen eikä tunnu olevan kaikki tehot tallella m52b25
                          Vikakoodit? Imuvuoto? Puola?

                          Comment

                          • pyxq
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2019
                            • 115
                            • Laihia

                            Vikakoodeja ei ainakaan tullut vastaan
                            Mitkähän ois yleisiä paikkoja mistä ottaa imuvuotoa
                            puolia en lähtisi epäilemään, koska vain matalilla kierroksilla tapahtuu se nykiminen silloin tällöin, ja tyhjäkäynnillä kerran 5-10sekuntiin tekee todella pienen heilahduksen
                            E46 316Ti "Milf" Compact

                            EXÄT
                            -97 523I Touring Oxfordgruen

                            Comment

                            • Jyke koo
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 399
                              • Tampere/Hämeenlinna

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Muutoma vaihtoehto tulee mieleen: uusi pumppu on valmiiksi rikki, pumppu ei saa riittävästi virtaa tai sitten paineet pääsee osittain karkuun. Onko pumpun letku varmasti kiinnolla kiinni tankin sisällä? Jos siitä vuotaa, niin voisi hyvin selittää.
                              Vaihdoin vanhan pumpun takaisin ja ongelma poissa, kokeilin vielä uudellakin pumpulla ja vika tuli takaisin. Eli uusi pumppu oli jo valmiiksi rikki, kyllä sapettaa tommonen kun etsii vikaa kaikkialta muualta
                              Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                              Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Jyke koo View Post
                                Vaihdoin vanhan pumpun takaisin ja ongelma poissa, kokeilin vielä uudellakin pumpulla ja vika tuli takaisin. Eli uusi pumppu oli jo valmiiksi rikki, kyllä sapettaa tommonen kun etsii vikaa kaikkialta muualta
                                Uusi ei välttämättä tarkoita toimiva. Autojen korjaaminen onnistuu vain testaamalla. Ei pidä olettaa mitään, vaan testata.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎