Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timppax
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 5
    • Finland

    #16
    Originally posted by Aki T View Post
    Joko siirtopumppu tai pa-pumpun rele voi olla syyllinen.
    Inpalla luettu että on hyvä siirtopainekkin. Railpaine ei vain nouse pakkasella ilmeisesti tarpeeksi että lähtisi käyntiin. Yleensähän tuo johtuu justiin niistä suuttimista mutta ku tässä ne on kunnossa ja katottu monta kertaa korjausarvot sekä ohivuodot mitattu. Kai se on vaihettava seuraavaksi korkeapainepumppu.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by Timppax View Post
      Inpalla luettu että on hyvä siirtopainekkin. Railpaine ei vain nouse pakkasella ilmeisesti tarpeeksi että lähtisi käyntiin. Yleensähän tuo johtuu justiin niistä suuttimista mutta ku tässä ne on kunnossa ja katottu monta kertaa korjausarvot sekä ohivuodot mitattu. Kai se on vaihettava seuraavaksi korkeapainepumppu.
      Ennen rail-pumpun vaihtoa vaihtaisin vielä ne rail-anturin o-renkaat ja tuli holkin. Nämä on aika yleisesti näissä vanhemmiten aiheuttavat juuri tätä, ettei rail-paineet nouse startissa. Osat ei ole kalliit, vaatii vain vähän sorminäppäryyttä tuo vaihto.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by DarkWarder65 View Post

        Näin minäkin uskon että siitä johtuu toi tärinäkin, auto käy vähän rikkaalla, mutta päästöistä kuitenkin läpi. ja en osaa sanoa miksi rikkoon ja noihan katit ei ole omat vaan yleismallin katin ja pitäs kestää 4 litraan asti. se antoi yhden kerran vikakoodissa että 5,7 ja 8 pytyt vahingoittuneet, kun nollasin sen niin ei antanut enään sitä vikakoodia. Voiko niitä seoksia jotenkin säätää vai mitä tehdä niille tai jos käy rikkaalla? Kävin tossa myöhemmin kokeilemassa käyntiin ja miten pyörii niin tuntu että kaikki olis ok taas, aamulla sama juttu mutta kun kone lämmin alko toi röpötys, eikös se vähän viittaa puola vikaan, ja alempana vikakoodi lista mistä näkee mitä anto, en vaan tajua mitä se tarkoittaa.
        Liian rikas seoshan ne katit rikkoo.
        Eikä tuossa ole edes yhtään lambdan vikakoodia vaan koodi säätörajan ylittymisestä.

        Puolat veikkaan ehjiksi mutta sinulla on luultavammin imuvuoto.

        Comment

        • DarkWarder65
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 281
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Liian rikas seoshan ne katit rikkoo.
          Eikä tuossa ole edes yhtään lambdan vikakoodia vaan koodi säätörajan ylittymisestä.

          Puolat veikkaan ehjiksi mutta sinulla on luultavammin imuvuoto.
          katoitko sen vika koodin missä oli aika liuhta niitä vikakoodeja?
          miten saan tuon rikkaan seoksen korjattua? eli imusarjan tiivisteiden vaihtoko olis kyseessä?
          Last edited by DarkWarder65; 25-11-2019, 22:15.
          E39 535i M62 1998

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by DarkWarder65 View Post
            katoitko sen vika koodin missä oli aika liuhta niitä vikakoodeja?
            miten saan tuon rikkaan seoksen korjattua? eli imusarjan tiivisteiden vaihtoko olis kyseessä?
            Lambda multiplicative = säätöraja ylittyy.
            Lambda kyllä on älyissään kun osaa tuonkin kertoa.

            Nuo toiset ovat valojen moduulilta ja niillä ei ole mitään tekoa auton käymisen kanssa.

            Tarkista vaikka alkuun että imusarjan takakannessa on letkut ja tulpat paikoillaan.
            Se imuvuoto pitäisi tukkia sieltä mistä vetää ilmaa ohi, ei välttämättä ole imusarjan tiivisteet edes.
            Starttipilotti on aika hyvä noiden etsimiseen kun kone vetäisee sitä henkeensä niin käynti muuttuu.

            Comment

            • DarkWarder65
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2013
              • 281
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Lambda multiplicative = säätöraja ylittyy.
              Lambda kyllä on älyissään kun osaa tuonkin kertoa.

              Nuo toiset ovat valojen moduulilta ja niillä ei ole mitään tekoa auton käymisen kanssa.

              Tarkista vaikka alkuun että imusarjan takakannessa on letkut ja tulpat paikoillaan.
              Se imuvuoto pitäisi tukkia sieltä mistä vetää ilmaa ohi, ei välttämättä ole imusarjan tiivisteet edes.
              Starttipilotti on aika hyvä noiden etsimiseen kun kone vetäisee sitä henkeensä niin käynti muuttuu.
              eikös toi starttipilotti on tulen arkaa ja sytyttää koko koneen tuleen? mistä noi yleensä alkaa sitten vuotamaan, kun en tiedä mistä kaikkialta pitäs etsiä ja ruikkia ainetta, konehuone saamarin täynnä ja ahdas.
              Tossa kävin käynistelemässä auton niin kylmänä se pyörii ok, mutta nähtävästikkin kun lämpiää niin alkaa toi röpötys, ja tossa kaveri sano että noi vikakoodit meinais että olis sytytys katkoksia???
              Last edited by DarkWarder65; 25-11-2019, 23:24.
              E39 535i M62 1998

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Originally posted by DarkWarder65 View Post
                eikös toi starttipilotti on tulen arkaa ja sytyttää koko koneen tuleen? mistä noi yleensä alkaa sitten vuotamaan, kun en tiedä mistä kaikkialta pitäs etsiä ja ruikkia ainetta, konehuone saamarin täynnä ja ahdas.
                Tossa kävin käynistelemässä auton niin kylmänä se pyörii ok, mutta nähtävästikkin kun lämpiää niin alkaa toi röpötys, ja tossa kaveri sano että noi vikakoodit meinais että olis sytytys katkoksia???
                Se siis käy sen aikaa ok kun käy kiinteällä kartalla mutta alkaa käymään huonosti kun siirtyy closed looppiin (seos säädetään lambdoilla ja maffilla)

                Suurin osa noista vikakoodeista on sytytyskatkoksia kyllä mutta ne luultavammin johtuvat siitä väärästä seoksesta. Väärä seos kun ei pala kuten kuuluu ja jää syttymättä silloin tällöin.

                Pilotti on hyvinkin tulenarkaa mutta haihtuu nopeasti sitä paitsi ei siellä konehuoneessa pitäisi kauheasti liekkejä / kipinöitä olla mistä tuo syttyisi ja ei sitä nyt ämpärillistä sinne tarvitse hölvätä.

                Aika yleistä on imusarjan takaa puuttuva kumitulppa.

                Comment

                • DarkWarder65
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 281
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Se siis käy sen aikaa ok kun käy kiinteällä kartalla mutta alkaa käymään huonosti kun siirtyy closed looppiin (seos säädetään lambdoilla ja maffilla)

                  Suurin osa noista vikakoodeista on sytytyskatkoksia kyllä mutta ne luultavammin johtuvat siitä väärästä seoksesta. Väärä seos kun ei pala kuten kuuluu ja jää syttymättä silloin tällöin.

                  Pilotti on hyvinkin tulenarkaa mutta haihtuu nopeasti sitä paitsi ei siellä konehuoneessa pitäisi kauheasti liekkejä / kipinöitä olla mistä tuo syttyisi ja ei sitä nyt ämpärillistä sinne tarvitse hölvätä.

                  Aika yleistä on imusarjan takaa puuttuva kumitulppa.
                  tarkotatko mikä on rintapellin luona imusarjan päässä, missä on tuo bensan paineensäädinkin? onko tuo maf nyt tuo ilmamassamittari?
                  E39 535i M62 1998

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    Originally posted by DarkWarder65 View Post
                    tarkotatko mikä on rintapellin luona imusarjan päässä, missä on tuo bensan paineensäädinkin? onko tuo maf nyt tuo ilmamassamittari?
                    Vastaus molempiin kyllä.

                    Comment

                    • Timppax
                      Newbiemmer
                      • Aug 2017
                      • 5
                      • Finland

                      #25
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Ennen rail-pumpun vaihtoa vaihtaisin vielä ne rail-anturin o-renkaat ja tuli holkin. Nämä on aika yleisesti näissä vanhemmiten aiheuttavat juuri tätä, ettei rail-paineet nouse startissa. Osat ei ole kalliit, vaatii vain vähän sorminäppäryyttä tuo vaihto.
                      Aivan. Tilasinki jo nuo osat siihen. Onkohan millainen homma vaihtaa:think

                      Comment

                      • DarkWarder65
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 281
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Vastaus molempiin kyllä.
                        Missä siellä imusarjan takana on se tulppa kun en sitä löytänyt kun sanoit ttä yleensä se tulppa irtoo ja saa sitä kautta ilmaa, tai sitten mulla on taas jokin erikois versiotaas kun en löydä moista tulppaa. Olisko sulla näyttää kuvasta se tulpan paikka.
                        E39 535i M62 1998

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4974
                          • Paimio

                          #27
                          Originally posted by DarkWarder65 View Post
                          Missä siellä imusarjan takana on se tulppa kun en sitä löytänyt kun sanoit ttä yleensä se tulppa irtoo ja saa sitä kautta ilmaa, tai sitten mulla on taas jokin erikois versiotaas kun en löydä moista tulppaa. Olisko sulla näyttää kuvasta se tulpan paikka.
                          Olisiko tuosta apua:







                          Muutenkin suosittelen tuota REALoem selailemaan näissä asioissa...helpottaa paljon.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11082
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Muutenkin suosittelen tuota REALoem selailemaan näissä asioissa...helpottaa paljon.
                            Melkeen mikä vaan ongelma, niin monesti realoemin/fanssin selailu auttaa

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • MOH85
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2009
                              • 241
                              • Rauma

                              #29
                              Originally posted by Timppax View Post
                              Joo siis starttaa kyllä mutta ei käynnisty. Ei edes lupaa. Sit yhtäkkiä saattaa lähteä käyntiin.
                              Suuttimien ohivuototesti mekaanisesti. Sen tekisin jos ei ole vielä tehty..
                              Last edited by MOH85; 27-11-2019, 11:41.
                              e39 530dA 1999.

                              Comment

                              • Timppax
                                Newbiemmer
                                • Aug 2017
                                • 5
                                • Finland

                                #30
                                Originally posted by MOH85 View Post
                                Suuttimien ohivuototesti mekaanisesti. Sen tekisin jos ei ole vielä tehty..
                                On tehty ja varalta vaihettu 2 huonointa suutintakin joista tuli vähä yli 20ml 2 minuutin tyhjäkäynnillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎