Originally posted by Aki T
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Timppax View PostInpalla luettu että on hyvä siirtopainekkin. Railpaine ei vain nouse pakkasella ilmeisesti tarpeeksi että lähtisi käyntiin. Yleensähän tuo johtuu justiin niistä suuttimista mutta ku tässä ne on kunnossa ja katottu monta kertaa korjausarvot sekä ohivuodot mitattu. Kai se on vaihettava seuraavaksi korkeapainepumppu.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View Post
Näin minäkin uskon että siitä johtuu toi tärinäkin, auto käy vähän rikkaalla, mutta päästöistä kuitenkin läpi. ja en osaa sanoa miksi rikkoon ja noihan katit ei ole omat vaan yleismallin katin ja pitäs kestää 4 litraan asti. se antoi yhden kerran vikakoodissa että 5,7 ja 8 pytyt vahingoittuneet, kun nollasin sen niin ei antanut enään sitä vikakoodia. Voiko niitä seoksia jotenkin säätää vai mitä tehdä niille tai jos käy rikkaalla? Kävin tossa myöhemmin kokeilemassa käyntiin ja miten pyörii niin tuntu että kaikki olis ok taas, aamulla sama juttu mutta kun kone lämmin alko toi röpötys, eikös se vähän viittaa puola vikaan, ja alempana vikakoodi lista mistä näkee mitä anto, en vaan tajua mitä se tarkoittaa.
Eikä tuossa ole edes yhtään lambdan vikakoodia vaan koodi säätörajan ylittymisestä.
Puolat veikkaan ehjiksi mutta sinulla on luultavammin imuvuoto.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostLiian rikas seoshan ne katit rikkoo.
Eikä tuossa ole edes yhtään lambdan vikakoodia vaan koodi säätörajan ylittymisestä.
Puolat veikkaan ehjiksi mutta sinulla on luultavammin imuvuoto.
miten saan tuon rikkaan seoksen korjattua? eli imusarjan tiivisteiden vaihtoko olis kyseessä?Last edited by DarkWarder65; 25-11-2019, 22:15.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View Postkatoitko sen vika koodin missä oli aika liuhta niitä vikakoodeja?
miten saan tuon rikkaan seoksen korjattua? eli imusarjan tiivisteiden vaihtoko olis kyseessä?
Lambda kyllä on älyissään kun osaa tuonkin kertoa.
Nuo toiset ovat valojen moduulilta ja niillä ei ole mitään tekoa auton käymisen kanssa.
Tarkista vaikka alkuun että imusarjan takakannessa on letkut ja tulpat paikoillaan.
Se imuvuoto pitäisi tukkia sieltä mistä vetää ilmaa ohi, ei välttämättä ole imusarjan tiivisteet edes.
Starttipilotti on aika hyvä noiden etsimiseen kun kone vetäisee sitä henkeensä niin käynti muuttuu.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostLambda multiplicative = säätöraja ylittyy.
Lambda kyllä on älyissään kun osaa tuonkin kertoa.
Nuo toiset ovat valojen moduulilta ja niillä ei ole mitään tekoa auton käymisen kanssa.
Tarkista vaikka alkuun että imusarjan takakannessa on letkut ja tulpat paikoillaan.
Se imuvuoto pitäisi tukkia sieltä mistä vetää ilmaa ohi, ei välttämättä ole imusarjan tiivisteet edes.
Starttipilotti on aika hyvä noiden etsimiseen kun kone vetäisee sitä henkeensä niin käynti muuttuu.
Tossa kävin käynistelemässä auton niin kylmänä se pyörii ok, mutta nähtävästikkin kun lämpiää niin alkaa toi röpötys, ja tossa kaveri sano että noi vikakoodit meinais että olis sytytys katkoksia???Last edited by DarkWarder65; 25-11-2019, 23:24.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View Posteikös toi starttipilotti on tulen arkaa ja sytyttää koko koneen tuleen? mistä noi yleensä alkaa sitten vuotamaan, kun en tiedä mistä kaikkialta pitäs etsiä ja ruikkia ainetta, konehuone saamarin täynnä ja ahdas.
Tossa kävin käynistelemässä auton niin kylmänä se pyörii ok, mutta nähtävästikkin kun lämpiää niin alkaa toi röpötys, ja tossa kaveri sano että noi vikakoodit meinais että olis sytytys katkoksia???
Suurin osa noista vikakoodeista on sytytyskatkoksia kyllä mutta ne luultavammin johtuvat siitä väärästä seoksesta. Väärä seos kun ei pala kuten kuuluu ja jää syttymättä silloin tällöin.
Pilotti on hyvinkin tulenarkaa mutta haihtuu nopeasti sitä paitsi ei siellä konehuoneessa pitäisi kauheasti liekkejä / kipinöitä olla mistä tuo syttyisi ja ei sitä nyt ämpärillistä sinne tarvitse hölvätä.
Aika yleistä on imusarjan takaa puuttuva kumitulppa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSe siis käy sen aikaa ok kun käy kiinteällä kartalla mutta alkaa käymään huonosti kun siirtyy closed looppiin (seos säädetään lambdoilla ja maffilla)
Suurin osa noista vikakoodeista on sytytyskatkoksia kyllä mutta ne luultavammin johtuvat siitä väärästä seoksesta. Väärä seos kun ei pala kuten kuuluu ja jää syttymättä silloin tällöin.
Pilotti on hyvinkin tulenarkaa mutta haihtuu nopeasti sitä paitsi ei siellä konehuoneessa pitäisi kauheasti liekkejä / kipinöitä olla mistä tuo syttyisi ja ei sitä nyt ämpärillistä sinne tarvitse hölvätä.
Aika yleistä on imusarjan takaa puuttuva kumitulppa.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEnnen rail-pumpun vaihtoa vaihtaisin vielä ne rail-anturin o-renkaat ja tuli holkin. Nämä on aika yleisesti näissä vanhemmiten aiheuttavat juuri tätä, ettei rail-paineet nouse startissa. Osat ei ole kalliit, vaatii vain vähän sorminäppäryyttä tuo vaihto.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostVastaus molempiin kyllä.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostMissä siellä imusarjan takana on se tulppa kun en sitä löytänyt kun sanoit ttä yleensä se tulppa irtoo ja saa sitä kautta ilmaa, tai sitten mulla on taas jokin erikois versiotaas kun en löydä moista tulppaa. Olisko sulla näyttää kuvasta se tulpan paikka.
Muutenkin suosittelen tuota REALoem selailemaan näissä asioissa...helpottaa paljon.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMuutenkin suosittelen tuota REALoem selailemaan näissä asioissa...helpottaa paljon.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment