Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 pyyhkijäongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • änd1
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 31
    • Iisalmi

    #76
    Nyt alkaa jo huumori loppuu tuon pyyhkijäongelman kanssa. Eli siis toimii vain nopeimmassa asennossa, ja silloinkin vaan välillä. Moottori avattu ja putsattu, rele putsattu ja kokeiltu toisen samanlaisen auton toimivalla releellä, ei vaikutusta. Sulakkeet ehjät. Vikakoodit luettu ja ei sielläkään mitään. Releelle tulee yhteen pinniin virta aina, myös viiksen ollessa off-asennossa. Siitä kun piuhalla yhistää niin hyvin pyyhkii ja viiksen asennolla ei mitään merkitystä. Mitä tässä seuraavaks alkaa tekemään? Auto siis e39 525tds touring -97.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #77
      Originally posted by änd1 View Post
      Nyt alkaa jo huumori loppuu tuon pyyhkijäongelman kanssa. Eli siis toimii vain nopeimmassa asennossa, ja silloinkin vaan välillä. Moottori avattu ja putsattu, rele putsattu ja kokeiltu toisen samanlaisen auton toimivalla releellä, ei vaikutusta. Sulakkeet ehjät. Vikakoodit luettu ja ei sielläkään mitään. Releelle tulee yhteen pinniin virta aina, myös viiksen ollessa off-asennossa. Siitä kun piuhalla yhistää niin hyvin pyyhkii ja viiksen asennolla ei mitään merkitystä. Mitä tässä seuraavaks alkaa tekemään? Auto siis e39 525tds touring -97.
      Milloin auto on tehty? Jos ennen 9/1997, niin releitä onkin kaksi, onko molemmat tarkistettu?

      Mutta jos on vain yksi rele, niin viiksi, viiksen johdot ja korimoduli tutkimuksiin.
      Releen moottorille kytkemä virta (se yhteen pinnniin tuleva) ja viiksi ei liity toisiinsa vaan se virta tulee suoraa akulta sulakkeen kautta. Ja korimoduli ohjaa releen käämejä (ja tuota virtapiuhaa yhdistäviä releen kärkiä) viiksen asennon mukaan.
      E39 528iA

      Comment

      • änd1
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 31
        • Iisalmi

        #78
        Originally posted by TJJ View Post
        Milloin auto on tehty? Jos ennen 9/1997, niin releitä onkin kaksi, onko molemmat tarkistettu?

        Mutta jos on vain yksi rele, niin viiksi, viiksen johdot ja korimoduli tutkimuksiin.
        Releen moottorille kytkemä virta (se yhteen pinnniin tuleva) ja viiksi ei liity toisiinsa vaan se virta tulee suoraa akulta sulakkeen kautta. Ja korimoduli ohjaa releen käämejä (ja tuota virtapiuhaa yhdistäviä releen kärkiä) viiksen asennon mukaan.
        11/1997 valmistettu. Ja unohti mainita että toisella viikselläkin kokeiltu ja sama lopputulos, ja samalla sen johot katsottu. Mitenkäs tota korimoduulia saa tutkittua?

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #79
          Originally posted by änd1 View Post
          11/1997 valmistettu. Ja unohti mainita että toisella viikselläkin kokeiltu ja sama lopputulos, ja samalla sen johot katsottu. Mitenkäs tota korimoduulia saa tutkittua?
          Onko johdot tutkittu korimodulille (hanskalokeron takana) asti? Ne menee siellä 26-pinniseen liittimeen (vasemmanpuoleinen liitin), nastat 4 (musta/valkoinen johto) ja 5 (musta/sininen johto).

          Viiksi kytkee niitä maahan asennosta riippuen. 4. nasta pitää olla maissa kertapyyhkäisyllä, normaalilla ja nopealla. 5. nasta pitää olla maissa tihkulla ja nopealla.

          Jos nuo on kunnossa, pitäisi vielä tutkia johdot korimodulilta releelle. Ja jos nekin on kunnossa, niin sitten vika taitaa olla korimodulissa. Siinä voisi kokeilla toista modulia, sen pitäisi tuon osalta toimia ilman koodausta (mutta pitäisi se kuitenkin koodata jos vaihdat pysyvästi).
          E39 528iA

          Comment

          • änd1
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 31
            • Iisalmi

            #80
            Originally posted by TJJ View Post
            Onko johdot tutkittu korimodulille (hanskalokeron takana) asti? Ne menee siellä 26-pinniseen liittimeen (vasemmanpuoleinen liitin), nastat 4 (musta/valkoinen johto) ja 5 (musta/sininen johto).

            Viiksi kytkee niitä maahan asennosta riippuen. 4. nasta pitää olla maissa kertapyyhkäisyllä, normaalilla ja nopealla. 5. nasta pitää olla maissa tihkulla ja nopealla.

            Jos nuo on kunnossa, pitäisi vielä tutkia johdot korimodulilta releelle. Ja jos nekin on kunnossa, niin sitten vika taitaa olla korimodulissa. Siinä voisi kokeilla toista modulia, sen pitäisi tuon osalta toimia ilman koodausta (mutta pitäisi se kuitenkin koodata jos vaihdat pysyvästi).
            Eipä tuoltakaan mitään löytyny, ja nyt vielä ainoassa asennossa missä pelas edes ajoittain jumahti tänään keskelle tuulilasia.

            E: Polttaa sulaketta suoraan nyt vaikka rele irti.
            Last edited by änd1; 19-06-2015, 15:51.

            Comment

            • artorou
              BTCF Member
              • Jun 2015
              • 6
              • Nurmijärvi

              #81
              Täällä olis sellasta ongelmaa, että pyyhkijät jäävät hetkeksi pyyhkimään itsekseen ja sitten pysähtyvät minne lystää. Tämän jälkeen eivät lähde liikkeelle ennenkuin virrat käyttää pois. Onkohan rele tullut tiensä päähän?

              Auto tosiaan E39 523i -00
              E34 "520i" -93

              Comment

              • artorou
                BTCF Member
                • Jun 2015
                • 6
                • Nurmijärvi

                #82
                Originally posted by artorou View Post
                Täällä olis sellasta ongelmaa, että pyyhkijät jäävät hetkeksi pyyhkimään itsekseen ja sitten pysähtyvät minne lystää. Tämän jälkeen eivät lähde liikkeelle ennenkuin virrat käyttää pois. Onkohan rele tullut tiensä päähän?

                Auto tosiaan E39 523i -00
                No, releen vaihdoin. Ei vaikutusta.
                E34 "520i" -93

                Comment

                • TopiSa
                  Newbiemmer
                  • Aug 2014
                  • 8
                  • Pohjois-Savo

                  #83
                  releen vaihtoa

                  Hei!

                  Minullakin ajoittaista ongelmaa pyyhkijöiden kanssa, välillä lakkaa muutamaksi minuutiksi toimimasta. Palstan kommenttien rohkaiseman tilasin alkuperäiset releet; violetti ja lohenpunainen tuli (yht reilu 30,-).

                  boksissa kuitenkin kaksi violettia, onko autossa paikallaan väärät releet? eikö laakkonen osannut myydä oikeita..?

                  kaaviot releiden kyljessä näyttäisi samalta mahtaako olla virrankestossa eroa vai mitä

                  yksinkertainen ei vaan ymmärrä...
                  Attached Files

                  Comment

                  • ts18056
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 276
                    • Joroinen

                    #84
                    Kyllä noita RealOEM:n mukaan tosiaan on kaksi eriväristä K36 violetti ja K37 lohenpunainen.
                    Samaisen kuvaston mukaan pyyhkijöille vielä kolmaskin rele K11. Mikä on näiden funktio, K36 ja K37 nimeltään relay changer (suunnanvaihtoon?) ja K11 vain double relay?
                    E39 525i -01
                    ex 750iL -96

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #85
                      9/97 jälkeisissä nuo kaksi erillistä relettä on korvattu yhdellä (double relay).
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • ts18056
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2010
                        • 276
                        • Joroinen

                        #86
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        9/97 jälkeisissä nuo kaksi erillistä relettä on korvattu yhdellä (double relay).
                        Eli toi haku ei sitten ole aukoton? Kun 01:sen releitä kaivoin, antaa noi kaikki kolme (jostain osistahan herjaa, että ei tähän malliin). Ja sijoitti noi releet vielä eri kulmiin. :think
                        E39 525i -01
                        ex 750iL -96

                        Comment

                        • Tony0
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 172
                          • Parkano

                          #87
                          E39 pyyhkijäongelmaa

                          Elikkäs kun virrat laittaa päälle niin pyyhkijät pelaa hetken normaalisti, mutta hetken kuluttua tippuu kokonaan pois pelistä. Ei tapahdu silloin mitään millään viiksen asennolla. Kokeiltu on ehjistä toisista autoista, relettä, moottoria, viikseä ja edelleen sama vika päällä. Sulakkeet tutkittu hanskalokerosta. Mikähän tähän pulmaan auttaisi?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #88
                            Originally posted by Tony0 View Post
                            Elikkäs kun virrat laittaa päälle niin pyyhkijät pelaa hetken normaalisti, mutta hetken kuluttua tippuu kokonaan pois pelistä. Ei tapahdu silloin mitään millään viiksen asennolla. Kokeiltu on ehjistä toisista autoista, relettä, moottoria, viikseä ja edelleen sama vika päällä. Sulakkeet tutkittu hanskalokerosta. Mikähän tähän pulmaan auttaisi?
                            Tuota voi aiheuttaa GM moduuli. Kannattaa kokeilla toisella, jos saat jostain lainattua kokeiltavaksi.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Haatainen
                              BTCF Member
                              • Jul 2009
                              • 1451
                              • Tampere

                              #89
                              Olisikohan FL koliysin korimoduuli koodattavissa siten, että pesuautomaatti ensin ruikkaisi sekunnin-pari nestettä lasille, ja sitten vasta pyyhkisi.

                              Pöljän tuntuinen systeemi, kun väkisellä raapii ensin kierroksen kuivaa lasia.
                              Alla:
                              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                              E24 635Csi -84 Polaris metallic

                              Ennenkin on ollut autoja

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #90
                                Originally posted by Haatainen View Post
                                Olisikohan FL koliysin korimoduuli koodattavissa siten, että pesuautomaatti ensin ruikkaisi sekunnin-pari nestettä lasille, ja sitten vasta pyyhkisi.

                                Pöljän tuntuinen systeemi, kun väkisellä raapii ensin kierroksen kuivaa lasia.
                                Takaiskut kunnossa?
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎