Nyt alkaa jo huumori loppuu tuon pyyhkijäongelman kanssa. Eli siis toimii vain nopeimmassa asennossa, ja silloinkin vaan välillä. Moottori avattu ja putsattu, rele putsattu ja kokeiltu toisen samanlaisen auton toimivalla releellä, ei vaikutusta. Sulakkeet ehjät. Vikakoodit luettu ja ei sielläkään mitään. Releelle tulee yhteen pinniin virta aina, myös viiksen ollessa off-asennossa. Siitä kun piuhalla yhistää niin hyvin pyyhkii ja viiksen asennolla ei mitään merkitystä. Mitä tässä seuraavaks alkaa tekemään? Auto siis e39 525tds touring -97.
e39 pyyhkijäongelma
Collapse
X
-
Milloin auto on tehty? Jos ennen 9/1997, niin releitä onkin kaksi, onko molemmat tarkistettu?Originally posted by änd1 View PostNyt alkaa jo huumori loppuu tuon pyyhkijäongelman kanssa. Eli siis toimii vain nopeimmassa asennossa, ja silloinkin vaan välillä. Moottori avattu ja putsattu, rele putsattu ja kokeiltu toisen samanlaisen auton toimivalla releellä, ei vaikutusta. Sulakkeet ehjät. Vikakoodit luettu ja ei sielläkään mitään. Releelle tulee yhteen pinniin virta aina, myös viiksen ollessa off-asennossa. Siitä kun piuhalla yhistää niin hyvin pyyhkii ja viiksen asennolla ei mitään merkitystä. Mitä tässä seuraavaks alkaa tekemään? Auto siis e39 525tds touring -97.
Mutta jos on vain yksi rele, niin viiksi, viiksen johdot ja korimoduli tutkimuksiin.
Releen moottorille kytkemä virta (se yhteen pinnniin tuleva) ja viiksi ei liity toisiinsa vaan se virta tulee suoraa akulta sulakkeen kautta. Ja korimoduli ohjaa releen käämejä (ja tuota virtapiuhaa yhdistäviä releen kärkiä) viiksen asennon mukaan.
Comment
-
11/1997 valmistettu. Ja unohti mainita että toisella viikselläkin kokeiltu ja sama lopputulos, ja samalla sen johot katsottu. Mitenkäs tota korimoduulia saa tutkittua?Originally posted by TJJ View PostMilloin auto on tehty? Jos ennen 9/1997, niin releitä onkin kaksi, onko molemmat tarkistettu?
Mutta jos on vain yksi rele, niin viiksi, viiksen johdot ja korimoduli tutkimuksiin.
Releen moottorille kytkemä virta (se yhteen pinnniin tuleva) ja viiksi ei liity toisiinsa vaan se virta tulee suoraa akulta sulakkeen kautta. Ja korimoduli ohjaa releen käämejä (ja tuota virtapiuhaa yhdistäviä releen kärkiä) viiksen asennon mukaan.
Comment
-
Onko johdot tutkittu korimodulille (hanskalokeron takana) asti? Ne menee siellä 26-pinniseen liittimeen (vasemmanpuoleinen liitin), nastat 4 (musta/valkoinen johto) ja 5 (musta/sininen johto).Originally posted by änd1 View Post11/1997 valmistettu. Ja unohti mainita että toisella viikselläkin kokeiltu ja sama lopputulos, ja samalla sen johot katsottu. Mitenkäs tota korimoduulia saa tutkittua?
Viiksi kytkee niitä maahan asennosta riippuen. 4. nasta pitää olla maissa kertapyyhkäisyllä, normaalilla ja nopealla. 5. nasta pitää olla maissa tihkulla ja nopealla.
Jos nuo on kunnossa, pitäisi vielä tutkia johdot korimodulilta releelle. Ja jos nekin on kunnossa, niin sitten vika taitaa olla korimodulissa. Siinä voisi kokeilla toista modulia, sen pitäisi tuon osalta toimia ilman koodausta (mutta pitäisi se kuitenkin koodata jos vaihdat pysyvästi).
Comment
-
Eipä tuoltakaan mitään löytyny, ja nyt vielä ainoassa asennossa missä pelas edes ajoittain jumahti tänään keskelle tuulilasia.Originally posted by TJJ View PostOnko johdot tutkittu korimodulille (hanskalokeron takana) asti? Ne menee siellä 26-pinniseen liittimeen (vasemmanpuoleinen liitin), nastat 4 (musta/valkoinen johto) ja 5 (musta/sininen johto).
Viiksi kytkee niitä maahan asennosta riippuen. 4. nasta pitää olla maissa kertapyyhkäisyllä, normaalilla ja nopealla. 5. nasta pitää olla maissa tihkulla ja nopealla.
Jos nuo on kunnossa, pitäisi vielä tutkia johdot korimodulilta releelle. Ja jos nekin on kunnossa, niin sitten vika taitaa olla korimodulissa. Siinä voisi kokeilla toista modulia, sen pitäisi tuon osalta toimia ilman koodausta (mutta pitäisi se kuitenkin koodata jos vaihdat pysyvästi).
E: Polttaa sulaketta suoraan nyt vaikka rele irti.Last edited by änd1; 19-06-2015, 15:51.
Comment
-
Täällä olis sellasta ongelmaa, että pyyhkijät jäävät hetkeksi pyyhkimään itsekseen ja sitten pysähtyvät minne lystää. Tämän jälkeen eivät lähde liikkeelle ennenkuin virrat käyttää pois. Onkohan rele tullut tiensä päähän?
Auto tosiaan E39 523i -00E34 "520i" -93
Comment
-
No, releen vaihdoin. Ei vaikutusta.Originally posted by artorou View PostTäällä olis sellasta ongelmaa, että pyyhkijät jäävät hetkeksi pyyhkimään itsekseen ja sitten pysähtyvät minne lystää. Tämän jälkeen eivät lähde liikkeelle ennenkuin virrat käyttää pois. Onkohan rele tullut tiensä päähän?
Auto tosiaan E39 523i -00
E34 "520i" -93
Comment
-
releen vaihtoa
Hei!
Minullakin ajoittaista ongelmaa pyyhkijöiden kanssa, välillä lakkaa muutamaksi minuutiksi toimimasta. Palstan kommenttien rohkaiseman tilasin alkuperäiset releet; violetti ja lohenpunainen tuli (yht reilu 30,-).
boksissa kuitenkin kaksi violettia, onko autossa paikallaan väärät releet? eikö laakkonen osannut myydä oikeita..?
kaaviot releiden kyljessä näyttäisi samalta mahtaako olla virrankestossa eroa vai mitä
yksinkertainen ei vaan ymmärrä...
Comment
-
Kyllä noita RealOEM:n mukaan tosiaan on kaksi eriväristä K36 violetti ja K37 lohenpunainen.
Samaisen kuvaston mukaan pyyhkijöille vielä kolmaskin rele K11. Mikä on näiden funktio, K36 ja K37 nimeltään relay changer (suunnanvaihtoon?) ja K11 vain double relay?E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
9/97 jälkeisissä nuo kaksi erillistä relettä on korvattu yhdellä (double relay).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Eli toi haku ei sitten ole aukoton? Kun 01:sen releitä kaivoin, antaa noi kaikki kolme (jostain osistahan herjaa, että ei tähän malliin). Ja sijoitti noi releet vielä eri kulmiin. :thinkOriginally posted by Clavurion View Post9/97 jälkeisissä nuo kaksi erillistä relettä on korvattu yhdellä (double relay).E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
E39 pyyhkijäongelmaa
Elikkäs kun virrat laittaa päälle niin pyyhkijät pelaa hetken normaalisti, mutta hetken kuluttua tippuu kokonaan pois pelistä. Ei tapahdu silloin mitään millään viiksen asennolla. Kokeiltu on ehjistä toisista autoista, relettä, moottoria, viikseä ja edelleen sama vika päällä. Sulakkeet tutkittu hanskalokerosta. Mikähän tähän pulmaan auttaisi?
Comment
-
Tuota voi aiheuttaa GM moduuli. Kannattaa kokeilla toisella, jos saat jostain lainattua kokeiltavaksi.Originally posted by Tony0 View PostElikkäs kun virrat laittaa päälle niin pyyhkijät pelaa hetken normaalisti, mutta hetken kuluttua tippuu kokonaan pois pelistä. Ei tapahdu silloin mitään millään viiksen asennolla. Kokeiltu on ehjistä toisista autoista, relettä, moottoria, viikseä ja edelleen sama vika päällä. Sulakkeet tutkittu hanskalokerosta. Mikähän tähän pulmaan auttaisi?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Olisikohan FL koliysin korimoduuli koodattavissa siten, että pesuautomaatti ensin ruikkaisi sekunnin-pari nestettä lasille, ja sitten vasta pyyhkisi.
Pöljän tuntuinen systeemi, kun väkisellä raapii ensin kierroksen kuivaa lasia.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
Takaiskut kunnossa?Originally posted by Haatainen View PostOlisikohan FL koliysin korimoduuli koodattavissa siten, että pesuautomaatti ensin ruikkaisi sekunnin-pari nestettä lasille, ja sitten vasta pyyhkisi.
Pöljän tuntuinen systeemi, kun väkisellä raapii ensin kierroksen kuivaa lasia.Aprilia RSV4
Comment
Comment