Jaaha, yleinen vika siis.
Ilmottaudun mukaan tähän vikaketjuun e38:lla. Elikkä nyt aika usein tehnyt että kun on tunnistin asennossa niin jossainkohtaa lakkaa toimimasta eikä mikään pyyhinnopeus toimi. Yleensä pissapoika on myös mykkä mutta välillä saattaa herätä hetken pääst, pyyhkijät eivät kuitenkiin tällöin toimi.
On tapahtunut motarillakin mutta kun lasit on vahattu niin ei juuri haittaa, näkee hyvin läpi.
Täytyy tässä tutkia voisiko e38:ssa myös olla sama rele syynä.
EDIT: Eihän sitä malttanut odottaa että pääsee sisälle remppaa vaa piti irrottaa se rele tuolla sateessa.
No, rele helisi vähän ku heilutti, aikapaljon tuli pientä mustaa moskaa ulos kun releen avasi.
Eli kuten arvasin, kärjet oli aika huonossa hapessa ja todennäkösesti aiheuttaneet lämmettyään tarpeeksi tuon pätkimisen. Oli ihan selkeesti kuluneet.
Tuli tuo putsattua nyt väliaikasesti mutta täytyy tilaa uus rele ja katsoa häviääkö ongelmat 100%
Vähän uutta diagnoosia suruun.. eli riittää kun kääntää virrat päälle,niin ainakin kerran pyyhkäseen sulat? eli kuin ois tihku päällä,mut kun ei ole voisko viitata releeseen? Missä noi releet olikaan e39 523 farkussa -97?
Kiitos!! mistä pystyn varmistaa sadetunnistimen olemassaolon? pitäskö ikkunassa taustapelin kohdilla olla joku boksi tms? voi kuulostaa typerältä,mut tää tosiaan mulle uusi tuttavuus koko auto.
Eli releet repsikanpuolella ilmeseti jalkatilassa tai hanskalootan takana?ko?
Kiitos!! mistä pystyn varmistaa sadetunnistimen olemassaolon? pitäskö ikkunassa taustapelin kohdilla olla joku boksi tms? voi kuulostaa typerältä,mut tää tosiaan mulle uusi tuttavuus koko auto.
Eli releet repsikanpuolella ilmeseti jalkatilassa tai hanskalootan takana?ko?
Rele, viiksi, korimoduli... Diagnostiikalla vian selvittäminen olisi helpompaa, mutta yleismittarillakin pääsee aika pitkälle.
*Rele 1, ON/OFF (K36)
*Rele 2, nopeus 1/2 (K37, siinä K36:n vieressä)
Ensin tutki/vaihda rele K36.
Mikäli ei auttanut, mittaa releen K36 kannalta, tuleeko sinne ohjausjännite, vaikka viiksi on OFF-asennossa. Mikäli tulee, niin viimeistään sitten kannattaa siirtyä kättä pidempään, niin säästää turhalta purkamiselta ja ihmettelyltä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mulla alkoi sadetunnistin temppuilemaan tuulilasin vaihdon jälkeen. Aikaisemmin surkeallaan lasilla ei ollut ongelmaa toiminnassa mutta nyt tunnistin toimii silloin kun huvittaa, toisinaan parikymmentä kilometriä pelaa hyvin mut sit lakkaa toimimasta eikä taaskaan saa toimimaan muuta kuin käyttämällä virtoja pois, tosin ei silloinkaan ole varmaa toiminnasta. Ongelman ollessa päällä ei pyyhkijät toimi tunnistin asennossa lainkaan, muut asennot/pesuri toimii normaalisti.
Olen alustanut tunnistimen monta kertaa mut ei siitä ole ollut mitään hyötyä.
Mulla alkoi sadetunnistin temppuilemaan tuulilasin vaihdon jälkeen. Aikaisemmin surkeallaan lasilla ei ollut ongelmaa toiminnassa mutta nyt tunnistin toimii silloin kun huvittaa, toisinaan parikymmentä kilometriä pelaa hyvin mut sit lakkaa toimimasta eikä taaskaan saa toimimaan muuta kuin käyttämällä virtoja pois, tosin ei silloinkaan ole varmaa toiminnasta. Ongelman ollessa päällä ei pyyhkijät toimi tunnistin asennossa lainkaan, muut asennot/pesuri toimii normaalisti.
Olen alustanut tunnistimen monta kertaa mut ei siitä ole ollut mitään hyötyä.
Onko jollakin ollut samaa ongelmaa?
Tuttu ongelma, rele vaihtoon. Omassa e39:ssä oli vielä sellainen ominaisuus kun ja jos tunnistin toimi, niin jonkin ajan kuluttua pyyhkimet jäi kokoajan vaan ylemmäs ja ylemmäs, siis pyyhkäisyn jälkeen ne nousi.
Kiitos Clavuarion kattavasta infosta! mä rupeen huomenna releiden kimppuun! Voi olla että beme menee myös testeriin jokatapuksessa,ton luistonesto probleeman johdosta...
Tuttu ongelma, rele vaihtoon. Omassa e39:ssä oli vielä sellainen ominaisuus kun ja jos tunnistin toimi, niin jonkin ajan kuluttua pyyhkimet jäi kokoajan vaan ylemmäs ja ylemmäs, siis pyyhkäisyn jälkeen ne nousi.
Joo, ite ajattelin et lasinvaihtaja oli jättänyt pyyhkijät liian ylös, pitäkin lähteä kattomaan sitä relettä. Kiitokset keke71.lle nopeasta vastauksesta, pitää toivoa et se olis nyt särki
Comment