Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1832
    • Karjaa

    Mikäs olisi kustannustehokas tapa saada M52TUB28:iin vähän vakiota fiksumpi pakosarja? Eli tässä on siis jo katit pakosarjan yhteydessä eli ihan liian littana paikoin. Meneekö esim. E46 328i:n sarja + katit suht pienellä sovittelulla? :think
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Wildchild
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2016
      • 251
      • Päijät-Häme

      Originally posted by Wespa View Post
      Mikäs olisi kustannustehokas tapa saada M52TUB28:iin vähän vakiota fiksumpi pakosarja? Eli tässä on siis jo katit pakosarjan yhteydessä eli ihan liian littana paikoin. Meneekö esim. E46 328i:n sarja + katit suht pienellä sovittelulla? :think
      Eiks toi menisi parhaiten rst pakosarjoilla ja vanhalla putkistolla jossa katit eivät ole pakosarjoissa vaan auton alla? Tosin Trafi on käsityksen mukaan alkanut enemmän ja enemmän kyttäämään pakosarjojen perään, varsinkin jos tietty päästöluokka autossa? Esim näissä Euro3 on aika pakosarjakateilla?
      Bmw 525iA -02

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1832
        • Karjaa

        Sun 525i on toki joo Euro3 (vai jopa Euro4?) mutta ihan suoraa vastausta en löytänyt siihen onko tämä oma yksilöni Euro2 vai Euro3, varsinkin kun on Japanin vientimallia.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • Wildchild
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2016
          • 251
          • Päijät-Häme

          Originally posted by Wespa View Post
          Sun 525i on toki joo Euro3 (vai jopa Euro4?) mutta ihan suoraa vastausta en löytänyt siihen onko tämä oma yksilöni Euro2 vai Euro3, varsinkin kun on Japanin vientimallia.
          Oma on Euro 4. Trafista selviää viimeistään mihin päästöluokkaan on rekisteröityessään laitettu.

          Mitä nyt muistelen niin Euro 2 on ollut vielä "normaaleilla" pakosarjoilla ja katit pakoputkessa.
          Bmw 525iA -02

          Comment

          • pyxq
            Bimmer Rookie
            • Oct 2019
            • 115
            • Laihia

            Originally posted by pyxq View Post
            Joulukuulta ihan inpalla luetut koodi imm vaihettu sen jälkeen mutta silti toi koodi 52 kummittelee

            löyty lisää inpa kuvia ja zylinder 4 roughness huiteli tuhannessa

            Tyhjäkäyntiventtiililtä haitariputkelle menevä putki vaihdettu kun oli klemmarin alta vähän kärsinyt kun vielä taas kerran tarkisti, vähän parani käynti, mutta vieläkin nykii joskus tasakaasulla, myös kun heittää kytkimen pohjaan niin kierrokset tipahtaa matalalle ja nousee sitten normaaliin tyhjäkäyntiin
            E46 316Ti "Milf" Compact

            EXÄT
            -97 523I Touring Oxfordgruen

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2691
              • .fi

              Originally posted by pyxq View Post
              Tyhjäkäyntiventtiililtä haitariputkelle menevä putki vaihdettu kun oli klemmarin alta vähän kärsinyt kun vielä taas kerran tarkisti, vähän parani käynti, mutta vieläkin nykii joskus tasakaasulla, myös kun heittää kytkimen pohjaan niin kierrokset tipahtaa matalalle ja nousee sitten normaaliin tyhjäkäyntiin
              toi 52 on 3-sarjalaisten ominaisuus. ei pitäis koko läppää löytyä e39:think.
              onko DME vaihdettu joskus? "lastutettu" tms.?
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • pyxq
                Bimmer Rookie
                • Oct 2019
                • 115
                • Laihia

                Originally posted by aae30 View Post
                toi 52 on 3-sarjalaisten ominaisuus. ei pitäis koko läppää löytyä e39:think.
                onko DME vaihdettu joskus? "lastutettu" tms.?
                Nimenomaan, saksasta tuotu mutta suomen päässä ei oo lastutettu tms
                tiedä mitä gunther ja kaverit tehny

                Edit: tyhjäkäyntiventtiilin letku ja itse venttiili otettu irti putsailtu, löin takaasi, tankkasin tankin täyteen 98:ia ja stp injector cleanerit tankkiin ja 30km työmatkalla ei yhtäkään nykäsyä


                Edit2: Nykii vieläkin välillä tasakaasulla
                Last edited by pyxq; 15-02-2022, 07:36. Reason: Korjaantu ehkä? Ei ollu
                E46 316Ti "Milf" Compact

                EXÄT
                -97 523I Touring Oxfordgruen

                Comment

                • pyxq
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2019
                  • 115
                  • Laihia

                  Puristukset mitattu
                  alkaen ykkösestä
                  13
                  13
                  13
                  12
                  14
                  14
                  Varmaan ihan passelit tulokset 380+tkm ajetulle
                  Vähän tupruttelee sinistä ja
                  E46 316Ti "Milf" Compact

                  EXÄT
                  -97 523I Touring Oxfordgruen

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1832
                    • Karjaa

                    Lämpöisellä vai kylmällä koneella? Tärkeintähän puristuksia mitatessa on että lukemat ovat kaikissa sylintereissä suht samat, tarkalla lukemalla ei niin ole merkitystä. Sininen savu johtuu varmaan loppuunajetuista venttiilinvarren kumeista.
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • pyxq
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2019
                      • 115
                      • Laihia

                      Mitä siinä nyt menee repiä muovit ja puolat ja tulpat pois edestä
                      Elikkä suht lämmin kone joo

                      Edit: Separaattoria vaihtaessa vissiin unohtu se öljytikun putki irroittaa ja rassata se varmaan voi aiheuttaa jotakin probleemaa, alkuperäinen separaattori sielä muistaakseni oli ja täynnä möhnää
                      Pitääpi huomenna hakea öljytikun o-rengas ja putsata se
                      Last edited by pyxq; 16-02-2022, 18:37. Reason: muist
                      E46 316Ti "Milf" Compact

                      EXÄT
                      -97 523I Touring Oxfordgruen

                      Comment

                      • atsim
                        Newbiemmer
                        • Jul 2014
                        • 25
                        • Oulu

                        Alkais olla varmaan reaktiotankojen vaihto ajankohtaista, sillä alla on alkuperäiset, kohta 270tkm ajetut tangot. -00 523i kyseessä.

                        Oliko niin, että TRW ja Lemförder ovat molemmat ZF alla? Onkohan niiden laatukin sama, eli voisko sanoa, että TRW=Lemförder? Parikymppiä per puoli säästäis jos ostais TRW. Toki, jos Lemförder on "ainoa oikea" vaihtoehto, niin laitellaan sellaista alle sitten.

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2691
                          • .fi

                          Originally posted by atsim View Post
                          Alkais olla varmaan reaktiotankojen vaihto ajankohtaista, sillä alla on alkuperäiset, kohta 270tkm ajetut tangot. -00 523i kyseessä.

                          Oliko niin, että TRW ja Lemförder ovat molemmat ZF alla? Onkohan niiden laatukin sama, eli voisko sanoa, että TRW=Lemförder? Parikymppiä per puoli säästäis jos ostais TRW. Toki, jos Lemförder on "ainoa oikea" vaihtoehto, niin laitellaan sellaista alle sitten.
                          omaan käteen on TRW:t ollu parempaa ku lemförder viimevuodet. lemförder tekee jo paljon
                          näitä bemarin osia kiinassakin. esim. sigun 93seen oli kiinalaiset lemförder-moottorinkumit
                          niin surkeen näköset, et ostin aidot ja jätin paskat hyllyyn koristeeks.
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • atsim
                            Newbiemmer
                            • Jul 2014
                            • 25
                            • Oulu

                            Originally posted by aae30 View Post
                            omaan käteen on TRW:t ollu parempaa ku lemförder viimevuodet. lemförder tekee jo paljon
                            näitä bemarin osia kiinassakin. esim. sigun 93seen oli kiinalaiset lemförder-moottorinkumit
                            niin surkeen näköset, et ostin aidot ja jätin paskat hyllyyn koristeeks.
                            Okei, eli tuskin sitten kovin metsään menee TRW osilla. Paljon vaan lukenut, että Lemförderiä alustaan, niin hyvä tulee. Toki vanhoja postauksia ja mielikuvia.

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3711
                              • Finnland

                              Itse tilasin nyt taas osia E53, valtaosin otin Lemförderiä, mutta myös SKF. Tästä Ruotsin ylpeydestä ei ole tähän saakka omalta osin huonoa sanottavaa. Näistä pitäisi kai vaan luoda kattava tilasto josta voisi prosenttilukemilla päätellä hyvää merkkiä onnistumisen mahdollisuuksineen
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4974
                                • Paimio

                                Kiinassa taidetaan tehdä sekä TRW että Lemförder nykyään...

                                Itse olen ostellut sekaisin molempia ja ihan hyviä ovat olleet...ei kyllä ihan samoja kestävyyksiä kannata odotella mitä joskus 15 vuotta sitten vielä.

                                SKF jos laakereita meinaa laittaa on ihan ehdoton valinta mielestäni. Vaikka eipä niitäkään enään ruotsissa tehdä...jossain itäisessä euroopassa muistaakseni ainakin joitain laakereita mitä olen ostellut...Ukraina tms. mutta laatu vaikuttaa silti erittäin hyvältä.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎