Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by -Tapi View PostKiitos. Homma ikäänkuin onnistui ja lisälämmitin ilmestyi valikkoon. Harmillisesti vaan ensimmäisen minuutin lämmityksen jälkeen webasto meni vikatilaan ja lämpöanturin oikosulkua hälyttää. Kortti tuli juuri korjauksesta joten jatkoa seuraa...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKurkkaa, mitä ne Weban lämmöt näyttää kylmänä ja miten se käyttäytyy, kun Weban laittaa tulille. Ettei kuitenkin olis vesipumppu simahtanu ja sen takia menee nopeasti ylilämmöille. Toki tarvittaessa lämpöanturin vaihto on näppärä homma, kun kortti on näpeissä.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostNäytti jäähdyttyäänkin samaa 125 astetta. Kortti on jo näpeissä mutta koska siinä on takuu, laitoin korjanneeseen firmaan ensin viestin että miten toimitaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Onko tietoa saako E39 irroitettavaa vetokoukkua asennettua ilman että pitäisi takapuskuria alkaa pätkimään?
Pitäisi omaan saada koukku tai sitten vaihtaa koko auto.
Mielellään vielä muutaman vuoden ajelisin nykyisellä jos koukun laitto kohtuullisella rahamäärällä onnistuu autoa rikkomatta.Originally posted by JubeEihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Comment
-
-
Originally posted by TNT View PostOnko tietoa saako E39 irroitettavaa vetokoukkua asennettua ilman että pitäisi takapuskuria alkaa pätkimään?
Se pitää toki maalata, ja puskurista löytyy sisäpuolelta urat joita pitkin pätkimällä sen saa alkup. paikalleen.
M-Sport puskuri sit asia erikseen, mutta niihin on koukkujakin heikommin tarjolla.
edit: se peitepala peittää kyllä leikkuun jäljet, että sen leikkaa/pätkii vaikka millä.Last edited by aae30; 08-02-2021, 14:53.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostAinakin normaaliin touringin takapuskuriin se irroitettavan vetokoukun peitepala maksaa uutena alle 20e @ bmwautoparts.net.
Se pitää toki maalata, ja puskurista löytyy sisäpuolelta urat joita pitkin pätkimällä sen saa alkup. paikalleen.
M-Sport puskuri sit asia erikseen, mutta niihin on koukkujakin heikommin tarjolla.
edit: se peitepala peittää kyllä leikkuun jäljet, että sen leikkaa/pätkii vaikka millä.
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostAinakin normaaliin touringin takapuskuriin se irroitettavan vetokoukun peitepala maksaa uutena alle 20e @ bmwautoparts.net.
Se pitää toki maalata, ja puskurista löytyy sisäpuolelta urat joita pitkin pätkimällä sen saa alkup. paikalleen.
M-Sport puskuri sit asia erikseen, mutta niihin on koukkujakin heikommin tarjolla.
edit: se peitepala peittää kyllä leikkuun jäljet, että sen leikkaa/pätkii vaikka millä.
Jotenkin mietin että koko puskurin pitää olla erilainen.
Parempi toki näin!
Oma ei ole M-Sport.Originally posted by JubeEihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Comment
-
-
Originally posted by LEPARDI View PostRuvettiin syyläriä vaihtamaan mutta Kambodzan pojat ovat tehneet ylimääräisiä reikiä uuteen.
Mitä varten mahtavat olla? Punaiset tulpat kuvissa. Nipoissa on kierteet.
Jäädyttimen malli on Ava-cooling BWA2186 ja osanumerolla 17111740699 tilattu. Auto on 98 523.
Comment
-
-
P1500 - Idle Control valve stuck open.
Tuossa alkanu m54 kiukuttelemaan pakkasilla huohottimen putkien vaihdon jälkeen. Tulee aika-ajoin yllä oleva koodi ja EML valo tauluun päälle. Nollaus ja auton uudellenkäynnistys niin pysyy poissa X ajan.
Oli muitakin remppoja ja muunmuassa pakoputki piti ottaa irti, jolloin se jäi vuotamaan. Voisko olla jotenkin liitennäisiä? Lisäilmapumppu myös heränny ekaa kertaa neljään vuoteen kun alotti ton kiukuttelun.
Kun putki vielä vuoti siellä oli livedatassa longterm fueltrimmi ja shortterm fueltrimmit pahasti pakkasella, pakokaasu hais tosi paksulta. Nyt putken liitoksen fiksauksen jälkeen normaaleita. Tosin vikakoodi tulee edelleen.
Tyhjäkäyntiventtiili irti ja putsaukseen vai voisko olla jotain muuta?
EDIT: Venttiili puhdistettu, seurataan. Edelleen hais paksulta ja mitä loggasin torguella kaljakaupassa käynnin niin tasakaasulla max 2000rpm longfueltrimmeissä ei ollu enää mitään. Ei kerenny syttymään EML vielä.
Etulambda 1 0,1-0,9
Etulambda 2 0,1-0,9
Takalambda 1 0,1-0,2
Takalambda 2 0,0-0,9
Takalambda sökö?
EDIT2: Eiku edelleen tyhjäkäyntivettiiliin huutaa, eiköhä mee vaihtoon.Last edited by Wildchild; 16-02-2021, 19:56.Bmw 525iA -02
Comment
-
-
Onko E39 polttoainemittari herkkä vaeltelemaan normaalistikkin?
Epäilen vähän, että jotain muuta vikaa tuossa on kun näyttää ensin vajaa 30l ja hetken ajamisen jälkeen taas n. 15l (mikä on paljon realistisempi lukema).
Tankkilaitteet käytin irti, kun epäilin että jompi kumpi jumittais.
No oikeanpuoleinen oli ilmeisesti jotenkin väärin (väkisin survottu?) kasattu, kun mitään vikaa ei löytynyt.. vastuksen mittaamalla koho alhaalla, koho ylhäällä (ja muuttuu loogisesti sillä välillä), niin sama vastus keskenään ja kohot ehjiä.
Ainakaan bensapumppu kehikkoineen ei ollu kunnolla paikoillaan ja muutenkin ihmeellisesti kiinni, kun ei meinannu pois saada.. en tiedä, mitä siinäkin on spedeilty.
Ainakin sen jälkeen mittari näytti vähän yli 15l noin 30l sijasta (yleensä ollu noiden puolivälissä tai 30l, vaikka tankin ajaa kuivaks).
Ja reagoi muutenkin herkemmin..
Viimeeks kun ajoin ihan kuivaks asti, eli sammumiseen asti, niin ainetta meni lähes 70l tankkiin kaikkineensa.
Eli ei sen puolee pitäis olla ongelmana se, että aine ei siirry vasemmalta oikealle puolelle kun ainetta on riittävän vähän tankissa.
Comment
-
-
Näkikös salavalikosta molempien tankin puolten lukemat erikseen vai muistelenkohan omiani?
Originally posted by Juho_ View PostViimeeks kun ajoin ihan kuivaks asti, eli sammumiseen asti, niin ainetta meni lähes 70l tankkiin kaikkineensa.
Eli ei sen puolee pitäis olla ongelmana se, että aine ei siirry vasemmalta oikealle puolelle kun ainetta on riittävän vähän tankissa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Joo, kyllä ne pitäis nähdä. Tarkotuksena ois kattoa mitä se näyttää, kun kokeilee ajaa riittävän tyhjäks tuon (kanisteri mukana taas).
Ja mittari ei näyttänyt edes ihan maksimia kun tankkas niin täyteen mitä sai.. mut sen näkee sitte ku täyttää uudestaan, oliko vaan oikeenpuolen kohon liikevara rajoittunut kun oli väärin asennettu.
Toki voihan siellä olla vaikka tankki muuttanu muotoaan tai jotain muuta jännää, eipä oo tullu katottua.
Edit:
Näyttäis toiminta olevan vähän karkeeta.
Aamulla oli nollan ja 15l puolivälissä, illemmalle käyntiin ja näyttikin vähän yli nollan ja bensavalo loimottaa.
N. 30l tankkiin ja mittari näyttää vähän päälle 30l mitä suurinpiirtein pitäisikin.
Toimii kuitenkin paremmin mitä aiemmin. Eli menee jopa alle 15l mittarin neula.Last edited by Juho_; 17-02-2021, 17:29.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostVähän niukalta kuulostaa tuo lähes 70l kun ite oon tankannu vaikka kuinka monesti yli 70l enkä koskaan ole ajanut tankkia tyhjäksi. Oisko ennätys jotain 73-74l.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment