Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Funki View Post
    Toukasta ilmeisesti tullut EWS tiensä päähän, niin kysymys kuuluu pyystyykö sinne boksiin vaihtamaan sen releen pelkästään? Vai täytyykö jostain nyt etsiä toinen yksikkö ja kloonata
    Yksi vaihtoehto on poistaa ajonesto autosta.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Mofe
      Bimmer Rookie
      • Aug 2019
      • 72
      • ylöjärvi

      Mikäs on tuon pienen reiän tehtävä mikä näkyy kun avaa jäähdytysnestesäiliön korkin. Näyttäisi että kulkee tuonne itse jäähdyttimeen. Onko niin että korkki päästää tuolta kanavasta ylimääräisen paineen ja nesteen syyläristä takaisin säiliöön. Kun tuppaa itsellä olemaan sellanen ongelma että parin ajon jälkeen kun auto jäähtyy niin kaikki letkut ihan mutrulla kun on kauhea alipaine systeemissä. Avaa korkin niin nesteen pinta putoaa ainakin 5 cm ja letkut rävähtää takaisin muotoonsa. Vaihdoin korkin ja molemmat ilmausruuvvit. Voisiko tuo pieni kolo olla tukossa?

      Comment

      • Wildchild
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2016
        • 251
        • Päijät-Häme

        Originally posted by Mofe View Post
        Mikäs on tuon pienen reiän tehtävä mikä näkyy kun avaa jäähdytysnestesäiliön korkin. Näyttäisi että kulkee tuonne itse jäähdyttimeen. Onko niin että korkki päästää tuolta kanavasta ylimääräisen paineen ja nesteen syyläristä takaisin säiliöön. Kun tuppaa itsellä olemaan sellanen ongelma että parin ajon jälkeen kun auto jäähtyy niin kaikki letkut ihan mutrulla kun on kauhea alipaine systeemissä. Avaa korkin niin nesteen pinta putoaa ainakin 5 cm ja letkut rävähtää takaisin muotoonsa. Vaihdoin korkin ja molemmat ilmausruuvvit. Voisiko tuo pieni kolo olla tukossa?
        Mikä moottori ja miltä vuodelta?
        Bmw 525iA -02

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Mofe View Post
          Mikäs on tuon pienen reiän tehtävä mikä näkyy kun avaa jäähdytysnestesäiliön korkin. Näyttäisi että kulkee tuonne itse jäähdyttimeen. Onko niin että korkki päästää tuolta kanavasta ylimääräisen paineen ja nesteen syyläristä takaisin säiliöön. Kun tuppaa itsellä olemaan sellanen ongelma että parin ajon jälkeen kun auto jäähtyy niin kaikki letkut ihan mutrulla kun on kauhea alipaine systeemissä. Avaa korkin niin nesteen pinta putoaa ainakin 5 cm ja letkut rävähtää takaisin muotoonsa. Vaihdoin korkin ja molemmat ilmausruuvvit. Voisiko tuo pieni kolo olla tukossa?
          Tarkoittanet sitä letkulähtöä, joka menee syylärin ylälaitaan siellä tuulitunnelin alla. Tämä päästää ilman pois sieltä syyläristä. Ainut mikä tuon letkujen lyttyy menemisen ja alipaineen selittää on rikkinäinen paisarinkorkki. Osta suoraan alkuperäinen niin toimii.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Mofe
            Bimmer Rookie
            • Aug 2019
            • 72
            • ylöjärvi

            Originally posted by Wildchild View Post
            Mikä moottori ja miltä vuodelta?
            M52b28 vuosi 1996. Kiinteällä paisarilla eli joka on rakennettu kiinni siihen syyläriin. Nythän se vuosikin jo jostain ja paluuletku termostaatille kylmä että vaihdan koko syylärin ja termostaatin ja rukoilen että ei ole kannenvikaa. Lämmöt pyörinyt jossain 100-105

            Comment

            • Mofe
              Bimmer Rookie
              • Aug 2019
              • 72
              • ylöjärvi

              Kannenvikaiseksihan se osoittautui. Vasta rakennettu kone ja kaikkea. Onko tietoa että onko nuo ajusan kansipahvit ihan roskaa että voiko olla vaan se jo mennyt vai eikös tuo nyt tiedä automaattisesti että kannessa kieroumaa jos noin nopeasti pettää kansipahvi. Meinaa ekat pidemmätkin ajot kesti ja toimi ihan ongelmitta

              Comment

              • Wildchild
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2016
                • 251
                • Päijät-Häme

                Originally posted by Mofe View Post
                Kannenvikaiseksihan se osoittautui. Vasta rakennettu kone ja kaikkea. Onko tietoa että onko nuo ajusan kansipahvit ihan roskaa että voiko olla vaan se jo mennyt vai eikös tuo nyt tiedä automaattisesti että kannessa kieroumaa jos noin nopeasti pettää kansipahvi. Meinaa ekat pidemmätkin ajot kesti ja toimi ihan ongelmitta
                Itse etisin lohkosta tai kannesta murtumia jos oikeesti juuri rakennettu moottori. Vai oliko selkeä tiivistevuoto?
                Bmw 525iA -02

                Comment

                • Mofe
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2019
                  • 72
                  • ylöjärvi

                  Originally posted by Wildchild View Post
                  Itse etisin lohkosta tai kannesta murtumia jos oikeesti juuri rakennettu moottori. Vai oliko selkeä tiivistevuoto?
                  Sen näkee jahka saan kannen pois mutta vaihdoin syylärin ja termostaatin ja lähdin koeajolle niin kauhean pilven heitti taakse ja höyryt konehuoneeseen. Koneen takaosasta höyryää. Niin hirvittivätä paineet ja lämmöt kerää niin äkkiä nyt että pakko olla tiivisteessä tai tasopinnassa iso vika. Ja kun ongelma lähti pahenemaan kun aluksi sitä ei ollut lainkaan niin uskoisin itse (mielummin) tiivisteisiin ja kannen kierouteen.

                  Comment

                  • Mac
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 199
                    • Kotka

                    Kojetaulun valojen toimimattomuutta selvitellessä onnistuin nytten saamaan sitten kiekka- ja nopeusmittarin neulat jumittamaan. Osaako joku noita korjata kun itse en nähtävästi niitä saa enää pelittämään.
                    ---e92 ///M3---
                    ---e39 530i---

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2691
                      • .fi

                      eiköhän sulta ole nyt ne neulojen moottorit rikki, eli kyselisin niitä esim. ao. linkin kautta.

                      linkki käyttäjän Dunky profiiliin: https://www.btcf.fi/forum/member.php?u=698
                      siellä lukee hänen sigussa: "Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita "
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • Jonttu79
                        Newbiemmer
                        • Aug 2019
                        • 13
                        • Pattijoki

                        M57 ja pierburg alipainepumpun lopsotus.

                        Alkanut tuo pumppu ääntään aika voimakkaasti, niin kysyn; onko kukaan saanut korjattua näitä vai pitääkö vaan ostaa uusi?

                        Comment

                        • Worldfuture
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 324
                          • Forssa

                          Alkoi moniurahihna vähän vinkumaan ja pitää semmoista rohisevaa ääntä jostain laturin seuduilta, veikkaisin että voisi olla kiristin tai joku ohjainpyörä lopussa? Ne menee vaihtoon. Mutta toinen ongelma on että tiputtaa myös öljyä hiukan jostain, ilmastoinninkompuran päällä on ainakin öljyä, ja taitaa sotkea myös sitä hihnaa. Mistähän tämä voisi tulla? Mietin jo öljynsuodattimenjalan tiivistettä, mutta se tuskin valuttaa toiselle puolelle konetta:think voiko esim nokan anturi tiputtaa öljyä, kun se olisi siinä koneen päässä sopivasti?
                          Last edited by Worldfuture; 09-11-2022, 08:06.

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3096

                            Originally posted by Worldfuture View Post
                            Alkoi moniurahihna vähän vinkumaan ja pitää semmoista rohisevaa ääntä jostain laturin seuduilta, veikkaisin että voisi olla kiristin tai joku ohjainpyörä lopussa? Ne menee vaihtoon. Mutta toinen ongelma on että tiputtaa myös öljyä hiukan jostain, ilmastoinninkompuran päällä on ainakin öljyä, ja taitaa sotkea myös sitä hihnaa. Mistähän tämä voisi tulla? Mietin jo öljynsuodattimenjalan tiivistettä, mutta se tuskin valuttaa toiselle puolelle konetta:think voiko esim nokan anturi tiputtaa öljyä, kun se olisi siinä koneen päässä sopivasti?
                            Ketjun kiristimen tulppa voi olla yksi vuotokohta myös...
                            Kulkineet/projektit:

                            640D F06
                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • Worldfuture
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2014
                              • 324
                              • Forssa

                              Originally posted by poke View Post
                              Ketjun kiristimen tulppa voi olla yksi vuotokohta myös...
                              Okei. Onko se kuinka näkyvillä siinä?
                              Edit: ainiin, ja moottorihan on m54b30
                              Last edited by Worldfuture; 09-11-2022, 09:17.

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1832
                                • Karjaa

                                Se on oikein hyvin esillä. Kannattaa vaihtaa ketjun kiristin jos ei ole tietoa että olisi joskus jo vaihdettu. Kiristimellä on tiivistyksenä alumiininen prikka josta voi hyvinkin vuotaa öljyä varsinkin jos on joskus auottu ja sitten sama prikka laitettu takaisin.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎