Originally posted by Funki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Mikäs on tuon pienen reiän tehtävä mikä näkyy kun avaa jäähdytysnestesäiliön korkin. Näyttäisi että kulkee tuonne itse jäähdyttimeen. Onko niin että korkki päästää tuolta kanavasta ylimääräisen paineen ja nesteen syyläristä takaisin säiliöön. Kun tuppaa itsellä olemaan sellanen ongelma että parin ajon jälkeen kun auto jäähtyy niin kaikki letkut ihan mutrulla kun on kauhea alipaine systeemissä. Avaa korkin niin nesteen pinta putoaa ainakin 5 cm ja letkut rävähtää takaisin muotoonsa. Vaihdoin korkin ja molemmat ilmausruuvvit. Voisiko tuo pieni kolo olla tukossa?
Comment
-
-
Originally posted by Mofe View PostMikäs on tuon pienen reiän tehtävä mikä näkyy kun avaa jäähdytysnestesäiliön korkin. Näyttäisi että kulkee tuonne itse jäähdyttimeen. Onko niin että korkki päästää tuolta kanavasta ylimääräisen paineen ja nesteen syyläristä takaisin säiliöön. Kun tuppaa itsellä olemaan sellanen ongelma että parin ajon jälkeen kun auto jäähtyy niin kaikki letkut ihan mutrulla kun on kauhea alipaine systeemissä. Avaa korkin niin nesteen pinta putoaa ainakin 5 cm ja letkut rävähtää takaisin muotoonsa. Vaihdoin korkin ja molemmat ilmausruuvvit. Voisiko tuo pieni kolo olla tukossa?Bmw 525iA -02
Comment
-
-
Originally posted by Mofe View PostMikäs on tuon pienen reiän tehtävä mikä näkyy kun avaa jäähdytysnestesäiliön korkin. Näyttäisi että kulkee tuonne itse jäähdyttimeen. Onko niin että korkki päästää tuolta kanavasta ylimääräisen paineen ja nesteen syyläristä takaisin säiliöön. Kun tuppaa itsellä olemaan sellanen ongelma että parin ajon jälkeen kun auto jäähtyy niin kaikki letkut ihan mutrulla kun on kauhea alipaine systeemissä. Avaa korkin niin nesteen pinta putoaa ainakin 5 cm ja letkut rävähtää takaisin muotoonsa. Vaihdoin korkin ja molemmat ilmausruuvvit. Voisiko tuo pieni kolo olla tukossa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Wildchild View PostMikä moottori ja miltä vuodelta?
Comment
-
-
Kannenvikaiseksihan se osoittautui. Vasta rakennettu kone ja kaikkea. Onko tietoa että onko nuo ajusan kansipahvit ihan roskaa että voiko olla vaan se jo mennyt vai eikös tuo nyt tiedä automaattisesti että kannessa kieroumaa jos noin nopeasti pettää kansipahvi. Meinaa ekat pidemmätkin ajot kesti ja toimi ihan ongelmitta
Comment
-
-
Originally posted by Mofe View PostKannenvikaiseksihan se osoittautui. Vasta rakennettu kone ja kaikkea. Onko tietoa että onko nuo ajusan kansipahvit ihan roskaa että voiko olla vaan se jo mennyt vai eikös tuo nyt tiedä automaattisesti että kannessa kieroumaa jos noin nopeasti pettää kansipahvi. Meinaa ekat pidemmätkin ajot kesti ja toimi ihan ongelmittaBmw 525iA -02
Comment
-
-
Originally posted by Wildchild View PostItse etisin lohkosta tai kannesta murtumia jos oikeesti juuri rakennettu moottori. Vai oliko selkeä tiivistevuoto?
Comment
-
-
eiköhän sulta ole nyt ne neulojen moottorit rikki, eli kyselisin niitä esim. ao. linkin kautta.
linkki käyttäjän Dunky profiiliin: https://www.btcf.fi/forum/member.php?u=698
siellä lukee hänen sigussa: "Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita "Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Alkoi moniurahihna vähän vinkumaan ja pitää semmoista rohisevaa ääntä jostain laturin seuduilta, veikkaisin että voisi olla kiristin tai joku ohjainpyörä lopussa? Ne menee vaihtoon. Mutta toinen ongelma on että tiputtaa myös öljyä hiukan jostain, ilmastoinninkompuran päällä on ainakin öljyä, ja taitaa sotkea myös sitä hihnaa. Mistähän tämä voisi tulla? Mietin jo öljynsuodattimenjalan tiivistettä, mutta se tuskin valuttaa toiselle puolelle konetta:think voiko esim nokan anturi tiputtaa öljyä, kun se olisi siinä koneen päässä sopivasti?Last edited by Worldfuture; 09-11-2022, 08:06.
Comment
-
-
Originally posted by Worldfuture View PostAlkoi moniurahihna vähän vinkumaan ja pitää semmoista rohisevaa ääntä jostain laturin seuduilta, veikkaisin että voisi olla kiristin tai joku ohjainpyörä lopussa? Ne menee vaihtoon. Mutta toinen ongelma on että tiputtaa myös öljyä hiukan jostain, ilmastoinninkompuran päällä on ainakin öljyä, ja taitaa sotkea myös sitä hihnaa. Mistähän tämä voisi tulla? Mietin jo öljynsuodattimenjalan tiivistettä, mutta se tuskin valuttaa toiselle puolelle konetta:think voiko esim nokan anturi tiputtaa öljyä, kun se olisi siinä koneen päässä sopivasti?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostKetjun kiristimen tulppa voi olla yksi vuotokohta myös...
Edit: ainiin, ja moottorihan on m54b30Last edited by Worldfuture; 09-11-2022, 09:17.
Comment
-
-
Se on oikein hyvin esillä. Kannattaa vaihtaa ketjun kiristin jos ei ole tietoa että olisi joskus jo vaihdettu. Kiristimellä on tiivistyksenä alumiininen prikka josta voi hyvinkin vuotaa öljyä varsinkin jos on joskus auottu ja sitten sama prikka laitettu takaisin.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Comment