Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hietase
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 539
    • Espoo

    Auto lataa normaalisti. Jännite navoilta käynnissä yli 14 V.

    Alan kallistua virtalukon pohjan suuntaan, erityisesti kun löysin tällaisen ihmeellisen repsikan meikkipeiliin liittyvän keskustelun. Täsmää tähän keissiin lähes täysin. Nyt pitää vaan selvittää kuinka tuollainen vaihdetaan ja osaanko itse.

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2694
      • .fi

      Originally posted by hietase View Post
      Auto lataa normaalisti. Jännite navoilta käynnissä yli 14 V.

      Alan kallistua virtalukon pohjan suuntaan, erityisesti kun löysin tällaisen ihmeellisen repsikan meikkipeiliin liittyvän keskustelun. Täsmää tähän keissiin lähes täysin. Nyt pitää vaan selvittää kuinka tuollainen vaihdetaan ja osaanko itse.
      joo kyllä se sisävalojen syttyminenkin siihen virtalukon pohjaan viittaa. varmasti osaat vaihtaa itse.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • IiroU
        BTCF Member
        • Oct 2021
        • 399
        • Turku/Rauma

        Originally posted by hietase View Post
        Auto lataa normaalisti. Jännite navoilta käynnissä yli 14 V.

        Alan kallistua virtalukon pohjan suuntaan, erityisesti kun löysin tällaisen ihmeellisen repsikan meikkipeiliin liittyvän keskustelun. Täsmää tähän keissiin lähes täysin. Nyt pitää vaan selvittää kuinka tuollainen vaihdetaan ja osaanko itse.
        Just vaihtelin omaani virtalukon pohjan. Vähän paskamaisessa paikassa, mutta onnistuu. Tarvitset yhden pienen ja ohuen tasapäisen ruuvarin, jolla saa pohjan irti. Rattiakselin ympäriltä muovit veke, muutama ruuvi ja liitin. Netistä löytyy ohjeita kyllä hyvinkin.
        E65 745d Individual -07

        Ex:
        E39 530dA Touring M-Sport -02
        E39 528i Sedan -00

        Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
        Yhteydenotot YV.

        Comment

        • hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 539
          • Espoo

          Youtubesta löytyi pari ohjetta ja osa on iltapäivällä kädessä.

          Ne kaksi pientä viimeistä ruuvia sen punaisen raaputettavan massan alla, onko se punainen kama lukitetta? Eli laitanko lukitetta myös niputtaessa? Vai onko se vain jokin sinetti, että pohja on tehtaalla laitettu?

          Comment

          • IiroU
            BTCF Member
            • Oct 2021
            • 399
            • Turku/Rauma

            Originally posted by hietase View Post
            Youtubesta löytyi pari ohjetta ja osa on iltapäivällä kädessä.

            Ne kaksi pientä viimeistä ruuvia sen punaisen raaputettavan massan alla, onko se punainen kama lukitetta? Eli laitanko lukitetta myös niputtaessa? Vai onko se vain jokin sinetti, että pohja on tehtaalla laitettu?
            Joo ruuvit on massan alla. Itse en ainakaan laittanut mitään ja hyvin on toistaiseksi pysynyt.
            E65 745d Individual -07

            Ex:
            E39 530dA Touring M-Sport -02
            E39 528i Sedan -00

            Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
            Yhteydenotot YV.

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2694
              • .fi

              Originally posted by hietase View Post
              Youtubesta löytyi pari ohjetta ja osa on iltapäivällä kädessä.

              Ne kaksi pientä viimeistä ruuvia sen punaisen raaputettavan massan alla, onko se punainen kama lukitetta? Eli laitanko lukitetta myös niputtaessa? Vai onko se vain jokin sinetti, että pohja on tehtaalla laitettu?
              se on jotain värillistä massaa/lakkaa, ja funktiona käsittääkseni juuri kait tuo sinetöinti.
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • hietase
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 539
                • Espoo

                Tuli vaihdettua, paikoilleen meni Febin tuote. Puolen tunnin koeajolenkillä ei mitään ihmeellistä ollut, eli vika taisi paikantua ja poistua.

                Alkuperäinen oli Valeo, kesti 21 vuotta ja 356 tkm.

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1832
                  • Karjaa

                  Netistä löytyy hyvät ohjeet 16:9 navin softan päivittämiseen, tosin joissain todetaan että ei koske Japanin malleja ja pitäisi olla navidvd tyrkättäväksi lukijaan että päivitys menee loppuun asti. Onko jollain kokemusta päivittämisestä Japanin navilukijaan ja ilman navilevyä? En käytä navia mutta päivitys olisi silti ihan mukava koska nykyisellään näytön sivuille jää mustat reunat kun kuvasuhde on 4:3 mikä autossa alunperin on ollut.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • hietase
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 539
                    • Espoo

                    Originally posted by hietase View Post
                    Tuli vaihdettua, paikoilleen meni Febin tuote. Puolen tunnin koeajolenkillä ei mitään ihmeellistä ollut, eli vika taisi paikantua ja poistua.

                    Alkuperäinen oli Valeo, kesti 21 vuotta ja 356 tkm.
                    Vielä kysymys noista kaikenmaailman vikavaloista, joita paloi kuin joulukuusessa, esim. tuo airbagin valo. Jääkö noista joku vikakoodi tms. muistiin, jonka vuoksi auto hylätään katsastuksessa? Sellainenkin olisi taas kerran lähestymässä.

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4974
                      • Paimio

                      Originally posted by hietase View Post
                      Vielä kysymys noista kaikenmaailman vikavaloista, joita paloi kuin joulukuusessa, esim. tuo airbagin valo. Jääkö noista joku vikakoodi tms. muistiin, jonka vuoksi auto hylätään katsastuksessa? Sellainenkin olisi taas kerran lähestymässä.
                      Muistikuva olisi että airbag-valo on INPA:lla kuitattava ennenkuin poistuu...
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Stitch
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 97
                        • e-suomi

                        Originally posted by hietase View Post
                        Vielä kysymys noista kaikenmaailman vikavaloista, joita paloi kuin joulukuusessa, esim. tuo airbagin valo. Jääkö noista joku vikakoodi tms. muistiin, jonka vuoksi auto hylätään katsastuksessa? Sellainenkin olisi taas kerran lähestymässä.
                        Ei tuosta sinun(kaan) dieselistä vikakoodeja lueta. Jos ei siinä mittaristossa mitään vikavaloa pala, ei tarvi mitään nollata.

                        Comment

                        • IiroU
                          BTCF Member
                          • Oct 2021
                          • 399
                          • Turku/Rauma

                          Tiedustellaas vähän tuosta auton tunkkaamisesta. Autonhan voi nostaa edestä apurungosta ja takaa perämurikasta. Pukit silloin helmojen tunkinpaikkojen kohdalle.

                          Mihis muualle nuo pukit voisi laittaa? Vähän jännää meneekö läpi vaiko ei

                          Onko kokemuksia muista paikoista mihin laittaa, ei tekis mieli mennä helmasta läpi. Ihan ei uskalla pelkälle tunkille jättää kun menee ja tekee remonttia.
                          E65 745d Individual -07

                          Ex:
                          E39 530dA Touring M-Sport -02
                          E39 528i Sedan -00

                          Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                          Yhteydenotot YV.

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2694
                            • .fi

                            joitain vuosia jo aikaa ku vastaavaa pukkien päälle sovittanu, mut eiköhä siinä o jotenkin apurungot ollu apuna molemmissa päissä.
                            tankin eteen edestä asti tulevat "palkit" on sieltä takapäästä ainakin ohuet pellit, että niiden alle en siellä ainakaan pukkia yrittäis.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3714
                              • Finnland

                              Laittakaa kakkosnelosta ennen pukkia niin ei käy hupsia helpolla jos muualta tukee.
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • Rikke_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1101
                                • brushpower(harjavalta)

                                Olisko jollain heittää jotain hyvää etädiagnoosia kun iski pikku ongelma... Eli kyseessä E39 540iA johon vaihdoin venakopan tiivisteet ja nyt auto ei enää käy kunnolla kasaamiseen jälkeen... Kovemmilla kierroksilla tuntuu jotenkuten käyvän mutta melko rajusti lykkää palamatonta pakoputkeen... Tyhjäkäyntiä ei käy enää ollenkaan eli startatessa ilman kaasua hörähtää käyntiin mutta sammuu samantien... Tostahan oli irti puolat ja suutintukin nostin suuttimineen ylös inusarjasta..Ja kyllä tarkistin että suuttimet painuivat kunnolla takaisin imusarjaan... Jos joku saa tosta sepustuksesta jotain selkoa niin kaikki apu on tarpeen
                                Skoda Octavia RS 2016

                                EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎