Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7395
    • Oulu

    Vikakoodit kannattaa lukea ekana.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Bmw e39 omistaja
      Newbiemmer
      • Aug 2023
      • 2
      • Suomi

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Vikakoodit kannattaa lukea ekana.
      Onkohan noi 525i:t vaan todellisuudessa laiskoja🫣

      Comment

      • ekkoo1
        BTCF Member
        • Jun 2019
        • 1368
        • Pohjanmaa

        Originally posted by Worldfuture View Post
        Joo homma hoidossa mitäs sieltä pitäis tulla, 4-5baria? Kierroksilla varmaankin?
        Säädin on 3.5bar+-alipaine, kierroksilla ei pitäisi olla merkitystä.
        E39 540i -96 Ajamisen iloa
        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7395
          • Oulu

          Originally posted by Bmw e39 omistaja View Post
          Onkohan noi 525i:t vaan todellisuudessa laiskoja��
          Kellottaa 0-100 km/h tai jonku vastaavan. Huippuja on Suomessa hankalampi kokeilla laillisesti. OBD:n salavalikosta voi myös katella paljonko saa bensaa meneen maksimikuormalla (l/h), siitäkin voi päätellä onko moottorissa kaikki kunnossa: https://www.scribd.com/doc/144024967...BC-salavalikko
          Last edited by Petri.Kekkonen; 01-08-2023, 12:47.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1673
            • vihti

            Originally posted by Bmw e39 omistaja View Post
            Mikä voisi olla vikana kun ostin 525i ja papereiden mukaan pitäs olla 192hv mutta silti tuntuu todella lussulta menee esimerkiksi 1.8 vapari mersun kanssa viivalla tasoihin.!??:think
            Jos ei pysty 8,5s 0-100km/h tulokseen niin sit on autossa tai käskyttäjässä ongelma, m54 koneessa jos esim. vanos tiivisteet falskaa niin puuttuu vääntöä ja onhan näissä kasoittain muitakin tyyppivikoja jotka vaikuttaa suorituskykyyn
            E39 523i Turbo

            Comment

            • Jarger
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 3713
              • Finnland

              Kannattaa sitten huomioida rengaskoon vaikutus, tekee äkkisellään nätisti lisää jos vertaa tehtaalla kellotettuun aikaan kevyillä vakiokoon palloilla
              Negatiiviset kauppakokemukset:
              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3505
                • Raisio

                Tehtaan kiihtyvyydet todennäköisesti aika perusvarusteisilla yksilöillä tyypitelty, joten jos runsaasti lisävarusteitu yksilö, vaikuttaa kiihtyvyyteen kuin olis tuhdimpi anoppi kyydissä. Tämäkin kannattaa huomioida muiden lisäksi.
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • Wildchild
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2016
                  • 251
                  • Päijät-Häme

                  Originally posted by Bmw e39 omistaja View Post
                  Mikä voisi olla vikana kun ostin 525i ja papereiden mukaan pitäs olla 192hv mutta silti tuntuu todella lussulta menee esimerkiksi 1.8 vapari mersun kanssa viivalla tasoihin.!??:think
                  E39 on iso vehje ja aika laiska. Jos se on vielä automaatti niin paikaltaan lähtiessä meno ei päätä huimaa. M54B22 manuaalilla esim E46 korissa on raketti tähän verrattuna.
                  Bmw 525iA -02

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3713
                    • Finnland

                    Oma 523i 1495kg, manuaali, 0-100 2.5-litraisella 8,5s. En lähtisi moittimaan, ihan hyvin on piisannut Matka-ajossa hissun kissun ajelemalla 7l vie.

                    Touring = laiskempi

                    Automaatti = laiskempi.
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1673
                      • vihti

                      Originally posted by Jarger View Post
                      Kannattaa sitten huomioida rengaskoon vaikutus, tekee äkkisellään nätisti lisää jos vertaa tehtaalla kellotettuun aikaan kevyillä vakiokoon palloilla

                      Taas kun keväällä ruuvasin alle pari tuumaa isommat kiekot jotka painaakin enemmän kuin style33 205/60 contsu kitkoilla, vaikka vierintäkehät on melko samat niin silti vierintävastus muuttuu niin paljon että ero suorituskyvyssä on tuntuva
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Slammed
                        Newbiemmer
                        • Aug 2020
                        • 22
                        • Lappeenranta

                        Tuli hommattua touringiin aluksi h&r 40/15 jouset(edelleen postissa). Ne oli tarkoitus laittaa m-sport iskareiden kanssa alle. Mutta nyt tuli tilattua bc:n coiloverit eteen, ja epäilyttää ettei h&r jouset takana riitä coilien kaveriksi. Eli jotain säädettävää sinnekkin pitäis saada. Mutta mikä olisi hyvä? Renkaiksi tulossa 8x18 215/45 eteen, ja taakse 8,5x18 245/40. Style 193 vanteet siis. 25mm lätyt löytyy myös väliin.

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2692
                          • .fi

                          S227 pussit?



                          S227 Sport suspension+lowered+ride-height
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • Slammed
                            Newbiemmer
                            • Aug 2020
                            • 22
                            • Lappeenranta

                            Tavan rautajouset ilman m-sporttia tai muuta madallustakaan

                            Comment

                            • Turunpoika
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2011
                              • 118
                              • Finland Turku

                              Korkeapainepumpun vaihto

                              Moikka, olis tarkoitus vaihtaa E39 530D -02 korkeapainepumppu, öljymäärä lisääntyy koneessa ja sotkee myös konetta. TIS:n ohjeissa pitäisi lukita myös vauhtipyörä, onko se tarpeellista. KL.stä löytyy hihnapyörän irrotus/asnnus työkalu, mutta ei vauhtipyörä nlukitustyökalua.
                              Lisätään viellä onko Rirex:sin kunnostettu kp-pumppu ok. hinta kohdallaan 485€ ?


                              T: Raimo
                              Last edited by Turunpoika; 17-08-2023, 15:40.

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9138
                                • Oulu

                                Originally posted by Turunpoika View Post
                                Moikka, olis tarkoitus vaihtaa E39 530D -02 korkeapainepumppu, öljymäärä lisääntyy koneessa ja sotkee myös konetta. TIS:n ohjeissa pitäisi lukita myös vauhtipyörä, onko se tarpeellista. KL.stä löytyy hihnapyörän irrotus/asnnus työkalu, mutta ei vauhtipyörä nlukitustyökalua.
                                Lisätään viellä onko Rirex:sin kunnostettu kp-pumppu ok. hinta kohdallaan 485€ ?


                                T: Raimo
                                Ei pakottavaa tarvetta lukita vauhtipyörää.

                                Laita suosiolla Bosch tehdaskunnostettu. Tai jos haluat halvalla päästä, niin joku Bosch-pajan korjaama vaihtari.



                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎