E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Peräluukun johtosarja on fiksattu pari vuotta sitten. Tilasin valomodulin ja gm modulin ja pitäänee tuolla valomodulilla lähteä liikkeelle.
-
-
Valomoduuliin kyllä viittaa myös tuo vilkut ei toimi mittaristossa. Loput kyllä oireita mistä en ole kuullut lcm yhteydessä. Miten peräluukun johtosarjan? Jos ei löydy järkevää syytä tutkimuksella niin lcm vaihtoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostTuo valojen jääminen päälle (ilman että avain on virtalukossa?) ja muut vastaavat oudot sähköviat kuulostavat klassiselta virtalukon pohjan rentoutumisen oireilta, ehkä sen vaihtamisella kannattaa aloittaa.
Edit: Illalla kävin vielä pari tuntia Inpan kanssa autoa ihmetellessä.
LCM ei saa yhteyttä. Otin akun pois hetkeksi, tarkastelin maapisteet konehuoneesta, penkin alta, kontista, kaikki näytti ok:lta. Ei muutosta.
Kokeilin toisella GM modulilla - > radio pimeni. Vanha moduli takasin -> ei toimi vieläkään.
Vilkut ei toimi enää ollenkaan mittaristossa. Valojen tarkastustoiminto ei toimi. Inpalla mittariston self check toimii ja valot itsessään toimii. Ei mitään koodeja sillä suunnalla.
Asensin vanhan lukon pohjan takasin -> ei merkitystä. Uusi takaisin.
Nyt tosiaan tilanne ettei penkinlämmittimet, parkkitutka, radio, vilkut mittaristossa toimi ollenkaan. Voiko valomoduli sotkea radion matkalla?Last edited by Wildchild; 01-02-2024, 05:59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Eetu O View PostMoro, En internetistä löytänyt tarkkaa selostusta tähän E39 airbag hommaan. 99alaspäin siis 1 vaiheisia ja siitä eteenpäin muuttu 2 vaiheiseksi? Mutta käykö siis 1 vaiheinen ratti esim 02vm E39:siin?
rattia mitä nyt varmaan mietit, on tod.näk. valmistettu myös 2vaiheisena, että sinällään samannäköinen ratti käynee kyllä.
Leave a comment:
-
-
Moro, En internetistä löytänyt tarkkaa selostusta tähän E39 airbag hommaan. 99alaspäin siis 1 vaiheisia ja siitä eteenpäin muuttu 2 vaiheiseksi? Mutta käykö siis 1 vaiheinen ratti esim 02vm E39:siin?
Leave a comment:
-
-
Tuo valojen jääminen päälle (ilman että avain on virtalukossa?) ja muut vastaavat oudot sähköviat kuulostavat klassiselta virtalukon pohjan rentoutumisen oireilta, ehkä sen vaihtamisella kannattaa aloittaa.
Leave a comment:
-
-
E39 alkoi kiukuttelemaan kun säät lauhtui kireästä pakkasesta plussalle. Valot jää päälle, vilkut toimii mutta mittaristo ei niistä ilmoita, parkkitutka, parkkivalot, luistonesto, penkinlämmittimet ei toimi. Viat välillä poistuu ja tulee takaisin, välillä toimii ihan normaalisti kaikki ja välillä vaan osa kiukuttelee.
Valomoduli vai GM moduli menossa / liittimien puhdistuksen paikka?
Leave a comment:
-
-
Minusta minulla oli sama nopeus ongelma. Lähti siis ratin calibroinnilla. Eli inpa antoi renkaille paikallaan 0 km/h mutta ratilla se oli tuo 2.75km/h. Koodi tosin ei ollut unit error ilmoituksella. Mutta ei menetä mitään jos kalibroi. Sitten varmaan uutta boksia.
Last edited by Alfistipohjoosesta; 26-01-2024, 07:35.
Leave a comment:
-
-
E39 528i -99 autossa palaa absin ja luistoneston valot, eikä ne toimikkaan. Satunnaisesti myös vakkari ei lähde päälle. Boksi kävi jo korjattavana ja jonkun vian asentaja sanoi korjanneensa. En tiedä vielä tarkemmin että minkä. Joka nurkkaan vaihdoin uudet boschin abs anturit, ei vaikutusta. Livedata näyttää absin antureilta tasaista ja loogista nopeutta ajaessa. Paikoillaan ollessa 2kmh?
Vikakoodit antaa nollata, mutta tulee heti takaisin. Mistä lähteä seuraavaksi metsästämään vikaa. Toisella boksilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostSyttyi luistonestonvalo. Inpassa abs puolella jatkuvasti päälle tuleva ohjauskulma vikokoodi. ABS näyttää nopeudeksi 0 kun on paikallaa. Ohjauskulma näyttää ihan oikein kun kääntää rattia mutta nopeustieto on 2,75km/h vaikka auto paikallaan.
Leave a comment:
-
-
Ei mulla kahdessa 300+ tkm ajetussa olleet mitenkään tiukassa tai ruosteessa. Ainoastaan se lokarin sisällä voi olla tiukka jos sisälokarin/teräslokarin välissä on 20 vuoden smägmät.
Leave a comment:
-
-
Jos on perus suolassa uitettu Suomi-auto niin melko varmasti aika jumissa ovat.
Leave a comment:
-
-
Pitäisi vaihtaa lokasuoja. Kun olette noita vaihdelleet, niin miten suosiolla nuo ruuvit aukeavat, eli kannattaako hankkia valmiiksi uudet ruuvit myös? Olettaisin niiden ylhäällä olevien torx-kantaisten lähtevän kivuttomasti auki, mutta mitenköhän niiden etu- ja takapäissä olevien kymppimillisten laita on? Ovatko tyypillisesti jumissa?
Leave a comment:
-
-
Uusi avain saapui. Otin sirun vanhasta, paritin sen autoon muutama päivä sitten ja siitä lähtien on taas kaukosäädin toiminut.
Tuulilasinpyyhkijän relekin saapui tänään mutta valitettavasti vika ei ollut siinä vaan kumminkin pyyhkijän moottorissa. Sain pyyhkijät liikahtamaan ohittamalle releen ja kolauttelemalla moottorin kylkeen meisselillä. Joka kopautuksella ne liikahtivat hieman. Tilasin Motonetista uuden moottorin mutta kuljetuslakko saattaa aiheuttaa ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aae30 View Postmuistaakseni tuommoinen ei ole kyllä mahdollista. mitä avaimia ne kaksi nyt siis ovat?
jos ebay-avaimia, niin niiden sirujen käyttöönotto vaatii ews-modulin lukemista/kirjoittamista sirujen lisäksi.
Salmiakki avaimet siis. Mukana mustat perinteisen näköiset sirut irtaallaan. Ja valmiiksi avain mekaanisesti kaiverrettu.
Leave a comment:
-
Leave a comment: