E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Lisätietoa tuosta öljynpainevalosta. Omistaja kertoi tyhjäkäyntikierrosten olevan liian alhaiset. Valo palaa kuulemma vain tyhjäkäynnillä. Paine tyhjäkäynnillä 0.5bar ja kierrosten nosto sammuttaa valon. Imuvuoto ja tyhjäkäynti liian alhaalla? Ainakin vastaavaa ollut netissä muillakin.
-
Todennäköisesti alipainesolenoidi rikki. Näissä tuo EGR:n disablointi ei vaadi softausta, joten voit hyvin jatkaa alipaineletku tulpattuna.Originally posted by tjhoo View Post
Kiitos vinkistä, pääsin vasta tänään tallille jatkamaan harrastusta. Otin alipaineletkun irti ja tulppasin, ja tällöin auto toimii moitteettomasta. Asentaessa tarkastin tuon venttiilin lautasen, enkä siinä siinä huomannut mitään poikkeavaa. Nyt kun auto toimii tulpattuna, niin onko ohje vain "kovaa ajoa" vai onko EGR-venttiili tai alipainesäädin rikki?
Leave a comment:
-
Eihän tehty samalla reissulla moottorin sisäpesua ja paskat on tukkineet öp:n imusuodattimen?
Leave a comment:
-
Eikö ole mitattu öljynpainetta? Sehän on varmaan ensimmäinen asia mitä tehdään kun se punainen öljykannun kuva palaa mittarissa
Leave a comment:
-
Kiitos, aikalailla vastaavan listan sain aikaiseksi itse pohdiskellessa. Taitaa olla parempi käydä katsomassa kyseistä autoa. Itse en myöskään usko öljypumpun/paineanturin hajonneen öljynvaihdon aikana.Originally posted by jr66 View PostVikakohteita öljynvaihdossa: väärä öljy eli todella liian ohut tämän koneen laakerivälyksille, väärä suodatin eli ei ole tiivis päästä/päistä, suodattimen kansi rikki tai ne pienet o-renkaat rikki/puuttuu. Öljypumppu tai paineanturi tuskin hajoaa vaihdon yhteydessä.
Leave a comment:
-
Vikakohteita öljynvaihdossa: väärä öljy eli todella liian ohut tämän koneen laakerivälyksille, väärä suodatin eli ei ole tiivis päästä/päistä, suodattimen kansi rikki tai ne pienet o-renkaat rikki/puuttuu. Öljypumppu tai paineanturi tuskin hajoaa vaihdon yhteydessä.Originally posted by IiroU View Post
Öljyä yritin selvittää mutta ollut huollossa ja omistajalla ei tietoa. Taidan mennä käymään paikalla ja katsoa paikat läpi. Anturivika mahdollinen, mutta outoa että samaan aikaan kun öljyt vaihdettu. Ettei olis joku mennyt vikaan…
Leave a comment:
-
Öljyä yritin selvittää mutta ollut huollossa ja omistajalla ei tietoa. Taidan mennä käymään paikalla ja katsoa paikat läpi. Anturivika mahdollinen, mutta outoa että samaan aikaan kun öljyt vaihdettu. Ettei olis joku mennyt vikaan…Originally posted by jr66 View Post
No, jos 0w-20 on kadettu koneeseen niin sitten voi olla väärät öljyt ? Suodattimen kannen nähnee silmällä onko kiinni ? Rikki se voi olla mutta kun sen avaa ja jos on rikki niin mistään ei tiedä oliko se vai menikö irrottaessa, tässä tap. uusi kansi. Anturivika ? En siis tiedä m52:n voitelusta mitään, kunhan huutelen.
Leave a comment:
-
No, jos 0w-20 on kadettu koneeseen niin sitten voi olla väärät öljyt ? Suodattimen kannen nähnee silmällä onko kiinni ? Rikki se voi olla mutta kun sen avaa ja jos on rikki niin mistään ei tiedä oliko se vai menikö irrottaessa, tässä tap. uusi kansi. Anturivika ? En siis tiedä m52:n voitelusta mitään, kunhan huutelen.Originally posted by IiroU View PostIsäukon tuttavalla E39 520i M54B22 konella. Käynyt öljynvaihdossa, jonka jälkeen alkanut polttaa punaista öljynpainevaloa kun kone lämmin. Väärät öljyt, suodattimen kans huonosti paikallaan/rikki? Muita ehdotuksia?
Leave a comment:
-
Isäukon tuttavalla E39 520i M54B22 konella. Käynyt öljynvaihdossa, jonka jälkeen alkanut polttaa punaista öljynpainevaloa kun kone lämmin. Väärät öljyt, suodattimen kans huonosti paikallaan/rikki? Muita ehdotuksia?
Leave a comment:
-
Mun korvaan kuulostaa siltä että EGR-venttiili aukeaa liikaa. Mutta koska se kuitenkin aukeaa ja menee kiinni niin olettaisin venttiilin olevan ehjä -> alipaineen säädin?Originally posted by tjhoo View Post
Kiitos vinkistä, pääsin vasta tänään tallille jatkamaan harrastusta. Otin alipaineletkun irti ja tulppasin, ja tällöin auto toimii moitteettomasta. Asentaessa tarkastin tuon venttiilin lautasen, enkä siinä siinä huomannut mitään poikkeavaa. Nyt kun auto toimii tulpattuna, niin onko ohje vain "kovaa ajoa" vai onko EGR-venttiili tai alipainesäädin rikki?
Leave a comment:
-
Kiitos vinkistä, pääsin vasta tänään tallille jatkamaan harrastusta. Otin alipaineletkun irti ja tulppasin, ja tällöin auto toimii moitteettomasta. Asentaessa tarkastin tuon venttiilin lautasen, enkä siinä siinä huomannut mitään poikkeavaa. Nyt kun auto toimii tulpattuna, niin onko ohje vain "kovaa ajoa" vai onko EGR-venttiili tai alipainesäädin rikki?Originally posted by Clavurion View Post
Nappaa kokeeksi EGR:n alipaineletku irti ja tulppaa. (Oletettavasti ennen asennusta tarkistit, että EGR-venttiilin lautanen on ehjä ja kiinni?) Näissä ei EGR:n poiston takia tarvi ohjelmallisia muutoksia tehdä.
Leave a comment:
-
Nappaa kokeeksi EGR:n alipaineletku irti ja tulppaa. (Oletettavasti ennen asennusta tarkistit, että EGR-venttiilin lautanen on ehjä ja kiinni?) Näissä ei EGR:n poiston takia tarvi ohjelmallisia muutoksia tehdä.Originally posted by tjhoo View Post525d -02 käyntiongelmaan apuja?
Auto tuli minulle katit tyhjennettynä ja egr poistettuna, näitä rupesin palauttelemaan kun niitä nyt leimalla kai syynätään.
Auto oli toimiva ennen tekemiäni remppoja:
- uudet tarvikekatit asennettu
- samalla uusi ehjänä myyty turbo vaihdettu
- purkuautosta otettu egr kaikkine hiluineen, tulppaukset tms. purettu ja palautettu tehtaan mukaiseksi.
Auto käynnistyy normaalisti, mutta noin 5 sec jälkeen käynti tippuu alle 500 rpm ja käynti humppaa.
Katso video:
Vikakoodeja ei ole luettu kun en omista laitteita. Mitä sanoo arvon raati? Onko egr:n poiston yhteydessä tehty softaan yleensä muutoksia? Vai onko egr tai turbo viallinen? Asennettu persiilleen joku alipaineputki minun toimesta?
Onko Lappeen seudulla harrastajaa, joka tulisi lukemaan vikakoodit Saimaanharjulle korvausta vastaan?
Leave a comment:
-
525d -02 käyntiongelmaan apuja?
Auto tuli minulle katit tyhjennettynä ja egr poistettuna, näitä rupesin palauttelemaan kun niitä nyt leimalla kai syynätään.
Auto oli toimiva ennen tekemiäni remppoja:
- uudet tarvikekatit asennettu
- samalla uusi ehjänä myyty turbo vaihdettu
- purkuautosta otettu egr kaikkine hiluineen, tulppaukset tms. purettu ja palautettu tehtaan mukaiseksi.
Auto käynnistyy normaalisti, mutta noin 5 sec jälkeen käynti tippuu alle 500 rpm ja käynti humppaa.
Katso video:
Vikakoodeja ei ole luettu kun en omista laitteita. Mitä sanoo arvon raati? Onko egr:n poiston yhteydessä tehty softaan yleensä muutoksia? Vai onko egr tai turbo viallinen? Asennettu persiilleen joku alipaineputki minun toimesta?
Onko Lappeen seudulla harrastajaa, joka tulisi lukemaan vikakoodit Saimaanharjulle korvausta vastaan?
Leave a comment:
-
Aloita lukemalla vikakoodit jollakin kunnollisella softalla kuten inpa. Toi vikakoodi kertoo vain että seos pielessä mutta ei edes että kumpaan suuntaan. Aivan mahdoton arpoa mitään.Originally posted by Sallinen22 View PostE39 (m54b22) tehotkadoksissa antaa vikakoodin polttoaineen säätöryhmä 1&2 ylittyy
osaisko joku kertoa mitä lähteä tekemään
Leave a comment:
-
E39 (m54b22) tehotkadoksissa antaa vikakoodin polttoaineen säätöryhmä 1&2 ylittyy
osaisko joku kertoa mitä lähteä tekemään
Leave a comment:
Leave a comment: