E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BLACK316
    replied
    Vaikuttaako ulkolämpötila-anturin toiminta mihinkään autossa jos on kaput? Näyttää mittari -40 kokoajan. Voiko esim moottorin syöttöihin ym? Ja malli on 528i vm99

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Originally posted by Hanri View Post
    Mikä osanumero on avaimen lukitusnapilla?
    66122155753

    Leave a comment:


  • Hanri
    replied
    Mikä osanumero on avaimen lukitusnapilla?

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post

    Menikö varmasti samalle paikalle? Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku on päättänyt tarkistaa kaikki sulakkeet ja sitten ne ei menekkään takaisin omalle paikalleen. Kun GM ei vastaa, niin tarkista sen sulakkeet: 4, 11, 27 ja 38
    Meni kyllä. Tarkastin jälkeenpäin kaikki kohdat jossa kuuluu olla sulake että siinä myös on sellainen. Kävin myös kaikki sulakkeet yleismittarilla läpi että varmasti on ehjät (että signaali kulkee läpi). 4, 27, 29, 38 on GM/keskuslukko liitennäisiä ja 11 kohdasta löytyy servotronicin sulake jota omassa ei ole.

    Ulkomaanfoorumeilta lueskelin että porukka on rikkonut purkkeja mm irrottamalla siitä johdot ennenkuin auto on unilla.

    "Uudet" GM ja valomoduli tulossa ulkomailta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Wildchild View Post

    Kävin eilen illalla sulakkeet läpi. Nyppäsin jonkun suht keskeltä taulua pois ja nyt huutaa hälytin eikä keskuslukko enää toimi. Siinä ulinassa en katsonut mikä sulake ja työnsin sen vain takaisin ja kiirellä ottamaan akkua irti. Kontista kun ottaa sulakkeen hälyiltä pois niin se vain huutaa oman akkunsa tyhjäksi. Jos laittaa sulakkeen takaiksin niin sama jatkuu. Edes avaimella ei saa ovia kiinni. Vilkut ja radio taas toimii. Ihankun auto olisi "unilla" kun vaihdekepin vieressä ei pala vaihdevalitsimen valot.

    Kaikki sulakkeet on ehjiä konehuoneessa, kontissa ja hanskalokeron alla.

    EDIT: Inpalla pääsin eilen myös valomodulille lukemaan koodit ym ja siellä ei ollut kuin lähinnä palaineista valoista koodeja. GM modulia en pääse lukemaan -> no response from unit.
    Menikö varmasti samalle paikalle? Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku on päättänyt tarkistaa kaikki sulakkeet ja sitten ne ei menekkään takaisin omalle paikalleen. Kun GM ei vastaa, niin tarkista sen sulakkeet: 4, 11, 27 ja 38

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    Originally posted by Wildchild View Post
    Peräluukun johtosarja on fiksattu pari vuotta sitten. Tilasin valomodulin ja gm modulin ja pitäänee tuolla valomodulilla lähteä liikkeelle.
    Kävin eilen illalla sulakkeet läpi. Nyppäsin jonkun suht keskeltä taulua pois ja nyt huutaa hälytin eikä keskuslukko enää toimi. Siinä ulinassa en katsonut mikä sulake ja työnsin sen vain takaisin ja kiirellä ottamaan akkua irti. Kontista kun ottaa sulakkeen hälyiltä pois niin se vain huutaa oman akkunsa tyhjäksi. Jos laittaa sulakkeen takaiksin niin sama jatkuu. Edes avaimella ei saa ovia kiinni. Vilkut ja radio taas toimii. Ihankun auto olisi "unilla" kun vaihdekepin vieressä ei pala vaihdevalitsimen valot.

    Kaikki sulakkeet on ehjiä konehuoneessa, kontissa ja hanskalokeron alla.

    EDIT: Inpalla pääsin eilen myös valomodulille lukemaan koodit ym ja siellä ei ollut kuin lähinnä palaineista valoista koodeja. GM modulia en pääse lukemaan -> no response from unit.
    Last edited by Wildchild; 06-02-2024, 06:38.

    Leave a comment:


  • AXELONE
    replied
    530dA 2003 touring Tein kovan jarrutuksen jossa absit hakkasi melkein koko jarrutuksen ajan ja nyt poljin on huomattavasti aiempaa kovempi ja sitä saa painaa aika tosissaan, jotta auto jarruttaa. Mistä vois johtua? Aiemmin vetänyt poljinta kovaksi muutamaan otteeseen, kun on esim parkkipaikkalla veivaillut ja jarruttanut ilman, että on antanut kaasua välissä.

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    Peräluukun johtosarja on fiksattu pari vuotta sitten. Tilasin valomodulin ja gm modulin ja pitäänee tuolla valomodulilla lähteä liikkeelle.

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    Valomoduuliin kyllä viittaa myös tuo vilkut ei toimi mittaristossa. Loput kyllä oireita mistä en ole kuullut lcm yhteydessä. Miten peräluukun johtosarjan? Jos ei löydy järkevää syytä tutkimuksella niin lcm vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Tuo valojen jääminen päälle (ilman että avain on virtalukossa?) ja muut vastaavat oudot sähköviat kuulostavat klassiselta virtalukon pohjan rentoutumisen oireilta, ehkä sen vaihtamisella kannattaa aloittaa.
    Pohja vaihdettu mutta samaa ongelmaa edelleen. Polanteiden yli ajaessa tärinästä alkaa välillä toimimaan kaikki. Parkkitutka on ainut joka on kokonaan mykkä ja muut sillointällöin.

    Edit: Illalla kävin vielä pari tuntia Inpan kanssa autoa ihmetellessä.
    LCM ei saa yhteyttä. Otin akun pois hetkeksi, tarkastelin maapisteet konehuoneesta, penkin alta, kontista, kaikki näytti ok:lta. Ei muutosta.
    Kokeilin toisella GM modulilla - > radio pimeni. Vanha moduli takasin -> ei toimi vieläkään.
    Vilkut ei toimi enää ollenkaan mittaristossa. Valojen tarkastustoiminto ei toimi. Inpalla mittariston self check toimii ja valot itsessään toimii. Ei mitään koodeja sillä suunnalla.
    Asensin vanhan lukon pohjan takasin -> ei merkitystä. Uusi takaisin.

    Nyt tosiaan tilanne ettei penkinlämmittimet, parkkitutka, radio, vilkut mittaristossa toimi ollenkaan. Voiko valomoduli sotkea radion matkalla?​
    Last edited by Wildchild; 01-02-2024, 05:59.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Eetu O View Post
    Moro, En internetistä löytänyt tarkkaa selostusta tähän E39 airbag hommaan. 99alaspäin siis 1 vaiheisia ja siitä eteenpäin muuttu 2 vaiheiseksi? Mutta käykö siis 1 vaiheinen ratti esim 02vm E39:siin?
    kyllä ne airbag-systeemit sen määrittelee mikä sopii, ja mikä ei, eli ei sovi.
    rattia mitä nyt varmaan mietit, on tod.näk. valmistettu myös 2vaiheisena, että sinällään samannäköinen ratti käynee kyllä.​

    Leave a comment:


  • Eetu O
    replied
    Moro, En internetistä löytänyt tarkkaa selostusta tähän E39 airbag hommaan. 99alaspäin siis 1 vaiheisia ja siitä eteenpäin muuttu 2 vaiheiseksi? Mutta käykö siis 1 vaiheinen ratti esim 02vm E39:siin?

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Tuo valojen jääminen päälle (ilman että avain on virtalukossa?) ja muut vastaavat oudot sähköviat kuulostavat klassiselta virtalukon pohjan rentoutumisen oireilta, ehkä sen vaihtamisella kannattaa aloittaa.

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    E39 alkoi kiukuttelemaan kun säät lauhtui kireästä pakkasesta plussalle. Valot jää päälle, vilkut toimii mutta mittaristo ei niistä ilmoita, parkkitutka, parkkivalot, luistonesto, penkinlämmittimet ei toimi. Viat välillä poistuu ja tulee takaisin, välillä toimii ihan normaalisti kaikki ja välillä vaan osa kiukuttelee.

    Valomoduli vai GM moduli menossa / liittimien puhdistuksen paikka?

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    Minusta minulla oli sama nopeus ongelma. Lähti siis ratin calibroinnilla. Eli inpa antoi renkaille paikallaan 0 km/h mutta ratilla se oli tuo 2.75km/h. Koodi tosin ei ollut unit error ilmoituksella. Mutta ei menetä mitään jos kalibroi. Sitten varmaan uutta boksia.

    ​​​​​
    Last edited by Alfistipohjoosesta; 26-01-2024, 07:35.

    Leave a comment:

Working...
X