E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vaikuttaako ulkolämpötila-anturin toiminta mihinkään autossa jos on kaput? Näyttää mittari -40 kokoajan. Voiko esim moottorin syöttöihin ym? Ja malli on 528i vm99
-
-
Originally posted by HTK12 View Post
Menikö varmasti samalle paikalle? Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku on päättänyt tarkistaa kaikki sulakkeet ja sitten ne ei menekkään takaisin omalle paikalleen. Kun GM ei vastaa, niin tarkista sen sulakkeet: 4, 11, 27 ja 38
Ulkomaanfoorumeilta lueskelin että porukka on rikkonut purkkeja mm irrottamalla siitä johdot ennenkuin auto on unilla.
"Uudet" GM ja valomoduli tulossa ulkomailta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wildchild View Post
Kävin eilen illalla sulakkeet läpi. Nyppäsin jonkun suht keskeltä taulua pois ja nyt huutaa hälytin eikä keskuslukko enää toimi. Siinä ulinassa en katsonut mikä sulake ja työnsin sen vain takaisin ja kiirellä ottamaan akkua irti. Kontista kun ottaa sulakkeen hälyiltä pois niin se vain huutaa oman akkunsa tyhjäksi. Jos laittaa sulakkeen takaiksin niin sama jatkuu. Edes avaimella ei saa ovia kiinni. Vilkut ja radio taas toimii. Ihankun auto olisi "unilla" kun vaihdekepin vieressä ei pala vaihdevalitsimen valot.
Kaikki sulakkeet on ehjiä konehuoneessa, kontissa ja hanskalokeron alla.
EDIT: Inpalla pääsin eilen myös valomodulille lukemaan koodit ym ja siellä ei ollut kuin lähinnä palaineista valoista koodeja. GM modulia en pääse lukemaan -> no response from unit.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wildchild View PostPeräluukun johtosarja on fiksattu pari vuotta sitten. Tilasin valomodulin ja gm modulin ja pitäänee tuolla valomodulilla lähteä liikkeelle.
Kaikki sulakkeet on ehjiä konehuoneessa, kontissa ja hanskalokeron alla.
EDIT: Inpalla pääsin eilen myös valomodulille lukemaan koodit ym ja siellä ei ollut kuin lähinnä palaineista valoista koodeja. GM modulia en pääse lukemaan -> no response from unit.Last edited by Wildchild; 06-02-2024, 06:38.
Leave a comment:
-
-
530dA 2003 touring Tein kovan jarrutuksen jossa absit hakkasi melkein koko jarrutuksen ajan ja nyt poljin on huomattavasti aiempaa kovempi ja sitä saa painaa aika tosissaan, jotta auto jarruttaa. Mistä vois johtua? Aiemmin vetänyt poljinta kovaksi muutamaan otteeseen, kun on esim parkkipaikkalla veivaillut ja jarruttanut ilman, että on antanut kaasua välissä.
Leave a comment:
-
-
Peräluukun johtosarja on fiksattu pari vuotta sitten. Tilasin valomodulin ja gm modulin ja pitäänee tuolla valomodulilla lähteä liikkeelle.
Leave a comment:
-
-
Valomoduuliin kyllä viittaa myös tuo vilkut ei toimi mittaristossa. Loput kyllä oireita mistä en ole kuullut lcm yhteydessä. Miten peräluukun johtosarjan? Jos ei löydy järkevää syytä tutkimuksella niin lcm vaihtoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostTuo valojen jääminen päälle (ilman että avain on virtalukossa?) ja muut vastaavat oudot sähköviat kuulostavat klassiselta virtalukon pohjan rentoutumisen oireilta, ehkä sen vaihtamisella kannattaa aloittaa.
Edit: Illalla kävin vielä pari tuntia Inpan kanssa autoa ihmetellessä.
LCM ei saa yhteyttä. Otin akun pois hetkeksi, tarkastelin maapisteet konehuoneesta, penkin alta, kontista, kaikki näytti ok:lta. Ei muutosta.
Kokeilin toisella GM modulilla - > radio pimeni. Vanha moduli takasin -> ei toimi vieläkään.
Vilkut ei toimi enää ollenkaan mittaristossa. Valojen tarkastustoiminto ei toimi. Inpalla mittariston self check toimii ja valot itsessään toimii. Ei mitään koodeja sillä suunnalla.
Asensin vanhan lukon pohjan takasin -> ei merkitystä. Uusi takaisin.
Nyt tosiaan tilanne ettei penkinlämmittimet, parkkitutka, radio, vilkut mittaristossa toimi ollenkaan. Voiko valomoduli sotkea radion matkalla?Last edited by Wildchild; 01-02-2024, 05:59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Eetu O View PostMoro, En internetistä löytänyt tarkkaa selostusta tähän E39 airbag hommaan. 99alaspäin siis 1 vaiheisia ja siitä eteenpäin muuttu 2 vaiheiseksi? Mutta käykö siis 1 vaiheinen ratti esim 02vm E39:siin?
rattia mitä nyt varmaan mietit, on tod.näk. valmistettu myös 2vaiheisena, että sinällään samannäköinen ratti käynee kyllä.
Leave a comment:
-
-
Moro, En internetistä löytänyt tarkkaa selostusta tähän E39 airbag hommaan. 99alaspäin siis 1 vaiheisia ja siitä eteenpäin muuttu 2 vaiheiseksi? Mutta käykö siis 1 vaiheinen ratti esim 02vm E39:siin?
Leave a comment:
-
-
Tuo valojen jääminen päälle (ilman että avain on virtalukossa?) ja muut vastaavat oudot sähköviat kuulostavat klassiselta virtalukon pohjan rentoutumisen oireilta, ehkä sen vaihtamisella kannattaa aloittaa.
Leave a comment:
-
-
E39 alkoi kiukuttelemaan kun säät lauhtui kireästä pakkasesta plussalle. Valot jää päälle, vilkut toimii mutta mittaristo ei niistä ilmoita, parkkitutka, parkkivalot, luistonesto, penkinlämmittimet ei toimi. Viat välillä poistuu ja tulee takaisin, välillä toimii ihan normaalisti kaikki ja välillä vaan osa kiukuttelee.
Valomoduli vai GM moduli menossa / liittimien puhdistuksen paikka?
Leave a comment:
-
-
Minusta minulla oli sama nopeus ongelma. Lähti siis ratin calibroinnilla. Eli inpa antoi renkaille paikallaan 0 km/h mutta ratilla se oli tuo 2.75km/h. Koodi tosin ei ollut unit error ilmoituksella. Mutta ei menetä mitään jos kalibroi. Sitten varmaan uutta boksia.
Last edited by Alfistipohjoosesta; 26-01-2024, 07:35.
Leave a comment:
-
Leave a comment: