Originally posted by IiroU
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Olikos vielä pesurin suuttimien lämmityskin tuon takana? Entäs peilien lämmitys?
Leave a comment:
-
Vaikuttaako ulkolämpötila-anturin toiminta mihinkään autossa jos on kaput? Näyttää mittari -40 kokoajan. Voiko esim moottorin syöttöihin ym? Ja malli on 528i vm99
Leave a comment:
-
Meni kyllä. Tarkastin jälkeenpäin kaikki kohdat jossa kuuluu olla sulake että siinä myös on sellainen. Kävin myös kaikki sulakkeet yleismittarilla läpi että varmasti on ehjät (että signaali kulkee läpi). 4, 27, 29, 38 on GM/keskuslukko liitennäisiä ja 11 kohdasta löytyy servotronicin sulake jota omassa ei ole.Originally posted by HTK12 View Post
Menikö varmasti samalle paikalle? Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku on päättänyt tarkistaa kaikki sulakkeet ja sitten ne ei menekkään takaisin omalle paikalleen. Kun GM ei vastaa, niin tarkista sen sulakkeet: 4, 11, 27 ja 38
Ulkomaanfoorumeilta lueskelin että porukka on rikkonut purkkeja mm irrottamalla siitä johdot ennenkuin auto on unilla.
"Uudet" GM ja valomoduli tulossa ulkomailta.
Leave a comment:
-
Menikö varmasti samalle paikalle? Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku on päättänyt tarkistaa kaikki sulakkeet ja sitten ne ei menekkään takaisin omalle paikalleen. Kun GM ei vastaa, niin tarkista sen sulakkeet: 4, 11, 27 ja 38Originally posted by Wildchild View Post
Kävin eilen illalla sulakkeet läpi. Nyppäsin jonkun suht keskeltä taulua pois ja nyt huutaa hälytin eikä keskuslukko enää toimi. Siinä ulinassa en katsonut mikä sulake ja työnsin sen vain takaisin ja kiirellä ottamaan akkua irti. Kontista kun ottaa sulakkeen hälyiltä pois niin se vain huutaa oman akkunsa tyhjäksi. Jos laittaa sulakkeen takaiksin niin sama jatkuu. Edes avaimella ei saa ovia kiinni. Vilkut ja radio taas toimii. Ihankun auto olisi "unilla" kun vaihdekepin vieressä ei pala vaihdevalitsimen valot.
Kaikki sulakkeet on ehjiä konehuoneessa, kontissa ja hanskalokeron alla.
EDIT: Inpalla pääsin eilen myös valomodulille lukemaan koodit ym ja siellä ei ollut kuin lähinnä palaineista valoista koodeja. GM modulia en pääse lukemaan -> no response from unit.
Leave a comment:
-
Kävin eilen illalla sulakkeet läpi. Nyppäsin jonkun suht keskeltä taulua pois ja nyt huutaa hälytin eikä keskuslukko enää toimi. Siinä ulinassa en katsonut mikä sulake ja työnsin sen vain takaisin ja kiirellä ottamaan akkua irti. Kontista kun ottaa sulakkeen hälyiltä pois niin se vain huutaa oman akkunsa tyhjäksi. Jos laittaa sulakkeen takaiksin niin sama jatkuu. Edes avaimella ei saa ovia kiinni. Vilkut ja radio taas toimii. Ihankun auto olisi "unilla" kun vaihdekepin vieressä ei pala vaihdevalitsimen valot.Originally posted by Wildchild View PostPeräluukun johtosarja on fiksattu pari vuotta sitten. Tilasin valomodulin ja gm modulin ja pitäänee tuolla valomodulilla lähteä liikkeelle.
Kaikki sulakkeet on ehjiä konehuoneessa, kontissa ja hanskalokeron alla.
EDIT: Inpalla pääsin eilen myös valomodulille lukemaan koodit ym ja siellä ei ollut kuin lähinnä palaineista valoista koodeja. GM modulia en pääse lukemaan -> no response from unit.Last edited by Wildchild; 06-02-2024, 07:38.
Leave a comment:
-
530dA 2003 touring Tein kovan jarrutuksen jossa absit hakkasi melkein koko jarrutuksen ajan ja nyt poljin on huomattavasti aiempaa kovempi ja sitä saa painaa aika tosissaan, jotta auto jarruttaa. Mistä vois johtua? Aiemmin vetänyt poljinta kovaksi muutamaan otteeseen, kun on esim parkkipaikkalla veivaillut ja jarruttanut ilman, että on antanut kaasua välissä.
Leave a comment:
-
Peräluukun johtosarja on fiksattu pari vuotta sitten. Tilasin valomodulin ja gm modulin ja pitäänee tuolla valomodulilla lähteä liikkeelle.
Leave a comment:
-
Valomoduuliin kyllä viittaa myös tuo vilkut ei toimi mittaristossa. Loput kyllä oireita mistä en ole kuullut lcm yhteydessä. Miten peräluukun johtosarjan? Jos ei löydy järkevää syytä tutkimuksella niin lcm vaihtoon.
Leave a comment:
-
Pohja vaihdettu mutta samaa ongelmaa edelleen. Polanteiden yli ajaessa tärinästä alkaa välillä toimimaan kaikki. Parkkitutka on ainut joka on kokonaan mykkä ja muut sillointällöin.Originally posted by Wespa View PostTuo valojen jääminen päälle (ilman että avain on virtalukossa?) ja muut vastaavat oudot sähköviat kuulostavat klassiselta virtalukon pohjan rentoutumisen oireilta, ehkä sen vaihtamisella kannattaa aloittaa.
Edit: Illalla kävin vielä pari tuntia Inpan kanssa autoa ihmetellessä.
LCM ei saa yhteyttä. Otin akun pois hetkeksi, tarkastelin maapisteet konehuoneesta, penkin alta, kontista, kaikki näytti ok:lta. Ei muutosta.
Kokeilin toisella GM modulilla - > radio pimeni. Vanha moduli takasin -> ei toimi vieläkään.
Vilkut ei toimi enää ollenkaan mittaristossa. Valojen tarkastustoiminto ei toimi. Inpalla mittariston self check toimii ja valot itsessään toimii. Ei mitään koodeja sillä suunnalla.
Asensin vanhan lukon pohjan takasin -> ei merkitystä. Uusi takaisin.
Nyt tosiaan tilanne ettei penkinlämmittimet, parkkitutka, radio, vilkut mittaristossa toimi ollenkaan. Voiko valomoduli sotkea radion matkalla?Last edited by Wildchild; 01-02-2024, 06:59.
Leave a comment:
Leave a comment: