E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 4362
    • Finnland

    #286
    395mm oli itsellä vakio, se oli kyllä aika iso. Tuo nykyinen paikallaan on 379mm.
    Orkkis 1-vaiheisen M-Sportti läski on 385mm. Ajattelin jos se minulle välttäis
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7477
      • Oulu

      #287
      Mun E39 M Sport -kaljamaharatti on 375mm. Voihan tuossa tulla rullamitalla pari mm virhettä kun mittaa, mutta alle 380mm se joka tapauksessa on vaikka miten mittaa. Satavarmasti en voi sanoa että ratti olisi alkuperäinen, onhan mahdollista että on jossain kolaroinnissa tms. vaurioitunut ennen kuin ostin auton 2006 ja vaihdettu sitten (tarkoituksella tai vahingossa) pienempään versioon. Tuskin sitä kukaan tuunaaja on melko uutena muutaman millin pienempään vaihtanu kun autossa ei mitään tuunauksia ole koskaan ollut.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 4362
        • Finnland

        #288
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Mun E39 M Sport -kaljamaharatti on 375mm. Voihan tuossa tulla rullamitalla pari mm virhettä kun mittaa, mutta alle 380mm se joka tapauksessa on vaikka miten mittaa. Satavarmasti en voi sanoa että ratti olisi alkuperäinen, onhan mahdollista että on jossain kolaroinnissa tms. vaurioitunut ennen kuin ostin auton 2006 ja vaihdettu sitten (tarkoituksella tai vahingossa) pienempään versioon. Tuskin sitä kukaan tuunaaja on melko uutena muutaman millin pienempään vaihtanu kun autossa ei mitään tuunauksia ole koskaan ollut.
        Valikoista en löytänyt tuota aiemmin mainitsemaani pienempää, lienee just tuo.
        Tuo alkupään 395mm on kyllä erikoinen poikkeus, on kyllä ruorilla kokoa.
        Voin kertoa että kun ruuvasin tuon pienemmän paikoilleen, niin tuntui liian pieneltä. Siitä kai tämä "tavallisen" M-Sportin haaveilu lähti. Pitäis joku päivä tulevaan hipostella uusi pinta nahalle.
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1804
          • Pk-seutu

          #289
          Mittasin oman ”kaljamaha” m-sport ruorin ja se on 385mm, voihanse olla että facelift e39 sporttiratti on kanssa pienemmällä kehällä kuten e46, ajatuksen tasolla se 10mm ero tuntuu pieneltä mutta mutta todellisuudessa on tuntuva ero kun ohjauspyörän halkaisijasta puhutaan
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1687
            • Vähäkyrö

            #290
            Hyviä arvauksia ääneen? Kyseessä 530d. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellanen matala resonanssiääni, murina, hyttiin. Heti ku aavistuksen nostaa kierroksia, niin loppuu. Kuuluu tulevan melkolailla keskeltä. Ulkopuolella konehuoneesta kuunnellessa ei kuulu. Alko melko lailla yhtäkkiä ja on todella häiritsevä. Jos sais vinkkiä, mistä alkais ettimään.
            Last edited by Samppae39; Yesterday, 10:53.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16618
              • Asikkala

              #291
              Originally posted by Samppae39 View Post
              Hyviä arvauksia ääneen? Kyseessä 530d. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellanen matala resonanssiääni, murina, hyttiin. Heti ku aavistuksen nostaa kierroksia, niin loppuu. Kuuluu tulevan melkolailla keskeltä. Ulkopuolella konehuoneesta kuunnellessa ei kuulu. Alko melko lailla yhtäkkiä ja on todella häiritsevä. Jos sais vinkkiä, mistä alkais ettimään.
              Pakoputki, liitokset tai kannake ?

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 4362
                • Finnland

                #292
                Mutulla alkupään jousto tai sen liitos heti turbon jälkeen?
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1687
                  • Vähäkyrö

                  #293
                  Originally posted by Jarger View Post
                  Mutulla alkupään jousto tai sen liitos heti turbon jälkeen?
                  Eikö ne joustot ole siellä auton alla? Ne on kyllä vähä rispaantuneet.

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 4362
                    • Finnland

                    #294
                    Originally posted by Samppae39 View Post

                    Eikö ne joustot ole siellä auton alla? Ne on kyllä vähä rispaantuneet.
                    Ehkä ne viimeksi oli rispaantuneet ja nyt sitten jo mustana ja päästää läpi.
                    Mutta voihan se toki muukin olla, katsomallahan se lähinnä selviää. Mutta kyllä pakoputki on mukava olla kunnossa, tahtoo autosta tulla heti ihan romun oloinen jos se pörrää.
                    Mulle tuo 530d mallien pakopuoli E39:ssa on vähän vieras, sen verran hyvää tekoa olivat että aina pelas, kun noita oli. Toki autotkin oli silloin suhteessa paljon uudempia kuin nykyään.
                    Nuo jouston laippojen pinnapultit tuntuu kans olevan aika lahoavaa mallia, jopa ennen laippoja.
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1687
                      • Vähäkyrö

                      #295
                      Originally posted by Jarger View Post

                      Ehkä ne viimeksi oli rispaantuneet ja nyt sitten jo mustana ja päästää läpi.
                      Mutta voihan se toki muukin olla, katsomallahan se lähinnä selviää. Mutta kyllä pakoputki on mukava olla kunnossa, tahtoo autosta tulla heti ihan romun oloinen jos se pörrää.
                      Mulle tuo 530d mallien pakopuoli E39:ssa on vähän vieras, sen verran hyvää tekoa olivat että aina pelas, kun noita oli. Toki autotkin oli silloin suhteessa paljon uudempia kuin nykyään.
                      Nuo jouston laippojen pinnapultit tuntuu kans olevan aika lahoavaa mallia, jopa ennen laippoja.
                      Itellä ku ei oo nosturia, että pääsis kurkkimaan, nii annoin hovikorjaamolle tehtävänannon hommata uuet joustot ja laatikon kyljen kannake ja ilmotella koska vaihetaan.

                      Comment

                      Working...
                      X