E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Huomasin, että takavalot on alkanu räpsymään/värisemään. Eli sellasta todella nopeaa räpsymistä. Kuskin puolen rekkarikilvenvalo ja vänkärin puolen kontin luukun valo ei juurikaan sitä tee, mutta loput sitte niin selvästi, että nyt hävettää ajella ihmisten ilmoilla. Mistähän tuo johtuu?
Comment
-
Nyt sitte nuo kaks valoa, jotka ei räpsiny lakkas palamasta kokonaan. Eli vasen rekkarivalo ja oikee kontin luukun valo pimeni kokonaan. Muut palaa, mutta räpsyy. Mittaristossa ei oo herjaa palaneista valoista.
Edit. Valokatkasija parkilla tai ajovaloilla palaa kaikki. 0-asennossa sammuu ne kaks virrat päällä.
Jatketaan ny tähän sitte parkkitutka-asiaa. Retrofittasin tutkat ja maalasin Magneti Marelli anturit. Ne piipittää ihan miten sattuu, vaikka ei oo mitään lähellä, nii vilkuttavat punasella vuoron perään kaikki. Kokeilin laittaa eteen toiselle puolen käytetyt orkkisanturit. Sama homma. Sitte ku vaihto eteen kaikki vanhoiks orkkiksiks, nii etupää lakkas sekoilemasta. Ainoa mikä jäi, niin kuskin puolen uloin anturi näyttää kokoajan, että jotain olis edessä. Koitin toista anturiakin, nii sama homma. Sitte ku laitto sen paikalle maalatun tarvikkeen, nii titityy taas alko. Jos seisoo paikallaan virrat päällä, niin ykskään anturi ei sekoile, paitti se kuskin uloin näyttää kokoajan jotain. Sitte ku lyö auton käyntiin, nii alkaa takapääkin vetämään showta.
Kysymys kuuluukin. Onko boksi sökö, koska se yks etuanturi näyttää kokoajan jotain. Vai sekottaako tarvikeanturit koko boksin? Etupää ny ainaki rauhottu orkkiksilla. Mutta voiko takapään anturit vaikuttaa siihen, että edessäkin näyttää väärin? Ei millään jaksais irrottaa puskuria uudestaan ihan vaan kokeillakseni. Mutta pakkohan seki on varmaan tehdä.Last edited by Samppae39; 28-10-2025, 16:10.
Comment
-
Jatketaan yksinpuhelua. Takavalot asettu, ku ncs:llä laittelin asetuksia kuntoon. Jostain syystä lcm:llä ei ollu valittuna led takavaloja. Myöskin polttimovahti oli päällä miten sattuu. Esim. uloimmalla ei ollut, sisemmällä oli jne. Otin polttimovahdit pois kaikista, missä on ledit ja laitoin täpän led takavaloille. Nyt ei enää valot räpsy. Herjas myös ajaessa välillä vasenta takavaloa. Välillä pimpahti mittaristoon jarruttaessa, välillä ku laitto pitkät päälle ja välillä ihan muuten vaan. Sitä en vielä tiedä poistuko se.
Nyt on sitte enää jäljellä tuo pdc-sekoilu. Pitääkö se koodata autoon, että asettuu vai mitä? Ipa löyti kyllä pdc-purkin ja oli siellä vikakoodejaki. Poistin ne, mutta ei asettunu. Pitäs jaksaa vaihtaa nuo orkkisanturit ens alkuun, jos se sillä asettus jotenki. Alkaa ärsyttämään, ku kauheella vaivalla ja hingulla halusin tutkat ja nyt vaan menee hermot niiden kans, ku ei pelaa kuten pitää.
Comment
-
Jeps. Kävin tänään putkiston läpi ja tosiaan joku saanut putket ristiin. Nyt lähtee ihan eri malliin. Ja tosiaan jarruttaa sutivaa pyörää. Tuossa siis kävi niin että toinen pyörä suttasi ja toinen jarrutti. Harmittaa toki jo kun useampi talvi itse ja varsinkin tytöt kiroilleet systeemiä. Oli vaan jo tottunut tosi liukkaalla että painaa pois päältä kunnes liikkui.Netissä usea laittoi että heikko systeemi mutta tässä tapauksessa puhuttiin siis viasta eikä ominaisuudesta.Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostTalvi lähestyy, enkä löytänyt varmuutta (jos nyt sittenkään olisin ostanut) 525i automaatti Touring lukkoperän sisuksiin. Ongelma on tuon aivan järjettömän huono liikkeelle lähtö kyky jos DSC päällä. Tuo järjestelmä ei taida jarruttaa sutivaa pyörää? Jos jarruttaa niin on jo epäillys että jarruttaa väärää pyörää. Huomaa myös että jos rattia on yhtään kääntänyt ennen ku auto liikkuu niin jää sutimaan vielä herkemmin. Sen saa ihan tasaiselle kiinni (tahallaan) jos laittaa ratin tappiin ja kaasun pohjaan. Tuossakin tilanteessa kun painaa DSC pois niin auto lähtee liikkeelle.
Voiko DSC ohjelmoida niin että alkaa puuttumaan peliin vaikka yli 15km/h nopeudessa. Tai tuohon on vaihdettu abs yksikkö. Ei ole koodeja yms ja muuten tuntuu toimivan oikein mutta onko koodauksessa tullut joku hämminki. Lisäksi yksi jos jarruputket olisi takana väärin päin. Ne on uusittu penkkien alta taaksepäin. Nuo kaksi nyt vaatisi sen että järjestelmä jarruttaa sutivaa pyörää.
👍 2Comment
-
Kai ne täytyy ohjelmoida. Koska ne voi koodata poiskin.Originally posted by Samppae39 View PostJatketaan yksinpuhelua. Takavalot asettu, ku ncs:llä laittelin asetuksia kuntoon. Jostain syystä lcm:llä ei ollu valittuna led takavaloja. Myöskin polttimovahti oli päällä miten sattuu. Esim. uloimmalla ei ollut, sisemmällä oli jne. Otin polttimovahdit pois kaikista, missä on ledit ja laitoin täpän led takavaloille. Nyt ei enää valot räpsy. Herjas myös ajaessa välillä vasenta takavaloa. Välillä pimpahti mittaristoon jarruttaessa, välillä ku laitto pitkät päälle ja välillä ihan muuten vaan. Sitä en vielä tiedä poistuko se.
Nyt on sitte enää jäljellä tuo pdc-sekoilu. Pitääkö se koodata autoon, että asettuu vai mitä? Ipa löyti kyllä pdc-purkin ja oli siellä vikakoodejaki. Poistin ne, mutta ei asettunu. Pitäs jaksaa vaihtaa nuo orkkisanturit ens alkuun, jos se sillä asettus jotenki. Alkaa ärsyttämään, ku kauheella vaivalla ja hingulla halusin tutkat ja nyt vaan menee hermot niiden kans, ku ei pelaa kuten pitää.
Mikä malli sulla on tarkalleen? Itsellä kiinnostaa varustekoodi jos olisi lähellä minun autoa.
Comment
-
Onko LCM kenties joskus vaihdettu? Ja olikos sinulla se ihan E39 mallisarjan lopussa tullut LCM 4, vai vanhempi 3? Puhutaanko tässä nyt ihan normaalista faceliftin LED-takavalojen varustekoodista?Originally posted by Samppae39 View Post530d 2003. Sama varustekoodihan se on riippumatta moottorista tai vuosmallista. Mutta sitä varustekoodia en osaa sanoa. Eikä auttanu sekoiluun koodaus.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Minua asia kiinnostaa, tarina olisi pitkä mutta epäillys että varustekoodin olisi joku joskus muuttanut. Tai sitten lopun facelift on tuo ongelma vakiona. Eli suoraan lcm koodaus varustekoodilla ei huomioi led takavaloja, xenon ei tee ylös/alas. Enkä ole saanut inpa käyttämään akseli korkeuksia xenon osalta.
Comment
-
Mä luulin, että puhe oli pdc koodista. Ja autossa on lcm4, ei tietoa onko vaihettu joskus. Nyt ku auto koodattiin uusiks varustelistan mukaan, nii ei tullu räpsyminen takas ainakaan. Pitäs käyä asetukset uuestaan läpi ku katos taas keskuslukon avaamisen vilkkukuittaus yms. säätöjä. Pitää kattoa onko ruksi vielä ledeissä vai ei.
Joskus ku ajovalot näytti mitä sattuu, nii Inoa ei ymmärtäny lcm4 hoitavan korkeussäätöä. Mitään anturien arvoja ei saanu mistään esille. Summassa vaihdoin etuakselin anturin ja sillä korjaantu.
Comment
-
Tuo E39:n viimeisen vuoden LCM 4 osaa olla hankala koodatessa. Siinähän muuttuu myös se, että automaattinen valojen korkeussäätö toimiikin suoraan LCM:n toimesta, kun aikaisemmissa on xenoneiden kanssa erillinen LWR moduli, joka hoitaa korkeussäädön.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment