Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Originally posted by Joker View Post
    Tuli potilaaksi -03 525d toukka josta pitäisi haluttomuutta käynnistymiseen lähteä selvittämään, millainen vikakoodinlukia tuohon kannattaisi hankkia?
    Vanhoja keskustelusta/linkkejä löytyy mutta onko noihin tullut mitää helppokäyttöistä viimeaikoina? Ilmeisesti nuo bluetooth palikat ei näissä toimi?
    Ilman vikakoodejakin pääsee aika pitkälle. Pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty? Paljonko polttoainetta? Lähteekö, jos suhauttaa jarrukliineriä imusarjaan palamisavuksi?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Joker
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 31
      • suomi

      Originally posted by Clavurion View Post

      Ilman vikakoodejakin pääsee aika pitkälle. Pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty? Paljonko polttoainetta? Lähteekö, jos suhauttaa jarrukliineriä imusarjaan palamisavuksi?
      Auto ei ole vielä mulla vaan tulossa kunhan saan noudettua sen. Wetterillä tutkittu vajaa 500e edestä, näyttäis et oisko sulakkeita katsottu kun hansikaslokero irti ja paneelit kontista ym. Kuitenkaan siellä ei oltu vikaa löydetty.

      Tarkotuksena ois lähtä tuoreella akulla kokeileen ja ilmeisesti naftaa ois hyvä olla reilummin jos pumpuissa häikkää ja bräkkiksellä jos saa käyntiin niin suutin vuotaa?
      Oletan että jos ajonestoon tms. Liittyvää vikaa niin olisi huomattu jo korjaamolla.

      Edit. Siis kuulemma klassisesti auto jäänyt ajosta parkkiin eikä siitä enään käynnistynyt. Ja kuulema oli myös epäilty jotain mahdollisesti jalalla kaltoinkohdeltuja johtoja jalkatilasta poikki tms. Joihin en itse osaa vielä ottaa kantaa.
      Last edited by Joker; 14-11-2024, 18:14.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by Joker View Post

        Auto ei ole vielä mulla vaan tulossa kunhan saan noudettua sen. Wetterillä tutkittu vajaa 500e edestä, näyttäis et oisko sulakkeita katsottu kun hansikaslokero irti ja paneelit kontista ym. Kuitenkaan siellä ei oltu vikaa löydetty.

        Tarkotuksena ois lähtä tuoreella akulla kokeileen ja ilmeisesti naftaa ois hyvä olla reilummin jos pumpuissa häikkää ja bräkkiksellä jos saa käyntiin niin suutin vuotaa?
        Oletan että jos ajonestoon tms. Liittyvää vikaa niin olisi huomattu jo korjaamolla.

        Edit. Siis kuulemma klassisesti auto jäänyt ajosta parkkiin eikä siitä enään käynnistynyt. Ja kuulema oli myös epäilty jotain mahdollisesti jalalla kaltoinkohdeltuja johtoja jalkatilasta poikki tms. Joihin en itse osaa vielä ottaa kantaa.
        Missä päin tämä auto on?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Joker
          Bimmer Rookie
          • Mar 2016
          • 31
          • suomi

          Originally posted by Clavurion View Post

          Missä päin tämä auto on?
          Vastasin privana.

          Comment

          • Stitch
            Bimmer Rookie
            • May 2013
            • 104
            • e-suomi

            Originally posted by Samppae39 View Post

            Joo se tuon MTT:n mukana tuleva johto on tosiaan plug & play liittimiltään ja pituudeltaan. En muista pituutta, mutta ei se 40cm ole ainakaan. Montako kymppiä halvempi on se toinen pumppu, että kannattaa alkaa säätämään johtojen kans?
            Pierburg rahteineen (johto kahdella liittimellä valmiina)
            147,90
            vs
            sama Pierburg ja 20cm johto yhdellä liittimellä (rahteineen)
            105,80


            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1630
              • Vähäkyrö

              Saahan siinä jonkinmoisen tuntipalkan, ku kolvailee.

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1741
                • vihti

                Tuli mieleen tällainen kysymys että millä tavalla kaikista karvalakeimman mittariston huoltovälinäyttö pystyy laskea päiviä, laskeeko se päivät IRIS-näytön kellonajan mukaan kun tuohan on ilmeisesti väylässä kanssa? Eli jos vaihtaisi tarvikesoittimen niin meneekö mittariston huoltovälinäyttö sekaisin kun IRIS irrotetaan autosta?
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  Originally posted by naikou View Post
                  Tuli mieleen tällainen kysymys että millä tavalla kaikista karvalakeimman mittariston huoltovälinäyttö pystyy laskea päiviä, laskeeko se päivät IRIS-näytön kellonajan mukaan kun tuohan on ilmeisesti väylässä kanssa? Eli jos vaihtaisi tarvikesoittimen niin meneekö mittariston huoltovälinäyttö sekaisin kun IRIS irrotetaan autosta?
                  Se IRIS, kuten kaikki muutkin grammarit on pelkkä käyttöliittymä. Kellonaika ym. tulee mittaristolta.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Joker
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2016
                    • 31
                    • suomi

                    Originally posted by Joker View Post

                    Auto ei ole vielä mulla vaan tulossa kunhan saan noudettua sen. Wetterillä tutkittu vajaa 500e edestä, näyttäis et oisko sulakkeita katsottu kun hansikaslokero irti ja paneelit kontista ym. Kuitenkaan siellä ei oltu vikaa löydetty.
                    Auto saatu käyntiin ja koeajettua, syylliseksi paljastui vänkärin jalkatilassa olevassa sulakeboksissa hapettuneet liitokset, vettä oli todella rajusti siellä. Oiskohan syyllinen oven kosteussulku? Autossa ei kattoluukkua.

                    Myös toimimatonta luistonestoa pitää selvitellä, abs:sät tuntu toimivan.
                    myös ylävesiletkun liitos ei pysynyt kiinni ja sokkana oli joku patententti, saako tuohon irtona uutta sokkaa vai pitääkö koko letku uusia? Varmaan toki kun oikein tutkii löytää yhtä sun toista mut jos alkuun sais edes leimakuntoon.

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3826
                      • Finnland

                      Hienoa että vika löytyi ja päätyi tänne asti.
                      Joskus ostin käytetyn vesiletkun sen takia että sain sokan, kun lensi hukkaan. Etsin sitä joka puolelta lattialta, muutama kk myöhemmin se löytyi seinältä hyllyltä kun sinne lensi irroittaessa
                      Jos letkun saa tarvikkeena ja autolla ajaa paljon niin suosittelisin jopa uusimaan mikäli on kohtuuhintainen, ettei merkkarilta tarvi ostaa.
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • Samppae39
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1630
                        • Vähäkyrö

                        Onko veikkauksia mitä lähteä tutkimaan? Varsinkin kylmänä pintakaasulla ryntää 1500 kierroksen jälkeen ja samaten 2500 jälkeen. Eli jos vaikka lähtee pihasta pienellä kaasulla, nii hyökkää huomattavasti 1500 kierroksen jälkeen. Samaten isommalla tiellä jos kiihdyttää hissukseen, nii 2500 kierroksen jälkeen ryntää samalla lailla. Rauhottuu, kun kone lämpeää. Tein suutinrempan ja vaihoin imusarjan tiivisteen sekä alipaineletkuja. Sen rempan jälkeen väheni, mutta nyt tullu takas. Ehkä kulutuskin noussut, paha varmaks sanoa, ku tuli talvirengas ja talvikeli kesken rempan.

                        Ja toinen kysymys. Autolla ajettu 328tkm ja samat öljyt laatikossa. Vähentääkö nuo pesut yms. sitä kauhukuvaa, millä on peloteltu, että loota hajoaa heti, ku menee vaihtamaan paljo ajetut öljyt uusiin? Loota toimii täysin moitteita ja haluaisin pitää sen siinä tilassa tulevaisuudessakin.
                        Last edited by Samppae39; 19-12-2024, 10:19.

                        Comment

                        • Kese.
                          Newbiemmer
                          • Oct 2024
                          • 2
                          • Espoo

                          Terve, olis tarve löytää tietoja auton moottorista sarjanumerolla. Kone ehkä vaihdettu kymmenisen vuotta sitten, mutta ei tietoja luovuttajasta.

                          Olisiko kenelläkään mahdollista nähdä mihin autoon (VIN) moottori on tehtaalla asennettu? Ja mitä muuta tietoa tuosta autosta mahdollisesti löytyy?

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2542
                            • Kajaani

                            Originally posted by Kese. View Post
                            Terve, olis tarve löytää tietoja auton moottorista sarjanumerolla. Kone ehkä vaihdettu kymmenisen vuotta sitten, mutta ei tietoja luovuttajasta.

                            Olisiko kenelläkään mahdollista nähdä mihin autoon (VIN) moottori on tehtaalla asennettu? Ja mitä muuta tietoa tuosta autosta mahdollisesti löytyy?
                            Jos sulla on VIN tiedossa niin https://bimmer.work/ tai https://www.mdecoder.com/ urkkia tietoja, nuo sivustot on mulla ainakin toiminut. Moottorin sarjanumerosta en kyllä osaa sanoa että pystyykö sillä jäljittämään kanta-auton, ei oo koskaan tarvinnut niin tarkkaan tutkia asioita
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • Enoo
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 40
                              • Joensuu

                              Mistä lähteä vikaa etsimään. Autossa manuaalinen lämmön säätöpaneeli, ja auto ei puhalla kunnolla jalkotilaan. Muualle puhaltaa normaalisti lämmintä, mutta kun pyöräyttää puhalluksen jaloille niin sieltä ei tule kuin ihan pieni hönkäys vain.

                              Comment

                              • M-tech1_e30
                                Newbiemmer
                                • Nov 2024
                                • 7
                                • Tampere

                                3-4 vuotta seissyt e39 530i 2001 Mistähän kaikkialta paikallistuisi tämä öljyvuoto? Reippaasti on vuodellut koko pohja melkoisen märkä. Öljypohja sekä toinen kuva, näkyyköhän molemmat. Ei ole käynnistelty. Öljynsuodattimen jalan tiiviste on vaihdettu juuri ennen seisontaa. Suunnitelmana on vaihtaa nuo vanhat öljyt sekä suodatin, ja kastoa mistä tulee. Lataan lisäkuvia albumiin, toivottavasti ne näkyy linkistä.
                                Last edited by M-tech1_e30; 18-01-2025, 15:59.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎