memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    ABS aktivoituu parkkipaikkanopeuksissa kun kääntää jyrkästi oikealle, onko täällä kokemuksia mikä tuollaisen aiheuttaa?

    Laakereissa ei käsin tunnu välystä ja oikea taka-anturi uusittu(tarvike boschilainen) koska rikoin orkkiksen remonttia tehdessä.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Paperman77 View Post
    Niin vähän ajattelinkin! Munuaiset taitaa olla erilaiset? Nousi tänään nimittäin moottoritiellä konepelti tuulilasia vasten. Kakkosnelosella ja 28oz Vaughanilla piti oikoa, että sai kiinni! Huomenna lasin vaihtoon ja etsimään uusi pelti.
    Munuaiset on erilaiset, taitaa silti sopia ristiin.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Paperman77 View Post
    Niin vähän ajattelinkin! Munuaiset taitaa olla erilaiset? Nousi tänään nimittäin moottoritiellä konepelti tuulilasia vasten. Kakkosnelosella ja 28oz Vaughanilla piti oikoa, että sai kiinni! Huomenna lasin vaihtoon ja etsimään uusi pelti.
    Tarvikelukot vai vaan vanhat lukot jotka ei pelaa? Ongelman syykin ois hyvä korjata, ettei toistu.

    Leave a comment:


  • Paperman77
    replied
    Niin vähän ajattelinkin! Munuaiset taitaa olla erilaiset? Nousi tänään nimittäin moottoritiellä konepelti tuulilasia vasten. Kakkosnelosella ja 28oz Vaughanilla piti oikoa, että sai kiinni! Huomenna lasin vaihtoon ja etsimään uusi pelti.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Pikagooglailun perusteella pitäisi mennä ristiin, vaikka osanumerot ovatkin muuttuneet matkan varrella.

    Leave a comment:


  • Paperman77
    replied
    Kysymys kuuluu, että onko pre-facelift/facelift konepelleissä eroja!? Eli käykö ristiin?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Sellaista tuli mieleen kysyä että kun autossa oli tarvikemallin soitin, hommasin siihen tuollaisen "kokonaisen" yksiosaisen, pyöreillä liittimillä. Ratti mulla on m-sport tyylinen. Mitähän tuo on vailla että nuo ratin näppäimet toimisi?
    Ajattelin vaan tiedustella, kellon takia minä tuon hienouden alunperin hankin

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Taakse löysin M-Sport 1 vakaajan jopa käytettynä, mutta eteen yhtään mikään tuntuu olevan kiven alla. Voi olla että ei oo muuta vaihtoehtoa kuin marmori jos "just nyt" haluaa laittaa

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Onko toverit päässeet ajelemaan kunnossa olevaa E39:iä jossa ois oikeasti timmi alusta, vielä sillä tavalla että osais verrata M-Sport 1 ja M-sport 2 alustoja? Noissa kai on erona lähinnä millin paksummat vakaajat. Oma auto on keveimmästä päästä, mietin että ajomukavuuden kannalta varmaan "palauttaminen" ekaan voisi olla kiva. Tarkoitus ei kuitenkaan ole mitään rata-autoa tehdäkään. Ja toisaalta auton valmistusajankohtana tuota kakkosta ei ollut saatavissa. 523i.
    Tässä tampereella olis... -97 523i sport alustalla ja vähillä metreillä.
    ajelen ihan 16 pullakumeilla ja kaikki alustassa orkkista.
    Ajomukavuus on kyllä mielestäni hyvä näin.
    Pihassa myös 2001 touring, jossa rautajouset. Takapäässä siinä kaiketi jotkut kuormajouset, kun tyhjänä todella huono peräpään käytös. Edessä m-sport tolpat.
    varusteena siinä on joku ulosvedettävä takakontin pohja, sillä mietin, onko jousitus jäykempi. Mut jokatapauksessa iso ero näissä mukavuudessa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Enpä ole, mutta ainakin oma kombo Eibach Pro-Kit + iskareina vakio Sachsit on tosi mukava, ja ulkonäkökin kohdillaan. Vannekoko 17”.

    Edit. Kaikki tukivarret uusittu Lemförderin tuotteilla, kallistuksenvakaajien ja takakelkan puslat vielä orkkis kumiset.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Onko toverit päässeet ajelemaan kunnossa olevaa E39:iä jossa ois oikeasti timmi alusta, vielä sillä tavalla että osais verrata M-Sport 1 ja M-sport 2 alustoja? Noissa kai on erona lähinnä millin paksummat vakaajat. Oma auto on keveimmästä päästä, mietin että ajomukavuuden kannalta varmaan "palauttaminen" ekaan voisi olla kiva. Tarkoitus ei kuitenkaan ole mitään rata-autoa tehdäkään. Ja toisaalta auton valmistusajankohtana tuota kakkosta ei ollut saatavissa. 523i.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Mofe View Post
    Hei!

    Pitäisi päästä INPA:lla ja ehkä NCS expertillä sörkkimään IHKA (ilmastointi ja ilmanvaihto) moduulia.
    Auto on aivan alkupään e39 jossa IHKA moduuli ilmeisesti pyörii vielä ADS interfacella eli tuommoisella usb -> obd2 -> bmw pyöreä liitin hässäkällä plus INPA:lla ei saa puhuttua ihkalle. Jos tilalle vaihtaa uudemmasta autosta K-line yhteensopivan moduulin niin toimiiko se sitten enää ollenkaan. Tai ainakin täytynee se koodata autoon yhteensopivaksi vanhan ihkan ZCS- koodit.

    Pitäisi päästä sörkkimään, miksei tuulilasille tule ilmaa. Ei kiinnostaisi hommata ADS kamppeita yhtä moduulia varten eikä penkoa kojelautaa auki lukematta koodeja. Ja eikä läppämoottoria vaihtaessa tarvitse sekin kalibroida tietokoneen kautta.

    omituisesti sitten taasen esim ECU, ABS, mittaristo sun muut toimivat uudemman interfacen mukaisesti mutta vain IHKA on mykkä. Auton runkonumero jossain väitti että on niinkin vanha E39 että runko on valmistettu 95 puolella eikä 96.
    Se pyöreä pistoke ei vielä tarkoita, että pitäisi olla ADS kaapeli.Itse muistelisin ettei edes alkupään E39:n kanssa tarvitse ADS. E36, E38 jne vanhempi kalusto sitten erikseen. Sen pyöreän adapterin saa ~5-20€ riippuen ostopaikasta.

    Leave a comment:


  • Mofe
    replied
    Hei!

    Pitäisi päästä INPA:lla ja ehkä NCS expertillä sörkkimään IHKA (ilmastointi ja ilmanvaihto) moduulia.
    Auto on aivan alkupään e39 jossa IHKA moduuli ilmeisesti pyörii vielä ADS interfacella eli tuommoisella usb -> obd2 -> bmw pyöreä liitin hässäkällä plus INPA:lla ei saa puhuttua ihkalle. Jos tilalle vaihtaa uudemmasta autosta K-line yhteensopivan moduulin niin toimiiko se sitten enää ollenkaan. Tai ainakin täytynee se koodata autoon yhteensopivaksi vanhan ihkan ZCS- koodit.

    Pitäisi päästä sörkkimään, miksei tuulilasille tule ilmaa. Ei kiinnostaisi hommata ADS kamppeita yhtä moduulia varten eikä penkoa kojelautaa auki lukematta koodeja. Ja eikä läppämoottoria vaihtaessa tarvitse sekin kalibroida tietokoneen kautta.

    omituisesti sitten taasen esim ECU, ABS, mittaristo sun muut toimivat uudemman interfacen mukaisesti mutta vain IHKA on mykkä. Auton runkonumero jossain väitti että on niinkin vanha E39 että runko on valmistettu 95 puolella eikä 96.
    Last edited by Mofe; 26-08-2024, 18:40.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Koko kuskin puoli lykkää kuumaa, myös silloin kun ilmastointi on kytketty pois päältä. Ehdin viimein eilen illalla googlailla ja tuolta vesiventtiililtä se tosiaan haiskahtaa. Kiitos vinkeistä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Kesän kuumimman päivän kunniaksi ilmastointi alkoi puhaltaa kuumaa kuskin puolelta. Repsikan puolelta tulee ihan normaalisti kylmää, eli itse kompressori ym. hilppeet toimivat.

    Mikä siis vikana? Voiko joku veden kiertoon liittyvä venttiili olla juminut, vai ilmaa ohjaavien läppien moottoreissa vikaa? Vai jotain softajuttuja?

    Auto -02 530da.
    Vesiventtiili oirehtii noin.

    Leave a comment:

Working...
X