Originally posted by hyde92
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Eli tästä käynnistämisestä ISTA:n kautta olet testinä puhunut? Varmaan värkin saa kummalla tahansa softalla testattua, mutta ainakin INPA:ssa on todella hyvä live-data Webalta. Testiä varten status-sivu diagnostiikalla auki ja käynnistys sinun tapauksessa MID:ltä. Näin näkee parhaiten, mitä siellä tapahtuu tai jää tapahtumatta. Jos käynnistää diagnostiikalla siinä jää väistämättä se kriittisin kohta näkymättä, kun käynnistyksen alussa hehkun resistanssi mitataan (Flame detector query), meneekö se läpi vai ei.
-
Jos se pumppu pelaa suoralla virralla, niin sitten se toimii, ainakin noin E53:n perusteella.
Leave a comment:
-
Istassa voi käynnistää webaston manuaalisesti kohdasta component triggering. Kuva.Originally posted by Clavurion View Post
Edelleen en tiedä, mitä tuo testi tarkalleen tekee ja mitä pitää sisällään. Millä muuten aktivoit Weban testausten aikana, kun diagnostiikka on Weban kanssa keskustelussa? Jostakin syystä jänniteohjattu aktivointi tekee diagnostiikkaan häröjä. Väylän kautta MID tai navin näytön kautta homma toimii.
Saako inpalla testattua tuon weban paremmin? Jos MIDiä käyttää, niin eikö se vaadi tietyn ulkolämpötilan, että suostuu lähtemään sitä kautta päälle?Last edited by hyde92; 19-12-2025, 12:35.
Leave a comment:
-
Edelleen en tiedä, mitä tuo testi tarkalleen tekee ja mitä pitää sisällään. Millä muuten aktivoit Weban testausten aikana, kun diagnostiikka on Weban kanssa keskustelussa? Jostakin syystä jänniteohjattu aktivointi tekee diagnostiikkaan häröjä. Väylän kautta MID tai navin näytön kautta homma toimii.Originally posted by hyde92 View Post
Mitä siis tuolla haet?
moottori sammuksissa webasto ei käynnistynyt ja tuli pumpun vikakoodi. Eli miksi testi onnistuu auton ollessa käynnissä, mutta sammutettuna ei? Kyllähän tuo pumppu ja liekki pitäisi olla status ON testin ollessa käynnissä, vaikka auto on sammuksissa eihän tuo testi muuten onnistu. Lisäksi ista vaati testin käynnistämiseen, että avain on 1 asennossa.
on mulla inpakin koneella, että jos sulla on jotain vinkkejä, niin voin sitäkin kautta tätä kokeilla. Lähinnä haluaisin nyt saada varmuuden, että onko vika edelleen piirikortissa vai jossain muualla.
JA ISO KIITOS, kun jaksat auttaa
Leave a comment:
-
Mitä siis tuolla haet?Originally posted by Clavurion View Post
Moottori sammutettuna Webasto ei käynyt ja moottori käynnissä Webasto kävi? Eikö silloin mene ihan loogisesti pumpun toiminnan ja liekintunnistuksen status? En ole koskaan käyttänyt ISTA:a Weban diagnosoinnissa, kun INPA:ssa on siihen erittäin kattavat välineet, joten en osaa sanoa, miten homma tarkalleen ISTA:ssa menee.
moottori sammuksissa webasto ei käynnistynyt ja tuli pumpun vikakoodi. Eli miksi testi onnistuu auton ollessa käynnissä, mutta sammutettuna ei? Kyllähän tuo pumppu ja liekki pitäisi olla status ON testin ollessa käynnissä, vaikka auto on sammuksissa eihän tuo testi muuten onnistu. Lisäksi ista vaati testin käynnistämiseen, että avain on 1 asennossa.
on mulla inpakin koneella, että jos sulla on jotain vinkkejä, niin voin sitäkin kautta tätä kokeilla. Lähinnä haluaisin nyt saada varmuuden, että onko vika edelleen piirikortissa vai jossain muualla.
JA ISO KIITOS, kun jaksat auttaaLast edited by hyde92; 19-12-2025, 11:49.
Leave a comment:
-
Moottori sammutettuna Webasto ei käynyt ja moottori käynnissä Webasto kävi? Eikö silloin mene ihan loogisesti pumpun toiminnan ja liekintunnistuksen status? En ole koskaan käyttänyt ISTA:a Weban diagnosoinnissa, kun INPA:ssa on siihen erittäin kattavat välineet, joten en osaa sanoa, miten homma tarkalleen ISTA:ssa menee.Originally posted by hyde92 View Post
Eli mikä johtopäätös tuosta pitäisi vetää? kyllä nimenomaan statustietoja. Ohessa kuva, kun auto oli testin aikana käynnissä. Eli mitä tästä nyt sitten pitäisi päätellä?
: jos testi menee läpi ja webasto käynnistyy auton ollessa käynnissä ja auton ei ollessa käynnissä ei käynnisty ja tulee vikakoodi, niin epäiletkö edelleen piirikorttia, vai? P.S. Ajoin auton lämpimäksi ja n. 30min ja ajoin testin heti perään auton ollessa sammuksissa, sama juttu, ei mennyt testi läpi.
Leave a comment:
-
Eli mikä johtopäätös tuosta pitäisi vetää? kyllä nimenomaan statustietoja. Ohessa kuva, kun auto oli testin aikana käynnissä. Eli mitä tästä nyt sitten pitäisi päätellä?Originally posted by Clavurion View Post
Tarkoititko noilla lainausmerkeissä olevilla status-tietoja vai vikakoodeja?
Korkeampi jännite ja pumpun käyttäminen (pumppu lämpenee) vaikuttavat pumpun koodin ilmaantumiseen, koska resistanssiahan se kortti mittaa eheyden toteamisessa.
: jos testi menee läpi ja webasto käynnistyy auton ollessa käynnissä ja auton ei ollessa käynnissä ei käynnisty ja tulee vikakoodi, niin epäiletkö edelleen piirikorttia, vai? P.S. Ajoin auton lämpimäksi ja n. 30min ja ajoin testin heti perään auton ollessa sammuksissa, sama juttu, ei mennyt testi läpi.
Leave a comment:
-
Tarkoititko noilla lainausmerkeissä olevilla status-tietoja vai vikakoodeja?Originally posted by hyde92 View Post
Okei.. siikalatvan laitehuolto kunnostanut. Voihan vattu.. mäpä tarkastan sen pumpun liittimet, täytyy toivoa, että ei tarvitsisi taas alkaa tuota webaa purkamaan ja korttia lähettelemään, hirvee homma nimittäin tuo rumba.
Clavurion kun käynnistin auton tuon testin ajaksi, niin tuota vikakoodia ei tullut. Osaatko sanoa miksi? Voisiko korkeammalla jännitteellä olla vaikutusta asiaan? Istasta seurasin vielä noita arvoja ja tosiaan, kun auto ei ole käynnissä, niin ”metering pump” ja ”flame detetected OFF ja moottorin ollessa käynnissä ne oli ON.
Ja tosiaan kun ajan pelkän webaston pumpputestin, niin kaikki OK, ei vikakoodia.
Korkeampi jännite ja pumpun käyttäminen (pumppu lämpenee) vaikuttavat pumpun koodin ilmaantumiseen, koska resistanssiahan se kortti mittaa eheyden toteamisessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View Post
Todella harvoin vikaa tuossa Webaston pumpussa, ellei joku ole mennyt sinne hätäpäissään vaihtamaan jotain tarvikepumppua. Eikä ole tullut toistaiseksi vastaan yhtään johtovikaistakaan. Toki ainahan tuolla auton pohjassa voi kaikenlaista sattua. Weban pumppu hieman siirtopumpun takapuolella. Missä kortti kunnostettiin? Lähtökohtaisesti tuo pumpun vikakoodi kuitenkin kortilla oleva vika.
Okei.. siikalatvan laitehuolto kunnostanut. Voihan vattu.. mäpä tarkastan sen pumpun liittimet, täytyy toivoa, että ei tarvitsisi taas alkaa tuota webaa purkamaan ja korttia lähettelemään, hirvee homma nimittäin tuo rumba.
Clavurion kun käynnistin auton tuon testin ajaksi, niin tuota vikakoodia ei tullut. Osaatko sanoa miksi? Voisiko korkeammalla jännitteellä olla vaikutusta asiaan? Istasta seurasin vielä noita arvoja ja tosiaan, kun auto ei ole käynnissä, niin ”metering pump” ja ”flame detetected OFF ja moottorin ollessa käynnissä ne oli ON.
Ja tosiaan kun ajan pelkän webaston pumpputestin, niin kaikki OK, ei vikakoodia.Last edited by hyde92; 18-12-2025, 23:12.
Leave a comment:
-
Todella harvoin vikaa tuossa Webaston pumpussa, ellei joku ole mennyt sinne hätäpäissään vaihtamaan jotain tarvikepumppua. Eikä ole tullut toistaiseksi vastaan yhtään johtovikaistakaan. Toki ainahan tuolla auton pohjassa voi kaikenlaista sattua. Weban pumppu hieman siirtopumpun takapuolella. Missä kortti kunnostettiin? Lähtökohtaisesti tuo pumpun vikakoodi kuitenkin kortilla oleva vika.Originally posted by hyde92 View PostEdit: yksi kaveri epäili polttoainepumpun maadoitusta. Jos se on tämä, niin osaako porukka sanoa missä tuo pumppu autossa sijaitsee? 525d 2003
Leave a comment:
-
Edit: yksi kaveri epäili polttoainepumpun maadoitusta. Jos se on tämä, niin osaako porukka sanoa missä tuo pumppu autossa sijaitsee? 525d 2003
Leave a comment:
-
Asiat edistyy. Sain istan toimimaan. Oli kaapelivika. Peiliä sain rasvailtua ja puhdistettua ja nyt toimii hiuka paremmin, saanee kelvata toistaiseksi. Sitten toiseen ongelmaan:
Huollatin webaston piirikortin ja ajoin webaston testin istan kautta. Testi heittää metering pump vikakoodin. Mutta jos ajan saman testin auton ollessa käynnissä webasto lähti rokkaamaan ja ei tullut vikakoodia. Oli muuten melkonen määrä savua, kun ei oo hetkeen ollut toiminnassa
Erillinen polttoainepumpun testi OK. Missäköhän vika mahtaa olla?
Ja toinen ongelma: auc anturi antaa vikakoodia, ei lähde nollaamalla. Mittasin johdolle tulevan jännitteen, joka on 5V. Sulakkeet ja kontaktit mittasin OK. Istalla katoin tuon AUC jännitteen anturin jännitteen ja näyttää 0 V. Kuulostaisi siis johtovialta, mutta jossain sanottiin, että myös ilmastointipaneeli saattaa olla syypää. Osaako tähän joku auttaa?
Leave a comment:
-
Kurkkaa diagnostiikalla jarrupaine lepotilassa (0) ja reilusti jarrupoljinta painaen (pitää nousta yli 80 bar). Jos nämä on OK, aktivoi esipainepumppu (pre-charge pump) ja kuulostele, käynnistyykö se ja nouseeko jarrupaine. Mikäli ei, testaa esipainepumppu suoralla jännitteellä. Mikäli pumppu toimii suoralla jännitteellä, vika on DSC-modulissa, jolta syöttö pumpulle pitäisi tulla. Varsin yleinen ongelma näissä surullisen kuuluisissa ABS-purkeissa.Originally posted by HC-Tuning View Post
Noniin. Tein ohjauskulma-anturille rattia kääntelemällä nollauksen ja valothan katosikin ja luistonesto toimi hetken aikaa kunnes taas valo napsahti tauluun vauhdin hieman noustessa.
Hommasin inpan ja ainaki sieltä näytti ohjauksen olevan keskellä eli ei olisi tuo ohjauskulma hukassa.
Antaa koodit 88 vorlade pumpe ja 92 druck sensor
Mitähän sitä sitten kokeilis? Abs yksikkö vaihtoon?
Leave a comment:
-
Noniin. Tein ohjauskulma-anturille rattia kääntelemällä nollauksen ja valothan katosikin ja luistonesto toimi hetken aikaa kunnes taas valo napsahti tauluun vauhdin hieman noustessa.Originally posted by HC-Tuning View Post2003 Vuotinen E39 ja luistoneston valo (DSC)napottaa taulussa kokoajan ja luistonesto on pois pelistä. Absien valo ei pala ja vakkari toimii, niin oliskohan vinkkejä mitä lähteä ensimmäisenä kokeilemaan? Carlylla ei mitään tuohon viittaavia vikakoodeja löytynyt..
Hommasin inpan ja ainaki sieltä näytti ohjauksen olevan keskellä eli ei olisi tuo ohjauskulma hukassa.
Antaa koodit 88 vorlade pumpe ja 92 druck sensor
Mitähän sitä sitten kokeilis? Abs yksikkö vaihtoon?
Leave a comment:
Leave a comment: