Syttyi luistonestonvalo. Inpassa abs puolella jatkuvasti päälle tuleva ohjauskulma vikokoodi. ABS näyttää nopeudeksi 0 kun on paikallaa. Ohjauskulma näyttää ihan oikein kun kääntää rattia mutta nopeustieto on 2,75km/h vaikka auto paikallaan.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Teitkö ohjauskulma-anturin alustuksen uusiksi? Ei tosin taida yleensä INPA:lla onnistua, vaikka se sieltä valikosta löytyisikin. DIS tai ISTA toimii.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
VM.2003. Kiitos, löysin inpa videoita mutta en omastani löytänyt koko kalibrointi kohtaa. Pitää kokeilla toisilla softilla.
Comment
-
Tänään tuli purettua M54 vanos ekan kerran kokonaan ja niinhän sieltä paljastui yhdellä hampaalla pielessä oleva jakoketju ja tavallaan sitä korjaamaan yritetty yhdellä hampaalla pieleen ajoitettu apuketju. Ihan mielenkiintoinen ja nerokas rakenne ja hämmästyttävää kuinka monta "special toolia" tuohon kasaamiseen tarvitsee. Iso osa tuli tehtyä itse mutta sain lainaan esim Vanos-yksikön tilalle tulevan telineen joka painaa säätimet oikeaan asentoon kasattaessa.Originally posted by peto2 View Post
Ainakin M52tu:ssa vanokset lakkaavat toimimasta jos jako pielessä ja tälle oli todella kryptinen vikakoodi, vanos end stop tjsp.
Harmi että nyt kun Vanoksen vikakoodista pääsi eroon, tuli tilalle fuel trim koodit jotka vinkaavat imuvuotoihin. Pitää perehtyä niihin vielä kun ainakin kaksi katkennutta pikkuletkua on jo löytynyt.
---
Comment
-
Ois varmaan vartin homma mutta mennyt jo 10h eikä yhteyttä DIS ja auton väliin. INPA toimii, Win10 läppäri haluua päivittää diagnostiikka pään. XP taas sanoo ettei ole paria ja heittää erroria. Nettiä luettu, vaihdettu ip ja muuta paskaa. Enintään virheilmoituksen vaihtuu. =DOriginally posted by Alfistipohjoosesta View PostVM.2003. Kiitos, löysin inpa videoita mutta en omastani löytänyt koko kalibrointi kohtaa. Pitää kokeilla toisilla softilla.
Comment
-
=D No nyt.... löysin netin syövereistä tiedon että onnistuu Tool32, ja tosiaan 3min homma. Kylläpäs vitutus helpotti vaikka tunteja meni hukkaan kun en osaa DIS ja auton väliä säätää.
Comment
-
Tutkin tätä tänään ja avasin verhoilut antennivahvistimen edestä. Naputtelin ensin kymmeniä kertoja kaken nappeja samalla heilutellen piuhoja ja niiden liittimiä ilman että auto reagoi. Sitten laitoin yleismittarin siihen piuhaan mikä lähtee korimodulille. Siinä on koko ajan 12V ja kun painan nappia, se ilmeisesti maadoittaa. No nytpä se sitten toimii ihan joka kerta kun nappia painaa ja yleismittari on kiinni linjassa... Täytyypä antaa tuon taas levätä jonkin aikaa ja kokeilla sitten uudestaan. Monesti käytännössä olen huomannut että kun se kerran reagoi kakeen, sitten se taas reagoi koko ajan jos jatkaa naputtelua.Originally posted by -Tapi View PostMistähän etsisin vikaa kun kauko-ohjaimen nappuloita saa välillä painella kymmeniä kertoja ennen kuin ovet aukeaa tai menee lukkoon? Sama vika toisella kakellakin ja nämä on aftermarketia eli paristollisia. Olen vaihtanut patterit mutta ei auttanut.
Antennivahvistin lienee ainoa auton päässä asiaan vaikuttava osa?
---
Comment
-
Tarviiko faceliftin alkuperäisille led takavaloille tehdä jotain virityksiä jos asentaa prefaceen kyseiset valot? LCM3B on asennettu ja koodattu autoon ja varmistettu ncs:llä että led takavalot on ruksattuna, riittääkö tämä vai pitääkö vielä tehdä jotain lisää? Tällä hetkellä jännitemittarilla mitattuna liittimeen tulee 13.8V kun moottori käynnissäE39 523i Turbo
Comment
-
Samaa vikaa omaan E39:iin retrofitatun systeemin kanssa. Kai ne antennivahvarit sitten vaan alkavat vanhemmiten pätkiä välillä..
Edit. Tämä siis Tapin postaukseen kommenttina.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Eikös led takavaloille tarvinnut jotkut ballastit tms. ja prefaceissa sitten vielä peltiä piti vähän muotoilla että sopivat paikoilleen? Dokumentoi toki homma tänne, itseänikin kiinnostaisi ko. muutos.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Mulla kans tehty keskuslukon kaukosäätö retrofit kun alkuoeräisenä sitä ei ollut, kaukosäätimenä joku ebayn 15€ maksanut kopio ”salmiakkiavain” ja tosiaan on sekin välillä tehnyt sellasta että saa monta kertaa painaa avausnappia ennenku reagoi, yleensä silloin kun on auton takana oikealla niin toimii ekalla kun silloinhan se antennivastaanotin on lähempänä kaukosäädintä eikä välissä ole kuin c-pilarin peltiOriginally posted by Wespa View PostSamaa vikaa omaan E39:iin retrofitatun systeemin kanssa. Kai ne antennivahvarit sitten vaan alkavat vanhemmiten pätkiä välillä..
Edit. Tämä siis Tapin postaukseen kommenttina.E39 523i Turbo
Comment
-
Jännä että molemmat kommentit vastaavista ongelmista ovat juuri retrofit-aiheisia. Olisiko sittenkin jotain näissä kaukosäätimissä eikä vastaanottimessa?Originally posted by naikou View Post
Mulla kans tehty keskuslukon kaukosäätö retrofit kun alkuoeräisenä sitä ei ollut, kaukosäätimenä joku ebayn 15€ maksanut kopio ”salmiakkiavain” ja tosiaan on sekin välillä tehnyt sellasta että saa monta kertaa painaa avausnappia ennenku reagoi, yleensä silloin kun on auton takana oikealla niin toimii ekalla kun silloinhan se antennivastaanotin on lähempänä kaukosäädintä eikä välissä ole kuin c-pilarin pelti
Mittasin eilen että se korimodulille lähtevä piuha ei maadoita kun kakea naputtelee ja lukot eivät reagoi. Eli vika ei ole ainakaan korimodulin päässä.
Koetan ensi hätään löytää antennivahvistimen samalla osanumerolla 65258380685 ja laittaa sen paikalleen. Jos vika ei poistu, niin sen täytyy olla itse kakessa. Harmi kun sen mittaus ei minun taidoillani tai vehkeillä onnistu. Eli olisi kiva saada jollain mitattua lähteekö kakesta aina signaali ja vaihteleeko sen voimakkuus.---
Comment
Comment