Tuo kiekko on se, joka mahdollistaa tuon käsin taittamisen. Jousi sitä vetää runkoa kohen ja ne nystyrät pysyy kolossaan ja sähkötaitto toimii. Ku käsin kääntää, nii ne nystyrät nousee kolostaan. Hammasrattaat ei liity käsin taittoon, ne liinkuu vaan sähkömoottorilla. Kiekon kynnet sisäreiässä taas kiinnittää sähkötaiton ison hammasrattaan joka tekee sen sähkötaiton. Jos ne kynnet on poikki, nii sähkötaitto ei toimi. Myöski kiekossa on mekaaninen stoppari, ettei peili taitu yli. Sitte on myös mikrokytkin, joka estää ettei sähkötaitto toimi, jos se kiekko ei oo paikallaan.
Ja kyllä. Muutaman peilin purkaneena just tuo kiekko, käännön painelaakeri ja kiekon läpi menevä putki voi olla aika lohduttoman näköset. Jossain on se iso hammasrataskin ollu hapettunu/ruostunu kiinni peilin runkoin. Eli taitaa ainoa keino olla purkaminen. Siinä matoruuvissa moottorin kopan alla on muoviset hampaat. Neki on voinu mennä sileeks, jos käsinrunttauksen jälkeen peili on jumittanu.
Ota auki ja jos joku osa on rikki, nii multa varmaan löytyy varaosia.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ja sen verran voisitko vielä selventää, että olisiko tuo peilin käsin runkkaus edes takaisin voinut nyt rikkoa tuon peilin? Jos tuo kiekko-osa on jotenkin mennyt paikaltaan, niin en ainakaan saa sitä liikkumaan mihinkään suuntaan. Voisiko se olla jotenkin jumissa? Lähinnä siis, kun tuo peili toimi vielä aikaisemmin normaalisti
Leave a comment:
-
Originally posted by Samppae39 View Post
Peilin jalan alta kurkistusluukku auki. Siellä näkyy sellanen alumiininen kiekko. Koita onko se hahlossaan, eli pyöritä sitä hiukan, että loksahtaa kohdalleen. Siellä on sellaset kynnet, jotka pitäs olla rungon kuopissa. Jos ne on pois paikaltaan, nii saattaa toimia oudosti. Jos ei auta, niin purku auki ja putsia ja uutta rasvaa. Tuosta saa vinkkiä: https://forum.btcf.fi/forum/yleinen-...75#post5536275
yritin sitä kiekkoa liikuttaa, mutta se ei kyllä liiku mihinkään vaikka kuinka yritti. Purin tuon peilin siihen pisteeseen, että pääsin kurkistamaan sinne moottorin sisään kannen alta. Annoin hetken muhia wd40 siellä ja sitten paineilmaa ja uutta vaseliinia tilalle. Eipä se sen paremmin toimi. Rattaat näyttivät olevan ehjät sen verran mitä siitä raosta näin. Ilmeisesti tuo pitää purkaa ?
Leave a comment:
-
Peilin jalan alta kurkistusluukku auki. Siellä näkyy sellanen alumiininen kiekko. Koita onko se hahlossaan, eli pyöritä sitä hiukan, että loksahtaa kohdalleen. Siellä on sellaset kynnet, jotka pitäs olla rungon kuopissa. Jos ne on pois paikaltaan, nii saattaa toimia oudosti. Jos ei auta, niin purku auki ja putsia ja uutta rasvaa. Tuosta saa vinkkiä: https://forum.btcf.fi/forum/yleinen-...75#post5536275Originally posted by hyde92 View PostE39 2003 sähköisesti kääntyvät peilit. Ominaisuudesta tietämätön kaveri käänsi käsipelillä peilin aluksi sisään ja sen jälkeen takaisin, jonka jälkeen sähköisesti kääntyessään peili ei käänny sulavasti vaan sillain vähän takkuamalla ja ihan siinä lopussa kääntyessään koria vasten saattaa kuulua pientä ääntäkin. Onko tuo mekanismi mennyt jotenkin rikki vai mistä on kyse? Apparin peili kääntyy täysin sulavasti.
kiitos avuista eukäteen!
Leave a comment:
-
E39 2003 sähköisesti kääntyvät peilit. Ominaisuudesta tietämätön kaveri käänsi käsipelillä peilin aluksi sisään ja sen jälkeen takaisin, jonka jälkeen sähköisesti kääntyessään peili ei käänny sulavasti vaan sillain vähän takkuamalla ja ihan siinä lopussa kääntyessään koria vasten saattaa kuulua pientä ääntäkin. Onko tuo mekanismi mennyt jotenkin rikki vai mistä on kyse? Apparin peili kääntyy täysin sulavasti.
kiitos avuista eukäteen!
Leave a comment:
-
Komppaan clavurionia. Ohjauspylvään vaihdon jälkeen samat oireet itellä. Hetken ajon jälkeen tuli luistoneston valo tauluun. Tool32:lla nollaus ja valo katos.
Leave a comment:
-
Todennäköisimmin ohjauskulma-anturi. Voi olla hukannut vain nollakohtansa. Joka tapauksessa parempaa diagnostiikkaa kehiin.Originally posted by HC-Tuning View Post2003 Vuotinen E39 ja luistoneston valo (DSC)napottaa taulussa kokoajan ja luistonesto on pois pelistä. Absien valo ei pala ja vakkari toimii, niin oliskohan vinkkejä mitä lähteä ensimmäisenä kokeilemaan? Carlylla ei mitään tuohon viittaavia vikakoodeja löytynyt..
Leave a comment:
-
Epäilisin että DSC yksikkö.Originally posted by HC-Tuning View Post2003 Vuotinen E39 ja luistoneston valo (DSC)napottaa taulussa kokoajan ja luistonesto on pois pelistä. Absien valo ei pala ja vakkari toimii, niin oliskohan vinkkejä mitä lähteä ensimmäisenä kokeilemaan? Carlylla ei mitään tuohon viittaavia vikakoodeja löytynyt..
Leave a comment:
-
2003 Vuotinen E39 ja luistoneston valo (DSC)napottaa taulussa kokoajan ja luistonesto on pois pelistä. Absien valo ei pala ja vakkari toimii, niin oliskohan vinkkejä mitä lähteä ensimmäisenä kokeilemaan? Carlylla ei mitään tuohon viittaavia vikakoodeja löytynyt..
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View Post
Ilman erottavaa/yhdistävää kytkintä pin 7+8 välissä se ei voi mitenkään täydessä repertuaarissa toimia oikein. Ilman kytkintä pitää katsoa, onko ne pinnit pysyvästi yhdessä vai erillään. K-bus käytössä pitää olla yhdessä. Välivaiheen D-CAN käytössä ihan sama ja sitten myöhemmässä D-CAN käytössä pitää olla erillään, jos on jo datalinkki (esim. CIC).
aivan, kiitos neuvoista
Leave a comment:
-
Ilman erottavaa/yhdistävää kytkintä pin 7+8 välissä se ei voi mitenkään täydessä repertuaarissa toimia oikein. Ilman kytkintä pitää katsoa, onko ne pinnit pysyvästi yhdessä vai erillään. K-bus käytössä pitää olla yhdessä. Välivaiheen D-CAN käytössä ihan sama ja sitten myöhemmässä D-CAN käytössä pitää olla erillään, jos on jo datalinkki (esim. CIC).
Leave a comment:
-
Sekotti auton. Ilmastoinnin paneeli räpsy, näytti mitä tahansa lukemia ja ei puhaltanu välillä mistään räppänästä, vaikka mitä yritti, kuskin oven avatessa lähti lämppärin puhallin päälle, mittarivalot räpsy, midin näyttö jäi päälle, ääni oli surkea jos biisissä vähäkään bassoa niin särki aina basson kohdalla, ja kaatu joka ikinen kerta ku sitä käytti jos välillä sammutit auton vaikka kauppareissun ajan. Sen jälkeen meni n.10min, että laite ensin jumiutu, heitti radion päälle ja lopuks kaatu. Sen jälkeen kyllä pelas. Nii ja kappaleiden nimi ei aina näkyny. Ja vielä se, että eka laite joka tuli, nii oli piirin jalkoja irti piirilevyltä, eli sain ne eka kolvata kiinni, ennen ku sai koko mööpeliä edes lähtee päälle.Originally posted by hyde92 View Post
Clavurion Ostin Torista sellaisen k+dcan kaapelin missä ei ole tuota kytkintä. Johtuuko ongelma siitä? Ja mikäli näin, niin ajaako esim. Aliexpressin perus kytkimen omaavat k+dcan kaapelit asian, vai tarviiko olla joku tietty?
Samppae39 mitä ongelmia sulla on ollut tuon bluebusin kanssa? Ja on kyllä hintava tuo xtronssin soitin, mutta ilmeisesti toimii? Toimiiko tuossa bluetooth puhelut normaalisti soittimen omasta mikrofonista? Mulla oli esim. ongelmana tossa kiinasoittimessa se, että vastapuoli kuuli vain suhinaa. Ja puhelun jälkeen spotify alkoi pätkimään jne..
Leave a comment:
-
Itseasiassa mulla äksässä äänenlaatu bluebussista on huomattavasti parempi kuin orggis mankasta. Siis yön jä päivän ero. Mut toki CD-vaihtajalta äänenlaatu oli yhtä hyvä mitä bluebussissakin. En tiiä miksi radion äänenlaatu on Ö-luokkaa tuossa DSP systeemissä. Ihan yhtä huono kuin hinnat alkaen e39 jne. hifi systeemeissä. Bluebussi on mullakin pelannu kuin junan vessa. Ja vielä lisänä kun nyt Spotifyssä on valittavissa häviötön äänenlaatu, niin ei kyllä usko että kuuntelee yli 20v vanhalla orggis setupillaOriginally posted by Samppae39 View Post
Mulla ainaki sellasia kokemuksia bluebussista, etten voi sitä suositella kellekkään
Mutta Bluebus ei muuta sitä tosiseikkaa, että jos orkkissoitin kuulostaa huonolta, niin Bluebus tai muutkaan vastaavat mollukat ei sitä muuta paremmaksi.
Senkin suhteen meni maku Bluebussista, ku se itse pääjehu Ted väitti, että jos laitan androidsoittimen, niin samat ongelmat senkin kanssa on. Mutta otin riskin ja laitoin Androidin ja ei minkäänlaista auton sekottamista ole sen kanssa tapahtunu.
Leave a comment:
-
Clavurion Ostin Torista sellaisen k+dcan kaapelin missä ei ole tuota kytkintä. Johtuuko ongelma siitä? Ja mikäli näin, niin ajaako esim. Aliexpressin perus kytkimen omaavat k+dcan kaapelit asian, vai tarviiko olla joku tietty?Originally posted by Clavurion View PostKäytätkö kaapelia K-bus moodissa, onko siinä kytkin, jolla valitaan K-bus/D-CAN? Ja minunkin mielestä E39:n kanssa INPA ja DIS kätevämpiä kuin ISTA. Jos INPA:n saa toimimaan, niin DIS löytyy valmiiksi asennettuna virtuaalikoneena, kun vain omalle koneelle asenta VMware:n, jolla virtuaalikonetta ajaa. Käyttää siis samaa Ediabas välissä.
Samppae39 mitä ongelmia sulla on ollut tuon bluebusin kanssa? Ja on kyllä hintava tuo xtronssin soitin, mutta ilmeisesti toimii? Toimiiko tuossa bluetooth puhelut normaalisti soittimen omasta mikrofonista? Mulla oli esim. ongelmana tossa kiinasoittimessa se, että vastapuoli kuuli vain suhinaa. Ja puhelun jälkeen spotify alkoi pätkimään jne..
Leave a comment:
Leave a comment: