memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jammla
    replied
    Originally posted by Wildchild View Post

    Kuvista päätellen ainekin etustefa vuotaa. Muita vikapaikkoja voi olla öljypohjan tiiviste, öljytikun tiiviste ja kuskinpuolella lohkon vuoto voi olla vanoksen öljyputkesta jossa banjoliittimet päässä.
    Minulla vuoti ohjaustehostimen letkut säiliön alta ja valutti moottorin alkupäähän. Myös Nokka-akselin asentotunnistin päästi läpi, laitoin vähän drei bond:ia niin rauhoittui.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Eikös viskopotkurin kuulu pyöriäkin aina kun kone käy, se pyörii sitten vain vähän kovempaa silloin kun konetta tarvitsee kunnolla jäähdyttää.
    Kyllä. Ja jos epäilee vikaa, niin kylmällä moottorilla voi esim. sanomalehti rullalla yrittää varovasti pysäyttää "ropellin" pyörimisen. Jos pysähtyy, niin visko toimii, mutta jos ei meinaa pysähtyä on laite kaput. Toki ensin kannattaa jo ennen käynnistystä käsin kokeilla pyöriikö visko kuinka herkästi vai ei ollenkaan.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Eikös viskopotkurin kuulu pyöriäkin aina kun kone käy, se pyörii sitten vain vähän kovempaa silloin kun konetta tarvitsee kunnolla jäähdyttää.

    Leave a comment:


  • BLACK316
    replied
    Pitää aamulla kattoo jäähärin nestetaso. Jännä et lämpee näin hyvin ku ilmeisesti viskokin vähän juntturassa. Pyörii flekti vaikka olisi -20c pihalla

    Leave a comment:


  • slaissi_
    replied
    Mulla noin -10c pakkasilla kun lähtee pihasta suoraan posottamaan 80kmh isolle tielle ilman lämmityksiä niin vasta 15km jälkeen alkaa olla lämpömittari puolivälissä.
    Sisälle alkaa puskemaan haaleaa lämpöä jo muutaman kilsan jälkeen vaikka mittari sinisellä. Ei oo keulilla tuuliestettä.

    Tarkista että on tarpeeksi jäähäriä, nestekierto pelaa ja että jäähärin pakkasenkestävyys on hyvällä tasolla.
    Joskus oli vanhassa nissanissa jäähäri sohjoa kovemmilla pakkasilla ja pomppas heti lämpömittari puoleen väliin kun ei meinannut alkaa neste kiertämään.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Riippuu miten kylmä ulkoilma on mutta kyllä talvella yleensä saa usemman kilometrin ajaa ennen kuin sisällä on mukavan lämmintä ja mulla ei siis ole käytössä lohkolämmitintä tai vastaavaa. Sisätila lämpeää siinä moottorin kanssa aika samaa vauhtia ja jäähdytysnesteen lämpötila moottorissa on vasta suunnilleen 70 paikkeella kun lämpömittarin viisari on juuri saavuttanut pystysuoran asennon.

    Ja kyllähänse nopeuttaa moottorin lämpenemistä jos sisätilan lämmitys ei toimi rikkinäisen puhallinmoottorin takia.

    Leave a comment:


  • BLACK316
    replied
    Mites muilla m52 tykkää lämmetä näin talvikelillä? Onko normaalia et auto lämpee puoleenväliin jo parin kilsan jälkeen? Pari päivää sitte heitin x1r öljyn lisäaineen koneeseen ja on tuntunu et lämpiäis paljon nopeammin sen jälkeen. Toki sisätilan puhallin hajos samana päivänä niin sekin varmaa vaikuttaa nopeaan lämmön nousuun?

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    Originally posted by M-tech1_e30 View Post
    3-4 vuotta seissyt e39 530i 2001 Mistähän kaikkialta paikallistuisi tämä öljyvuoto? Reippaasti on vuodellut koko pohja melkoisen märkä. Öljypohja sekä toinen kuva, näkyyköhän molemmat. Ei ole käynnistelty. Öljynsuodattimen jalan tiiviste on vaihdettu juuri ennen seisontaa. Suunnitelmana on vaihtaa nuo vanhat öljyt sekä suodatin, ja kastoa mistä tulee. Lataan lisäkuvia albumiin, toivottavasti ne näkyy linkistä.
    Kuvista päätellen ainekin etustefa vuotaa. Muita vikapaikkoja voi olla öljypohjan tiiviste, öljytikun tiiviste ja kuskinpuolella lohkon vuoto voi olla vanoksen öljyputkesta jossa banjoliittimet päässä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by M-tech1_e30 View Post
    3-4 vuotta seissyt e39 530i 2001 Mistähän kaikkialta paikallistuisi tämä öljyvuoto? Reippaasti on vuodellut koko pohja melkoisen märkä. Öljypohja sekä toinen kuva, näkyyköhän molemmat. Ei ole käynnistelty. Öljynsuodattimen jalan tiiviste on vaihdettu juuri ennen seisontaa. Suunnitelmana on vaihtaa nuo vanhat öljyt sekä suodatin, ja kastoa mistä tulee. Lataan lisäkuvia albumiin, toivottavasti ne näkyy linkistä.
    Täällähän se malli selvisi.

    Leave a comment:


  • M-tech1_e30
    replied
    3-4 vuotta seissyt e39 530i 2001 Mistähän kaikkialta paikallistuisi tämä öljyvuoto? Reippaasti on vuodellut koko pohja melkoisen märkä. Öljypohja sekä toinen kuva, näkyyköhän molemmat. Ei ole käynnistelty. Öljynsuodattimen jalan tiiviste on vaihdettu juuri ennen seisontaa. Suunnitelmana on vaihtaa nuo vanhat öljyt sekä suodatin, ja kastoa mistä tulee. Lataan lisäkuvia albumiin, toivottavasti ne näkyy linkistä.
    Last edited by M-tech1_e30; 18-01-2025, 14:59.

    Leave a comment:


  • Enoo
    replied
    Mistä lähteä vikaa etsimään. Autossa manuaalinen lämmön säätöpaneeli, ja auto ei puhalla kunnolla jalkotilaan. Muualle puhaltaa normaalisti lämmintä, mutta kun pyöräyttää puhalluksen jaloille niin sieltä ei tule kuin ihan pieni hönkäys vain.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Kese. View Post
    Terve, olis tarve löytää tietoja auton moottorista sarjanumerolla. Kone ehkä vaihdettu kymmenisen vuotta sitten, mutta ei tietoja luovuttajasta.

    Olisiko kenelläkään mahdollista nähdä mihin autoon (VIN) moottori on tehtaalla asennettu? Ja mitä muuta tietoa tuosta autosta mahdollisesti löytyy?
    Jos sulla on VIN tiedossa niin https://bimmer.work/ tai https://www.mdecoder.com/ urkkia tietoja, nuo sivustot on mulla ainakin toiminut. Moottorin sarjanumerosta en kyllä osaa sanoa että pystyykö sillä jäljittämään kanta-auton, ei oo koskaan tarvinnut niin tarkkaan tutkia asioita

    Leave a comment:


  • Kese.
    replied
    Terve, olis tarve löytää tietoja auton moottorista sarjanumerolla. Kone ehkä vaihdettu kymmenisen vuotta sitten, mutta ei tietoja luovuttajasta.

    Olisiko kenelläkään mahdollista nähdä mihin autoon (VIN) moottori on tehtaalla asennettu? Ja mitä muuta tietoa tuosta autosta mahdollisesti löytyy?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Onko veikkauksia mitä lähteä tutkimaan? Varsinkin kylmänä pintakaasulla ryntää 1500 kierroksen jälkeen ja samaten 2500 jälkeen. Eli jos vaikka lähtee pihasta pienellä kaasulla, nii hyökkää huomattavasti 1500 kierroksen jälkeen. Samaten isommalla tiellä jos kiihdyttää hissukseen, nii 2500 kierroksen jälkeen ryntää samalla lailla. Rauhottuu, kun kone lämpeää. Tein suutinrempan ja vaihoin imusarjan tiivisteen sekä alipaineletkuja. Sen rempan jälkeen väheni, mutta nyt tullu takas. Ehkä kulutuskin noussut, paha varmaks sanoa, ku tuli talvirengas ja talvikeli kesken rempan.

    Ja toinen kysymys. Autolla ajettu 328tkm ja samat öljyt laatikossa. Vähentääkö nuo pesut yms. sitä kauhukuvaa, millä on peloteltu, että loota hajoaa heti, ku menee vaihtamaan paljo ajetut öljyt uusiin? Loota toimii täysin moitteita ja haluaisin pitää sen siinä tilassa tulevaisuudessakin.
    Last edited by Samppae39; 19-12-2024, 09:19.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Hienoa että vika löytyi ja päätyi tänne asti.
    Joskus ostin käytetyn vesiletkun sen takia että sain sokan, kun lensi hukkaan. Etsin sitä joka puolelta lattialta, muutama kk myöhemmin se löytyi seinältä hyllyltä kun sinne lensi irroittaessa
    Jos letkun saa tarvikkeena ja autolla ajaa paljon niin suosittelisin jopa uusimaan mikäli on kohtuuhintainen, ettei merkkarilta tarvi ostaa.

    Leave a comment:

Working...
X