Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 m-rattiin vakkari+napit+ johtosarjaongelma?!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Napeissa kuuluu palaa valot. Johtosarja lienee tämä: 61 12 0 028 154 .
    Johtojen asennus tuohon liittimeen vaatii hiukan tutkimusta sillä minä ainakaan en löytänyt vanhempia ohjeita ja 3/99- mallien ohjeissa onkin neuvottu vain uudemman liittimen pinnijärjestys. Enkä tietenkään kirjoittanut ylös miten ne värit/nastajärjestykset meni. Mutta kysele täällä kun saat johdot niin selvitellään tuo. Johtosarjan mukana tulee myös uusi liitin ja minä ainakin käytin sitä eli siirsin vanhat johdot siihen.
    E39 528iA

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by TJJ
      Napeissa kuuluu palaa valot. Johtosarja lienee tämä: 61 12 0 028 154 .
      Johtojen asennus tuohon liittimeen vaatii hiukan tutkimusta sillä minä ainakaan en löytänyt vanhempia ohjeita ja 3/99- mallien ohjeissa onkin neuvottu vain uudemman liittimen pinnijärjestys. Enkä tietenkään kirjoittanut ylös miten ne värit/nastajärjestykset meni. Mutta kysele täällä kun saat johdot niin selvitellään tuo. Johtosarjan mukana tulee myös uusi liitin ja minä ainakin käytin sitä eli siirsin vanhat johdot siihen.
      Kiitos TJJ
      Palaan taas asiaan kun johtosarja on hyppysissä
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #18
        Miten pitkä pätkä pitäisi olla tuon uuden johtosarjan olla,buksin-1:llä olisi kenties ko johtosarja mutta tarvitaan varmuus että on sama johtosarja kyseessä ?

        Oisko kellään kuvaa ko .johtosarjasta ??
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          On se aika pitkä, n. 2 metriä. Yksi johtohan menee moottoritilaan hanskalokeron takaa ja on pidempi kuin muut ja kaksi menee valomodulille oikean a-pilarin juureen.
          E39 528iA

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #20
            Johtosarja olisi..jouluksi vakkari toiminnassa ?

            Jeeps elikkä ko. johtosarja olisi nyt, ja kaikki asennukseen liittyvä tietous tarvitaan.
            Eli mihin asennetaan minkäkin värinen johto,johtosarjassa on siis viisi johtoa joiden värit:
            -violetti "paksuin" johto(lattaliitin päässä)
            -punaruskea johto
            -mustaruskea johto(lattaliitin päässä)
            -keltamusta (tod.ohut urospuolinen lattaliitin päässä)
            -keltaharmaa(lattaliitin päässä)
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Ei nyt kuulosta oikealta kaapelilta. Kaapelin pitäisi olla tuon kuvan mukainen. Jos sinulla ei ole mitään ohjeita niin voin lähettää asennusohjeet sähköpostilla, niistä selviää kaikki muu paitsi ratin liittimen nastajärjestys.
              Attached Files
              E39 528iA

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                #22
                mutkia matkassa...ko

                Originally posted by TJJ
                Ei nyt kuulosta oikealta kaapelilta. Kaapelin pitäisi olla tuon kuvan mukainen. Jos sinulla ei ole mitään ohjeita niin voin lähettää asennusohjeet sähköpostilla, niistä selviää kaikki muu paitsi ratin liittimen nastajärjestys.
                No ei ole aivan kuvan mukainen,mutta ainakin rattiakseliin liitettävä liitin näyttäisi olevan samanlainen kuin minkä sain, mutta tässä on siis ne viisi johtoa.
                Alkuperäisessä taisi olla kolme johtoa jos oikeen muistan

                Olettaisin että tämä on purkuauton johtosarja jossa on mf-ratti ollut tehtaalta lähtien.Eli onkohan "jälkiasennussarja" jonka numeron laitot edelliselle sivulle erilainen kuin tämä orggisjohtosarja.. tosin tuntuu himppu kaukaa haetulta.

                Tässä buksin-1 :nin kirjoittamaa irroitus\asennusohje mistä mikäkin johto on irroitettu,nuo bild 001 jne on kuvia..

                1. Kutonen eli ruskea punaisella viivalla se oli kiinni ilmeisesti releessä (katso bild 001, bild 002, bild 003)
                2. Ykkönen eli ruske mustalla viivalla, se oli kiinni mustassa rasiassa, jossa on yhteen laitettu johdot usemmasta kohteesta (katso 004, 005, 006)
                *
                3. Kakkonen eli violetti, se oli myös kiinni mustassa vielä isommassa rasiassa (katso 007, 008, 009)
                *
                4. Nelonen eli keltaharmaa, se on kiinni samassa mustassa rasiassa, jossa violetti, mutta eri rivissä (katso 010, 011, 012)
                *
                5. Kolmonen eli keltamusta on kaikista pisin ja ulottu isompaan liittimeen ja nastaan numero 12, joka on kuvassa*013, 014, 015.

                Tänne voi ohjeen laittaa [email protected]
                Last edited by veku; 15-12-2005, 05:52.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #23
                  Tämännäköiset on liittimet ko johtosarjassa.
                  Eli tuo rattiin tuleva liitin on tietääkseni ok ?
                  Last edited by veku; 24-04-2006, 20:53.
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Niin, mitä tuohon nyt sanoisi... Kaiken tietysti saa sopimaan jos jaksaa vääntää ja miettiä. Eli rattia varten tarvitset vain kolme johtoa ja ne kannattaa siirtää ohjauspylväässä jo olevaan liittimeen, toisessa päässä olevat kontaktit/liittimet ei sovi mihinkään. Sinne pitäisi siirtää yksi liitin toisesta päästä, kaksi muuta johtoa saa kiinni ilman liittimiäkin. Ei kuitenkaan ryöstöliittimillä vaan kunnon liitoksella (johdot poikki, kierretään yhteen ja kunnollista kutistesukkaa päälle). Onko tuossa johdosarjassa yksi johto pidempi kuin muut? Siis se moottorinohjausboksille menevä pitäisi olla muita pidempi ja siihen pitää saada päähän tuollainen liittimen kontakti kuin johtosarjan toisessa päässä. Onko johtosarja eristetty kangasteipillä vai pelkät paljaat johdot koko matkan?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by TJJ
                      Niin, mitä tuohon nyt sanoisi... Kaiken tietysti saa sopimaan jos jaksaa vääntää ja miettiä. Eli rattia varten tarvitset vain kolme johtoa ja ne kannattaa siirtää ohjauspylväässä jo olevaan liittimeen, toisessa päässä olevat kontaktit/liittimet ei sovi mihinkään. Sinne pitäisi siirtää yksi liitin toisesta päästä, kaksi muuta johtoa saa kiinni ilman liittimiäkin. Ei kuitenkaan ryöstöliittimillä vaan kunnon liitoksella (johdot poikki, kierretään yhteen ja kunnollista kutistesukkaa päälle). Onko tuossa johdosarjassa yksi johto pidempi kuin muut? Siis se moottorinohjausboksille menevä pitäisi olla muita pidempi ja siihen pitää saada päähän tuollainen liittimen kontakti kuin johtosarjan toisessa päässä. Onko johtosarja eristetty kangasteipillä vai pelkät paljaat johdot koko matkan?
                      Voi jiisus,ajattelin että kun on mf varustetutusta autosta niin plug&play homma kyseessä mutta ilmeisesti ei.
                      Tuossa vielä helkutin huono kuva miltä näyttää ohjauspyörän alla.
                      Ajettelin että tämä nykyinen sarja lähtee "tämä" tekstillä varustetulta liittimeltä sinne ohjausboxille yms eli korvataan tuolla uudella johtosarjalla mutta ilmeisesti ei vai !?
                      Joutuuko tuolta liitimeltä siis ratille päin lisään johdutusta vai ?

                      Johdoista sen verran että mustakeltainen johto on pisin n 2.5 m ja sitten keltaharmaa ja violetti yhtäpitkiä n 1.5m
                      Punaruskea ja mustaruskea ovat siis lyhimmät n 80cm pituiset johdot
                      Sori tietämättömyys..olen maalta

                      Saatko kuvan meiliin millaiset näkymät sulla on "ratin alla" nyt
                      Last edited by veku; 24-04-2006, 20:53.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by veku
                        Voi jiisus,ajattelin että kun on mf varustetutusta autosta niin plug&play homma kyseessä mutta ilmeisesti ei.
                        Tuossa vielä helkutin huono kuva miltä näyttää ohjauspyörän alla.
                        Ajettelin että tämä nykyinen sarja lähtee "tämä" tekstillä varustetulta liittimeltä sinne ohjausboxille yms eli korvataan tuolla uudella johtosarjalla mutta ilmeisesti ei vai !?
                        Joutuuko tuolta liitimeltä siis ratille päin lisään johdutusta vai ?

                        Johdoista sen verran että mustakeltainen johto on pisin n 2.5 m ja sitten keltaharmaa ja violetti yhtäpitkiä n 1.5m
                        Punaruskea ja mustaruskea ovat siis lyhimmät n 80cm pituiset johdot
                        Sori tietämättömyys..olen maalta

                        Saatko kuvan meiliin millaiset näkymät sulla on "ratin alla" nyt
                        Ei nykyistä johtosarjaa voi/kannata korvata. Siihen vaan lisätään nuo kolme uutta johtoa, siis kontaktit siihen ohjauspylvään liittimeen (joka pitää purkaa ennen kuin kontaktit saa paikalleen ja varmaankin samalla liittimen kuoren lukitussokka hajoaa) ja johdot oikeisiin paikkoihin. Ratiltahan tulee ohjauspylvään liittimelle jo kaikki tarvittavat johdot eli pitää vaan saada liittimeltä autoon päin menevät kolme johtoa kiinni. Punaruskean ja mustaruskean johdon voit siis unohtaa ja käytät nuo muut, pisin moottoriboksille ja kaksi muuta valomodulille. Minulla ei ole kuvaa ratin alta tuon asennuksen jälkeen.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Vielä tuosta johtosarjasi ohjauspylvään liittimestä: se taitaa olla urosliitin? Muistaakseni moottorinohjausboksille ei käy tuollainen piikkikontakti eli sitä ei sitten saa katkaistua tuon liittimen ylimääräistä johdoista. Jostain syystä tuossa asennusohjeen johtosarjan kuvassa kaikki liittimen kontaktit näyttäisi olevan naaraspuoleisia mutta ehkä se on taiteilijan näkemys asiasta...
                          E39 528iA

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by TJJ
                            Ei nykyistä johtosarjaa voi/kannata korvata. Siihen vaan lisätään nuo kolme uutta johtoa, siis kontaktit siihen ohjauspylvään liittimeen (joka pitää purkaa ennen kuin kontaktit saa paikalleen ja varmaankin samalla liittimen kuoren lukitussokka hajoaa) ja johdot oikeisiin paikkoihin. Ratiltahan tulee ohjauspylvään liittimelle jo kaikki tarvittavat johdot eli pitää vaan saada liittimeltä autoon päin menevät kolme johtoa kiinni. Punaruskean ja mustaruskean johdon voit siis unohtaa ja käytät nuo muut, pisin moottoriboksille ja kaksi muuta valomodulille. Minulla ei ole kuvaa ratin alta tuon asennuksen jälkeen.
                            Taidanpa tehdä niin että katkaisen molemmat ruskeat piuhat nykyisen liittimen jälkeen.
                            Sitten vaihdan tuon alkup. mf johtosarjan liittimen ja katkaisen siitä ne ruskeat piuhat ja yhdistän nykyisen johtosarjan ruskeat katkaistujen tilalle (mf-johtosarja) ja tämän jälkeen vedän ne kolme piuhaa niille kuuluville paikoille.

                            Onko vielä jotain speciaalia mikä pitää ottaa huomioon ?
                            Mites tuo cd-soittimen irroitus (BMW Business RDS mit MID) ?
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by veku
                              Taidanpa tehdä niin että katkaisen molemmat ruskeat piuhat nykyisen liittimen jälkeen.
                              Sitten vaihdan tuon alkup. mf johtosarjan liittimen ja katkaisen siitä ne ruskeat piuhat ja yhdistän nykyisen johtosarjan ruskeat katkaistujen tilalle (mf-johtosarja) ja tämän jälkeen vedän ne kolme piuhaa niille kuuluville paikoille.
                              Onko vielä jotain speciaalia mikä pitää ottaa huomioon ?
                              Mites tuo cd-soittimen irroitus (BMW Business RDS mit MID) ?
                              Ei tuossa varmaan mitään erikoista ole, kun vaan kytket johdot oikein... Se moottorinohjausboksin liittimeen sopiva kontakti taitaa yhä puuttua. Soitin lähtee helposti irti: volume-nuppi irti ja sen alta näkyvästä reiästä käännät torxilla tai ruuvimeisselillä 90 astetta ja samalla vedät MID:in paneelia ulospäin.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6325
                                • P-Pohjanmaa

                                #30
                                Originally posted by TJJ
                                Ei tuossa varmaan mitään erikoista ole, kun vaan kytket johdot oikein... Se moottorinohjausboksin liittimeen sopiva kontakti taitaa yhä puuttua. Soitin lähtee helposti irti: volume-nuppi irti ja sen alta näkyvästä reiästä käännät torxilla tai ruuvimeisselillä 90 astetta ja samalla vedät MID:in paneelia ulospäin.
                                Minkälainen liitin osa sinne boxiin kuulupi tulla ?
                                Pitää hakea kasa liittimiä\suojateippiä asennusta varten..
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎