Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 m-rattiin vakkari+napit+ johtosarjaongelma?!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    #61
    Originally posted by TJJ
    Siinä moottorinohjausboksille menevässä piuhassa on jotain pielessä eli se on kytketty väärin/väärään liittimeen/väärään boksiin tai se on poikki.
    No liitokset tein kyllä omasta mielestä kunnolla..
    Ohjausboxille laitoin kelta mustan johdon sinne boschin boxin 40-napaisen liittimen 27-pinniin jonka johtojen väri oli myös kelta\musta.
    Läpivienti samasta kohti mistä muutkin johdot tulee boxille,ainoastaan raotin mensselillä läpivinetikumia jolloin sain ujutettua johdon ns. korin ja läpiviennin väliin,voihan se olla huonoa tuuria että se johto tuossa heti katkennut.
    Mutta onko vakkarille sulaketta..jos vaikka omasta olisi jäänyt se pois ?!
    Pitää mitata tuo johdon kunto jotta saa selvyyden sen kunnosta.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #62
      Originally posted by veku
      Ohjausboxille laitoin kelta mustan johdon sinne boschin boxin 40-napaisen liittimen 27-pinniin jonka johtojen väri oli myös kelta\musta.
      Läpivienti samasta kohti mistä muutkin johdot tulee boxille,ainoastaan raotin mensselillä läpivinetikumia jolloin sain ujutettua johdon ns. korin ja läpiviennin väliin,voihan se olla huonoa tuuria että se johto tuossa heti katkennut.
      Mutta onko vakkarille sulaketta..jos vaikka omasta olisi jäänyt se pois ?!
      Pitää mitata tuo johdon kunto jotta saa selvyyden sen kunnosta.
      Mitä tuo eka lause tarkoittaa? Oliko siinä 27-pinnissä johto ennen sinun kytkentääkin? Sen pitäisi olla tyhjä. Cruiselle ei ole omaa sulaketta, monitoimiratin sulake on nro. 44 mutta ei radion säätimienkään pitäisi toimia ilman sitä. Ja tuo läpivienti, siis mistä sinä sen johdon laitoit? Läpivientikumin ja korin välistä?? Sehän pitää laittaa läpivientikumin läpi, se menee siitä kun on joku ohut putki tms. minkä työntää ensin ja sitten työntää johdon putken sisällä. Minä käytin "putkena" purettua mustekynää.
      E39 528iA

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #63
        Originally posted by TJJ
        Mitä tuo eka lause tarkoittaa? Oliko siinä 27-pinnissä johto ennen sinun kytkentääkin? Sen pitäisi olla tyhjä. Cruiselle ei ole omaa sulaketta, monitoimiratin sulake on nro. 44 mutta ei radion säätimienkään pitäisi toimia ilman sitä. Ja tuo läpivienti, siis mistä sinä sen johdon laitoit? Läpivientikumin ja korin välistä?? Sehän pitää laittaa läpivientikumin läpi, se menee siitä kun on joku ohut putki tms. minkä työntää ensin ja sitten työntää johdon putken sisällä. Minä käytin "putkena" purettua mustekynää.
        Olin varmaan katsovinaan että ko.boxiin menävän johtosarjan kelta\musta johto menee pinniin 27 eli tämä meni sitten vituix,koska kytkin mf-johtosarjan liittimen tuohon boxille menävään kelta\mustaan johtoon.
        Tänään korjaan virheen,saako liittimen purettua
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #64
          Originally posted by veku
          Olin varmaan katsovinaan että ko.boxiin menävän johtosarjan kelta\musta johto menee pinniin 27 eli tämä meni sitten vituix,koska kytkin mf-johtosarjan liittimen tuohon boxille menävään kelta\mustaan johtoon.
          Tänään korjaan virheen,saako liittimen purettua
          Ilmeisesti kytkit sen 36. pinniin joka on CAN-väylän toinen piuha... Kannattaisi korjata tuo heti, sillä tuossa voi tapahtua vaikka mitä. Kaikki liittimet saa purettua, yleensä niissä on joku lukitusvipu/salpa tms. aika monissa se on sininen tai sitten kuori lähtee sivulle kun avaa lukitukset. Liittimen reunassa lukee nastojen numerot.
          E39 528iA

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6327
            • P-Pohjanmaa

            #65
            Originally posted by TJJ
            Ilmeisesti kytkit sen 36. pinniin joka on CAN-väylän toinen piuha... Kannattaisi korjata tuo heti, sillä tuossa voi tapahtua vaikka mitä. Kaikki liittimet saa purettua, yleensä niissä on joku lukitusvipu/salpa tms. aika monissa se on sininen tai sitten kuori lähtee sivulle kun avaa lukitukset. Liittimen reunassa lukee nastojen numerot.

            daam daam ,pitäs just lähteä autolla 70 km keikka tekeen..
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • MakeJ
              BTCF Member
              • Jun 2005
              • 324
              • Hml

              #66
              Originally posted by TJJ
              Ei nyt kuulosta oikealta kaapelilta. Kaapelin pitäisi olla tuon kuvan mukainen. Jos sinulla ei ole mitään ohjeita niin voin lähettää asennusohjeet sähköpostilla, niistä selviää kaikki muu paitsi ratin liittimen nastajärjestys.
              Täälä olis kans edessä johtosarjan asennus lähiainoina. Johtosarja on tossa pöydällä, mutta mitään asennusohjeita ei tietysti ole Pitkänjohdon paikka on kyllä selvä, mutta mistäs näille kahdelle muulle löytyis hyvät paikat. Kyktkentäkaavioista näkee kyllä hyvin, että k-bus:iin ja I-bus:iin johdot pitäisi mennä. Jotain puhetta on ollut valomodulista? Tarkempi ohje näiden kahden johdon kytkemiseen olis todella kiva.
              E60 535dA LCI -07 M-sport
              E39 530dAT -99 "M-sport"

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #67
                Originally posted by MakeJ
                Täälä olis kans edessä johtosarjan asennus lähiainoina. Johtosarja on tossa pöydällä, mutta mitään asennusohjeita ei tietysti ole
                Lähetä PM:llä sähköpostiosoitteesi niin lähetän ohjeet tänä iltana.
                E39 528iA

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6327
                  • P-Pohjanmaa

                  #68
                  Keikka takana auto pelasi ok,juon kaffit ja lähden korjaan vahingot

                  Nyt pelaa kaikki mf toiminnot mitä omassa ratissa on,olipas kivan tuntuinen matkapeli kun kävin lenkin heittämässä ,tuo cruise on vielä piste i:in päälle
                  Näin jälkikäteen olisin valinnut sen alkup.lisäjohtosarjan..
                  Last edited by veku; 03-04-2006, 16:45.
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Xander
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 122
                    • Home

                    #69
                    Lainataas topikkia. Alkuperäisessä ratissa napit mutta ei puhelin nappia, uudessa on lisäksi toi luurinkuva nappi, jos olen oikein käsittänyt niin voi asentaa sellaisenaan eikä muutoksia tarvi tehdä vai olenko väärässä?? Ja miten se bagin(keltainen) liitin irtoaa bagistä, vetämälläkö vai miten? Kun ei oikein uskalla väkisin revellä

                    Comment

                    • Mr. Zetor
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 273
                      • Lempäälä, Hell (summer home)

                      #70
                      Mfl 2 E36?

                      topikinsnätsäys jatkuu... (sori vaan mutta en voi vastustaa kiusausta kun tuntuu olevan todella asiantuntevaa jengiä liikkeellä)

                      eli siis onko kukaan tehnyt/nähnyt/kuullut MFL-nappien jälkiasennuksesta E36:n ilmatyynylliseen M-sporttirattiin? itse haluaisin tuon modin tehdä ja olisi kiva kuulla josko se on ylipäänsä mahdollinen. E36:n ratti ainakin silmämääräisesti näyttää siltä että E39:n napit sopisivat siihen. niin, auto on siis 9/97 M3.
                      too much hassel, too little hoff...

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #71
                        Originally posted by Käyrä
                        Lainataas topikkia. Alkuperäisessä ratissa napit mutta ei puhelin nappia, uudessa on lisäksi toi luurinkuva nappi, jos olen oikein käsittänyt niin voi asentaa sellaisenaan eikä muutoksia tarvi tehdä vai olenko väärässä?? Ja miten se bagin(keltainen) liitin irtoaa bagistä, vetämälläkö vai miten? Kun ei oikein uskalla väkisin revellä
                        Voit asentaa tuon ratin ilman muutoksia. Airbagin liitin irtoaa vetämällä ylöspäin eli se on vain painamalla kiinni.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • MakeJ
                          BTCF Member
                          • Jun 2005
                          • 324
                          • Hml

                          #72
                          MF M-ratti

                          Asentelin pääsiäisen pyhinä uuden M-ratin ja johtosarjan autooon. Pitää kiittää kaikkia tähän threadiin kirjoittajia isosta avusta Asennus sujui melko helposti ja kaikki lähti pelittämään heittämällä. Autossa ei ollut aikaisemmin vakkaria joten nyt on sekin varuste. Radion nappuloita en vielä ole päässyt kokeileen kun ei oo auton oma soitin kiinni, mutta luulisi niiden pelittävän koska vakkari toimii. Alpinen rammariin pitäis olla adapteri, että saa ohjauksen toimaan. Mistähän näitä Alpinen bmw adaptereita sais ja mielellään tietysti edullisesti?

                          On muuten uskomaton vaikutus ajamiseen tolla M-ratilla varsinkin vanhan nelipuolaisen jälkeen . Uusi ratti on siis se pyöreällä airbagillä oleva M-malli.
                          E60 535dA LCI -07 M-sport
                          E39 530dAT -99 "M-sport"

                          Comment

                          • Xander
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 122
                            • Home

                            #73
                            No nyt tuli asennettua m ratti missä namiskat ja aiemmin oli myös ratti missä namiskat. Ei vaan toimi ratin vasemman puolen säätimet sekä kun painaa vakio nopeus säätimen nappuloita niin sisäilman kierto menee päälle ja pois mutta vakio säätimen toiminnot toimii ihan ok. Mistähän pitäis alkaa vikaa etsimään
                            M-ratti valmistettu 1/97 ja orginaali 3/96

                            Comment

                            • irmeli
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 29
                              • Oulu

                              #74
                              Kai se pitää hankkia tuollanen M-ratti itsekin, taitaa asennuskin onnistua näiden kavereiden avustuksella itseltäkin. Mutta, mistä näitä vehkeitä löytää helpoiten ja järkevään hintaan. Paremman puutteessa voi harkita 4-puolasta monitoimirattia. Omani on 3/99 523ia perusratilla ilman monitoiminappeja. Onko kellään tarjota?

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Originally posted by Käyrä
                                No nyt tuli asennettua m ratti missä namiskat ja aiemmin oli myös ratti missä namiskat. Ei vaan toimi ratin vasemman puolen säätimet sekä kun painaa vakio nopeus säätimen nappuloita niin sisäilman kierto menee päälle ja pois mutta vakio säätimen toiminnot toimii ihan ok. Mistähän pitäis alkaa vikaa etsimään M-ratti valmistettu 1/97 ja orginaali 3/96
                                Näyttäisi siltä, että napit muuttui 9/96, ehkä nappien lähettämät koodit vaihtui silloin. Eli sinun pitäisi saada vanhemmat M-napit. Mutta mistä ne saa on eri juttu, varaosaluettelossa ei ole nappeja 9/96 vanhempiin M-ratteihin (tai edes M-ratteja alle tuon oleviin autoihin). Olikohan M-ratti saatavissa vasta 9/96 alkaen? Tilanne vaikuttaa vähän huonolta.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎