Originally posted by Valkman
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Vee-eit View PostUskallan luvata, että nopeammin tekee ulosvetäjän ja vaihtaa puslat sen avulla kuin tiputtaa akseliston alas, vaihtaa puslat ja asentaa akselin takaisin... no okei, se iltapäivä ja ilta. Pääsis vaan tarkastamaan kaikki tukivarsienkin puslat kunnolla ja tekemään homman pakettina ja edessänsä, jolloin jää asennusvirheetkin minimiin. Sitäpaitsi, mukavempikin niin tehdä. Mut joo, turhan isoksi hommaksi ehkä menee.
Kokemuksena vaan, että huonosti menee jos alkaa kirosanoja kuulumaan auton alta ja vit....ttaan. Siinä vaiheessa kärsii työnkin jälki.
Comment
-
-
Originally posted by Carman View PostOlikos sulla touring vai sedan?
Mun työkalu on touringin puslille, siitä kyllä voin ottaa mitat... (tai vaihtoehtoisesti lainata koko ulosvetäjän, ei tarvi yksien puslien takia alkaa rakentamaan)
Comment
-
-
Millainen rakenne noiden puslien kiinnityksessä on e39:ssä? Olisiko peräpäähän tehtävissä ns. pineapple -lukitus, joita monissa sporttisemmissakin autoissa käytetään. Eli lukituskitti tai holkki, joka lukitsee takakelkan kokonaan paikalleen ilman turhia joustoja. Pääsisi kerralla surkeasta bemarin alkuperäisratkaisusta eroon.
Mulla oli 200sx s14a:ssa tuollaisella kitillä lukittu takakelkka paikalleen, eikä joustanut enää yhtään ylimääräistä vaikka alkuperäiset väsyneet puslat paikallaan periaatteessa olikin.
Asennnuskin oli todella helppoa. Auto tunkilla ylös, takakelkanpuslien mutteri irti, lukitusrengas paikalleen ja mutteri takaisin kiinni.*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
Originally posted by Piplis View PostMillainen rakenne noiden puslien kiinnityksessä on e39:ssä? Olisiko peräpäähän tehtävissä ns. pineapple -lukitus, joita monissa sporttisemmissakin autoissa käytetään. Eli lukituskitti tai holkki, joka lukitsee takakelkan kokonaan paikalleen ilman turhia joustoja. Pääsisi kerralla surkeasta bemarin alkuperäisratkaisusta eroon.
Mulla oli 200sx s14a:ssa tuollaisella kitillä lukittu takakelkka paikalleen, eikä joustanut enää yhtään ylimääräistä vaikka alkuperäiset väsyneet puslat paikallaan periaatteessa olikin.
Asennnuskin oli todella helppoa. Auto tunkilla ylös, takakelkanpuslien mutteri irti, lukitusrengas paikalleen ja mutteri takaisin kiinni.
Comment
-
-
Löytyyköhän vastaavaa lukituskittiä valmiina mistään?
Asennusnopeuden ja kestävyyden puolesta on täysin ylivoimainen ratkaisu kumipusliin verrattuna. Riskinä tietysti mahdollisesti kasvava sisämelu, kun kaikki tärinät ja voimansiirron äänet eivät vaimene puhkiajettuihin kumipusliin*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
Originally posted by Piplis View PostLöytyyköhän vastaavaa lukituskittiä valmiina mistään?
Asennusnopeuden ja kestävyyden puolesta on täysin ylivoimainen ratkaisu kumipusliin verrattuna. Riskinä tietysti mahdollisesti kasvava sisämelu, kun kaikki tärinät ja voimansiirron äänet eivät vaimene puhkiajettuihin kumipusliin
Uusilla kesärenkailla (pyöreillä sellaisilla) tutinat poistui.
Ainoastaan ajettaessa juuri tuota 105-110km/h tuntui parin sekunnin ajan lievää värähtelyä aina jonkun terävän töyssyn jälkeen.
Nyt vaiva on palannut lievänä talvirenkailla, varsinkin jos vanteisiin kerääntyy likaa. Onko kukaan koeillut laittaa jotain pehmeää kumia siihen ison prikan ja puslan väliin joka hieman jäykistäisi tuota apurunkoa, mutta ei kuitenkaan toisi liikaa ajomelua?
Comment
-
-
Vapisee...
Moi
Nyt E39 530Da -00 (180tkm) tärisee jo välillä 100-123 km/h......ja pahenee
Ei välyksiä edessä, kelkan puslat tarkastamatta
Jarrukiekot eteen vaihdoin syksyllä ja samalla pyörittelin napaa...kuskin puolelta navasta kuului napsetta pyörittäessä....onko laakeri lopussa vai onko joku tunnistin ko. paikassa mekaaninen, mistä ääni tulisi ( vänkärin puolella ei ääntä) ??
Moniko on tärinän saanut pois pyöränlaakeriremontilla ?
-TEijo
Comment
-
-
Vipattaa penkit ja peilit....
Originally posted by TurboD View PostKypsähtänyt pyöränlaakeri jurisee varsinkin kaarreajossa. Omassani (530dT) se ei aiheuttanut mitään vapinoita.
"Fanns bara en sak till att göra, gå till garaget och på med hårdhandskarnasagt o gjort. Bilen på pallbockar och av med alla hjulen. Oken skruvades loss men ej helt från bromsslangarna, och Skivorna plockades bort.
Skivorna körde jag lite lätt med slipmaskinen för att få bort lite av kanten som finns runtom och sen körde jag med stålborste vid skivans mitt där kylningen e. Alla 4:a Rensat o klart!
Allt innvändigt skit från oken togs bort, likaså på utsidan av oken, 100% rent o klart! Klossarna skrapade jag med stålborsten och även dem 100% rena o fina. På dem 2 bultarna som håller oken har det bildats tjockt smuts (belägg) tog och skrapade bort det med en platt skuvmejsel och smorde in dem ordentlig.
Allt skruvades tillbaks för att sen provköra en runda, INTE det lilla minsta vibration mer!
Allt arbete utfört med en aning ilska för att jag vart riktigt trött på vibrationerna =) äntligen över! "
Eli oliko kaiffari putsannut/(hionut) jarrulaikat ja vanteet ....ja jotain muuta mitä ?
-TEijo
ps tilasinko 2*TENSION STRUT :t turhaan...?
Comment
-
-
Levyt ja satulat tuo kai oli hionu ja putsannut, sekä palat harjaillu teräsharjalla.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Tuttuun ruotsalaiseen tyyliin vääntänyt kaikkea turhaan tuohon lauserykelmään..... Eli toisin sanoen putsas levyjen kehät, hioi levyjen kulumisolakkeet pois, putsas jarrusatulan männät, palat, kinnityspultit ja yleensäkin koko satula... Ainut mikä tuossa svedun tekemässä jutussa on värinöitten suhteen järkeenkäypämätöntä, niin ei ainakaan väitä putsaneensa napaa. Varmaan putsas kuitenkin liukutapitkin, vaikkei sitä tarkasti määrittänyt tuossa.
Jos teet tuon, putsaa myös vanteen pinta levyä vasten. Omasta löyty aikamoinen kasa ruostetta ja epäpuhtauksia ensimmäisen rengasirroituksen yhtedessä, jotka ei varsinaisesti aiheuttanut värinöitä, mutta ehkä aavistuksen vaikutti kyydin pehmeyteen.
EDIT: Tulipahan jo tuossa Petrillä...Last edited by Valkman; 19-12-2006, 13:03.
Comment
-
-
Suosittelen napojen ja vanteiden puhdistamista ruosteesta/karstasta ja vanteiden keskittämistä vaikka paperisuikaleilla jos keskiösovittimessa on väljää. Tietenkin vanteet/renkaat täytyy olla suorat ja tasapainoitus kohdallaan ( nehän saa vaikka 0/0 g jos haluaa)
Voisi kuvitella että puslashow ei poista ongelmaa vaan tutinanlähde on osissa jotka pyörivät. Jos tie on tasainen niin puslat ja nivelet makaavat "levossa" jossakin reunassa (jos sattuu olemaan klappia) ja värina tulee muualta.
nimim. tutinaton E39
Comment
-
Comment