Originally posted by Rubu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kun ajaa esim. tiessä olevaan monttuun niin etupyörä ei jää vapisemaan omiaan. Ennen kun liikennevaloissa kikkaili jarrulla siten että jarrut rupesivat "narisemaan" niin vanhoilla puslissa ratin sais väpättämään ihan hervottomasti ja uusilla ei vapise vaikka yrittää.
Myös ohjaus tuntuma parani, rattista kun kääntää niin myös auto reagoi heti.
Tuntui että tie tasoittui puslien vaihdon jälkeen.
Comment
-
-
Vaihdoin koiranluut
Itseäni vaivasi jarruttaessa kovassa vauhdissa ratin tärinä, muuten ajossa ei tuntunut mitään tutinoita. Vaihdoin tänään koiranluut ja tärinä katosi. Molemmilla puolilla oli selvä välys nivelessä. Auto on e39 523 ajettu 200 tkm ja Suomiauto täydellä huoltokirjalla.
Ostin luut Motonetista ja mikä mielenkiintoisinta, toinen on saksalainen ja toinen italialainen. Herkistin molemmat ennen asennusta ja nyt saa nähdä, pritkahtaako makarooniluu ennen sakemannia."Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"
Comment
-
-
Perkkele kun ei oo pienintäkään tuntumaa siihen, mitä lähtis omasta vessasta uusimaan. Ajatuskin jo harmittaa että vaihtaa repullisen puslia, ja meno on silti samanlaista vatkausta. Pyörien vaihto ei muuta asiaa yhtään (4. eri kokoonpanoo ollu alla), mutta taka-akselilta/voimansiirrosta tulee kabiiniin kummallinen resonanssijyrinä ja koko kori tärrää vimmatusti n. 95-125km/h vauhdissa. 130 kun saa mittariin, niin siitä ylöspäin meno on erittäin tasaista ja tärinätöntä.
Alottaisko sitä takakelkan puslista?Say NO to signatures!
Comment
-
-
Originally posted by JamBBa View PostPerkkele kun ei oo pienintäkään tuntumaa siihen, mitä lähtis omasta vessasta uusimaan. Ajatuskin jo harmittaa että vaihtaa repullisen puslia, ja meno on silti samanlaista vatkausta. Pyörien vaihto ei muuta asiaa yhtään (4. eri kokoonpanoo ollu alla), mutta taka-akselilta/voimansiirrosta tulee kabiiniin kummallinen resonanssijyrinä ja koko kori tärrää vimmatusti n. 95-125km/h vauhdissa. 130 kun saa mittariin, niin siitä ylöspäin meno on erittäin tasaista ja tärinätöntä.
Alottaisko sitä takakelkan puslista?
Kiitokset Keke71 pätevän ulosvetäjän lainauksesta!Bmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Ivl View PostMulla -97 528 aj 195 000 touring ja oli samat oireet mut nopeus jossa tutina ilmeni oli 80-110km/h ja eilen/tänään vaihdoin noi takakelkan puslat niin nyt kulkee hienosti ilman tutinoita!
Kiitokset Keke71 pätevän ulosvetäjän lainauksesta!
Tuliko sullakin jonkin sorttinen jyminä hyttiin noissa nopeuksissa?Say NO to signatures!
Comment
-
-
Originally posted by JamBBa View PostTämähän kuulosti hyvälle minun korvaan, taidan laittaa puslaremontin hautumaan takaraivoon.
Tuliko sullakin jonkin sorttinen jyminä hyttiin noissa nopeuksissa?
Ja jopa rouvakin sanoi tänään motarilla et kulkeepa pehmeästi,et kai ne jotain vaikutti!
Aikas hinnakkaita ovat,mutta mullakin oli alkuperäiset vuodelta -97
ja kaikki oli murtuneet/halkeilleet!Bmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Ivl View PostEn nyt "jyminästä" niin tiedä mut tutinat loppui puslien vaihdolla!
Ja jopa rouvakin sanoi tänään motarilla et kulkeepa pehmeästi,et kai ne jotain vaikutti!
Aikas hinnakkaita ovat,mutta mullakin oli alkuperäiset vuodelta -97
ja kaikki oli murtuneet/halkeilleet!
Minkä hintaiset ovat ja paljonkohan asennus liikkeessä maksaisi?Last edited by hazys; 13-07-2007, 22:42.Make my day, go away.
Comment
-
-
Mulla ilmenee edessä pieni tutina 80 kilometrin tuntinopeudessa. Heti kun menee sen yläpuolelle tai alapuolelle niin loppuu. Kaikki liikkuvat osat tarkistettu eikä mitään ole löytynyt. Autolla ajettu 100,000. Missäköhän vika piilee? Vanteet ja renkaat uudet ja tasapainoitettu.Make my day, go away.
Comment
-
-
Tuli joko ajettua vanteet kieroon tai jotain puslia väsähti kesken kaiken. Vetelin viikko sitten isoa kärrikuormaa ja auto täristi tasaisesti tuolla 80-100kmh vauhdeissa. Luulin johtuvan kärrystä, kun sitä ennen ei täristänyt. Kärry poistui mutta tärinä ei. Välillä ratti tärisee kovemmin, välillä ei. Penkissä tuntuu selvä taajuus ja moottorijarrutuksessa tuossa 80-90 kmh tärinä voimistuu niin että kojelaudan sisältäkin kuuluu jo resonanssi.
Ihmeen pitkäänhän tuo olikin tasaista kyytiä.. Ajettu 117 tkm, 530dAT.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostTuli joko ajettua vanteet kieroon tai jotain puslia väsähti kesken kaiken. Vetelin viikko sitten isoa kärrikuormaa ja auto täristi tasaisesti tuolla 80-100kmh vauhdeissa. Luulin johtuvan kärrystä, kun sitä ennen ei täristänyt. Kärry poistui mutta tärinä ei. Välillä ratti tärisee kovemmin, välillä ei. Penkissä tuntuu selvä taajuus ja moottorijarrutuksessa tuossa 80-90 kmh tärinä voimistuu niin että kojelaudan sisältäkin kuuluu jo resonanssi.
Ihmeen pitkäänhän tuo olikin tasaista kyytiä.. Ajettu 117 tkm, 530dAT.
Kardaanissa jotain matoja?
Comment
-
-
jyminä perästäpäin
Originally posted by JamBBa View PostTämähän kuulosti hyvälle minun korvaan, taidan laittaa puslaremontin hautumaan takaraivoon.
Tuliko sullakin jonkin sorttinen jyminä hyttiin noissa nopeuksissa?Mulla on alusta tarkastettu, eikä mitään selvästi ole rikki, only ääni.
---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Originally posted by jamoc8 View PostHei, mulla kans jymisee n 90km/h nopeudessa, kerroppa jos löydät jyminän aiheuttajan, itse toistaiseksi välttelee noita nopeuksia..Mulla on alusta tarkastettu, eikä mitään selvästi ole rikki, only ääni.
Comment
-
Comment