Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JamBBa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 362
    • Vantaa

    Originally posted by Rubu View Post
    Vaihdoin itsekin ensin iskarit kun luulin niiden olleen loppu. Etuset olikin jo aika väsyneet.
    Perä vähän jämäköityi, ehkä jopa muuttui pahemmin jysähtäväksi kun iskarit oli topakemmat. (Tämä siis ennen puslien vaihtoa.)
    Mars puslakauppaan!

    Paitövei, vaihdoin tuossa viikko sitten reaktiotangonpuslat eteen ja voi sitä nannaa mitä nyt on ajella!
    Ei vapinoita eikä tärinöitä, aikaisemmin tuntui että koko auto tärisee ja vapisee miten sattuu.
    Nyt vain nananananananaaaaaaa.....
    Minkäslaisia tärinöitä ja vapinoita tarkemmin sanottuna sait uusilla reaktiotangon puslilla pois?
    Say NO to signatures!

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      Kun ajaa esim. tiessä olevaan monttuun niin etupyörä ei jää vapisemaan omiaan. Ennen kun liikennevaloissa kikkaili jarrulla siten että jarrut rupesivat "narisemaan" niin vanhoilla puslissa ratin sais väpättämään ihan hervottomasti ja uusilla ei vapise vaikka yrittää.
      Myös ohjaus tuntuma parani, rattista kun kääntää niin myös auto reagoi heti.

      Tuntui että tie tasoittui puslien vaihdon jälkeen.

      Comment

      • biiemdabljuu
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 156

        Vaihdoin koiranluut

        Itseäni vaivasi jarruttaessa kovassa vauhdissa ratin tärinä, muuten ajossa ei tuntunut mitään tutinoita. Vaihdoin tänään koiranluut ja tärinä katosi. Molemmilla puolilla oli selvä välys nivelessä. Auto on e39 523 ajettu 200 tkm ja Suomiauto täydellä huoltokirjalla.

        Ostin luut Motonetista ja mikä mielenkiintoisinta, toinen on saksalainen ja toinen italialainen. Herkistin molemmat ennen asennusta ja nyt saa nähdä, pritkahtaako makarooniluu ennen sakemannia.
        "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

        Comment

        • JamBBa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 362
          • Vantaa

          Perkkele kun ei oo pienintäkään tuntumaa siihen, mitä lähtis omasta vessasta uusimaan. Ajatuskin jo harmittaa että vaihtaa repullisen puslia, ja meno on silti samanlaista vatkausta. Pyörien vaihto ei muuta asiaa yhtään (4. eri kokoonpanoo ollu alla), mutta taka-akselilta/voimansiirrosta tulee kabiiniin kummallinen resonanssijyrinä ja koko kori tärrää vimmatusti n. 95-125km/h vauhdissa. 130 kun saa mittariin, niin siitä ylöspäin meno on erittäin tasaista ja tärinätöntä.

          Alottaisko sitä takakelkan puslista?
          Say NO to signatures!

          Comment

          • Ivl
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 216
            • Oulunsalo

            Originally posted by JamBBa View Post
            Perkkele kun ei oo pienintäkään tuntumaa siihen, mitä lähtis omasta vessasta uusimaan. Ajatuskin jo harmittaa että vaihtaa repullisen puslia, ja meno on silti samanlaista vatkausta. Pyörien vaihto ei muuta asiaa yhtään (4. eri kokoonpanoo ollu alla), mutta taka-akselilta/voimansiirrosta tulee kabiiniin kummallinen resonanssijyrinä ja koko kori tärrää vimmatusti n. 95-125km/h vauhdissa. 130 kun saa mittariin, niin siitä ylöspäin meno on erittäin tasaista ja tärinätöntä.

            Alottaisko sitä takakelkan puslista?
            Mulla -97 528 aj 195 000 touring ja oli samat oireet mut nopeus jossa tutina ilmeni oli 80-110km/h ja eilen/tänään vaihdoin noi takakelkan puslat niin nyt kulkee hienosti ilman tutinoita!

            Kiitokset Keke71 pätevän ulosvetäjän lainauksesta!
            Bmw X5 2011
            Vw caddy 2019

            Comment

            • soldia
              Banned
              • Feb 2006
              • 725
              • Planet X

              Tärinä johtuu usein Uniball-nivelistä.

              Helppo testata.

              Auto alustasta ylös ja kokeilee renkaista onko nivelissä pysty heittoa.

              Jos on niin siinä syy tähän yleiseen tärinään.

              Comment

              • JamBBa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 362
                • Vantaa

                Originally posted by Ivl View Post
                Mulla -97 528 aj 195 000 touring ja oli samat oireet mut nopeus jossa tutina ilmeni oli 80-110km/h ja eilen/tänään vaihdoin noi takakelkan puslat niin nyt kulkee hienosti ilman tutinoita!

                Kiitokset Keke71 pätevän ulosvetäjän lainauksesta!
                Tämähän kuulosti hyvälle minun korvaan, taidan laittaa puslaremontin hautumaan takaraivoon.
                Tuliko sullakin jonkin sorttinen jyminä hyttiin noissa nopeuksissa?
                Say NO to signatures!

                Comment

                • Ivl
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 216
                  • Oulunsalo

                  Originally posted by JamBBa View Post
                  Tämähän kuulosti hyvälle minun korvaan, taidan laittaa puslaremontin hautumaan takaraivoon.
                  Tuliko sullakin jonkin sorttinen jyminä hyttiin noissa nopeuksissa?
                  En nyt "jyminästä" niin tiedä mut tutinat loppui puslien vaihdolla!
                  Ja jopa rouvakin sanoi tänään motarilla et kulkeepa pehmeästi,et kai ne jotain vaikutti!

                  Aikas hinnakkaita ovat,mutta mullakin oli alkuperäiset vuodelta -97
                  ja kaikki oli murtuneet/halkeilleet!
                  Bmw X5 2011
                  Vw caddy 2019

                  Comment

                  • hazys
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 404

                    Originally posted by Ivl View Post
                    En nyt "jyminästä" niin tiedä mut tutinat loppui puslien vaihdolla!
                    Ja jopa rouvakin sanoi tänään motarilla et kulkeepa pehmeästi,et kai ne jotain vaikutti!

                    Aikas hinnakkaita ovat,mutta mullakin oli alkuperäiset vuodelta -97
                    ja kaikki oli murtuneet/halkeilleet!

                    Minkä hintaiset ovat ja paljonkohan asennus liikkeessä maksaisi?
                    Last edited by hazys; 13-07-2007, 22:42.
                    Make my day, go away.

                    Comment

                    • hazys
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 404

                      Mulla ilmenee edessä pieni tutina 80 kilometrin tuntinopeudessa. Heti kun menee sen yläpuolelle tai alapuolelle niin loppuu. Kaikki liikkuvat osat tarkistettu eikä mitään ole löytynyt. Autolla ajettu 100,000. Missäköhän vika piilee? Vanteet ja renkaat uudet ja tasapainoitettu.
                      Make my day, go away.

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        Originally posted by soldia View Post
                        Tärinä johtuu usein Uniball-nivelistä.
                        Mitä näistä mahdat tarkoittaa tuolla Uniball:lla?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          Tuli joko ajettua vanteet kieroon tai jotain puslia väsähti kesken kaiken. Vetelin viikko sitten isoa kärrikuormaa ja auto täristi tasaisesti tuolla 80-100kmh vauhdeissa. Luulin johtuvan kärrystä, kun sitä ennen ei täristänyt. Kärry poistui mutta tärinä ei. Välillä ratti tärisee kovemmin, välillä ei. Penkissä tuntuu selvä taajuus ja moottorijarrutuksessa tuossa 80-90 kmh tärinä voimistuu niin että kojelaudan sisältäkin kuuluu jo resonanssi.

                          Ihmeen pitkäänhän tuo olikin tasaista kyytiä.. Ajettu 117 tkm, 530dAT.
                          ---

                          Comment

                          • Rubu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 809
                            • Kuopio

                            Originally posted by -Tapi View Post
                            Tuli joko ajettua vanteet kieroon tai jotain puslia väsähti kesken kaiken. Vetelin viikko sitten isoa kärrikuormaa ja auto täristi tasaisesti tuolla 80-100kmh vauhdeissa. Luulin johtuvan kärrystä, kun sitä ennen ei täristänyt. Kärry poistui mutta tärinä ei. Välillä ratti tärisee kovemmin, välillä ei. Penkissä tuntuu selvä taajuus ja moottorijarrutuksessa tuossa 80-90 kmh tärinä voimistuu niin että kojelaudan sisältäkin kuuluu jo resonanssi.

                            Ihmeen pitkäänhän tuo olikin tasaista kyytiä.. Ajettu 117 tkm, 530dAT.
                            Oisko voinu rengas pyörähtää vanteella?
                            Kardaanissa jotain matoja?

                            Comment

                            • jamoc8
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 277
                              • Oulu

                              jyminä perästäpäin

                              Originally posted by JamBBa View Post
                              Tämähän kuulosti hyvälle minun korvaan, taidan laittaa puslaremontin hautumaan takaraivoon.
                              Tuliko sullakin jonkin sorttinen jyminä hyttiin noissa nopeuksissa?
                              Hei, mulla kans jymisee n 90km/h nopeudessa, kerroppa jos löydät jyminän aiheuttajan, itse toistaiseksi välttelee noita nopeuksia.. Mulla on alusta tarkastettu, eikä mitään selvästi ole rikki, only ääni.
                              ---- Bee äm dapl juu ----

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17797
                                • Jämsä

                                Originally posted by jamoc8 View Post
                                Hei, mulla kans jymisee n 90km/h nopeudessa, kerroppa jos löydät jyminän aiheuttajan, itse toistaiseksi välttelee noita nopeuksia.. Mulla on alusta tarkastettu, eikä mitään selvästi ole rikki, only ääni.
                                jaa niin auton alla käyty antamassa valohoitoa ilman työkaluja? millä ne puslat on tarkistettu? :think
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎