Originally posted by hurtta
View Post
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näin minäkin ajattelin, mutta havainnot ei tukeneet tätä teoriaa. Eli ei se siellä tasaisesti ollut.Originally posted by hurtta View Post... mutta kun se ajaessa sinne kertyy niin luulisi sen sinne tarttuvan silleen tasaisesti renkaan pyöriessä että ei tasapainoon luulisi vaikuttavan.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Alkaa tuntumaan, että vika on jossain muualla kuin jousituksessa. Itselleni vaihdettiin väljä alatukivarsi ja reaktiotanko oikealla puolelle. Meno muuttui hiljaiseksi ja kolahtelut jäi pois.
Sillä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta pieneen ratin väpinään.
Onkohan ohjausakseli kaikkine kilkkeineen kuitenkin syypää tuohon ratin väpätykseen?
Comment
-
-
Vois kuvitella, että jos tutisee niin sen aiheuttaja on joku pyörivä osa, joka ei ole tasapainossa(renkaat, kardaani, vetarit, jne.). Vähän ajetussa nuorehkossa autossa alustan osat on vielä niin jäykässä kunnossa, että tutinat ei etene tuntuvaksi tärinäksi asti vaikka pyörivissä osissa olisikin pientä epätasapainoa/heittoa. Taas näitä tyhmän kaduntallaajan teorioita...
Comment
-
Täällä jälleen yksi tutiseva e39 (520 -00)... Renkaat on tasapainotettu, joten vika ei ole niissä. Voisiko apurungon puslat olla loppu jo 100tkm:n kohdalla? Auto on suomiauto, ajettu vain n. 105tkm. Takapää on esim. ohitustilanteissa ihmeellisen levoton. Muutenkin ihmetyttää alustan kolinat sekä edessä että takana, luulisi auton olevan noilla kilometreillä vielä "uutta vastaavassa" kunnossa...
Comment
-
Sedan vai touring? Minulla sedanin takapään ihmeellinen levottomuus (ja luistoneston valon palaminen kiihdytyksissä) hävisi kun vaihdoin uudet iskarit eteen ja taakse. Autolla oli silloin ajettu n. 115tkm eikä katsastuksessa huomautettu iskareista eikä muustakaan, silti etuiskarit oli lopussa. Ratin heiluminen katosi reaktiotangot ja alatukivarret vaihtamalla. Kolinat katosi oikean puolen koiranluun vaihdolla, tosin myös alatukivarret vaikutti jonkin verran alustan äänien sävyyn.Originally posted by Tuonela View PostTäällä jälleen yksi tutiseva e39 (520 -00)... Renkaat on tasapainotettu, joten vika ei ole niissä. Voisiko apurungon puslat olla loppu jo 100tkm:n kohdalla? Auto on suomiauto, ajettu vain n. 105tkm. Takapää on esim. ohitustilanteissa ihmeellisen levoton. Muutenkin ihmetyttää alustan kolinat sekä edessä että takana, luulisi auton olevan noilla kilometreillä vielä "uutta vastaavassa" kunnossa...
Comment
-
Touring. Uudet takaiskarit odottavat asennusta, etuiskarit ovat testerin mukaan kunnossa (79/81). Toivottavasti kolinat johtuvat koiranluista eikä alatukivarsista... Mutta enemmän häiritsee toi tutina, onko muilla mennyt puslia vaihtoon noilla kilometreillä?Last edited by Tuonela; 21-01-2007, 22:48.
Comment
-
Carman myi mulle edullisesti KL Varaosilta ostetut Bogen puslat joten pääsin sitten tekemään vertailua ATP:n reaktiotankojen vakiopusliin. Ulkonäkö kumin muodon osalta lähes identtinen. ATP:n puslista puuttuu vain kaikki numerot/tekstit kumista. Kovuudesta en jaksanut tehdä mitään tieteellistä testiä, mutta meisselillä käsissä vääntelemällä ero on todella selkeä. Bogen pusla on reippaasti pehmeämpi.Originally posted by Petri.Kekkonen View Post... oiskohan mitään ideaa vaihtaa noihin ATP:n reaktiotankoihin KL:n mahdollisesti pehmeämmät puslat ennen kuin asentaa?
Huomenna toivottavasti saavat osat alle Tonterilla. Vai luulevatkohan ihan pimeeksi kun käsken vaihdaa uudet puskat toisiin samanlaisiin...
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Kai väänsit niitä molempia samasta kohdasta/samaan suuntaan, nehän ei tainnut olla joka suuntaan yhtä joustavia? Toivottavasti nuo ATP:n urheilullisemmat puslat ei halkea pakkasessa...Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKovuudesta en jaksanut tehdä mitään tieteellistä testiä, mutta meisselillä käsissä vääntelemällä ero on todella selkeä. Bogen pusla on reippaasti pehmeämpi.
Comment
-
Noilla kilsoilla menee ensimmäiset alatukivarret ja sieltä tulee sitten myös tutinat. Levottomuutta ei pidä/saa olla vielä noilla kilometreillä, joten sinulla on ilmeisesti alla 15":n testivoittajarenkaat?Originally posted by Tuonela View PostTäällä jälleen yksi tutiseva e39 (520 -00)... Renkaat on tasapainotettu, joten vika ei ole niissä. Voisiko apurungon puslat olla loppu jo 100tkm:n kohdalla? Auto on suomiauto, ajettu vain n. 105tkm. Takapää on esim. ohitustilanteissa ihmeellisen levoton. Muutenkin ihmetyttää alustan kolinat sekä edessä että takana, luulisi auton olevan noilla kilometreillä vielä "uutta vastaavassa" kunnossa...
Comment
-
Kyllä, väänsin juuri siihen suuntaan missä on kumissa sellainen rako, jonka kutistumisesta näkee molemmista saman vääntökulman helposti. Bogella tuo rako vääntyi kiinni kevyesti irtopusla kädessä ja meisseli reiästä läpi. ATP:llä tuntui että meisselin varsi taipuu ennen kuin raon sai kiinni vaikka pusla tukivarressa pysyikin tukevammin paikallaan.Originally posted by TJJ View PostKai väänsit niitä molempia samasta kohdasta/samaan suuntaan, nehän ei tainnut olla joka suuntaan yhtä joustavia?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment