Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kMA
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 27
    • Helsinki

    Originally posted by Rubu
    Minä vaihdattaisin ne apurungonpuslat...

    Niistä tuntui mun ongelmat olevan kiinni.

    On meinaan niin tasasta, niin tasasta nyt...
    Kävin sitte varaamassa uuden ajan puslien vaihdolle
    laitetaa nyt sitte kerrasta kuntoo kottero. Mietinkin että jos samalla laittas alkup. jouset takas ku madalluksessa toi perä meni niin matalaks.

    -kMA

    Comment

    • hurtta
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 444

      Originally posted by kMA
      Kävin sitte varaamassa uuden ajan puslien vaihdolle

      btw. kokemuksia missä puslien vaihdon saapi teetätettyä asiallisesti ja edullisesti etelä-suomessa, josko tulee vielä eteen joskus mullekin?

      Comment

      • AkiV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 329

        höh...kävi pajalla biili ja tarkistettiin apurungon puslat, ei kuulema mitään vikaa ?
        oliskohan näin? toivoin niin että ne olis ihan paskana

        harmi kun en muistanut sanoa että tarkistas alatukivarret ja ne reaktiotangot yms...

        -a-
        E39 530dA Touring -00

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by AkiV
          höh...kävi pajalla biili ja tarkistettiin apurungon puslat, ei kuulema mitään vikaa ?
          oliskohan näin? toivoin niin että ne olis ihan paskana
          harmi kun en muistanut sanoa että tarkistas alatukivarret ja ne reaktiotangot yms...
          -a-
          Jos se "tarkistus" on vain vilkaisu, niin eihän siinä mitään huomaa. Puslista pitää ottaa pultti pois ja katsoa puslaa. Sama juttu reaktiotangossa, mutta se vaatii jo enemmän purkamista. Tosin reaktiotangon löysyyden voi myös todeta jos sitä vääntää, mutta silloin pitäisi olla kunnossa oleva vertailukohtana. Alatukivarret ilmeisesti voi olla aika lopussa ennen kuin niissä näkyy tai vääntämällä tuntuu vikoja.
          E39 528iA

          Comment

          • AkiV
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 329

            Originally posted by TJJ
            Jos se "tarkistus" on vain vilkaisu, niin eihän siinä mitään huomaa. Puslista pitää ottaa pultti pois ja katsoa puslaa. Sama juttu reaktiotangossa, mutta se vaatii jo enemmän purkamista. Tosin reaktiotangon löysyyden voi myös todeta jos sitä vääntää, mutta silloin pitäisi olla kunnossa oleva vertailukohtana. Alatukivarret ilmeisesti voi olla aika lopussa ennen kuin niissä näkyy tai vääntämällä tuntuu vikoja.
            juu pitäs varmaan itse noi katsoa... onnistuuko puslien tarkistus jos ajan auton peräpään pukeille?
            tarviiko apurunkoa jotenkin tukea kun pultin irroittaa? ...tietty vain yksi pultti/pusla kerrallaan tarkistetaan

            vai tuleeko roina niskaan

            -a-
            E39 530dA Touring -00

            Comment

            • JamBBa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 362
              • Vantaa

              Originally posted by JamBBa


              Tulipa tuossa ostettua tutiseva -96 vuosimallinen 528. Selvät viat alustassa oli loppuunajetut etuiskarit (toisesta mehut pihalla, täysin eloton), väljä etuvakaajan niveltanko ja takana toisella puolella navan ja tukivarren väliset helat väljät. Muita puslia en ole sen enempää tutkinut.
              Nyt on sitten eteen uusittu iskarit ja koiranluut, tutina väheni, mutta pientä vatkausta edelleen havaittavissa, joka on pahimmillaan 90km/h nopeudessa. Myös ratti vipattaa. Huomattavasti parani iskareiden vaihdolla, mutta jotain häikkää vielä on.
              Autolla ajettu reilu 200tkm ja alla pyörii melko uudet 9x18" alut + halppiskumit. Seuraavaks takaa väljät helat kuntoon ja sit katellaan lisää...
              Meniköhän joku vituralleen iskariremontissa, kun keula jäi reilusti (varmaan 2-3cm) ylemääks mitä ennen remonttia?? Iskareina oli jotkut orkkikset ja tilalle laitoin saschit, jotka tarkotettu M-alustaiselle. Voi kettu! Jousina FK:t.

              Edit: avatarissa vanhoilla iskareilla, nyt ihan kauheen näkönen
              Say NO to signatures!

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Irroititko/löysennitkö tukivarsien sisäpäitä? Nehän on hammastetut ja kiristetään vasta vun paino on päällä. Eli ei missään tapauksessa niin että tuennat roikkuu alhaalla? Toisaalta, onko perssonien putket navoissa pohjassa?

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by JamBBa
                  Meniköhän joku vituralleen iskariremontissa, kun keula jäi reilusti (varmaan 2-3cm) ylemääks mitä ennen remonttia?? Iskareina oli jotkut orkkikset ja tilalle laitoin saschit, jotka tarkotettu M-alustaiselle. Voi kettu! Jousina FK:t.
                  Onko jousen alapää oikeassa kohdassa jousilautasessa? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72652
                  (Tämä keskustelu ei oikein enää alustan tutinaan kuulu, joten olisit voinut kysyä eri viestiketjussa).
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    Originally posted by TJJ
                    Onko jousen alapää oikeassa kohdassa jousilautasessa? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72652
                    (Tämä keskustelu ei oikein enää alustan tutinaan kuulu, joten olisit voinut kysyä eri viestiketjussa).
                    Itsekin veikkaisin myös tuota jousen asentoa, mutta voiko se nostaa 2-3cm niin onkin eri juttu

                    (en usko, että tuo vika ainakaan vähentää tutinoita)

                    Ed. Jambba: hyvän värinen E39! Milloin takaluukku ja -puskuri?
                    Last edited by Stone; 25-08-2006, 19:36.
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • JamBBa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 362
                      • Vantaa

                      Aiheeseen palaten... edelleen tutinaa havaittavissa. Ja aiheesta poiketen... jouset on noin samassa asennossa kun edellisessä kokoonpanossa. Eri asentoakin kokeilin, tuloksetta. Tolpat on aika varmuudella pohjassa, eikä tukivarsiakaan tullut löysäiltyä. Täytyy jaktaa tutkimuksia... Nyt palataan ja pysytään aiheessa
                      Say NO to signatures!

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2328
                        • Uusimaa

                        Puslaattorit

                        Tästä mittavasta ketjusta ei oikein ole selkeästi käynyt ilmi, että koskeeko apurunkojen puslaongelma ainoastaan tourinki-malleja, vai onko se myös Sedanien ongelma? Eli onko joku saanut lohtunsa tutinaan vaihtamalla sedaniin nuo puslat?

                        Mulla on vaihdettu (528iA sedan, vm.1997) alustaan n.60% kaikista osista, mutta takapäälle en ole vielä tehnyt mitään. Tutinaa kuitenkin ilmenee yli 100kmh nopeudessa. Etupään vapinat ovat jo suht. hyvin rauhoittuneet.
                        BMW G30 545e M-Sport

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Tänään vaihdettiin takajarrulevyt hiaceen, ja kottero tärisi ihan helvetillisesti 60 nopeudesta ylöspäin.

                          Noh, mä tyynesti kotona otin takarenkaat pois, puhdistin navat kaikesta mössöstä ja krämmäleistä, jotka merkkihuolto oli jättänyt niihin. Renkaat takaisin, ja taas menee kuin pöydällä. On se pirun tarkka, eli hiustakaan ei tosiaan saa jäädä väliin.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Sami
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1332
                            • Kajaani

                            Tuleeko kellekkään mieleen mikä vielä vois aiheuttaa tutinaa ja autohan on e39 520i touring -00 noin 170tkm ajettu.

                            Tähän mennessä vaihdetut osat:
                            - Edessä alatukivarret
                            - Takana poikittaiset tukivarret
                            - Oikeanpuolen vetari kun tuntui hieman tahmivan
                            - Kokeiltu uusilla jarrulevyillä
                            - Taka-akselin runkopuslat vaihdettu
                            - Rengas ja vannesarjoja erilaisia kokeiltu erilaisia eikä vaikutusta millään.
                            - Nelipyörä suuntaus tehty
                            - Uutta kardaania kokeiltu
                            - Uusia taka-iskareita kokeiltu

                            Välyksiä ei enää löydy ja moottorin ja vaihteiston kumityynyt ehjiä. Tutina tuntuu pahiten 105km/h ja kun siitä löysää niin 90km/h kohdalla viimeistään loppuu...Kiihdytettäessä alkaa siinä satasen jälkeen tutisemaan....Narina heloja ei ole vaihdettu kun tuntuvat olevan kunnossa mutta pitää varmaan nekin vielä vaihtaa ja ainakin minun M5:ssa oli nämä kyseiset helat aivan väljät ja ei tutissut eli liekkö silläkään sitten vaikutusta...

                            Tähän mennessä minkään osan vaihdolla ei ole ollut lainkaan vaikutusta...

                            Comment

                            • Keimo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2032
                              • Kekkoslovakia

                              Originally posted by Sami
                              Tuleeko kellekkään mieleen mikä vielä vois aiheuttaa tutinaa ja autohan on e39 520i touring -00 noin 170tkm ajettu.

                              Tähän mennessä vaihdetut osat:
                              - Edessä alatukivarret
                              - Takana poikittaiset tukivarret
                              - Oikeanpuolen vetari kun tuntui hieman tahmivan
                              - Kokeiltu uusilla jarrulevyillä
                              - Taka-akselin runkopuslat vaihdettu
                              - Rengas ja vannesarjoja erilaisia kokeiltu erilaisia eikä vaikutusta millään.
                              - Nelipyörä suuntaus tehty
                              - Uutta kardaania kokeiltu
                              - Uusia taka-iskareita kokeiltu

                              Välyksiä ei enää löydy ja moottorin ja vaihteiston kumityynyt ehjiä. Tutina tuntuu pahiten 105km/h ja kun siitä löysää niin 90km/h kohdalla viimeistään loppuu...Kiihdytettäessä alkaa siinä satasen jälkeen tutisemaan....Narina heloja ei ole vaihdettu kun tuntuvat olevan kunnossa mutta pitää varmaan nekin vielä vaihtaa ja ainakin minun M5:ssa oli nämä kyseiset helat aivan väljät ja ei tutissut eli liekkö silläkään sitten vaikutusta...

                              Tähän mennessä minkään osan vaihdolla ei ole ollut lainkaan vaikutusta...
                              Listaappa vielä mitä on vaihtamatta alustasta. Reaktiotankojen vaihdolla TJJ sai ainakin sen tärinän siirtymään eri nopeuteen.

                              Comment

                              • exodus
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2003
                                • 774
                                • Oulu

                                Originally posted by Sami
                                Tuleeko kellekkään mieleen mikä vielä vois aiheuttaa tutinaa ja autohan on e39 520i touring -00 noin 170tkm ajettu.

                                Tähän mennessä minkään osan vaihdolla ei ole ollut lainkaan vaikutusta...
                                tutiseeko rattiin vai pikemminkin koko auto. Raidetangonpäiden vaihtaminen on korjannut ainakin joidenkin jenkkibemaristien tutinat kun muu ei ole auttanut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎