memebuy23buy

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 949
    • Espoo

    E39 kevyt tutina ratti&penkki

    Kannanpa korteni kekoon tähänkin threadiin... E39 sedan täristää kevyesti sekä rattiin, että penkkiin. Tasaisellakin tiellä sen tuntee vähäisenä ja joillakin osuuksilla selvemmin. Parhaiten ehkä siinä 90km/h ->

    Viime marras- tai joulukuussa kun vein leimalle, niin iskaritestin mukaan jos mitään merkitsee, oli vaimentimet hyvässä kunnossa. Vain jompi kumpi takaiskari oli vain vähän pienemmillä arvoilla kuin muut, mutta hyvin rajoissa. Mielestäni kitkoilla ja kesäläskeillä ilmiö on samanlainen. Mitähän tällaisen poropeukalon kannattaisi ruveta ensiksi miettimään? En saa nyt autoa nosturille, aikaisintaan syksyllä.
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3121
      • Välisuomi

      Minulla taisi löytyä syy noihin viikon verran jatkuneisiin tärinöihin: Auto on nyt nosturilla ja renkaita pyörittelemällä huomaa että kaikki 4 pyörää ovat saaneet iskun. Jokainen vanne on sisäreunastaan yhdestä kohden kuopalla. Hyvä että vika on simppeli, mutta harmittaahan tuo. Onko kenelläkään suositeltavaa, eli laadukasta oikaisupaikkaa vanteille? Kyseessä on M6 19" vanteet ja auto on Keski-Suomessa.
      ---

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        Originally posted by -Tapi View Post
        Minulla taisi löytyä syy noihin viikon verran jatkuneisiin tärinöihin: Auto on nyt nosturilla ja renkaita pyörittelemällä huomaa että kaikki 4 pyörää ovat saaneet iskun. Jokainen vanne on sisäreunastaan yhdestä kohden kuopalla. Hyvä että vika on simppeli, mutta harmittaahan tuo. Onko kenelläkään suositeltavaa, eli laadukasta oikaisupaikkaa vanteille? Kyseessä on M6 19" vanteet ja auto on Keski-Suomessa.
        sen siitä saa kun ostaa pahviset replicat? liian matalilla kumeilla
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Originally posted by bemu2000 View Post
          sen siitä saa kun ostaa pahviset replicat? liian matalilla kumeilla
          Eipä ole replicat kyseessä! ..Ja kuka nyt niin idiootti olisi että ostaisi liian matalat kumit?
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            Originally posted by Rahu View Post
            Eipä ole replicat kyseessä! ..Ja kuka nyt niin idiootti olisi että ostaisi liian matalat kumit?
            ok. no sillä laitoinkin ton kysymysmerkin... no sit on hyppyytetty kovaa rotvallin yli ettei vaan olis paremman puoliskon tekeleitä
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3121
              • Välisuomi

              Originally posted by bemu2000 View Post
              ok. no sillä laitoinkin ton kysymysmerkin... no sit on hyppyytetty kovaa rotvallin yli ettei vaan olis paremman puoliskon tekeleitä
              Noup, tällä kertaa parempi puolisko istui kyydissä ja sanoi että etkös ole ennen päästellyt vähän hiljempaa näillä hiekkateillä kun olet varonut noita valssejasi.. Oli ikävä kyllä oikeassa. Mittasin äsken heittokellolla, takana heitto vanteen sisäreunassa on n 5 mm.
              ---

              Comment

              • jamoc8
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 277
                • Oulu

                Originally posted by bemu2000 View Post
                jaa niin auton alla käyty antamassa valohoitoa ilman työkaluja? millä ne puslat on tarkistettu? :think
                Merkkihuollossa vetterillä silmämääräisesti ja taisi väännelläkin, itse kurkkasin myös vieressä ollessani. Ehyet, mutta toki ääntää voi, vai? Sedanissa noi ei vissiin niin herkästi mene?
                ---- Bee äm dapl juu ----

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  Originally posted by jamoc8 View Post
                  Merkkihuollossa vetterillä silmämääräisesti ja taisi väännelläkin, itse kurkkasin myös vieressä ollessani. Ehyet, mutta toki ääntää voi, vai? Sedanissa noi ei vissiin niin herkästi mene?
                  ei niitä ilman pulttien avaamista saa kunnolla tarkistettua... kyllä ne sedanistakin menee ihan samalla lailla.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    ei niitä ilman pulttien avaamista saa kunnolla tarkistettua... kyllä ne sedanistakin menee ihan samalla lailla.
                    Sellainen käsitys täältä palstalta on tarttunut, että touringissa takakelkan puslat poikivat helpommin. Eikös touringissa puslat ole nestetäytteiset ja sedanissa kiinteät kumi/alumiini-puslat.

                    Tarkistamisesta olen samaa mieltä. Tilanne on varmasti sama kuin edessä reaktiotangon puslien kohdalla. Omassakin nuo reaktiotangon puslat näytti auton alla päällisin puolin ehjiltä. Sitten irrotettuna hieman kammetessa molemmin puolin halki.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Sellainen käsitys täältä palstalta on tarttunut, että touringissa takakelkan puslat poikivat helpommin. Eikös touringissa puslat ole nestetäytteiset ja sedanissa kiinteät kumi/alumiini-puslat.
                      Sama mielikuva poikimisesta on minullakin..
                      Realoem:sta katsoin niin ainakin 540iA touringin puslat on kaksi kertaa kalliimmat mitä vastaavaan sedaniin. Jotain eroa täytyy silloin olla..:think
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        Originally posted by Stone View Post
                        Realoem:sta katsoin niin ainakin 540iA touringin puslat on kaksi kertaa kalliimmat mitä vastaavaan sedaniin. Jotain eroa täytyy silloin olla..:think
                        Samoin hintaero KL-varaosista.

                        TIS ohjeistuksesta (sedan):
                        Hydraulic rubber mounts may be fitted with M57 engines. In this case, rubber mount removal is identical to the Touring model.

                        RealOEM parts cross reference antaa noille nestetäytteisille puslille vain touring-malleja, joten tehtaalta ilmeisesti sedanissa aina kiinteät kumipuslat. Olisiko noista nestevaimennetuista sitten sedanissakin jotain etua? :think
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • himonussija
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 392
                          • Finland

                          Olen tossa katellu E39:iä itelle ja jos tollanen puslaremontti sattuu eteen niin mites uretaanipuslat? Nehän tietty jäykistää ja vie mukavuutta mutta voisko sellaset laittaa tällaseen E39 tyyppiseen matkailuautoon? Toisaalta auto tuskin on minulla niin kauan että toisen kerran tarttee puslia vaihtaa että sikäli en tiedä saavuttaako niillä mitään kestävyysetua... :think

                          Comment

                          • E39-530A
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 949
                            • Espoo

                            Tutina ratissa & penkissä

                            Lainataan nyt tätä topikkia. Minulla E39 sedan tutisee enimmäkseen 90-> vauhdeissa, mutta joskus reilusti alemmillakin nopeuksilla. Tutina tuntuu selkeimmin housunpunteissa ja ratissa. Myös penkissä se on havaittavissa.

                            Eli vika on varmaan etupäässä. Iskarit oli joulun tienoolla suoritetussa katsastuksessa mittauksen mukaan kunnossa. Kuuluuko esim. hidasteeseen ajettaessa kuulua suhahduksia iskarista? Ei kai sen kuulu ulkoilmaan hengittää?

                            Keskustelussa on tullut ilmi, että vapinat alkavat näemmä renkaiden selkäheitoista, joita sitten väljyydet vahvistavat/johtavat autoon. Eli väljyydet kuntoon, mutta mistä oireiden mukaan aloitetaan?
                            E92 335iA -08

                            ---
                            ex E34 540iA -93
                            ex E90 325iA -05
                            ex E39 530iA -00
                            ex Toyota Avensis
                            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7468
                              • Oulu

                              Originally posted by E39-530A View Post
                              Kuuluuko esim. hidasteeseen ajettaessa kuulua suhahduksia iskarista? Ei kai sen kuulu ulkoilmaan hengittää?
                              Ainakin mulla kuuluu suhahduksia, ja varmaan yli puolella muista autoista joitten olen kuullut läheltä töyssyyn ajavan.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by E39-530A View Post
                                Eli vika on varmaan etupäässä. Iskarit oli joulun tienoolla suoritetussa katsastuksessa mittauksen mukaan kunnossa. Kuuluuko esim. hidasteeseen ajettaessa kuulua suhahduksia iskarista? Ei kai sen kuulu ulkoilmaan hengittää?
                                Minullakin kuului suhauksia kun teki käsivoimin iskaritestin eli keulaa painoi voimakkaasti alas, katsastuksessa ei tullut huomautuksia iskareista. Mutta kun otin iskarit irti, ei niissä ollut yhtään kaasua/nestettä sisällä, siis akseli meni ja jäi pohjaan kevyesti painamalla. Joten jos sinulla kuuluu samanlainen suhina, niin ei se normaalia ole, nyt uusilla iskareilla ei kuulu mitään tuollaisia ääniä. Eikä noissa vanhoissa iskareissa silti näkynyt mitään vuotoja tms.

                                Mutta ratin tutinaan tuo ei vaikuttanut vaan ne ongelmat korjaantui reaktiotangoilla. Tosin ei tutinat minulla ollut ihan tuollaisia mitä sinä kuvailet.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X