Oheisessa keskustelussa lisää tuosta CV-nivelestä. KLIK
Samoilla tulilla sen laatikon ja kardaanin välissä olevan kumilimpun (rättinivel) tarkistaa repeämien varalta.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Elikäs itellä alko ohjaus vähän hakemaan urissa-- Vika paikallistettu kuskinpuolen reaktiotangon puslaan jota ei vaihdettu. Nyt keväällä käytiin alusta läpi ja löydettiin väljyys raidetankojen sisäpäista-Vaihdettu täydellisetraidetangot kummallekin puolelle ja olihan ne sisäpäät väljät mutta todellinen väljyys oli alatukivarsissa.Joten olkaa tarkkana missä se vika on, vaihdan noi puslatkin kohta mutta raidetankojen vaihon jälkeenkin on ohjaus aika uudenveroinen.
Täällä taas kävi niin, että talvirenkaiden vaihtuessa kesävanteille ja renkaille kaikki tutinat hävisivät. Tutinoita esiintyi juuri tuolla 80-120km/h välillä. Ilmeisesti siis renkaissa tai vanteissa ollut jotain vikaa. Toisaalta tilalle tuli uraherkkyys vaikkakin kumeina maltillinen 225 leveys. Ehkä ton saa eri paineita kokeilemalla paremmaksi. Mutta nyt on mukava päästellä ilman tutinaa
Sama juttu kuin edellisessä, saksan kitkat vaihtu 18" ja hävisi lähes kaikki tutinat. Kitkat ei käynny tosin tasapainotuskoneessa ollenkaan. Tilalle tuli peräpään satunnaista muljahtelua rajussa kiihdytyksessä (E39 540), joka selittyy kenties 245 rengastuksella...vai selittyykö? Raidetangon sisäpää edessä kylläkin erittäin väljä.
Suurin erikoisuus on se, että oikealle vino ratti kääntyi suoraksi kesärenkailla..??
Sama juttu kuin edellisessä, saksan kitkat vaihtu 18" ja hävisi lähes kaikki tutinat. Kitkat ei käynny tosin tasapainotuskoneessa ollenkaan. Tilalle tuli peräpään satunnaista muljahtelua rajussa kiihdytyksessä (E39 540), joka selittyy kenties 245 rengastuksella...vai selittyykö? Raidetangon sisäpää edessä kylläkin erittäin väljä.
Suurin erikoisuus on se, että oikealle vino ratti kääntyi suoraksi kesärenkailla..??
Kaverin E39 535 -96 samaa vikaa pitkänaikaa,on tehty vaikka mitä korjauksia,mutta eilen selvis mikä oli vikana. Kuskinpuoleinen etupyöränlaakeri ihan paskana(ei ole mitään laakeria)
E46 318i M Sport/M Tech -00
Kawasaki Z750 -09
EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
|BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.
Jos puslat ovat ehjiä, vika saattaa olla pyöränkulmissa. Työkaverin väyrysmersussa alkoi vastaava tutina kesärenkaiden vaihdon jälkeen, korjaantui suuntauksella.
Mulla oli autossa, BMW 320d touring -01, hemmetinmoista tärinää, jurrutusta ja tajutonta vetelyä. Eilen Porvoon Vianorissa laitettiin soviterenkaat Alutecin vanteisiin, niin autosta tuli aivan eri. Ei tärinöitä, ei jurrutusta eikä vetelyä enää ollenkaan.
Itellä E39 528iA Touring -97, kohta 300tkm rullattu. Vapinaa tutinaa ja väristyksiä 90-110 vauhdissa myöskin.
Eilen paikallinen "veho" vaihtoi kuluneet reaktiotangot, vaikutti mukavasti ohjauksen jämäköitymiseen eikä enää etupää tutaja montuissa.
Takapuslat oli kanssa vaihtolistalla, 2 takimmaista saivat vaihdettua mutta sitten laukesi heidän työkalu. Ensi viikolla varmaan sitten pääsevät jatkamaan.
Tutinaa vieläkin, vähentynyt onneksi. Auto jo nyt hiukan parempi varsinkin epätasaisuuksissa. Kunhan saavat vaihdettua myöskin ne jälkimmäiset, niin toivottavasti on eri peli ajella.
Kesärenkaat huomenna vaihtoon ja samalla tasapainotus niihin.
Kertoilen vaikka lisää kun saadaan vaihdettua myös loputkin puslat.
Alkoi lähes tulkoon naurattamaan, kun pyörittelin talvirenkaat pesupaikalta varastoon, ja läksin ekalle lenkille kesärenkaat alla...
Talvirenkailla siis mieto tutina tuossa 100 - 110km/h välillä. Kesärenkailla ei mitään. Kesärenkaissa kokona siis maltillinen 225/60/15...Mutta...kun hipaisin ekan kerran jarrua kovemmassa vauhdissa VÄPÄVÄPÄ teki ratti...Foorumia selanneena, on miltei selvää, mikä osa(t) menee vaihtoon, mutta miten se osasi tuon tehdä nyt vasta kesärenkailla...Outoa
Talvirenkaat kokoa 205/65/15 tarvikealuilla, kesärenkaat BMW omilla aluilla...
Osaisiko kehän pieni muuttunut halkaisija tehdä tuon? Toodella outoa...
Alkoi lähes tulkoon naurattamaan, kun pyörittelin talvirenkaat pesupaikalta varastoon, ja läksin ekalle lenkille kesärenkaat alla...
Talvirenkailla siis mieto tutina tuossa 100 - 110km/h välillä. Kesärenkailla ei mitään. Kesärenkaissa kokona siis maltillinen 225/60/15...Mutta...kun hipaisin ekan kerran jarrua kovemmassa vauhdissa VÄPÄVÄPÄ teki ratti...Foorumia selanneena, on miltei selvää, mikä osa(t) menee vaihtoon, mutta miten se osasi tuon tehdä nyt vasta kesärenkailla...Outoa
Talvirenkaat kokoa 205/65/15 tarvikealuilla, kesärenkaat BMW omilla aluilla...
Osaisiko kehän pieni muuttunut halkaisija tehdä tuon? Toodella outoa...
Laitampa tänne kun en jaksa kokonaan uutta topiccia vääntää. Mulla vatkaa ratti jarruttaessa, sekä motarinopeuksilla persauksissa vähän täristää ja tämä tuntuisi tulevan takaa. En mene kyllä vannomaan mistä tulee.
Tänään tönin iskareita alaspäin niin etuvasen ja takaa apparin puolelta kun painelee kuuluu vinkumista. En tiedä sitten vaikuttaako asiaan.
Kuitenkin olen laittamassa nyt uusia H&R jousia tonne lähiaikoina ja samalla voisi tehdä alustaremppaa, eli mitäs tonne kannattaisi uusia?
Ilmeisesti hyvä olisi ainakin alottaa reaktiotangoilla? Eli motonetistä ne taitaa olla nämä?
Itellä E39 528iA Touring -97, kohta 300tkm rullattu. Vapinaa tutinaa ja väristyksiä 90-110 vauhdissa myöskin.
Eilen paikallinen "veho" vaihtoi kuluneet reaktiotangot, vaikutti mukavasti ohjauksen jämäköitymiseen eikä enää etupää tutaja montuissa.
Takapuslat oli kanssa vaihtolistalla, 2 takimmaista saivat vaihdettua mutta sitten laukesi heidän työkalu. Ensi viikolla varmaan sitten pääsevät jatkamaan.
Tutinaa vieläkin, vähentynyt onneksi. Auto jo nyt hiukan parempi varsinkin epätasaisuuksissa. Kunhan saavat vaihdettua myöskin ne jälkimmäiset, niin toivottavasti on eri peli ajella.
Kesärenkaat huomenna vaihtoon ja samalla tasapainotus niihin.
Kertoilen vaikka lisää kun saadaan vaihdettua myös loputkin puslat.
Jees, eli tänään vaihdettiin sitten loputkin puslat, kesärenkaat jo aiemmin alle.
Tutinat tipotiessään, auto kuin toinen.
Loistavata.
Ok, pientä tärinää ilmaantui tännekin sen jälkeen kuin vaihdoin eteen ~15mm pudottavat jousilautaset. :think Tärinä ilmenee vain pienissä nopeuksissa <-60km/h. Pitäis varmaan kulmat käydä säädättämässä.
Comment