Originally posted by Ironic32
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hemi View PostNäin, plus jarrusatuloiden ja palojen jarrusatuloissa todella herkät/hyvin herkistetyt.
Näillä ehdoin 95% tutinaongelmaiset e39:it saadaan "tutinattomiksi".
Ne lähes kaikki loput ongelmat johtuu vanteista+renkaista.
Nyt on ohjeen mukaan käyty kaikki läpi, napa, levyn molemmat pinnat ja vielä vanteen "napa" putsattu. Hivenen parani, mutta siltikin edelleen pieni tärinä/vatkaus rattiin.
Mietin noita reaktitankojen puslia edessä, tarkemmin kun muistelee niin onhan niillä jo ajettu lähemmäs 100tkm, mitähän niillä yleensä ajelee? Mallia lemförder!
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostOnko rengaspaineet tarkistettu ettei joku rengas ole vajaa? Tai runkoviallinen? Tämän seikan voi poissulkea vaihtamalla renkaita ristiin.
Pitää tuo pyörien suuntaus kuitenkin teettää, niin senpä jälkeen on taas viisaampi.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Ironic32 View PostPitää tuo pyörien suuntaus kuitenkin teettää, niin senpä jälkeen on taas viisaampi.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTai asiat ovat vielä huonommin, riippuen säätäjästä. Olet kai tuota lukenut:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=34665
Aion mennä viereen seisomaan, kun tuota hommaa tekevät ja kun näitä topicceja on tullut kuitenkin opiskeltua, niin eivätpä pääse ihan täysillä uunottamaan.
Renkaitahan tuo auto nykyisellään syö tasaisesti, eli sikäli alusta lienee kohtuudella säädöissään. Ainoa ongelma ajettavuuden suhteen on tuo puoltaminen. Jos siihen löytyisi säädöistä apuja, niin olisi hyvä homma.
Jos menee kovastikin huonommaksi, niin saavat kyllä säätää uusiksi tai sitten etsin jonkin toisen puljun.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMikähän Hel...., kun vaihdoin uuden iskarin etee vasenmalle niin alkas täryyttämään rattia ihan tosissaan?:think Onko kellään samanlaista kokemusta?
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMikähän Hel...., kun vaihdoin uuden iskarin etee vasenmalle niin alkas täryyttämään rattia ihan tosissaan?:think Onko kellään samanlaista kokemusta?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnko tukivarret kiristetty auto pyörien varassa? Otitko tukivarret irti etkä vääntänyt niitä väkisin jotta sait navan tarpeeksi alas? Onko vanteissa sovitinrengas ja se on yhä paikallaan? Onhan kaikki pultit kiinni..?
Nyt kun kävin suuntaamassa viimmeviikolla niin tämä vasenman puolen camberi oli -0,16 astetta ja harmi kun kävin katsurilla niin vasenman jousi oli poikki! No tuli sitten uusittua koko tolppa ja nyt ihmetyttää, että tulikohan liikaa positiivista caberia uuden iskarin vaihdonmyötä?:think
Voisko liika + aiheuttaa tollasta tärinää? oikealla camberia -0,20
EDIT: Sovite rengas on paikallaan ja pultit on kunnolla kiinni.Last edited by janke; 11-07-2012, 22:19.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEn tajua miten iskarin vaihto noin onnistuu. Joko otit muutakin irti tai sitten väänsit väkisin. Onko reaktiotangot milloin vaihdettu? Jospa niiden pusla repesi?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Ironic32 View PostJoo, tuli tuotakin lueskeltua. Mitä nyt noita paikallisia säätöpaikkoja on tullut googletettua, niin aina löytyy jokaisesta kehuja ja samoin myös haukkuja. Ota näistä nyt sitten selvää. :think
Aion mennä viereen seisomaan, kun tuota hommaa tekevät ja kun näitä topicceja on tullut kuitenkin opiskeltua, niin eivätpä pääse ihan täysillä uunottamaan.
Renkaitahan tuo auto nykyisellään syö tasaisesti, eli sikäli alusta lienee kohtuudella säädöissään. Ainoa ongelma ajettavuuden suhteen on tuo puoltaminen. Jos siihen löytyisi säädöistä apuja, niin olisi hyvä homma.
Jos menee kovastikin huonommaksi, niin saavat kyllä säätää uusiksi tai sitten etsin jonkin toisen puljun.
Uutta yritystä suuntaukselle huomenna (jos on aikoja). Edelleen puoltaa oikealle, vaikka hieman lisäsin aurausta oikealle puolelle (koska mielestäni haritti tuo oikea puoli + oli säädöt suuremmat). Katsotaan, mitä laaserit tuumaa asiaan. Eipä tuo oma silmämääräinen tarkastelu liene sieltä tieteellisemmästä päästä.
Jos suuntauskaan ei auta, niin seuraavaksi ammun nuo kiinanihmeet jupiterin kuuhun. Kovin paljon ristiin noita ei voi vaihdella, kun pyörimissuuntakin on merkitty. Eri asia, että onko noissa mitään väliä, kunhan eivät poikittain oleE350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Ironic32 View PostEdelleen puoltaa oikealle, vaikka hieman lisäsin aurausta oikealle puolelle (koska mielestäni haritti tuo oikea puoli + oli säädöt suuremmat). Katsotaan, mitä laaserit tuumaa asiaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTuota...mitenkäs tuo vain toisen puolen aurauksen lisääminen käytännössä onnistuu?
Nyt on suuntaukset tehty, mutta eipä vaikuttanut puoltamiseen mitenkään. Ei ole raportti just tässä käsillä, mutta laitan vaikka tuonne suuntaustopicciin arvot esille jossain välissä, niin voinet kommentoida, onko tuossa jotain puoltamiseen kenties vaikuttavaa.
Käyn nyt sitä ennen kuitenkin veivaamassa renkaita vielä ristiin, josko tuolla olis jotain vaikutusta.
Kolarihistoriaa ei ole tiedossa, mutta ainakin etu-umpiot olivat alkuperäiset, joten ei tätä ihan linttaan liene vedetty. Muutenkaan ei näytä siltä, että olisi pahemmin kolarikorjailtu, mutta toki reiluun 16 vuoteen voi mahtua mitä vaan, eikä oma kokemus riittäne arvioimaan mahdollisia kolarikorjauksia.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
Comment