Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    Originally posted by Wikko84 View Post
    täällä ilmoittautuu kans yks kappele täriseviä e39 touringeja.
    -01 520d manuaali, mittarilukema 255tkm,
    pahinta tärinä on 110km/h. vaihtelevasti myös muissa nopeuksissa.

    renkaat pitäs olla ok. kokeiltu useammilla sarjoilla, tasapainotettu yms.
    vanteet bsa suorasovitteiset edes 245/40/18 ja takana 275/35/18 Nankang ultra sport

    takakelkanpuslat vaihdettu, oli rikki. kolina hävis mutta tärinään ei vaikuttanu.
    iskarit uudet. jarrut herkistelty. kartaani ja vetarit tarkistettu, ok.

    mitähän seuraavaksi kokeilis ????
    katsastettu 1kk sitten ja siinä ei löytynyt rikkinäisiä puslia tai muutakaan.

    onko tietoo onko etelä-pohjanmaalla korjaamoo/korjaajaa joka olis perehtynyt kyseiseen
    asiaan??? toki jos jollakin on takuuvarmasti tärinättömät vanteet joita sais kokeilla niin sais ainakin renkaat suljettua varmuudella pois.
    Mites reaktiotangot ja alatukivarret? Onko tietoa koska vaihdettu?:think Katsastuksessa eivät kyllä löydä välystä e39:stä välttämättä, vaikka ne kuinka ronklaa kangella... se on todettu täällä foorumillakin monta kertaa.

    Mulla hävisi suurin osa tärinöistä ala-tukivarsien vaihdolla, vaikka katsastus oli pariviikkoa sitten, eikä moittinut mitään etupään osista mutta, kun juuri vaihdoin uudet tukivarret, niin nivelet olivat vanhoista ihan loppu.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Whiplash
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 37
      • Hämeenlinna

      Vähän ot: Tutinaa omassakin vehjeessä löytyy mutta vain jarruttaessa.
      Etujarrupalat ja levyt vaihdettiin, ongelma katosi -> 1-2viikkoa jälkeenpäin taas ratti tutisee jarruttaessa samalla tavalla.
      Mikä neuvoksi?
      Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
      http://www.iphonefiksaus.net/

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14509
        • Oulu

        ^ Reaktiotangon sisäpään helat ainakin väsyneet... Sama vaihtaa tangot kokonaan. n. 200e Lemförderit saksasta.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Whiplash
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 37
          • Hämeenlinna

          Originally posted by zener View Post
          ^ Reaktiotangon sisäpään helat ainakin väsyneet... Sama vaihtaa tangot kokonaan. n. 200e Lemförderit saksasta.
          Tsiisus! Oisko linkkiä mistä vois tilata? Menikö jarrulevy ja palat nyt sitten taas sököiksi samalla?
          Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
          http://www.iphonefiksaus.net/

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14509
            • Oulu

            Originally posted by Whiplash View Post
            Tsiisus! Oisko linkkiä mistä vois tilata? Menikö jarrulevy ja palat nyt sitten taas sököiksi samalla?
            Eikai ne jarrut miksikään ole mennyt, mutta nuo tukivarren helat on löysät ja päästää tutinaa läpi heti kun levyn ja palan pinta hieman kuluu ja lasittuu.

            Itse tilasin: Car-Parts24
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • 174000
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 1178
              • Tuusula

              Originally posted by Whiplash View Post
              Tsiisus! Oisko linkkiä mistä vois tilata? Menikö jarrulevy ja palat nyt sitten taas sököiksi samalla?


              tai sitten ostat halvempaa Meyleä, joka omasta mielestä on ihan käypänen vaihtoehto. Samaan hintaan melkeempä saa lisäksi alatukivarret ja koiranluut.

              http://www.ebay.de/itm/BMW-5ER-E39-O...item4846480cb9
              Last edited by 174000; 26-07-2012, 21:41.
              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
              '02 VW Golf 1.4i
              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Whiplash View Post
                Tsiisus! Oisko linkkiä mistä vois tilata? Menikö jarrulevy ja palat nyt sitten taas sököiksi samalla?
                Nehän oli alun alkaenkin täysin kunnossa ja vaihto itsessään täysin turha.
                Tärinöiden syythän löytyvät huoltamattomista jarruista/napojen tasopinnoista sekä väsyneistä etupään puslista(jos varsinaisia välyksiä ei nivelissä ole, niin reaktiotankojen isot puslat).

                Comment

                • Whiplash
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 37
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Nehän oli alun alkaenkin täysin kunnossa ja vaihto itsessään täysin turha.
                  Tärinöiden syythän löytyvät huoltamattomista jarruista/napojen tasopinnoista sekä väsyneistä etupään puslista(jos varsinaisia välyksiä ei nivelissä ole, niin reaktiotankojen isot puslat).
                  Jeps. Nyt tosiaan levyjen ja palojen vaihto tuntuu hölmöltä. luulisi kokemattomana, että tärinä johtuu tosiaan kieroista levyistä, mutta hyvä että täältä löytyy oikeaa tietoa!
                  Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
                  http://www.iphonefiksaus.net/

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Whiplash View Post
                    Jeps. Nyt tosiaan levyjen ja palojen vaihto tuntuu hölmöltä. luulisi kokemattomana, että tärinä johtuu tosiaan kieroista levyistä, mutta hyvä että täältä löytyy oikeaa tietoa!
                    Joo, siis e39:ssä levyt ovat aina käytännössä ikuiset heittojen suhteen ja AINA kun tärinöitä tai vapinoita alkaa ilmaantumaan, johtuu se muualta kuin kieroista levyistä(ok, taas tulee nettimaailmassa joku joka väittää kierot levyt e39:ssä nähneensä, mutta sanotaan niin että 99.999%:sti vika on e39:ssä muualla).
                    Tärinät toki aina hetkeksi uusilla=karheilla levyillä loppuu, mutta heti kun levyjen pinta hieman kiilloittuu ja lasittuu, palaa myös alkuperäiset ongelmat mikäli ne eivät johtuneet navan/levyn/vanteen tasopintojen epäpuhtaudesta.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      Alatukivarsien vaihdonjälkeen täristää ihan mielettömästi Pelkääjänkin penkki heiluu ja voi tuntea kenkiekin alla, kun lattia täristää!!! Alkoi pikkuhiljaa vaan lisääntyä ja lisääntyä toi tärinä! Suuntauksessa en tosin ole vielä käynyt, mutta miten helvetissä toi tärinä alkaa lisääntyä yhtääkkiä? :think
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14509
                        • Oulu

                        Reaktiotangot vaihdettu, mutta jarruttaessa vieläkin hennosti rattia ravistaa siis kun sievästi esim. valoihin himmaa. :think
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          Originally posted by zener View Post
                          Reaktiotangot vaihdettu, mutta jarruttaessa vieläkin hennosti rattia ravistaa siis kun sievästi esim. valoihin himmaa. :think
                          Sama mulla, mutta laitan sen ohjaus vaihteen/tangon piikkiin.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Vesa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 363
                            • Oulu

                            Jarrutustärinää, järki lähtee!!

                            Vajaa vuosi nyt kärsitty jarrutustärinästä. Tärinä tuntuu ratissa, kun jarruttaa yli 60 km/h nopeudesta. Näitä on yritetty:
                            - Levyt ja palat vaihdettu eteen ja taakse ( Zimmermann)
                            - Jarrusatulat ja carrierit, napojen puhtaus yms. käyty läpi viimeisen päälle
                            - Jarrumännät purettu ja uusittu tiivisteet sekä satuloiden liukutapit, jarrunesteet vaihdettu
                            - Koska tukivarsien pallonivelissä ei ole ollut väljää, laitettu powerflexit reaktiotankoihin sekä alatukivarsiin
                            - Vaihdettu koiranluut sekä vakaajan kumit
                            - Vaihdettu pyörän navat eteen
                            - Renkaat tasapainotettu viimeisen päälle Hunterin dynaamisella tasapainotuskoneella
                            - Vaihdettu raidetangot
                            - Käytetty etupään jarrulevyt sorvarilla, ei sorvannut, koska heittoa 5 ja 8 sadasosa mm
                            - Vaihdettu iskarit, yläpään laakerit, jouset sekä reaktiotangot ja alatukivarrret

                            Kaikki osat orggiksia pl. jarrulevyt ja -palat. Käytetty matkan varrella pari kertaa pyöränsuuntauksessa. Vanteet 18" ja suorasovitteiset.

                            Alkaa huumori loppua! Vinkkejä otetaan vastaan!
                            Nykyiset:
                            BMW F11 535DA xDrive -15
                            Toyota Yaris Hybrid -20

                            Exiä noin 60 kpl...

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14509
                              • Oulu

                              Originally posted by janke View Post
                              Sama mulla, mutta laitan sen ohjaus vaihteen/tangon piikkiin.
                              Vapinat loppu, kun vaihto raidetangon sisäpäät uusiin. Olikin jo kertynyt reilusti välystä niihin vaikka n. 3viikkoa aikasemmin ei vielä välystä tuntunut.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                Originally posted by Vesa View Post
                                Vajaa vuosi nyt kärsitty jarrutustärinästä. Tärinä tuntuu ratissa, kun jarruttaa yli 60 km/h nopeudesta. Näitä on yritetty:
                                - Levyt ja palat vaihdettu eteen ja taakse ( Zimmermann)
                                - Jarrusatulat ja carrierit, napojen puhtaus yms. käyty läpi viimeisen päälle
                                - Jarrumännät purettu ja uusittu tiivisteet sekä satuloiden liukutapit, jarrunesteet vaihdettu
                                - Koska tukivarsien pallonivelissä ei ole ollut väljää, laitettu powerflexit reaktiotankoihin sekä alatukivarsiin
                                - Vaihdettu koiranluut sekä vakaajan kumit
                                - Vaihdettu pyörän navat eteen
                                - Renkaat tasapainotettu viimeisen päälle Hunterin dynaamisella tasapainotuskoneella
                                - Vaihdettu raidetangot
                                - Käytetty etupään jarrulevyt sorvarilla, ei sorvannut, koska heittoa 5 ja 8 sadasosa mm
                                - Vaihdettu iskarit, yläpään laakerit, jouset sekä reaktiotangot ja alatukivarrret

                                Kaikki osat orggiksia pl. jarrulevyt ja -palat. Käytetty matkan varrella pari kertaa pyöränsuuntauksessa. Vanteet 18" ja suorasovitteiset.

                                Alkaa huumori loppua! Vinkkejä otetaan vastaan!
                                Mitkäs jouset ja iskarit on laitettu? Onko kaikki osat kiristetty paino päällä? Suuntaus raportinkin voisit laittaa vaikka tänne threadiin, niin voisi asiantuntia raati niitä vähän katsoa!
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎