Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 käsijarru ei pidä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr. Z
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 943
    • Manse

    E39 käsijarru ei pidä

    .. eli katsastus on tulossa ja ym. ongelma.
    Onko e39:ssä jokin kiristyssysteemi/-säätö tms.?
    E38 740ia
    E39 530 dAT
    ex. E34 520i sedan
    ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
    ex. E36 325i sedan
    ex. E36 328i touring
    ex. E36 318 iS qp
    ex. E36 325i qp -R.I.P-
    ex. E21 320i sedan
    ex. E30 318i sedan
    ex. E3 2500 sedan
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    .......
    Last edited by antti79; 18-02-2016, 16:26.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Nastola

      #3
      Originally posted by antti79
      En ole täysin varma miten kiristys on toteutettu E39:ssä , mutta todennäköisesti kun nostat käsijarrukahvan suojapalkeen pois niin sen alla on vaijerinpäät joista voi käsijarrun kiristää. Helppo homma, voidaan siis suorittaa auton sisällä!
      Kyllä siellä sellainen kiristys systeemi on, mutta jos käsijarrukengät on liian kaukana rummusta, niin säätö on ensin suoritettava kenkien säätörullasta rummun sisältä. Kannattaa kuitenkin kokeilla ensin säätää ihan vaijereista, koska on kuitenkin huomattavasti helpompaa.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 773
        • Gallia = Kinnula

        #4
        Originally posted by antti79
        En ole täysin varma miten kiristys on toteutettu E39:ssä , mutta todennäköisesti kun nostat käsijarrukahvan suojapalkeen pois niin sen alla on vaijerinpäät joista voi käsijarrun kiristää. Helppo homma, voidaan siis suorittaa auton sisällä!
        EI MISSÄÄN NIMESSÄ NÄIN!!!

        Vaan yksi takapyöränpultti pois ja kiristys sieltä.
        Muuten ihmetellään miksei pidä, vaikka kirii kuinka??!!
        Vipusuhde muuttuu ja teho häviää, jos vaijereista kiritään.
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Originally posted by vexu524tdic
          EI MISSÄÄN NIMESSÄ NÄIN!!!

          Vaan yksi takapyöränpultti pois ja kiristys sieltä.
          Muuten ihmetellään miksei pidä, vaikka kirii kuinka??!!
          Vipusuhde muuttuu ja teho häviää, jos vaijereista kiritään.
          Juurikin näin.


          Comment

          • vaviah
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 632
            • Turku

            #6
            Mitä sieltä pultireiästä tarkalleen ottaen tehdään??? Onko siellä joku ruuvi vai joku rulla tms? Kannattaako kiristää käsijarrukahvan ollessa ala-asennossa vai kannattaako nostaa sitä ensin hieman?
            X1 18d sDrive -18
            320i GT xDrive -13
            i3 BEV -13
            X1 18dA xDrive -16
            X5 3.0iA -00
            320d Touring -00
            528iA Touring -97
            325 CiA -93
            316i -94
            316 -88

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9858
              • KVLA

              #7
              Originally posted by vexu524tdic
              EI MISSÄÄN NIMESSÄ NÄIN!!!

              Vaan yksi takapyöränpultti pois ja kiristys sieltä.
              Muuten ihmetellään miksei pidä, vaikka kirii kuinka??!!
              Vipusuhde muuttuu ja teho häviää, jos vaijereista kiritään.
              Ja ennen jarrukenkien säätöä varmistaa,että vaijereissa on tarpeeksi löysää...

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by vaviah
                Mitä sieltä pultireiästä tarkalleen ottaen tehdään??? Onko siellä joku ruuvi vai joku rulla tms? Kannattaako kiristää käsijarrukahvan ollessa ala-asennossa vai kannattaako nostaa sitä ensin hieman?
                Kahva löysänä! Sieltä "kehitään" jarrukengät pitäväksi,pyörittämällä säätöratasta esim. meisselin kärjellä.Ota vaan rengas pois ja pyörittele jarrulevyä, taskulampun avustuksella etit sieltä pultinreiästä pienen rattaan näkyviin,jota pyöritäämällä saat kengät löysättyä tai kirittyä.Sitten vaan testaat välillä vetämällä käsijarrukahvaa.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • jms-btcf
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 696
                  • Tampere

                  #9
                  Osa numero kuusi on se säätörulla
                  e61 535d

                  Comment

                  • Mr. Z
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 943
                    • Manse

                    #10
                    Originally posted by jms-btcf
                    Osa numero kuusi on se säätörulla
                    Kiitoksia, onneksi en ehtinyt vielä purkaa käsijarrun suojapussi tms.
                    Tarttee vkl testata josko vaikka sais pitoa tuohon kässäriin.
                    E38 740ia
                    E39 530 dAT
                    ex. E34 520i sedan
                    ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                    ex. E36 325i sedan
                    ex. E36 328i touring
                    ex. E36 318 iS qp
                    ex. E36 325i qp -R.I.P-
                    ex. E21 320i sedan
                    ex. E30 318i sedan
                    ex. E3 2500 sedan

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9078
                      • Oulu

                      #11
                      Kiristät säätörattaasta, kunnes jarru ottaa niin, että et käsin pysty kunnolla pyörittämään rengasta. Sitten 3-5 napsua takaisin.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Kilpuri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 831
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Cunttory
                        Ota vaan rengas pois ja pyörittele jarrulevyä, taskulampun avustuksella etit sieltä pultinreiästä pienen rattaan näkyviin,jota pyöritäämällä saat kengät löysättyä tai kirittyä.
                        Riittänee, kun ottaa vain yhden pyöränpultin pois ja sitten säätelee. Näin ainakin E36:ssa.
                        Now: 525xd -09
                        Ex: 330d -07
                        Ex: 328i -96

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #13
                          Saattaa olla apua myös e39:ään: http://www.oktanova.com/ht/bmw/jarrut/
                          ja sieltä se käsijarrujuttu...
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • Mr. Z
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 943
                            • Manse

                            #14
                            Originally posted by KFZ-Koenig
                            Saattaa olla apua myös e39:ään: http://www.oktanova.com/ht/bmw/jarrut/
                            ja sieltä se käsijarrujuttu...
                            Asiallinen ohje..
                            E38 740ia
                            E39 530 dAT
                            ex. E34 520i sedan
                            ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                            ex. E36 325i sedan
                            ex. E36 328i touring
                            ex. E36 318 iS qp
                            ex. E36 325i qp -R.I.P-
                            ex. E21 320i sedan
                            ex. E30 318i sedan
                            ex. E3 2500 sedan

                            Comment

                            • Cunttory
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1772
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by Kilpuri
                              Riittänee, kun ottaa vain yhden pyöränpultin pois ja sitten säätelee. Näin ainakin E36:ssa.
                              Kyllä,mutta minäpä olenkin sellainen puusilmä.
                              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎