sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
En ole täysin varma miten kiristys on toteutettu E39:ssä , mutta todennäköisesti kun nostat käsijarrukahvan suojapalkeen pois niin sen alla on vaijerinpäät joista voi käsijarrun kiristää. Helppo homma, voidaan siis suorittaa auton sisällä!
Kyllä siellä sellainen kiristys systeemi on, mutta jos käsijarrukengät on liian kaukana rummusta, niin säätö on ensin suoritettava kenkien säätörullasta rummun sisältä. Kannattaa kuitenkin kokeilla ensin säätää ihan vaijereista, koska on kuitenkin huomattavasti helpompaa.
En ole täysin varma miten kiristys on toteutettu E39:ssä , mutta todennäköisesti kun nostat käsijarrukahvan suojapalkeen pois niin sen alla on vaijerinpäät joista voi käsijarrun kiristää. Helppo homma, voidaan siis suorittaa auton sisällä!
EI MISSÄÄN NIMESSÄ NÄIN!!!
Vaan yksi takapyöränpultti pois ja kiristys sieltä.
Muuten ihmetellään miksei pidä, vaikka kirii kuinka??!!
Vipusuhde muuttuu ja teho häviää, jos vaijereista kiritään.
Vaan yksi takapyöränpultti pois ja kiristys sieltä.
Muuten ihmetellään miksei pidä, vaikka kirii kuinka??!!
Vipusuhde muuttuu ja teho häviää, jos vaijereista kiritään.
Mitä sieltä pultireiästä tarkalleen ottaen tehdään??? Onko siellä joku ruuvi vai joku rulla tms? Kannattaako kiristää käsijarrukahvan ollessa ala-asennossa vai kannattaako nostaa sitä ensin hieman?
Vaan yksi takapyöränpultti pois ja kiristys sieltä.
Muuten ihmetellään miksei pidä, vaikka kirii kuinka??!!
Vipusuhde muuttuu ja teho häviää, jos vaijereista kiritään.
Ja ennen jarrukenkien säätöä varmistaa,että vaijereissa on tarpeeksi löysää...
Mitä sieltä pultireiästä tarkalleen ottaen tehdään??? Onko siellä joku ruuvi vai joku rulla tms? Kannattaako kiristää käsijarrukahvan ollessa ala-asennossa vai kannattaako nostaa sitä ensin hieman?
Kahva löysänä! Sieltä "kehitään" jarrukengät pitäväksi,pyörittämällä säätöratasta esim. meisselin kärjellä.Ota vaan rengas pois ja pyörittele jarrulevyä, taskulampun avustuksella etit sieltä pultinreiästä pienen rattaan näkyviin,jota pyöritäämällä saat kengät löysättyä tai kirittyä.Sitten vaan testaat välillä vetämällä käsijarrukahvaa.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Kiristät säätörattaasta, kunnes jarru ottaa niin, että et käsin pysty kunnolla pyörittämään rengasta. Sitten 3-5 napsua takaisin.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ota vaan rengas pois ja pyörittele jarrulevyä, taskulampun avustuksella etit sieltä pultinreiästä pienen rattaan näkyviin,jota pyöritäämällä saat kengät löysättyä tai kirittyä.
Riittänee, kun ottaa vain yhden pyöränpultin pois ja sitten säätelee. Näin ainakin E36:ssa.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment