Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 käsijarru ei pidä
Collapse
X
-
Säätö on eri asemoinnissa sedanissa ja farkussa. Helpoin katsoa, mistä käsijarruvaijeri menee napaan. Säätö on vaijeriin nähden aina vastakkaisella puolella.
-
👍 1
-
-
Just tänään säätelin käsijarrua omasta, aikalailla suoraan alhaalla se tässä ainakin on. Jotenkin aina tosi hankala säätää jos irrotan vaan sen yhden pultin. Koko renkaan poistamalla saa enemmän liikevaraa meisselin varrelle ja ainakin tuntunu paljon helpommalta saada säädettyä. Silloin vaan ei pysty tietenkään kuin jarrulevystä pyörittämään ja testailu sitten vähän hankalampaa kun ei saa samalla tavalla momenttia kuin renkaasta pyörittämällä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hannux View PostIhan kiinnostuksesta kyselen: Mistä johtuu, kun kaikki(?) käsijarrun kuvat ja ohjeet sanovat, että käsijarrun kenkien säätöruuvi on alhaalla? Minun autossani se on takana. 528 Touring -97.
ja näkyyhän nämä toisaalla kuvissakin näin(eli oikealla puolella kello kuuden jälkeen, siis takana):
Leave a comment:
-
-
Ihan kiinnostuksesta kyselen: Mistä johtuu, kun kaikki(?) käsijarrun kuvat ja ohjeet sanovat, että käsijarrun kenkien säätöruuvi on alhaalla? Minun autossani se on takana. 528 Touring -97.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by herja View PostKyllä se kääntyy kun kampeaa pultinreiän ylä- tai alareunaa vasten rukarilla.
Leave a comment:
-
-
Kyllä se kääntyy kun kampeaa pultinreiän ylä- tai alareunaa vasten rukarilla.
Leave a comment:
-
-
Vaihdoin jarruosat taakse, mutta toisin kuin Youtuben videoissa, en saanut pultinreiästä rullattua käsijarrun säätöpulttia. Se ohuempi jousi istuu niin napakasti säätöpultin hampaita vasten, että en saanut ruuvimeisselillä sitä pyörimään. Molemmat puolet ovat nyt sellaisessa kireydessä, että levyä pystyy nippa nappa kääntämään, kun ottaa reunasta kiinni. Pitänee viedä ammattimiehelle ja avata lompakkoa.
Uusin levyt, palat ja kaikki tarvikeosat Aten osilla, paitsi käsijarrukengät ovat alkuperäisosa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arpuC View PostJoops, pikahuoltoon meni ja säädöllähän tuo nyt ottaa yli 4kn ja ero nollan luokkaa. Parempi se on suoraan viedä pajalle jossa on jarrudyno, niin tuleepahan kerralla kuntoon. Jarruletkun vaihto+käsijarrun säätö @95e
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo se selittääkin miksi se ei toimi kunnolla. Eipä sitä muuten saa toimimaan kun vaihtamalla vaijerit. Syksyn sateet ja talven loskakelit tulee vain pahentamaan tilannetta.
Leave a comment:
-
-
Kait sitä täytyy dynolle ottaa hylsysatsit mukaan ja säätää siinä. Eikö tuo riitä, kun löysyttää hieman oikeaa vaijeria, niin saa sen 1% eron umpeen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arpuC View PostOsat on vaihdettu. Käsijarrua ei vain koskaan tule käytettyä. Tosin tuolta puolelta oli tankin alta käsijarruvaijerin suojakuori parista kohtaa puhki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSulla on siellä säädöt vituillaan tai sitten osat vaihdon tarpeessa/jumissa. Ihan hyvin toimiva se systeemi on, jos se on kunnossa ja säädetty kunnolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arpuC View PostSe on edelleen säädetty rummusta ensiksi ja loput vaijerista. Eli noin kuukausi sitten säädetty ja käsivoimin ei saanut 4 napsulla pyörimään kumpaakaan. Sen jälkeen ei käytetty käkkäriä, kuin yhden kerran. Nyt dynossa sitten oikea puoli 1,7 ja vasen 0,5. Eli yhden prosenttiyksikön heitto ja hylky. Menee jo hermo näihin puoliksi suunniteltuihin jarruihin.
Leave a comment:
-
-
Se on edelleen säädetty rummusta ensiksi ja loput vaijerista. Eli noin kuukausi sitten säädetty ja käsivoimin ei saanut 4 napsulla pyörimään kumpaakaan. Sen jälkeen ei käytetty käkkäriä, kuin yhden kerran. Nyt dynossa sitten oikea puoli 1,7 ja vasen 0,5. Eli yhden prosenttiyksikön heitto ja hylky. Menee jo hermo näihin puoliksi suunniteltuihin jarruihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TFV View PostÄlä kiristä vaijerista, vaan rummun sisältä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: