Kuinka ruosteiset oli rummun pinnat? Puhdistitko ne kunnolla laikalla?
No siis kyllä. En nyt mitenkään uudenkarheaksi, mutta putsailin kuitenkin. Eikä ne ees ollut mitenkään pahassa ruosteessa :? Vai siitäköhän tää nyt sit kuitenkin johtuu Oikeestaan kaikki muu on siellä uutta. Eikait se auta, kuin avata viel kertaalleen ja tarkastaa. Palatkin on OEM-osaa.
No siis kyllä. En nyt mitenkään uudenkarheaksi, mutta putsailin kuitenkin. Eikä ne ees ollut mitenkään pahassa ruosteessa :? Vai siitäköhän tää nyt sit kuitenkin johtuu Oikeestaan kaikki muu on siellä uutta. Eikait se auta, kuin avata viel kertaalleen ja tarkastaa. Palatkin on OEM-osaa.
Prkl.
No jos vähän hiekkapaperilla pyyhkäisit niin se ei riitä. Rälläkkään/porakoneeseen somalintukka niin ruoste lähtee kyllä kätevästi. Käsin aika turha ruveta hieromaan niitä, ellet ole äskettäin vaihtanut levyjä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
No jos vähän hiekkapaperilla pyyhkäisit niin se ei riitä. Rälläkkään/porakoneeseen somalintukka niin ruoste lähtee kyllä kätevästi. Käsin aika turha ruveta hieromaan niitä, ellet ole äskettäin vaihtanut levyjä.
No levyt vaihdettu viimesyksynä ja auto ollut seisonnassa talven. Ei ne olleet mielestäni mitenkään pahasti ruosteessa. Hiekkapaperilla kuitenkin pyöräyttelin varmuuden vuoksi sileeksi. En arvannut, että voisi koitua ongelmaksi.
99% varmuudella kasattu oikein. Ei mielesti niin monimutkainen rakenne, mutta ainahan ohareita voi sattua. Pitänee viikolla avata ja tarkastaa. Ihmetyttää vaan se, että molemmilla puolilla samat arvot, ainoastaan heikko teho.
Inssi ei vaan vetäny käsijarrua tarpeeks ylös, joku übernörtti siellä mikä just jaksaa 1,5L cokispullon nostaa huulilleen, niin ei jaksanu vetää sitä käsijarrua?
Noh, asiaan, mulla on aivan järkyttävässä kunnossa takalevyt sisäpuolelta + rummut, Ehdin vasta toisenpuolen tässä rassata, kun ei pitäny käsijarru oikeastaan ollenkaan. Kunnolla rälläkällä putsaus sieltä rummusta ja levyn sisäreuna, niin pysyy melkein jo mäessäkin paikallaan yhden puolen voimin.
Saas nähä meneekö noi takajarrut enää katsastuksesta läpi...
Koitetaan kuitenkin.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Tossa käppärissä on yks vika..sen suunnitellut inssi..
Ihan sama mistä sen säätää.. aina on vikoilla naksuilla sano joku guru mitä vaan.
Ite oon nuo purkanu ja kasannu uusilla osilla ja tossa vivustossa se vika on. Vipusuhde on jääny vähä vaiheeseen tehtaan pöydällä..
joten jos haluaa ihan varmasti kunnon käsijarrut jotka kestää ikää suomen katsurilla niin modaa tota käppärin linkkua joka tulee siihen vaijeriin rummun sisällä niin että vipusuhde paranee vaijerille ja voima kengille säilyy..
ahdasta on..tiedän..ehkä siksi jäänyt tehtaalla updeittaamatta.. ja jäi itelläkin sitten tekemättä..osi pitäny ehkä tehä.. mut siellä on pikkunen chänssi modata tota linkkua niin että se toimii kun vaan tekee koko linkun uusiksi
Jos en ihan väärin muista niin tuo linkku on sellanen lyhyt pätkä joka pitää olla just oikein säädetty että vipusuhde välittyy kengille.. tonhan vois tehä niin ettei se pääse ns. yli vipusuhteen..vaan vetää koko ajan kireemmälle..tila on ahdas..
Ei se bmw:kään ole täydellinen ainakaan enää.. ennen taisi olla ? Siks oonkin ite liikkumassa vahvasti kohti 1932 vuosimallin
autoja--> ompahan pesurin säiliökin konehuoneessa eikä etulokarin takana..laakeritkin voi kiriä ja rasvata eikä maksaa aina skf:lle..
PS: Jos tämä koetaan oikein isoksi ongelmaksi niin voisin koittaa suunnitella tähän korvaavat osat jolla ongelma poistuu. Maksaa ehkä noin 35e ne osat joilla tää ongelma poistuu sitten lopullisesti..haasteellista on kyllä..mutta muistaakseni tuon linkun uusimalla sen voisi tehdä. Se on vaan 3D pakosta joten ihan ilman vähintään 2:hta työvaihetta noita palikoita ei voi leikata/taivuttaa..
PPS: ootteko ikinä ihmetelleet miksi se on niin kevyt vetää? Ehkä siinä meni huonoksi? Käyttäjäkokemus vs. toiminnallisuus ja onko saksassa yhtä tiukkoja leimamiehiä? Tuskin.. jos ton linkun vetää uusiksi niin sitä joutuu sitten vetää niinkun vm. 82 mazdassa, mutta toimii isältä pojalle vaikkei ois kenkiäkään jälellä siellä..(no ehkei sentäs riitä varat, mutta likelle)
Kuka tarjoo testi/mallinnuskamat? eli e39 takanavan jarruineen päivineen (saa olla ruosteessa, ilman vaijeria riittää)
ja kuka ottaa sitten noi linkut testiin?
En omaa viittis purkaa enää turhaan kun on myynnissä koko vehjes.. ja vuoden jälkeen käppäri rajoilla
Korjaan: takakynkkä kokonaisuudessaan kun pitää olla mitta siitä vaijerin reijästäkin. Asennus aina omalla vastuulla sit kun on on tyyppihyväksynnän alainen jarru..
Kaikki tää vaan siksi että nykyinen laaduttomuus kaikessa ärsyttää
126 kirjottajaa (ite mukaan lukien) ja 26000 lukijaa..oisko jollain irtokynkkä lainaan?
PS: ja ihan oikeesti..se kynkkä joltain tänne niin loppu ne e39 käppäriongelmat..
Kolmas e39 ja kolmannen kerran säädin käppärin leimalle, rummut pykälällä mutta hienosti pitää kolmannella napsauksella jo en tajua mitä heikkoa tuossa on ku jokaisessa koliysissä ollu nuo rummut aika heikkona mut silti niistä on tullut kyllä hyvät
No levyt vaihdettu viimesyksynä ja auto ollut seisonnassa talven. Ei ne olleet mielestäni mitenkään pahasti ruosteessa. Hiekkapaperilla kuitenkin pyöräyttelin varmuuden vuoksi sileeksi. En arvannut, että voisi koitua ongelmaksi.
99% varmuudella kasattu oikein. Ei mielesti niin monimutkainen rakenne, mutta ainahan ohareita voi sattua. Pitänee viikolla avata ja tarkastaa. Ihmetyttää vaan se, että molemmilla puolilla samat arvot, ainoastaan heikko teho.
Noniin, pirssi käytetty konttorilla ja vuosiajoaikaa, kiitos ja kumarrus. "Ei vikoja tai puutteita havaittu"
Purin ja kasasin, muuta en sille osannut tehdä. Samat osat ja sama asennus. Liekkö ollut jotain jumissa sittenkin koska nyt tuli dynosta kiltisti se vajaa kaksi kN. Käytännössä en kyllä huomaa mitään eroa. Samassa kohdassa naksuja alkaa käsijarru ottamaan kiinni ja ihan samalla tavalla pitää mäessä ja menee hiekalla lukkoon.
Olen kyllä sitä mieltä, että jotain tuon E39:n käsijarrun rakenteessa on ottanut takapakkia. Minulla on ollut harrasteautoina E3 ja E12, ja niiden kässärit on olleet selvästi tehokkaampia ja säätönsä pitäviä.
E39:n kässärissä tuntuu kuin siellä olisi joku rakenne joka joustaa, tai sitten se säätörulla ajan kanssa kiertyy aukipäin tms. Itse saan säädellä kässärin joka toiseen katsastukseen, vaikka kaikki kässärin roippeet on uusittu jokunen vuosi sitten. Uusilla tavaroilla säätöväli toki harveni, mutta silti ei poistunut.
Yksi paikka joka epäilyttää on se kenkien välinen alempi palautusjousi, joka laahaa juuri sen säätörullan päällä. Ettei vaan käy niin, että käsijarrua käyttäessä jousen liike nitkuttaa säätörullaa pikkuhiljaa auki päin... Myönnän, aika kaukaa haettu tilanne, muttei kai ihan mahdotonkaan.
Oli niin tai näin, eipä tuo jokavuotinen säätö niin hankalaa ole etteikö sitä viitsi esim kesäisin tai juuri ennen katsastusta tehdä. Sillähän se taas vuodeksi ratkeaa.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E39:n kässärissä tuntuu kuin siellä olisi joku rakenne joka joustaa, tai sitten se säätörulla ajan kanssa kiertyy aukipäin tms. Itse saan säädellä kässärin joka toiseen katsastukseen, vaikka kaikki kässärin roippeet on uusittu jokunen vuosi sitten. Uusilla tavaroilla säätöväli toki harveni, mutta silti ei poistunut.
Onko sinulla tarvikepalat? Ei se rulla pyöri vaan ne palat on tehty niin pehmeästä aineesta, että ne painuu kasaan/murenee.
Onko sinulla tarvikepalat? Ei se rulla pyöri vaan ne palat on tehty niin pehmeästä aineesta, että ne painuu kasaan/murenee.
Palat? Siis käsijarrukengät kaikkine tarvikkeineen hankin aikoinaan KL-varaosista. Ei liene ihan kuraa kuitenkaan. Ja kun kerran pari noita olen avannut ja tarkistanut tilanteen ei jarrukenkien pinnoissa näy kulumisen merkkiäkään. Että selitäppäs se.
Jos pinta murenisi pitäisi sitä murujätettäkin sitten jostain löytyä.
Ei se ongelma ole jarrun pinnoiteessa, vaan vivuston mekaanisessa toteutuksessa, joku siellä on tarpeettoman 'elastinen'.
Miten minä jotenkin muistelen ettei minulla olisi tuota punaisella merkattua tukipalaa ollenkaan, ihan kuin se linkku olis ainoa kiinnekohta tuolla ylhäällä. Muistan varmaan väärin. Pitää varmistaa kun joskus takalevy on irti seuraavalla kerralla.
Comment