memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Enliz
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    Ei M-Sporttiin tarkoitettu 40/15 setti puottaa keulasta vakio M-Sporttia n. 10-15mm. Takana tilanne ei muutu oikeastaan miksikään.

    M-Sporttiin tarkoitetut 30/15? jouset madaltaa M-Sporttia sen 20-30mm keulasta.
    Okei 40/15 arvot tosiaan vakio-alustaan nähden.. Ajattelin tuota H&R Cup Kittiä siinähän tulee koko paketti.

    Eli toisinsanoen mun jos haluan matalemman, niin laitan joko M-Sporttiin tarkoitetun 30/15 jouset M-Sport iskareille tai vaihtoehtoisesti H&R Cup Kit 50/40mm

    Tottunut noihin säädettäviin, niin ei ole näistä "senteistä" tarvinnut huolehtia.
    Last edited by Enliz; 21-12-2010, 07:08. Reason: Asia hieman selveni..

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by Enliz View Post
    Olisi nykyinen alusta aika "loppu" niin sanotusti. Ajattelin hankkia tuon H&R 40/15 jousisarjan ja siihen iskarit. Paljon tuo madaltuu normi M-Sport alustaan verrattuna? Vai onko parempia ideaoita.

    Tuo keuliminen ja jenkkilaiva pehmeys olisi kiva saada pois
    Ei M-Sporttiin tarkoitettu 40/15 setti puottaa keulasta vakio M-Sporttia n. 10-15mm. Takana tilanne ei muutu oikeastaan miksikään.

    M-Sporttiin tarkoitetut 30/15? jouset madaltaa M-Sporttia sen 20-30mm keulasta.

    Leave a comment:


  • 5er
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Minulla tuli omaan E39 540:een "maltillisemmat" 30/15 jouset 180tkm ajetun orkkis M-Sporttien tilalle.Iskareiksi Konin Sportit.Jouset tipautti keulaa vielä entisestään 20-25mm.Perän korkeus pysyi entisellään.Kesällä ihan hyvät ja silmälle nätimpi,mutta nyt lumi keleillä keula "auraa" liikaa.

    Ed.Kuvan voin jossain vaiheessa liittää,kun ehdin napsaista.
    Tässä kuva HR 30/15 setistä. Renkaina tosin 225/45/17. Tiedän alikokoiset on ja 235 setti odottamassa alle laittoa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Enliz View Post
    Olisi nykyinen alusta aika "loppu" niin sanotusti. Ajattelin hankkia tuon H&R 40/15 jousisarjan ja siihen iskarit. Paljon tuo madaltuu normi M-Sport alustaan verrattuna? Vai onko parempia ideaoita.

    Tuo keuliminen ja jenkkilaiva pehmeys olisi kiva saada pois
    Minulla tuli omaan E39 540:een "maltillisemmat" 30/15 jouset 180tkm ajetun orkkis M-Sporttien tilalle.Iskareiksi Konin Sportit.Jouset tipautti keulaa vielä entisestään 20-25mm.Perän korkeus pysyi entisellään.Kesällä mielestäni ihan hyvät ja silmälle nätimpi,mutta nyt lumikeleillä keula "auraa" liikaa.
    Last edited by Heguli 31; 08-01-2011, 10:20.

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Olisi nykyinen alusta aika "loppu" niin sanotusti. Ajattelin hankkia tuon H&R 40/15 jousisarjan ja siihen iskarit. Paljon tuo madaltuu normi M-Sport alustaan verrattuna? Vai onko parempia ideaoita.

    Tuo keuliminen ja jenkkilaiva pehmeys olisi kiva saada pois
    Last edited by Enliz; 20-12-2010, 07:34. Reason: edit: Kuvia olisi kiva saada, topicin kyllä kahlasin läpi..

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by jeppis View Post
    onko kukaan perehtyny m-sport touring ilmajousialustaan sitä vertaa et onko saatavilla jotain aftermarket iskareita taakse? vai onko ainut vaihtoehto laittaa alkuperäiset?
    No onhan sinne muitakin vaihtoehtoja, kuin alkuperäset. Esim. Bilsteiniltä löytyy, sit on vaikkapa jäykkyyssäädettävää Spaxia jne jne. Mut väittäisin et alkuperänen Sachs/Boge on erittäin hyvä vaihtoehto, jos ei mahottomia madalluksia ole ja/tai jäykempää tarvi.

    Leave a comment:


  • jeppis
    replied
    onko kukaan perehtyny m-sport touring ilmajousialustaan sitä vertaa et onko saatavilla jotain aftermarket iskareita taakse? vai onko ainut vaihtoehto laittaa alkuperäiset?

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Kokemusta kenelläkään tästä Eibachin sarjasta ja on tuo madallus vakiosta?

    Pro-Kit BMW 5er E39 (5/D) Limousine / Sedan 535i, 540i 04.96 - 06.03 1110

    nro etu taka hinta huomautukset
    kg 1290 kg E2063-140 30 mm 20-25 mm 253€ A, 20, 21

    Kiitän ja murisen

    Leave a comment:


  • Will_E39
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Ite oon tykännyt kyllä tuosta, ei mitään valittamista. Toivottavasti vaan pysyykin kunnossa

    täytyy yhtyä rizzoon

    Leave a comment:


  • seth
    replied
    Jos ja kun menee hermot näihin halpis coileihin niin mitäs tuonne kannattaisi tilalle laittaa? Tämmöinen 530d kun on kaukana mistään urheiluautosta niin riittäisi sellainen alusta jolla ei peilit raavi maata mutkissa eikä perä roiku mutta että ei tipu taustapeili syliin eikä paikat hampaista kun ajaa johonkin kaivonkanteen tai hidastetöyssyyn. Ei tarvi olla mikään supermatalakaan ettei tarvi aina pelätä etupuskuria tuhoavansa.

    Olisko se sitten tuo orkkis M-Tech II alusta mikä siinä on tehtaalta joskus ollutkin vai onko jotain vastaavaa mutta edullisempaa vaihtoehtoa olemassa? Hienosti tietenkin puuttuu kaikki orkkikset alustan osatkin joten saisi haalia jostain niin yläpään laakerit kuin kaikki muutkin pikkuhilut jos vaihtaa vakiomalliset tolpat ja jouset, vai tuleeko jonkin valmistajan setissä kaikki tarvittava mukana kuten coilovereissa?

    Leave a comment:


  • seth
    replied
    Joo tulivat auton mukana valitettavasti, en olisi itse uskaltanut tuon hintaisia coileja ostaa. Ollappa vakio M-tech alusta..

    Tarkoitan että tuntuu siltä kuin olisi rautakanki iskarin tilalla, "crashaa" kuoppien yli todella ikävästi. Ei kolise kylläkään eli lienee niissä iskareissa mehut sisällä, ei kai ne nyt voi pohjatakkaan varsinkaan kun korkeussäädöllä on säädetty melkein niin korkea kuin saa?

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by seth View Post
    Ei voi kyllä noita TA Technixejä juurikaan kehua. Vähänkin isompi kuoppa tai töyssy niin tuntuu että jotain hajoaa.. Eikä ole todellakaan niin matalaksi säädetty kuin menee, vaan päinvastoin.

    Minkälainen näissä pitäisi olla jäykkyyssäätö jos sellaista ylipäänsä on, vai onko yleensä vain tuo köyhän miehen korkeussäätö?
    Sehän se oiskin kun muutaman satasen halpissarjoissa olisi vielä jäykkyyssäätö Mitä tarkoitat tuolla "tuntuu että jotain hajoaa..." ?

    Ite oon tykännyt kyllä tuosta, ei mitään valittamista. Toivottavasti vaan pysyykin kunnossa

    Leave a comment:


  • seth
    replied
    Ei voi kyllä noita TA Technixejä juurikaan kehua. Vähänkin isompi kuoppa tai töyssy niin tuntuu että jotain hajoaa.. Eikä ole todellakaan niin matalaksi säädetty kuin menee, vaan päinvastoin.

    Minkälainen näissä pitäisi olla jäykkyyssäätö jos sellaista ylipäänsä on, vai onko yleensä vain tuo köyhän miehen korkeussäätö?

    Leave a comment:


  • Jonski|
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    ei ehkä ihan pelkästään katukäyttöön paras vaihtoehto noi kiinan setit. Vogtlandia on nyt näkynyt saavan reippaasti alle tonniin. tonnin luokasta alkaa sitten löytyä jo KW V1, Eibach, H&R ym. eiköhän noista joku ole kuitenkin parempi mitä D2 tms.
    Niin tonnilla alkaa jo saamaan. Nämä jomit sun muut ei kuitenkaa kiinnosta, ainakaan kokemuksien perusteella. Tosi pintakovia.

    Leave a comment:


  • J-M
    replied
    Oulusta tarviketorilta Sasch Advantage pumput M-Technik alustaan 148e/kpl...halvempi ku motonet . Samalla lemförderi ylätukilaakerit 25e/kpl ja suoja-/pohjausgummit 20e/sarja.
    Last edited by J-M; 22-10-2010, 06:44.

    Leave a comment:

Working...
X