memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemu2000
    replied
    Originally posted by rottenb View Post
    Niinpä ne kulahti omastakin tehtaan M-Sportit loppuun, tolpat umpijäässä edestä ja hampaita jalkatilat täynnä. Kuinkahan paljon nuo orkkisjouset olis väsyneet ~240tkm aikana? Sentin, kaks, kolme? Meinaan jos M-Sport laskee 20mm, kannattanee hommata 30-35 madaltavat tilalle ettei nouse liikaa, varmasti tuo on korkeemmalla ollut noilla jousilla uutena kuin nyt.

    Tonnin setti sinne nyt kuitenkin kai pitää hommata, tiedä noista säädettävistä... Jos on tonni käyttää, mitä kannattaa katsoa? Eibach/Bilstein B8 comboa suositeltiin monessa puljussa kun akku kuumana oon päivän soitellu Suomea läpi. Toisaalta 265/35/18 Nankangin pilipalikumeilla se ajomukavuus löytyy kuitenkin siitä jonon seuraavasta autosta, onko siis merkitystä mikä sarja siellä on alla, vai yritänkö taas säästää väärässä kohdassa? Halvinta mahdollista ei viittis laittaa kun en koskaan ole nähnyt halpaa ja parasta samassa laatikossa.

    tämä on taas ihan mitä kukin haluaa. mulla ei ainakaan tähän asti ole ensimmäistäkään huonoa sanottavaa nankangin kumeista normaali ajossa. Z4:ssä toimi oikeen hyvin 19 tuumaisena ja sama juttu nyt kesällä 20 tuumaisena E91 alla.

    mutta noista alustoista. jos et aio laittaa autoa aivan tonttiin ja talveksi sitten nostaa, niin säädettävästä tuskin on hyötyä. sillä ei ainakaan ajomukavuutta saa. jos pienehkö kiinteä madallus riittää, niin eiköhän tuo B8/Eibach setti ole aikalailla parhaasta päästä siihen rahaan.

    Leave a comment:


  • b1mm3r
    replied
    joo mut verrattaen renkaisiin, ovat kulutustavaraa... ostitpa satasen tai tonnin setin nii jokatapauksessa joutuu ostamaan uudetite ainakaa meinannu ku ostaa m-sportin tolpat jos sattus löytymään jostai "halvalla":think

    Leave a comment:


  • rottenb
    replied
    Niinpä ne kulahti omastakin tehtaan M-Sportit loppuun, tolpat umpijäässä edestä ja hampaita jalkatilat täynnä. Kuinkahan paljon nuo orkkisjouset olis väsyneet ~240tkm aikana? Sentin, kaks, kolme? Meinaan jos M-Sport laskee 20mm, kannattanee hommata 30-35 madaltavat tilalle ettei nouse liikaa, varmasti tuo on korkeemmalla ollut noilla jousilla uutena kuin nyt.

    Tonnin setti sinne nyt kuitenkin kai pitää hommata, tiedä noista säädettävistä... Jos on tonni käyttää, mitä kannattaa katsoa? Eibach/Bilstein B8 comboa suositeltiin monessa puljussa kun akku kuumana oon päivän soitellu Suomea läpi. Toisaalta 265/35/18 Nankangin pilipalikumeilla se ajomukavuus löytyy kuitenkin siitä jonon seuraavasta autosta, onko siis merkitystä mikä sarja siellä on alla, vai yritänkö taas säästää väärässä kohdassa? Halvinta mahdollista ei viittis laittaa kun en koskaan ole nähnyt halpaa ja parasta samassa laatikossa.
    Last edited by rottenb; 22-12-2010, 14:33.

    Leave a comment:


  • b1mm3r
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    no eipä kyllä sitäkään. tarkoituksesta riippuen toki. esim. jonkun D2 alustan hinnalla saa jo Bilstein B12 kitin, mikä sitten kyllä hakkaa kaikki saman hintaluokan säädettävät setit.

    tuning tontitus setit on vähän asia aina erikseen. se on ihan mitä haluaa ja mitä haluaa maksaa
    mites nuo mitä siula myynnissä? nii tekeekö mitää vai joka kevät "uusittava"?arvelin vaa et jos laittas säädettävän nii jos haluaa nii saa talveks ylemmäks ja kesäks alemmaks....

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    ..eikä kyllä sen enempää korkeussäätöäkään?

    no eipä kyllä sitäkään. tarkoituksesta riippuen toki. esim. jonkun D2 alustan hinnalla saa jo Bilstein B12 kitin, mikä sitten kyllä hakkaa kaikki saman hintaluokan säädettävät setit.

    tuning tontitus setit on vähän asia aina erikseen. se on ihan mitä haluaa ja mitä haluaa maksaa

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    ..eikä kyllä sen enempää korkeussäätöäkään?
    Ei mitään sittenkään

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    kyllähän tuo monotube setti varmaan yksi parhaista on tuossa hintaluokassa. kunnollisessa alustassa ei katukäytössä jäykkyys säätöjä tarvi.
    ..eikä kyllä sen enempää korkeussäätöäkään?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    ...joka on melkein jäykkyyssäädettävä ja muutenki maaliman paras!

    kyllähän tuo monotube setti varmaan yksi parhaista on tuossa hintaluokassa. kunnollisessa alustassa ei katukäytössä jäykkyys säätöjä tarvi.

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Tohon hieman päälle 900€ saa jo H&R monotube setin
    ...joka on melkein jäykkyyssäädettävä ja muutenki maaliman paras!

    Leave a comment:


  • b1mm3r
    replied
    saksasta saa tohon hintaa jo kokonaisen auton...

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Ite maksoin aikanaa 799€ ja eikös niitä johonkin 900€ hintaan nykyään saa.
    Tohon hieman päälle 900€ saa jo H&R monotube setin

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Originally posted by b1mm3r View Post
    ja tietysti mahottoman kalliit?
    Ite maksoin aikanaa 799€ ja eikös niitä johonkin 900€ hintaan nykyään saa.

    Leave a comment:


  • b1mm3r
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    4 vuosi menossa D2 sarjalla 540 sedanissa. Ei mitään ongelma ja kierteet on lähteneet auki joka syksy/kevät. Pari kertaa korkeuttakin muuttanut. Toimii radalla ja kadulla. Itsellä edessä 12.5kg/mm ja takana 10kg/mm ja ottaisin himpun löysemmät jos nyt valitsisin. Tämän päivän setti taitaa vakiona tullakkin eteen 10kg ja taakse 8kg jousilla, noin arvot. Ympärivuoden ajettu noin 80.000km -30 - +30°C ja hyvin toimii.

    Mut ei niitä kannata edelleenkään ostaa koska olen ostanut jo sen ainoa kunnollisen mallin.
    ja tietysti mahottoman kalliit?

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    4 vuosi menossa D2 sarjalla 540 sedanissa. Ei mitään ongelma ja kierteet on lähteneet auki joka syksy/kevät. Pari kertaa korkeuttakin muuttanut. Toimii radalla ja kadulla. Itsellä edessä 12.5kg/mm ja takana 10kg/mm ja ottaisin himpun löysemmät jos nyt valitsisin. Tämän päivän setti taitaa vakiona tullakkin eteen 10kg ja taakse 8kg jousilla, noin arvot. Ympärivuoden ajettu noin 80.000km -30 - +30°C ja hyvin toimii.

    Mut ei niitä kannata edelleenkään ostaa koska olen ostanut jo sen ainoa kunnollisen mallin.

    Leave a comment:


  • b1mm3r
    replied
    mistä kannattas katella/ ostaa omaan e39 540 sedaniin iskarit? apparin etutolppa menossa nii vähän jo vertaillu et kannattaako laittaa säädettävä:think

    Leave a comment:

Working...
X