e39 alustasarja?
Collapse
X
-
Eli oon nyt näitä e39 madallusta/alustasarjaa koskevia threadeja seurannu, mut ei oo nyt oikee tullu mielee, että mihin päätyis. Ihan johonkin valmiiseen sarjaan vai nuo H&R jouset ja perus motonet vakio iskarit. Autohan on -02vm. 2.2 tekniikalla ja alusta on vakio, ei m-sport. Tietenkin käyttö on ainoastaan kadulla, eikä madalluksen tarvi olla mikään -50mm. Tässäkin on kehuttu tuota H&R -30 ja -15 madaltavaa jousisarjaa. Eli summa summarun, onko järkeä ottaa tuo esim. H&R jouset ja siihen vakioiskarit vai olisko järkevä ettiä valmis alustasarja setti ? Auttakaahan kokeneemmat ja viisaammat kokemuksillanne.
-
-
Tekeekö FK:n alustasarjoilla mitään e39:ssä? Muissa autoissa kyllä on ollut, mutta ei vastaavan painoluokan autossa.
Schmiedmannilta saisi todella halvalla
Complete FK AK Sport suspension hight adjustable front SPECIAL-OFFER!!
Yhteensä sis. ALV: EUR 253.21
En kyllä M-Sportia haluaisi pilata, mutta tuo keuliminen pitää kesäksi saada pois. Onko niitä jousilautasia mistää löytynyt?
Tai sitten tilaan suoraan H&R Cup Kitin, tai KW Variante 2 ni ei jää kaduttaa..
Leave a comment:
-
-
millasia muutoksia vaatii jos laittaa 5-sarjan 6syl. alustan 8syl...? ei kait muuta kuin iskarin yläpäänlaakerin vaihdon... ja tietysti että painot täsmää?:think
Leave a comment:
-
-
Joskos sitä sittenkin vaan alkais katsoa uutta alustaa.. Mitäs porukat meinaa sellaisesta kokoonpanosta, kuin Bilstein B4:sen iskarit ja siihen sit H&R:n 30/15 jouset? Mahtaiskohan tuollainen setti olla miten ajettava :think
Vai millasta kokoonpanoa tollaseen malmikasaan vois suositella?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by reekoon View PostTotta ja niinkuin myös aikaisemmin sanoin, niin olin varmaan ensimmäisten joukossa tältä forumilta joka törkkäs D2 alle autoonsa kaikista ennakkoluuloista huolimatta reilu 3 vuotta sitten, kun sen sai silloin "tutustumistarjouksena" 799€ ja kahdenvuoden takuulla. Silloin ostettu sarja tuli vakiona eteen 12Kg/mm jousilla ja taakse 10Kg/mm jousilla ja jo silloin oli mahdollisuus sarjan jo ostaneena vaihtaa jouset ilmaiseksi 12kk sisään ostopäivästa toisiin. näitä jousia sai jo silloin noin 500g kasvatuksillä/vähennyksillä. Nykyään jos katsoo D2 sarjaa E39 540ia sedaniin niin tulee eteen 10kg/mm ja taakse 8Kg/mm jousilla ( muistaakseni). eli huomattavasti kesymmät jouset kuin vuosia sitten.
kuten myös aikaisemmin sanoin, niin jos nyt saisin valita, ottaisin nuo 10-8 jouset vaikkakin näillä jousilla on ajettu sekä rataa, maantietä että mukulakiveä kohta jo 90k kilometriä niin ei voi kyllä valittaa.
Onhan ne violetit ja aasiassa valmistetut, mutta kuinka moni teistä ostaa saksassa valmistetun puhelimen, telkkarin, pc:n, vaatteet tai mitä tahansa. Se mitä yritän sanoa näille BBS/OEM faneille on, että Aasiassa on niin paljon rahaa nykyään, että kyllä sieltäkin tulee ihan hyviä tuotteita.
D2 tulee Taiwanista ja sieltä tulee muutenkin ihan eri tason kampetta mitä mannerkiinasta. Kiinan ja Taiwanin vanteetkin on ihan eri planeetalta. eli siis kaikki halvimmat mahdolliset auto palikat tulee Kiinasta ja astetta paremmat Taiwanista. Noin siis karkeasti ottaen.
Leave a comment:
-
-
Totta ja niinkuin myös aikaisemmin sanoin, niin olin varmaan ensimmäisten joukossa tältä forumilta joka törkkäs D2 alle autoonsa kaikista ennakkoluuloista huolimatta reilu 3 vuotta sitten, kun sen sai silloin "tutustumistarjouksena" 799€ ja kahdenvuoden takuulla. Silloin ostettu sarja tuli vakiona eteen 12Kg/mm jousilla ja taakse 10Kg/mm jousilla ja jo silloin oli mahdollisuus sarjan jo ostaneena vaihtaa jouset ilmaiseksi 12kk sisään ostopäivästa toisiin. näitä jousia sai jo silloin noin 500g kasvatuksillä/vähennyksillä. Nykyään jos katsoo D2 sarjaa E39 540ia sedaniin niin tulee eteen 10kg/mm ja taakse 8Kg/mm jousilla ( muistaakseni). eli huomattavasti kesymmät jouset kuin vuosia sitten.
kuten myös aikaisemmin sanoin, niin jos nyt saisin valita, ottaisin nuo 10-8 jouset vaikkakin näillä jousilla on ajettu sekä rataa, maantietä että mukulakiveä kohta jo 90k kilometriä niin ei voi kyllä valittaa.
Onhan ne violetit ja aasiassa valmistetut, mutta kuinka moni teistä ostaa saksassa valmistetun puhelimen, telkkarin, pc:n, vaatteet tai mitä tahansa. Se mitä yritän sanoa näille BBS/OEM faneille on, että Aasiassa on niin paljon rahaa nykyään, että kyllä sieltäkin tulee ihan hyviä tuotteita.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by reekoon View Postjaa sit joku on huijannut minua pahasti. Joko alusta ei säädettävä tai sitten tuo auto ei olekkaan V8.
mikä sarja kyseessä? halpiksella tarkoitan näitä 300-400e sarjoja.
edit: tuollahan se D2 lukikin jo. en kyllä lähtisi puhumaan lähes tonnin hintaluokan alustasta minään halpiksena. siihen hintaa saa ja pitääkin jo odottaa laatua. taitaa D2 olla saanut jousiarvot jo kohdalleen siitä mitä ne oli vielä muutama vuosi sitten.Last edited by bemu2000; 05-01-2011, 22:26.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by DriveFast View Post"Mukava" huomata, että jollain toisellakin on vastaavia ongelmia TA:n sarjan kanssa, nimenomaan 530D:ssä.. Talvi on ollut itselläkin kohtalaista helvettiä, pienikin epätasaisuus niin iskari kyllä sitten vaan tosiaan pohjaa.. Säädetty on melkein ylimpään asentoonsa mutta silti.. MS-Tuonnin kaverin kanssa tuosta keskusteltiin ja hän tarjosi ratkaisuksi jäykempiä jousia, tuolla ongelma luultavasti ratkeaisikin.. Täytyy nyt kuitenkin kituuttaa tää talvi ja laittaa sitten keväällä joku toinen sarja tilalle.. Tai mahdollisesti kokeilla noita jäykempiä jousia..
ei siellä iskari pohjaa, vaan jousi. 530d:n motti on sen verran raskas, että ei jää hirveitä joustovaroja. ihme ettei niitä sarjoja tehdä suoraan sillä pidemmällä jousella 6 sylinteriseen dieseliin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by seth View PostJoo tulivat auton mukana valitettavasti, en olisi itse uskaltanut tuon hintaisia coileja ostaa. Ollappa vakio M-tech alusta..
Tarkoitan että tuntuu siltä kuin olisi rautakanki iskarin tilalla, "crashaa" kuoppien yli todella ikävästi. Ei kolise kylläkään eli lienee niissä iskareissa mehut sisällä, ei kai ne nyt voi pohjatakkaan varsinkaan kun korkeussäädöllä on säädetty melkein niin korkea kuin saa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postno tuohon V8 koneiseen on valikoima joka tapauksessa aika pieni. noita halpoja säädettäviä ei siihen edes saa.
Leave a comment:
-
-
Eli varmaan joutuu tilaamaan nuo M-Sport:n tolpat... ajoltaan saattas kuvitella et paras valinta....:think
Leave a comment:
-
Leave a comment: