truu. 535:sta tippu ~100 edestä ja ~70 takaa (lowtech:in 50/30 satsi), millipelillä meni leimasta
No tuo ny taitaa mennä jo "vähän" liioitteluksi..ellei auto sit ole lähtöjään joku itäblokin teille varusteltu maastomalli. 100mm edestä tarkoittaa karkeasti sitä, että esim. vakiohalkaisijaisesta 235/45r17 kumista ~puolet on kaaren sisällä.
Tästä threadistä: http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=168447&page=3 luettuna ne korottaisivat vain 10 - 15mm. Tarkoitus on tosiaan korottaa auto ihan vakiokorkeuteen asti. Onko kaikki "vakio"jouset samanarvoisia, vai onko jonkun valmistajan tuotteet toisia paremmin ominaisuutensa säilyttäviä?
t tommi
Multa voisi vapautua alkuperäiset etujouset. Joku sporttialusta on mutta vaikuttaisi olevan vakiokorkeudella :think
Tästä threadistä: http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=168447&page=3 luettuna ne korottaisivat vain 10 - 15mm. Tarkoitus on tosiaan korottaa auto ihan vakiokorkeuteen asti. Onko kaikki "vakio"jouset samanarvoisia, vai onko jonkun valmistajan tuotteet toisia paremmin ominaisuutensa säilyttäviä?
t tommi
siis M-sport jouset laskee autoa vakiosta noin 15mm. tarvike jouset laskee monesti enemmän mitä luvataan.
laita alkuperäiset M-sport jouset. ei tule ihan horo-korkea, mutta ei liian matalakaan.
Tästä threadistä: http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=168447&page=3 luettuna ne korottaisivat vain 10 - 15mm. Tarkoitus on tosiaan korottaa auto ihan vakiokorkeuteen asti. Onko kaikki "vakio"jouset samanarvoisia, vai onko jonkun valmistajan tuotteet toisia paremmin ominaisuutensa säilyttäviä?
Mikäs olisi hyvä alkuperäisen korkea yhdistelmä '01 530i:n etupäähän? Vakiojouset (kenen tekemät?) ja Bilsteinin B6:t? Tällä hetkellä autossa on edellisen omistajan 1,5v sitten vaihtamat H&R:n -40 jouset ja Bilsteinin B8:t. Takana ilmapussit hoitaa korkeuden.
Auto on kyllä hyvä ajaa asvaltilla, mutta vaatii liikaa varovaisuutta pääasiallisen kuskin taholta.
Ym. jouset ja iskarit olisivat sitten vaihdon jälkeen kaupan. Kilsoja noilla on takanaan jotain luokkaa 20-30tkm.
t tommi
laita alkuperäiset M-sport jouset. ei tule ihan horo-korkea, mutta ei liian matalakaan.
Mikäs olisi hyvä alkuperäisen korkea yhdistelmä '01 530i:n etupäähän? Vakiojouset (kenen tekemät?) ja Bilsteinin B6:t? Tällä hetkellä autossa on edellisen omistajan 1,5v sitten vaihtamat H&R:n -40 jouset ja Bilsteinin B8:t. Takana ilmapussit hoitaa korkeuden.
Auto on kyllä hyvä ajaa asvaltilla, mutta vaatii liikaa varovaisuutta pääasiallisen kuskin taholta.
Ym. jouset ja iskarit olisivat sitten vaihdon jälkeen kaupan. Kilsoja noilla on takanaan jotain luokkaa 20-30tkm.
Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.
Kevyempiin vitosiin ihan kelvollinen sarja, mut esim. 530D:ssä käy auttamatta liian heppoiseksi ja meno on vähän kolisevaa.. Muuten hyvä sarja, itsellä on tässä keväämmällä e39:n vähänajettu sarja myynnissä, jos kiinnostaa saada vielä halvemmalla
Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.
Mulla oli kanssa entisessä E39:ssä tuo TA-Technix alusta. Hintaansa nähden ihan hyvä, ostaisin jatkossakin. Hyvin kesti talvenkin.
Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.
Olen tästä kirjoittanut ennenkin. Itsehän tuon työnsin alle ja tyytyväinen olen ollut. Onhan se kova verrattuna esim M-sporttiin mutta itse tykkään ettei auto niiaile paljoa mutkissa.
Talvellahan tuo on vähän ankea näillä pakkasilla -> ekat kilometrit on nimittäin melkoista kivirekimeininkiä Kyllä tuossa vaan on hinta-laatu -suhde kohdillaan, minä suosittelen
Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.
budjetti ois semmosen alle 500 e. Säätöä ei tartte olla ku käyttö ois pelkästää normi ajoa. Tietty laatu maksaa ja halvallahan ei aina hyvää saa. Mut sais traktori-lookin pois. Nii ja rengastus on 235/40/18. Tommosia rajauksia olisi.
Eli oon nyt näitä e39 madallusta/alustasarjaa koskevia threadeja seurannu, mut ei oo nyt oikee tullu mielee, että mihin päätyis. Ihan johonkin valmiiseen sarjaan vai nuo H&R jouset ja perus motonet vakio iskarit. Autohan on -02vm. 2.2 tekniikalla ja alusta on vakio, ei m-sport. Tietenkin käyttö on ainoastaan kadulla, eikä madalluksen tarvi olla mikään -50mm. Tässäkin on kehuttu tuota H&R -30 ja -15 madaltavaa jousisarjaa. Eli summa summarun, onko järkeä ottaa tuo esim. H&R jouset ja siihen vakioiskarit vai olisko järkevä ettiä valmis alustasarja setti ? Auttakaahan kokeneemmat ja viisaammat kokemuksillanne.
Kerrospas budjetti? Jos enemmän rahaa niin sitten laittaa paremman sarjan.. Yleensä madaltavien jousien kaveriksi suositellaan matalampia iskareita mutta orkkiksetkin toimii, ovat usein pehmeämmät mutta käyttöikä saattaa tässä tapauksessa orkkisiskarilla lyhentyä..
Leave a comment: