memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _nixu_
    replied
    Martti:

    eikös sulla ollut K.A.W:n jouset edessä? Minkälaiset ovat ja näyttääkö nämä tutuille:




    Tuli ostettua vaikka sopivuudesta ei ollut varmuutta. Ilmeisesti 6 ja 8 koneissa on eri jouset mutta ei noista tiedä :think

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by släjä View Post
    truu. 535:sta tippu ~100 edestä ja ~70 takaa (lowtech:in 50/30 satsi), millipelillä meni leimasta
    No tuo ny taitaa mennä jo "vähän" liioitteluksi..ellei auto sit ole lähtöjään joku itäblokin teille varusteltu maastomalli. 100mm edestä tarkoittaa karkeasti sitä, että esim. vakiohalkaisijaisesta 235/45r17 kumista ~puolet on kaaren sisällä.

    Leave a comment:


  • släjä
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    siis M-sport jouset laskee autoa vakiosta noin 15mm. tarvike jouset laskee monesti enemmän mitä luvataan.
    truu. 535:sta tippu ~100 edestä ja ~70 takaa (lowtech:in 50/30 satsi), millipelillä meni leimasta

    Leave a comment:


  • EDF7X40
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Multa voisi vapautua alkuperäiset etujouset. Joku sporttialusta on mutta vaikuttaisi olevan vakiokorkeudella :think

    Mitäs hintaa pidät noilla iskareilla?
    Terve, katson hinnan sitten, kun ostan uudet iskarit. Laitan kyllä myynti-ilmon sitten foorumin torille.

    Tuo aiemmin mainitsemani korottaisivat 10 - 15mm tarkoitti siis korottaisivat tuon määrän verrattuna H&R -40 jousiin.

    Kiitos vastauksista.

    t tommi

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by EDF7X40 View Post
    Tästä threadistä: http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=168447&page=3 luettuna ne korottaisivat vain 10 - 15mm. Tarkoitus on tosiaan korottaa auto ihan vakiokorkeuteen asti. Onko kaikki "vakio"jouset samanarvoisia, vai onko jonkun valmistajan tuotteet toisia paremmin ominaisuutensa säilyttäviä?

    t tommi
    Multa voisi vapautua alkuperäiset etujouset. Joku sporttialusta on mutta vaikuttaisi olevan vakiokorkeudella :think

    Mitäs hintaa pidät noilla iskareilla?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by EDF7X40 View Post
    Tästä threadistä: http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=168447&page=3 luettuna ne korottaisivat vain 10 - 15mm. Tarkoitus on tosiaan korottaa auto ihan vakiokorkeuteen asti. Onko kaikki "vakio"jouset samanarvoisia, vai onko jonkun valmistajan tuotteet toisia paremmin ominaisuutensa säilyttäviä?

    t tommi

    siis M-sport jouset laskee autoa vakiosta noin 15mm. tarvike jouset laskee monesti enemmän mitä luvataan.

    Leave a comment:


  • EDF7X40
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    laita alkuperäiset M-sport jouset. ei tule ihan horo-korkea, mutta ei liian matalakaan.
    Tästä threadistä: http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=168447&page=3 luettuna ne korottaisivat vain 10 - 15mm. Tarkoitus on tosiaan korottaa auto ihan vakiokorkeuteen asti. Onko kaikki "vakio"jouset samanarvoisia, vai onko jonkun valmistajan tuotteet toisia paremmin ominaisuutensa säilyttäviä?

    t tommi

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by EDF7X40 View Post
    Mikäs olisi hyvä alkuperäisen korkea yhdistelmä '01 530i:n etupäähän? Vakiojouset (kenen tekemät?) ja Bilsteinin B6:t? Tällä hetkellä autossa on edellisen omistajan 1,5v sitten vaihtamat H&R:n -40 jouset ja Bilsteinin B8:t. Takana ilmapussit hoitaa korkeuden.

    Auto on kyllä hyvä ajaa asvaltilla, mutta vaatii liikaa varovaisuutta pääasiallisen kuskin taholta.

    Ym. jouset ja iskarit olisivat sitten vaihdon jälkeen kaupan. Kilsoja noilla on takanaan jotain luokkaa 20-30tkm.

    t tommi

    laita alkuperäiset M-sport jouset. ei tule ihan horo-korkea, mutta ei liian matalakaan.

    Leave a comment:


  • EDF7X40
    replied
    Mikäs olisi hyvä alkuperäisen korkea yhdistelmä '01 530i:n etupäähän? Vakiojouset (kenen tekemät?) ja Bilsteinin B6:t? Tällä hetkellä autossa on edellisen omistajan 1,5v sitten vaihtamat H&R:n -40 jouset ja Bilsteinin B8:t. Takana ilmapussit hoitaa korkeuden.

    Auto on kyllä hyvä ajaa asvaltilla, mutta vaatii liikaa varovaisuutta pääasiallisen kuskin taholta.

    Ym. jouset ja iskarit olisivat sitten vaihdon jälkeen kaupan. Kilsoja noilla on takanaan jotain luokkaa 20-30tkm.

    t tommi

    Leave a comment:


  • DriveFast
    replied
    Originally posted by jimmy_hoffa View Post
    Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.
    Kevyempiin vitosiin ihan kelvollinen sarja, mut esim. 530D:ssä käy auttamatta liian heppoiseksi ja meno on vähän kolisevaa.. Muuten hyvä sarja, itsellä on tässä keväämmällä e39:n vähänajettu sarja myynnissä, jos kiinnostaa saada vielä halvemmalla

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by jimmy_hoffa View Post
    Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.
    Mulla oli kanssa entisessä E39:ssä tuo TA-Technix alusta. Hintaansa nähden ihan hyvä, ostaisin jatkossakin. Hyvin kesti talvenkin.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by jimmy_hoffa View Post
    Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.
    Olen tästä kirjoittanut ennenkin. Itsehän tuon työnsin alle ja tyytyväinen olen ollut. Onhan se kova verrattuna esim M-sporttiin mutta itse tykkään ettei auto niiaile paljoa mutkissa.

    Talvellahan tuo on vähän ankea näillä pakkasilla -> ekat kilometrit on nimittäin melkoista kivirekimeininkiä Kyllä tuossa vaan on hinta-laatu -suhde kohdillaan, minä suosittelen

    Leave a comment:


  • jimmy_hoffa
    replied
    Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.

    Leave a comment:


  • jimmy_hoffa
    replied
    budjetti ois semmosen alle 500 e. Säätöä ei tartte olla ku käyttö ois pelkästää normi ajoa. Tietty laatu maksaa ja halvallahan ei aina hyvää saa. Mut sais traktori-lookin pois. Nii ja rengastus on 235/40/18. Tommosia rajauksia olisi.

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Originally posted by jimmy_hoffa View Post
    Eli oon nyt näitä e39 madallusta/alustasarjaa koskevia threadeja seurannu, mut ei oo nyt oikee tullu mielee, että mihin päätyis. Ihan johonkin valmiiseen sarjaan vai nuo H&R jouset ja perus motonet vakio iskarit. Autohan on -02vm. 2.2 tekniikalla ja alusta on vakio, ei m-sport. Tietenkin käyttö on ainoastaan kadulla, eikä madalluksen tarvi olla mikään -50mm. Tässäkin on kehuttu tuota H&R -30 ja -15 madaltavaa jousisarjaa. Eli summa summarun, onko järkeä ottaa tuo esim. H&R jouset ja siihen vakioiskarit vai olisko järkevä ettiä valmis alustasarja setti ? Auttakaahan kokeneemmat ja viisaammat kokemuksillanne.
    Kerrospas budjetti? Jos enemmän rahaa niin sitten laittaa paremman sarjan.. Yleensä madaltavien jousien kaveriksi suositellaan matalampia iskareita mutta orkkiksetkin toimii, ovat usein pehmeämmät mutta käyttöikä saattaa tässä tapauksessa orkkisiskarilla lyhentyä..

    Leave a comment:

Working...
X