memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Marko.K
    replied
    Tuli hommattua tuo Racelandin halpis setti, kaveri soitti ku on sitä asentamassa ja kerto että racelandin tolpat lyhemmät ku orkkikset ja että koiranluu on liian lyhyt, siis wtf?!?! onko noita nyt sitten muka eri pitusiakin e39:sissä 530d:ssä että pitäs olla pitempi, tuo siis mutterin keskeltä toiseen päähän 24cm, eikös tuo ole ihan normaalia että joutuu tunkata kallistuksenvakaajaa että saa paikoilleen? Ja että kun jättää orkkis yläpäät niin jossain varaosa liikkeessä olivat sanoneet että alustasta tulee lötkö, eikös noi aftermarket alustat oo suunniteltu niin että orkkis yläpäät pitäs käyä? vai onko muka jokaselle alustasarjalle omanlaiset/erilaiset yläpäät?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by timosti View Post
    mikä iskunvaimentaja sopii e39 -97 528ia tehtaan madaltamaan alustaan takapään ilma/tason säädöllä varustettuun systeemiin?:think
    Sedan vai touring? sedanissa on ilmajousituksen kanssa ihan eri iskarit, touringiin käy tavallisetkin :think

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by timosti View Post
    mikä iskunvaimentaja sopii e39 -97 528ia tehtaan madaltamaan alustaan takapään ilma/tason säädöllä varustettuun systeemiin?:think

    siis miten niin mikä iskari? sinne sopii ihan tavallinen siihen autoon kuuluva iskari. ei tarvi olla edes välttämättä sport alustan iskari.

    Leave a comment:


  • timosti
    replied
    mikä iskunvaimentaja sopii e39 -97 528ia tehtaan madaltamaan alustaan takapään ilma/tason säädöllä varustettuun systeemiin?:think

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Toukkaan saa D2 vain eteen, niin kuin suurimpaa osaa muitakin korkeussäädettäviä (ei perssoneita takana). Mulla on takana SPAX rautajouset kierreholkeilla ja jäykkyyssäädettävillä iskareilla. Hyvä setti muuten, mutta sentin verran sais olla vielä säätövaraa alaspäin.. :think

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Ok sitten muistan väärin. Oli kyllä sellainen mielikuva että olisi saanut.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    D2 sarja, näyttäisi olevan alennuksessakin vielä

    en tiedä kommentoitko tuota edellistä postausta, mutta ei taida touringiin saada D2 alustaa?

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    D2 sarja, näyttäisi olevan alennuksessakin vielä

    Leave a comment:


  • liha_ville
    replied
    Kertokaapa joku mistä löytyis e39 tourinkiin kunnolla madaltavat jouset taakse? Tai korkeus säädettäviä tolppia taakse? (vai saako edes?)
    Ilmapusseja en ala sinne takasi virittelemään.
    Tällä hetkellä on -40mm madaltavat jouset ja ei meinaa riittää.
    Tai jos jollakin on joku muu hyväksi todettu idea millä ton perän saa kulkemaan matalalla nii voi kertoa.

    Leave a comment:


  • Rise
    replied
    Tulipahan laitettua e39:iin H&R -40/-15 jouset ja 235/40-18 ja 265/35-18 renkaat. On kyllä jämäkkä ajaa nyt.

    Mietin itse etukäteen (niin kuin ehkä muutama muukin), että madaltaako nuo jouset liikaa keulasta verrattuna takapäähän, mutta hyvässä tasapainossa auto on. Ei ole mitattua tietoa vielä, mutta silmämääräisesti keula hieman vain perää matalemmalla. Takajouset tuli mitattua huvikseen niin kyllähän niissä melkein 40mm oli eroa orkkisjousiin verrattuna, eli tuo -40/-15 on vähän viitteellinen tieto... :think

    Mutta suosittelen tosiaan kaikille mietoa madallusta hakeville

    Leave a comment:


  • Mad_Mike
    replied
    Perjantaina tuli laitettua Tourinkiin Spax RSX korkeus-ja jäykkyyssäädettävät coiloverit eteen. 2vuojen takuulla. pulverimaalatut jne. Nyt on edessä n.320mm kaaresta napaan ja n.30mm on vielä varaa puottaa. Takana tason säätö joten sieltä pitänee puottaa se 20mm. Laiton eteen samalla uudet ylätukilaakerit. Pitää laittaa kokemuksia kuhan saa kesävanteet alle ja kulmat säädettyä
    Last edited by Mad_Mike; 19-04-2011, 11:16. Reason: Etupään korkeutta tarkastettu ;)

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by DriveFast View Post
    Itellä oli talvivanteilla(235/45/17t) ja edellisellä alustalla 50/50 tiputus (kts. oheinen kuva) eikä tuon kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia. Kesällä madallusta oli sit viel reilummin..
    Eli ei pitääs olla mitään ongelmia noilla sun madalluksilla vielä, vaikka isommatki vanteet alle laittaisit.
    Pakko kysäistä,että mitä vannekoon muutos isompaan voisi vaikuttaa renkaiden sopivuuteen/kiinni ottamiseen?Kaikki "järkeväthän" käsittääkseni pelaavat rengasprofiililla renkaita valitessa siten,että vierintäkehä pysyy mahd. vakiona.Ylikokoisilla kumeilla varmasti nappaa kiinni.Mutta niin noilla vakiovanteillakin,jos niihin valitaan väärän kokoiset renkaat.

    Leave a comment:


  • DriveFast
    replied
    Originally posted by Korpraali View Post
    Semmoista tiedustelisin, että itsellä on Eibachin alusta autossa. (ei mikään säädettävä). Ja autoa on tiputettu 30/30. Nyt kyselisin, että eihän tule ongelmia jos tiputtaa 50/50 tai 50/40? Alla on nyt 17 tuumaiset vanteet 235/45 renkailla. Ja tulevaisuudessa tulee 18 tuumaiset.
    Itellä oli talvivanteilla(235/45/17t) ja edellisellä alustalla 50/50 tiputus (kts. oheinen kuva) eikä tuon kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia. Kesällä madallusta oli sit viel reilummin..
    Eli ei pitääs olla mitään ongelmia noilla sun madalluksilla vielä, vaikka isommatki vanteet alle laittaisit.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Korpraali
    replied
    Semmoista tiedustelisin, että itsellä on Eibachin alusta autossa. (ei mikään säädettävä). Ja autoa on tiputettu 30/30. Nyt kyselisin, että eihän tule ongelmia jos tiputtaa 50/50 tai 50/40? Alla on nyt 17 tuumaiset vanteet 235/45 renkailla. Ja tulevaisuudessa tulee 18 tuumaiset.

    Leave a comment:


  • DriveFast
    replied
    Originally posted by hapaa_ View Post
    Tässä vaan muistelin että takaiskareita vaihtaessa pitää purkaa aika paljon.. Mutta mitä kaikkea, penkit, hattuhylly...?
    Penkit, hattuhylly ja takakaiuttimet.. Iskarin yläpäät löytyy sieltä alta sitten.. Kannattaa ehkä repästä ne takapilarin(c-pilari?) pahvit irti kanssa, lähtee ihan varovasti vetämällä. Helpottaa kummasti hattuhyllyn irroittamista.

    Leave a comment:

Working...
X