Ebaystä surffaillut koukkua niin melkein kaikissa ilmoitetaan ettei sovi M5:een. Miksi ei ? En yhtäkkiä keksi mitään syytä miksei sopisi. Kuvien perusteella vaimentajat/varapyöräkotelon eroavaisuudet ei pitäs mitenkään vaikuttaa asennukseen. Ajatuksena oli hommata orkkis irrotettava koukku ja jälkiasennus sähkösarja. Mistä kannattaa sähkösatsi hommata ?
Tarjotakin saa mikäli löytyy ylimääräinen koukku..
Itse itselleni vastaten - ei ollut mitään syytä miksei sopisi. Ostelin ebaystä westfalian irrotettavan koukun tarvikesähkösarjalla ja hienosti sopi paikoilleen.
Itse itselleni vastaten - ei ollut mitään syytä miksei sopisi. Ostelin ebaystä westfalian irrotettavan koukun tarvikesähkösarjalla ja hienosti sopi paikoilleen.
Tilasitko uuden diffuusorin vai saako vanhaan laitettua pelkän luukun?
Itsellä myös harkinnassa jos koukun laittaisi.
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Olen asentamassa vetokoukun sähköjä 530i vuosimallia 2002:seen, sähkösarja ostettu käytettynä koukun mukana. ( koukku jo paikallaan )
Onko sähkösarjoilla eroa faceliftien välillä, että käykö mulla oleva sarja uudempaan malliin, jos se on ollut vanhemmassa?
Mitä noissa on eroa jos eroavuuksia löytyy, koitanko asentaa turhaan jos satsi onkin vanhemmasta mallista, piru kun en ostaessa hoksannut kysyä minkä vuotisessa ollut kiinni..
Kysäistäänpä tyhmiä. Ennen kun kukaan tuumaa, että hitto mikä urpo, korostan että työkseni huollan ihmisten psyykettä, en autoja
Ostin käytettynä vetokoukun ja sähkösarjan. Pari kysymystä tuli mieleen.
1) Onko puskurissa jotenkin merkitty koukun paikka vai onko se vain mallailtava ja mittailtava itse jotenkin paikoillaan? Kuvat ohjekirjasta sekä puskurista.
2) Olisiko johtosarjan mukana pitänyt tulla jokin boksi johon tuo iso pinni olisi tullut kiinni?
3) Mihin nuo kuvassa näkyvät johdot tulevat? Tuo katkaistu sinivalkoinen johto lähti mielestäni verhoilun sisällä kohti keulaa. Kuuluuko sen mennä valomoduulille, joka on aiemmin tässä ketjussa mainittu? Olin katsomassa purkamista edellisestä autosta, mutta olisi pitänyt varmaan kuvata noi johtojen paikat...
Jos joku tunnistaa sähkösarjan ja tietää mistä löytää sille asennusohjeen niin arvostan.
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Jos koukku on ns. alkuperäinen, niin kolo pitää tehdä puskurin lisäksi myös alupalkkiinkin. Iso liitin menee omaan boksiin (tupakan askin kokoinen harmaanvärinen) ei siis ole valmiiksi autoissa ilman koukkua, joka keskustelee PDC/valomodulin kanssa.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Jos koukku on ns. alkuperäinen, niin kolo pitää tehdä puskurin lisäksi myös alupalkkiinkin. Iso liitin menee omaan boksiin (tupakan askin kokoinen harmaanvärinen) ei siis ole valmiiksi autoissa ilman koukkua, joka keskustelee PDC/valomodulin kanssa.
Laitoinkin purkaamolle nyt viestiä, että tartten sen boksin vielä. Lupailivat ehtiä. Kyllä tuo näyttäis että siihen alupalkkiinkin pitää kolo tehdä, mutta tuossa ei tosiaan taida olla mitään valmiita "merkkejä" tai reikiä mistä aukoa ja kuinka paljon? Täytynee vaan lyödä koukku paikoilleen ja mallailla puskuria siihen päälle.
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Laitoinkin purkaamolle nyt viestiä, että tartten sen boksin vielä. Lupailivat ehtiä. Kyllä tuo näyttäis että siihen alupalkkiinkin pitää kolo tehdä, mutta tuossa ei tosiaan taida olla mitään valmiita "merkkejä" tai reikiä mistä aukoa ja kuinka paljon? Täytynee vaan lyödä koukku paikoilleen ja mallailla puskuria siihen päälle.
Tai sitten kaupasta saa vakiopuskuriin valmiin peitekannen tähän tarkoitukseen ja sen mukaan voi tehdä siistin aukon.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Kesällä just omaan touringiin asensin irrotettavan alkuperäsen koukun en vetäny johtoja lcm.lle asti vaan tein tinaamalla liitokset takavaloilta ohjain boxille. Väyläliitin löyty ainakin omasta sieltä akun vierestä vapaana jonka yhdistin vetokoukun ohjain boxille. Puskurin suojaluukun hain delta bavarialta 25e pyysivät 20e sain sen. Puskurissa on selkeet merkit mistä leikataan reikä. HUOM siellä on merkit myös kiinteen koukun reijälle sitä pitkin ei kannata leikata. Alumiinipalkissa on kans merkit mitä pitää leikata.
multa varmaan löytyy selitykset kaapelien väreille ja paikat paperilta voin etsiä
Puskurissa on selkeet merkit mistä leikataan reikä. HUOM siellä on merkit myös kiinteen koukun reijälle sitä pitkin ei kannata leikata. Alumiinipalkissa on kans merkit mitä pitää leikata.
multa varmaan löytyy selitykset kaapelien väreille ja paikat paperilta voin etsiä
Millaisethan ne merkit on? Tietty tuo oma on (kuten kuvasta näkee) aika paskainen että löytyiskö sieltä putsailun jälkeen jotkut merkit? Kun tietäisi että etsiikö katkoviivoja vai reikiä vai mitä Jos pystyt kaapelit tunnistamaan niin olisi bra. Tässä ketjussa aiemmin oli postattu yhden johtosarjan kytkentäohjeet ja väittäisin että omani oli ainakin hyvin lähelle samanlainen. En tosin tiedä paljonko ne johtosarjat edes toisistaan eroaa? Oma koukku muuten on juurikin tämänlainen. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=2188
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Alumiinipalkin kannattaa ottaa irti muovista ensiksi
alumiinipalkissa oli pienet syvennykset leveyssuunnassa mihin asti piti leikata ja käytännössä se ala lippa alumiinistä about 40cm matkalta pois. Näkee kyllä hyvin ku asettelee pelkän alumiinipalkin paikalleen kun koukku on kiinni.
Muovissa on pienet koholla olevat viivat kun puhdistat tosi hyvin sisäpuolelta sen.
Itse leikkasin tuollasella päätyleikkurilla FEIN kopio reijän ja se oli näppärä siihen tarkotukseen. Luukulle kuuluu myös laittaa vahvike mikä ruuvataan sisäpuolelle puskuria mutta omaani en sitä tilannu (unohin) mutta toimii ilman sitäkin.
Johdoista näyttäs että kyseessä on BMW alkuperäinen sarja, ainakin tuo musta iso liitin on täysin sama mikä tulee BMW.n omaan eli ORIS merkkisen koukun kanssa. Mie kaivelen sulle vähän tietoi kuhan pääsen kotia.
Johdoista näyttäs että kyseessä on BMW alkuperäinen sarja, ainakin tuo musta iso liitin on täysin sama mikä tulee BMW.n omaan eli ORIS merkkisen koukun kanssa. Mie kaivelen sulle vähän tietoi kuhan pääsen kotia.
No nyt on koukku paikoillaan. Vielä ei ole kuulunut boksin tilanteesta mitään, täytyy tänään soitella ja varmistaa että se löytyy. Hieman päänrapsutusta aiheutti puskurin leikkaaminen, koska siinä oli vaikka minkälaisia viivoja joita pitkin olisi voinut leikellä, mutta tein niin, että ensin alumiinista pala pois viivojen mukaan. Sovitus, jonka jälkeen laitoin alumiinin takaisin paikalleen puskuriin ja leikkasin puskurista pala palalta kunnes sain sen menemään paikoilleen koukun kanssa. Täytyy hommata se luukku vielä jostain ja muokata tuo aukko sitten sille käypäiseksi. Kiitos apua tarjonneille
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Sähköistä en viel löytäny muistiin panoja, mutta käytännössä tuossa johtosarjassa on samat värit kuin takavaloille tulee, itse otin sieltä haaroitukset juottamalla, väylä liitin löyty ainakin mun touringista sieltä vararengaskotelon luota akun vierestä. virrat voi kytkeä suoraan akun pääkiskoon oisko ollu 2.n ylhäältä. En siis tehnyt kytkentöjä näihin liittimiin lisäten nastoja ohjeen mukaan vaan järkeistin toiminnan lyhemmillä kaapeli vedoilla, käytännössä vasemmalta puolen parkki ja vilkku ja oikealta puolen kaikki muut. BMW.n oma ohje asennukseen
Last edited by Scitso; 14-08-2015, 21:13.
Reason: lisäilty oheistusta
Siel muovissa tosiaan on merkit sekä kiinteelle joka tekee V kuvion alapuolelle ja sitten tuo irrotettavan koukun luukku mikä tulee taitosten yli ja sisäreunaan jää vielä muovia. Merkit on varsin hyvin näkyvillä kun alumiinikisko on irti ja putsaa hyvin vaikka tärpätillä sen sisäpuolen. Täältä myös kuva siitä boxista
Palataanpa vielä näihin kytkentöihin. Muut piuhat olen saanut kytkettyä johtosarjasta mutta nämä kuvassa olevat vielä odottavat paikkaansa.
Eli tuo sininen ohut johto sormen pään kohdalla käsittääkseni meni edellisessä autossa verhoilun sisällä kontista pois kohti keulaa. Ruskea ja musta johto ovatko pelkkiä maa-johtoja? Jolloin punainen olisi sitten virta? Mihin se pitäisi kytkeä?
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment